(empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-05-29, 17:39

A cóż tam słychać w sprawie KC ?

Tak sobie lewitujemy w oczekiwaniu na mechanizm różnicowy mostu ...
Obrazek

Na stole montażowym w blokach startowych czai się blok naszej 302 V przygotowany do przyjęcia ...
Obrazek

lśniącego jak nówka wału korbowego i tłoków (flat top) ...
Obrazek

oraz "czapek" - w postaci głowic innych niż oryginalne bo o 15% mniejszych komorach sprężania.
Głowice i mechanik "nabierają sił" by sprostać czekającemu ich procesowi portingu ...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2020-10-04, 09:50 przez empi1955, łącznie zmieniany 1 raz.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-09-02, 22:29

No i dotarły :

- oczekiwany mechanizm różnicowy z LSD

Obrazek


- nowy, inny gaźnik Holley, 4-ro gardzielowy, 600 CFM

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-10-04, 09:48

Takie tam sobie ... Powoli składamy "serducho" !

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-10-21, 21:46

Znalezienie firmy na moim terenie , która podjęłaby się renowacji felg okazało się lekkim wyzwaniem. Głównie ze względu na brak możliwości toczenia CNC. Ale udało się. Oto efekt renowacji, dwie sztuki na próbę. Mnie zadowala i efekt i cena. Wkrótce czas na komplet 4-ech sztuk.

Wygląd przed:
Obrazek

i po renowacji.
Obrazek

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Damian » 2020-11-18, 14:08

empi1955 pisze:
2020-09-02, 22:29
No i dotarły :

- oczekiwany mechanizm różnicowy z LSD

Obrazek


- nowy, inny gaźnik Holley, 4-ro gardzielowy, 600 CFM

Obrazek
Jaki dokładnie mechanizm różnicowy zamówiłeś? Czy pasował bez przeróbek? Sam się zastanawiam nad wymiana ponieważ nie mam szpery i trochę denerwuje jak kręci się jedno koło :D . I jaki jest to przedział cenowy jesli można wiedziec.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-11-18, 21:06

To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Damian » 2020-11-18, 21:16

empi1955 pisze:
2020-11-18, 21:06
To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
Ok dzieki. Sprawdzę jaki most jest.



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Damian » 2020-11-19, 10:45

Damian pisze:
2020-11-18, 21:16
empi1955 pisze:
2020-11-18, 21:06
To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
Ok dzieki. Sprawdzę jaki most jest.
A możesz powiedzieć po czym najlepiej poznać jaki to rozmiar?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-11-19, 22:30

Jeśli fabrycznie montowany i nie ruszany to info znajdziesz na tabliczce drzwiowej. Jeśli masz podejrzenie, że nie jest fabryczny to najprościej znaleźć przywieszkę na tylnym moście i rozkodować symbole. Jeśli tego nie masz to najprościej po wyglądzie obudowy mostu: - patrząc od tyłu na most jeśli widzisz śruby mocujące pokrywę na obwodzie to jest to most 6 3/4" ; jeśli nie widać śrub to to jest 8 " lub 9". Jak odróżnić 8" od 9" przeczytasz np. tu: https://www.hemmings.com/stories/articl ... l-carriers
W ostateczności można rozbebeszyć most i pomierzyć średnice koła talerzowego, wyliczyć przełożenie i upewnić się co do ilości zębów osi.
I to jest pewne jak śmierć i podatki. :D


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-12-12, 00:39

Słowa często nie oddają w pełni złożoności czynności które należy wykonać aby osiągnąć zamierzone efekty. Przykładem tego choćby krótkie, proste słowo "porting". W rzeczywistości kryją się za nim wiedza , doświadczenie i długa żmudna praca mechanika. To w przypadku naszych głowic naprawdę ręczna , jednostkowa robota ! Taka właśnie obróbka głowic naszej 302 trwa .

Tak wygląda - gniazdo zaworu przed :

Obrazek

tak po :

Obrazek

kanał ssący przed:

Obrazek

tak po:

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2020-12-30, 21:37

Felgi 15x7 obute w klasyczne BFGoodrich 205/60/15. Wiosno i KC przybywaj!

Obrazek

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-01-07, 16:23

Niektóre drobne rzeczy pozostawione "same sobie" czyli oddane do renowacji bez wywierania presji na wykonawcę zaczynają wracać. Oczywiście nie jest to tak, że nie zależało mi na jak najszybszym wykonaniu prac, ale w pewnym momencie zacząłem przedkładać swój spokój i resztki włosów na głowie ponad terminowość wykonania usługi.
Po 11 miesiącach zakończyła się batalia chromowania oryginalnych kołpaków do felg. Pierwszy fachowiec który podjął się wykonania usługi poddał się po ok. 5 miesiącach zwracając mi kołpaki. Przyczyna - materiał to ZnAl z którym nie może sobie poradzić stosując znane mu technologie wypełniania ubytków i miedziowania. Jedyna rada chromować natryskowo. Łatwo powiedzieć, gorzej znaleźć odpowiedniego , chętnego wykonawcę na terenie północy PL. Przypadkowo podczas poszukiwań znalazłem człowieka który podjął wyzwanie chromowania galwanicznego. Miało to trwać ok. 35 dni zrobiło się z tego prawie 4 -ry miesiące. Kołpaki okazały się stopem Mg więc i wypełnianie ubytków trzeba było wykonać w innej technologii. Przy okazji swoje 3 grosze w kwestii czasu wrzucił COViD 19 uziemniając człowieka na prawie miesiąc. No ale wreszcie są!

Pozostaje wkleić w kołpaczki nowe dekielki z Cobrą
Obrazek

Ostateczny wygląd kołpaka
Obrazek

Grande final
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: stang232 » 2021-01-09, 10:49

Super wyszły. Chyba nawet lepiej niz z fabryki


Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Dezo » 2021-01-09, 12:52

Uznanie dla Twojej pracy.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: jaco » 2021-01-09, 18:54

empi1955 pisze:
2020-12-12, 00:39
Słowa często nie oddają w pełni złożoności czynności które należy wykonać aby osiągnąć zamierzone efekty. Przykładem tego choćby krótkie, proste słowo "porting". W rzeczywistości kryją się za nim wiedza , doświadczenie i długa żmudna praca mechanika. To w przypadku naszych głowic naprawdę ręczna , jednostkowa robota ! Taka właśnie obróbka głowic naszej 302 trwa .

Tak wygląda - gniazdo zaworu przed :

Obrazek

tak po :

Obrazek

kanał ssący przed:

Obrazek

tak po:

Obrazek

Grubo idziesz! :)


Remember, There Is Life Beyond Grip

ODPOWIEDZ

Wróć do „II Generacja (1974-1978)”