instrukcja obsługi

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

instrukcja obsługi

Post autor: artu-41 » 2013-06-02, 16:40

Kupiłem mustanga 3.8 V6 2003 i poszukuję instrukcji obsługi po polsku bo w angielskim już mam - pomożecie coś w tej kwestii??


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

CYC
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2010-01-10, 09:52
Model: 99' 35th anniversary
Silnik: V6 3.8
Kolor: Biały
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: CYC » 2013-06-02, 17:43

Chyba nie ma jej w ogóle... Mustang nigdy nie był dostępny na polskim rynku


99' 3.8 V6, 07 GT

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: yoltz » 2013-06-03, 11:55

zawsze możesz użyć
http://translate.google.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

a teraz niespodzianka, nie był również dostępny na całym rynku Europejskim! :P
jakbyś potrzebował części to mam kilka :D



Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Re: instrukcja obsługi

Post autor: artu-41 » 2013-06-03, 12:31

Tak też zrobiłem i sobie wybrany tekst kopiowałem i tłumaczyłem w google. A tak przy okazji widzę że kolega yoltz ma taki sam model jak ja, na razie wyglada na to że niczego z części nie potrzebuję bo dopiero jeden dzień nim jeździłem i nie wiem co w trawie piszczy a przynajmniej nic nie słyszę żeby piszczało po za tym kupiłem go od znajomego z mojej miejscowości więc jeszcze mogę coś u niego reklamować bo zapewniał że wszystko jest ok. Jednak dzięki yoltz za ofertę odezwę się jakbym czegoś szukał.


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: yoltz » 2013-06-03, 17:12

poza tym forum jest najlepszą instrukcją obsługi, pytaj i szukaj :) albo najpierw szukaj a potem pytaj :P



Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Re: instrukcja obsługi

Post autor: artu-41 » 2013-06-05, 22:49

Poczytałem trochę forum (bo przecież to najlepsza instrukcja obsługi) z racji tego że jestem świeżaczkiem w posiadaniu mustanga, a między innymi o światłach amerykańskich i u mnie jest jak w oryginale czyli USA czy problem jest tylko z tyłem (kierunki) czy przód też powinien być przerabiany, i jeszcze jedno pytanie czytałem w ofercie sprzedaży na allegro że w tych modelach bardzo grzeją się hamulce (gość napisał - "usunięte zostało typowe dla tego modelu grzanie się kół
") nie bardzo rozumiem co się może grzać i kiedy - przy hamowaniu (co chyba normalne) czy podczas jazdy bo np. klocki nie odbijają ???


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

CYC
Młodszy Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2010-01-10, 09:52
Model: 99' 35th anniversary
Silnik: V6 3.8
Kolor: Biały
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: CYC » 2013-06-05, 23:00

Przednie reflektory mam amerykańskie,dopiero na 3 stacji diagnostycznej udało mi sie przegadac inspektora:) niestety tylne kierunki musisz zrobić. Co do klocków to sam z tym walczę jak narazie pomogło czyszczenie prowadnic chociaż czasami czuje na światłach ze tłoczek nie odbił a czasami spoko.


99' 3.8 V6, 07 GT

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: Alexander25 » 2013-06-05, 23:39

Lampy przednie są symetryczne a u nas i w całej EU powinny być asymetryczne i do tego świecą zbyt słabo. tylne światła nie mają lamp przeciwmgielnych i czerwone kierunki. Powinno się także skasować świecenie kierunków z przodu gdy lampy są włączone. Są firmy co robią zamienniki na EU lamp przednich do mustanga. Brakuje też z przodu lamp postojowych lub mijania(zawsze mi się to myli). Problem z kierunkami przednimi jest mały bo wystarczy wrzucić żarówki z jednym włóknem. Co do reszty to elektryk i firmy przerabiające światła na EU. USA Cars Center coś takiego robi np:)

W mustangach nie ma problemu z grzaniem się układu hamulcowego a z blokowaniem zacisków po dłuższym staniu. Trzeba zregenerować zaciski i tyle.
Ewentualnie jak masz biedniejszą wersję z zaślepkami zamiast wlotów do chłodzenia tylnych tarcz to sobie możesz zrobić te wloty ale auto będzie wtedy szybciej rdzewieć ale zaciski i tak trzeba regenerować jak się będą blokować. Ja do mustanga gt zapłaciłem 2300 za komplet nowych zacisków motorcrafta.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
Kazik
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2011-07-06, 00:27
Model: 2000 V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Silver Metallic

Re: instrukcja obsługi

Post autor: Kazik » 2013-06-06, 00:46

artu-41 pisze:i jeszcze jedno pytanie czytałem w ofercie sprzedaży na allegro że w tych modelach bardzo grzeją się hamulce (gość napisał - "usunięte zostało typowe dla tego modelu grzanie się kół
") nie bardzo rozumiem co się może grzać i kiedy - przy hamowaniu (co chyba normalne) czy podczas jazdy bo np. klocki nie odbijają ???
"Zapiekają się" zaciski, można to sprawdzić na dwa sposoby (które występują jednocześnie) - odczuć można wyższe nagrzewanie się felg po jeździe oraz na luzie auto nie toczy się, a wyhamowuje odczuwalnie. Tak łopatologicznie to opisując.

