Siemka właśnie zostałem nowym właścicielem mustanga z 65 roku...
Auto bardzo dobrym stanie wizualnym... Mustang stal 2,5 roku nie odpalany w garażu (odpalił od strzała) ale cos dymi z prawego tłumika do podregulowania jest tez gaźnik i hamulce....
zdjęcia wstawie jak go umyje i wyczyszczę bo ta warstwa kurzu aż sie wgryzła w auto...
pytanie do mechaników i znawców;
1. jaki olej najlepszy do silnika - 289cui v8? mam w garażu puszkę XADO 10w30 czy będzie dobry?
2. jaki filtr oleju czy pasuje od Europejczyka?
3. jaki olej do skrzyni skrzynia 3 biegowa?
4. czy dolewać jakiś specyfików do paliwa żeby zaworów nie upaliło? jeśli tak to jakich?
5. gdzie znajdę tanie części do przedniego zawieszenia?
6. dymi na wyższych obrotach z jednej strony- czym to jest spowodowane jak temu zaradzić? co sadzicie o dolaniu ceramizera ?
7. zamek w klapie bagażnika sie zaciął jak otworzyć bez uszkodzenia zamka?
proszę o konkretne odpowiedzi ! ...pozdro Maciek
[maciek87] Mustang 65
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Mustang 65
Witaj, koniecznie wstaw fotkimaciek87 pisze:
1. jaki olej najlepszy do silnika - 289cui v8? mam w garażu puszkę XADO 10w30 czy będzie dobry?
2. jaki filtr oleju czy pasuje od Europejczyka?
3. jaki olej do skrzyni skrzynia 3 biegowa?
4. czy dolewać jakiś specyfików do paliwa żeby zaworów nie upaliło? jeśli tak to jakich?
5. gdzie znajdę tanie części do przedniego zawieszenia?
6. dymi na wyższych obrotach z jednej strony- czym to jest spowodowane jak temu zaradzić? co sadzicie o dolaniu ceramizera ?
7. zamek w klapie bagażnika sie zaciął jak otworzyć bez uszkodzenia zamka?
proszę o konkretne odpowiedzi ! ...pozdro Maciek
ad.1 Jeśli silnik nie miał remontu to 20W50 może być orlenowksie lubro albo jakiś millers classic etc. z dużą ilością cynku
ad.2 Tak pasuje filtron OP531 albo możesz też nabyć K&N symbolu nie pamiętam
ad.3 typowy do przekładni np Motul SAE80W40 jeśli to manual
ad.4 możesz dolewać dodatek potasowy na stacjach można nabyć albo specjalny dodatek dostępny w ofercie millersa.
ad.5 Tanie... ? w pl jest jeden sklep reszta w USA, możesz też napisać w dziale kupię na forum,
ad.6 Ja bym najpierw pojeździł bo może po prostu pierścienie stoją jak nie był ruszany
ad.7 zdemontuj kanapę i do bagażnika masz dostęp a od środka można go otworzyć
Ostatnio zmieniony 2016-06-11, 13:39 przez yoozeq, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1707
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Mustang 65
Yoozeq jak zwykle powiedział wszystko co trzeba było powiedzieś lecz nie zadał pytania.
Z jakiej części kraju jesteś?
I potwierdzam wątek bez fotek nie istnieje
Gratuluje zakupu choć nie widzę jak wygląda
Z jakiej części kraju jesteś?
I potwierdzam wątek bez fotek nie istnieje
Gratuluje zakupu choć nie widzę jak wygląda
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Mustang 65
ad2 na alle dostępne są bezproblemowo Motorcrafty http://allegro.pl/filtr-oleju-motorcraf ... 36731.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
- Model: mustang 65
- Silnik: V8 4.6
Re: Mustang 65
jak by ktoś pytał to z Danii jestem tu mieszkam i pracuje...
proszę o pomoc.... niżej foto
takie cos musze kupić wychodzi z przodu auta pod zderzakiem i łączy prawy wahacz jest zerwany gwint na drążku....nie wiem co lepsze kupić drugi czy robić mniejszy gwint i mniejsza nakrętkę?
proszę o pomoc.... niżej foto
takie cos musze kupić wychodzi z przodu auta pod zderzakiem i łączy prawy wahacz jest zerwany gwint na drążku....nie wiem co lepsze kupić drugi czy robić mniejszy gwint i mniejsza nakrętkę?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
- Model: mustang 65
- Silnik: V8 4.6
Re: Mustang 65
mam dylemat co bedzie lepsze XADO 10w30 + zinc + ceramizator ?
czy orlen lubro 20w50 +ceramizator ? tylko ten olej jest w cholere gesty troche mi sie to nie podoba...
czy orlen lubro 20w50 +ceramizator ? tylko ten olej jest w cholere gesty troche mi sie to nie podoba...
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Mustang 65
znalazłem fajną konwersację na temat oleju i pozwolę sobie zacytować (http://bobistheoilguy.com/forums/ubbthr ... mber=77945" onclick="window.open(this.href);return false;):
In general, the most common oils used back then were 30w, 10w-30, and 10w-40. A 1973 Petersen's general automotive repair guide I have doesn't even mention 20w-50, only the grades above, plus a few weights which are now obsolete. The 10w-40 grade went out of favor by the 90's due to the increased shearing and burning (a large amount of polymers was required to achieve that particular spread), but modern 10w-40s now use better base oils, so this is no longer an issue.
From the current Chevron/Havoline oil spec sheets:
10w-30: "Recommended for many older vehicles...often those with larger 6 cyl and V-8 engines."
10w-40: "It is often recommended for older model cars that see regular high temperature operation."
20w-50: "Recommended primarily for older engines in high temp and heavy duty operations...towing heavy trailers up inclines...racing and rallying."
The Mobil Drive Clean spec sheet concurs, essentially referring to 10w-30 as a default choice, and 10w-40 "where a higher viscosity oil is preferred and recommended." For 20w-50 they start right off by saying, "MDC 20w-50 is recommended for high-performance engines found in race and rally driving."
Based on this information, it seems to me that 10w-40 would be better suited to your ride than 20w-50, with the former certainly being the much more popular choice, even in hot climates, back in the "old school" days.
In general, the most common oils used back then were 30w, 10w-30, and 10w-40. A 1973 Petersen's general automotive repair guide I have doesn't even mention 20w-50, only the grades above, plus a few weights which are now obsolete. The 10w-40 grade went out of favor by the 90's due to the increased shearing and burning (a large amount of polymers was required to achieve that particular spread), but modern 10w-40s now use better base oils, so this is no longer an issue.
From the current Chevron/Havoline oil spec sheets:
10w-30: "Recommended for many older vehicles...often those with larger 6 cyl and V-8 engines."
10w-40: "It is often recommended for older model cars that see regular high temperature operation."
20w-50: "Recommended primarily for older engines in high temp and heavy duty operations...towing heavy trailers up inclines...racing and rallying."
The Mobil Drive Clean spec sheet concurs, essentially referring to 10w-30 as a default choice, and 10w-40 "where a higher viscosity oil is preferred and recommended." For 20w-50 they start right off by saying, "MDC 20w-50 is recommended for high-performance engines found in race and rally driving."
Based on this information, it seems to me that 10w-40 would be better suited to your ride than 20w-50, with the former certainly being the much more popular choice, even in hot climates, back in the "old school" days.