[maciek87] Mustang 65

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
maciek87
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
Model: mustang 65
Silnik: V8 4.6

[maciek87] Mustang 65

Post autor: maciek87 » 2016-06-09, 22:23

Siemka właśnie zostałem nowym właścicielem mustanga z 65 roku...
Auto bardzo dobrym stanie wizualnym... Mustang stal 2,5 roku nie odpalany w garażu (odpalił od strzała) ale cos dymi z prawego tłumika do podregulowania jest tez gaźnik i hamulce....
zdjęcia wstawie jak go umyje i wyczyszczę bo ta warstwa kurzu aż sie wgryzła w auto...

pytanie do mechaników i znawców;
1. jaki olej najlepszy do silnika - 289cui v8? mam w garażu puszkę XADO 10w30 czy będzie dobry?
2. jaki filtr oleju czy pasuje od Europejczyka?
3. jaki olej do skrzyni skrzynia 3 biegowa?
4. czy dolewać jakiś specyfików do paliwa żeby zaworów nie upaliło? jeśli tak to jakich?
5. gdzie znajdę tanie części do przedniego zawieszenia?
6. dymi :szok: na wyższych obrotach z jednej strony- czym to jest spowodowane jak temu zaradzić? co sadzicie o dolaniu ceramizera ?
7. zamek w klapie bagażnika sie zaciął jak otworzyć bez uszkodzenia zamka?

proszę o konkretne odpowiedzi ! ...pozdro Maciek



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Mustang 65

Post autor: yoozeq » 2016-06-10, 13:01

maciek87 pisze:
1. jaki olej najlepszy do silnika - 289cui v8? mam w garażu puszkę XADO 10w30 czy będzie dobry?
2. jaki filtr oleju czy pasuje od Europejczyka?
3. jaki olej do skrzyni skrzynia 3 biegowa?
4. czy dolewać jakiś specyfików do paliwa żeby zaworów nie upaliło? jeśli tak to jakich?
5. gdzie znajdę tanie części do przedniego zawieszenia?
6. dymi :szok: na wyższych obrotach z jednej strony- czym to jest spowodowane jak temu zaradzić? co sadzicie o dolaniu ceramizera ?
7. zamek w klapie bagażnika sie zaciął jak otworzyć bez uszkodzenia zamka?

proszę o konkretne odpowiedzi ! ...pozdro Maciek
Witaj, koniecznie wstaw fotki :)
ad.1 Jeśli silnik nie miał remontu to 20W50 może być orlenowksie lubro albo jakiś millers classic etc. z dużą ilością cynku
ad.2 Tak pasuje filtron OP531 albo możesz też nabyć K&N symbolu nie pamiętam :)
ad.3 typowy do przekładni np Motul SAE80W40 jeśli to manual
ad.4 możesz dolewać dodatek potasowy na stacjach można nabyć albo specjalny dodatek dostępny w ofercie millersa.
ad.5 Tanie... ? w pl jest jeden sklep reszta w USA, możesz też napisać w dziale kupię na forum,
ad.6 Ja bym najpierw pojeździł bo może po prostu pierścienie stoją jak nie był ruszany
ad.7 zdemontuj kanapę i do bagażnika masz dostęp a od środka można go otworzyć
Ostatnio zmieniony 2016-06-11, 13:39 przez yoozeq, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Mustang 65

Post autor: Przemek64 » 2016-06-10, 20:29

Yoozeq jak zwykle powiedział wszystko co trzeba było powiedzieś lecz nie zadał pytania.
Z jakiej części kraju jesteś?
I potwierdzam wątek bez fotek nie istnieje :cwaniak:
Gratuluje zakupu choć nie widzę jak wygląda :ok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mustang 65

Post autor: Pavulon_ » 2016-06-11, 21:16

ad2 na alle dostępne są bezproblemowo Motorcrafty http://allegro.pl/filtr-oleju-motorcraf ... 36731.html" onclick="window.open(this.href);return false;



maciek87
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
Model: mustang 65
Silnik: V8 4.6

Re: Mustang 65

Post autor: maciek87 » 2016-06-12, 23:09

wreszcie wstawiam fotki
Załączniki
IMG_20160609_072827.jpg
IMG_20160611_153817.jpg
IMG_20160611_153806.jpg
IMG_20160611_153944.jpg
IMG_20160611_153926.jpg
IMG_20160611_153901.jpg
IMG_20160611_153853.jpg



maciek87
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
Model: mustang 65
Silnik: V8 4.6

Re: Mustang 65

Post autor: maciek87 » 2016-06-12, 23:17

jak by ktoś pytał to z Danii jestem tu mieszkam i pracuje...

proszę o pomoc.... niżej foto
takie cos musze kupić wychodzi z przodu auta pod zderzakiem i łączy prawy wahacz jest zerwany gwint na drążku....nie wiem co lepsze kupić drugi czy robić mniejszy gwint i mniejsza nakrętkę?
Załączniki
IMG_20160612_220032.jpg



maciek87
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2016-06-09, 22:00
Model: mustang 65
Silnik: V8 4.6

Re: Mustang 65

Post autor: maciek87 » 2016-06-21, 11:49

mam dylemat co bedzie lepsze XADO 10w30 + zinc + ceramizator ?
czy orlen lubro 20w50 +ceramizator ? tylko ten olej jest w cholere gesty troche mi sie to nie podoba...



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Mustang 65

Post autor: CzyTyTez » 2016-06-29, 19:51

znalazłem fajną konwersację na temat oleju i pozwolę sobie zacytować (http://bobistheoilguy.com/forums/ubbthr ... mber=77945" onclick="window.open(this.href);return false;):
In general, the most common oils used back then were 30w, 10w-30, and 10w-40. A 1973 Petersen's general automotive repair guide I have doesn't even mention 20w-50, only the grades above, plus a few weights which are now obsolete. The 10w-40 grade went out of favor by the 90's due to the increased shearing and burning (a large amount of polymers was required to achieve that particular spread), but modern 10w-40s now use better base oils, so this is no longer an issue.

From the current Chevron/Havoline oil spec sheets:
10w-30: "Recommended for many older vehicles...often those with larger 6 cyl and V-8 engines."
10w-40: "It is often recommended for older model cars that see regular high temperature operation."
20w-50: "Recommended primarily for older engines in high temp and heavy duty operations...towing heavy trailers up inclines...racing and rallying."

The Mobil Drive Clean spec sheet concurs, essentially referring to 10w-30 as a default choice, and 10w-40 "where a higher viscosity oil is preferred and recommended." For 20w-50 they start right off by saying, "MDC 20w-50 is recommended for high-performance engines found in race and rally driving."

Based on this information, it seems to me that 10w-40 would be better suited to your ride than 20w-50, with the former certainly being the much more popular choice, even in hot climates, back in the "old school" days.

:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”