Ten gość to ja :) Tak jak napisał Alexander25 - najczęściej pomaga regeneracja zacisków, u mnie pomogło. Problem leży w ebonitowych cylinderkach, na których pojawia się nalot przez co nie chodzą jak trzeba. Niektórzy wymieniają je na zamienniki z innego materiału, ale ja jestem zadowolony z efektów regeneracji (ponad rok od regeneracji jeżdżę i pilnuję tematu).
bedzin pisze:ja tak może nie na temat polskiej instrukcji, ale mam jedno pytanie. Od samego początku mnie dręczy zapalniczka przy ręcznym a dokładnie miedzy ręcznym a podłokietnikiem. Chodzi mi dokładnie o działanie tego. Bo mi to nie działa. Nawet prąd nie dochodzi, a bezpieczniki sprawdzałem. Zapalniczka przy biegach śmiga aż miło ale ta druga już nie :( może wiecie co jest grane?? chyba że wam też ona nie śmiga.
Musiał gdzieś kabel po drodze puścić. U mnie śmiga bez zarzutu.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: instrukcja obsługi

Post autor: stang232 » 2013-06-06, 07:11

Alexander25 pisze:jak masz biedniejszą wersję z zaślepkami zamiast wlotów do chłodzenia tylnych tarcz to sobie możesz zrobić te wloty ale auto będzie wtedy szybciej rdzewieć
żadne biedniejsze wersje - aktywne wloty były oferowane jedynie w latach 94-95, potem zrezygnowano bo niby klienci skarżyli się na hałas. Choć wg. mnie nie generują one żadnych dodatkowych hałasów.
nic szybciej nie rdzewieje od tych wlotów!!!


Obrazek

Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Re: instrukcja obsługi

Post autor: artu-41 » 2013-06-06, 22:02

Na razie to nic nie wyczułem z hamulcami, chyba są w porządku, a ta regeneracja to na czym polega i ile kosztuje (mniej więcej). No ale światła to mnie martwią wcześniejszy właściciel mówił mi że tak jeździł, przegląd sobie załatwiał a policja przymykała na to oko, ja natomiast lubię jak wszystko jest ok i nie lubię przed kimś świecić oczami, napiszcie jak sobie z tym najlepiej poradzić bo z tego co czytałem to wymiana lamp jest kosztowna a i traci to (wg mnie) na oryginalności, znowu przeróbki i tak nie będą miały homologacji, (wiem że temat się powtarza ale każdy pisze o swoich rozwiązaniach ale nie pisze czy to jest zgodne z przepisami) w końcu też tyle aut przyjeżdża z USA i ludzie z tym sobie radzą, więc myślę że i ja dam radę.


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: instrukcja obsługi

Post autor: Sunny » 2013-06-07, 09:14

widziesz, wiele osób ma czerwone ;) w tym ja i kilka innych osób z klubu :) do tego bez dowodu bo to tylko mandat za brak dokumentów (taniej niż zabranie dowodu i przegląd)

co do homolgacji to do naszego modelu nie ma homologowanych lamp, nie ma i koniec :)
sprowadzane auta amerykańskie wymieniaja na eu gdy są ich odpowiedniki w europie, sprowadzisz focusa z usa to pewnie wsadzisz europejskie, mustangi w przyrodzie nie wystepują u nas więc lamp nie dostaniesz :) (chyba że ktoś wyprodkukował je tak jak do 2005+)



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi

Post autor: Alexander25 » 2013-06-07, 19:39

stang232 pisze:
Alexander25 pisze:jak masz biedniejszą wersję z zaślepkami zamiast wlotów do chłodzenia tylnych tarcz to sobie możesz zrobić te wloty ale auto będzie wtedy szybciej rdzewieć
żadne biedniejsze wersje - aktywne wloty były oferowane jedynie w latach 94-95, potem zrezygnowano bo niby klienci skarżyli się na hałas. Choć wg. mnie nie generują one żadnych dodatkowych hałasów.
nic szybciej nie rdzewieje od tych wlotów!!!
W mustangach z 1998 też miałem wloty:) Co do korozji to koroduje jak diabli bo zbiera się tam wilgoć można sobie porównać jak wyglądają auta używane 365 dni w roku gdy są wloty lub ich nie ma.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Re: instrukcja obsługi

Post autor: artu-41 » 2013-06-11, 09:08

Mam jeszcze pytanko - zauważyłem też że żarówki w tylnych lampach mają płaskie wejścia nie okrągłe - czy można takie kupić w Polsce, bo czytałem że pomarańczowe mocne można wstawić i będą przebijały przez czerwony plastik lamp ale na allegro widziałem takie tylko z okrągłym wejściem.


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

cx.
Młodszy Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 2012-06-19, 13:50
Silnik: V6 3.8
Kolor: laser red

Re: instrukcja obsługi

Post autor: cx. » 2013-06-11, 12:15

to i ja sie podepne:
ma ktos zdjecia wzorowo przerobionych tylnych swiatel spelniajacych wszystkie polskie normy? :p



ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”