Jak jest centrowana felga względem osi?
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
Czemu, temat ciekawy i dyskujsa konkretna.
Podales przyklady felg ktore maja otwor(wszystkie) i ten otwor sluzy do centrowania....
Pisales: "Jest wiele felg, które wcale nie mają otworu centralnego!!" no i nadal takiej nam nie pokazales.
Chodzilo ci o takie felgi?
Podales przyklady felg ktore maja otwor(wszystkie) i ten otwor sluzy do centrowania....
Pisales: "Jest wiele felg, które wcale nie mają otworu centralnego!!" no i nadal takiej nam nie pokazales.
Chodzilo ci o takie felgi?
Ostatnio zmieniony 2016-06-04, 00:14 przez veeefour, łącznie zmieniany 1 raz.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
No to one pod deklem maja otwor do centrowania...bynajmniej on nie sluzy do montowania dekla6t07t pisze:Tak, to właśnie Magnum-500
Cytat:
Dodam jeszcze, że naprawdę, jest bardzo dużo samochodów, które nie wymagają ustawienia współosiowości felg na piaście.
Sorry ale to nie jest zgodne z jakimikolwiek zasadami mechaniki a tym bardziej z prawami fizyki...to sem ne da panecku
Zadna sila na swiecie mnie nie przekona, ze otwor w feldze jest tylko po to zeby w nim zamontowac dekiel i nie sluzy do centrowania.
Zadna sila na swiecie mnie tez nie przekona, ze jakakolwiek felga nie potrzebuje centrowania.
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
pluzz pisze:Odkąd pamiętam zawsze miałem jakieś drgania w aucie i grzebałem już chyba wszędzie (łożyska, wyważanie wału, nowe krzyżaki, itp., itd.)
Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, ale jak są centrowane felgi na piaście? Czy całą robotę robią stożkowe śruby?
Ja od początku mam felgi Torq Thrusty II (chyba), do tego śruby stożkowe, więc nie mam porównania z oryginalnymi stalowymi felgami. Ostatnio zmierzyłem otwór centrujący na feldze (jeśli dobrze pamiętam 83,6mm) a rozmiar kołnierza na półosi: 62mm (według SIMa).
Zastanawiam się czy pierścienie centrujące to dobry kierunek....
Jak widzisz wątek bardzo się rozwija, z mojego doświadczenia polecam założyć pierścienie centrujące - wydatek mały, a jak będzie problem z dostępnością to zawsze mozna dorobić.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
No moze masz racje...ale zarazem jej nie masz...ponizej zdjecie tylu tej felgi. Jak widac sie ona centruje ale na przetloczeniu a nie samym otworze6t07t pisze:Heh, tylko ten otwór jest oddalony od płaszczyzny montażowej o jakieś... 50mm
Skoro cię nic nie przekona, trudno
Wracając do tematu głównego.
Spróbuj zlokalizować źródło wibracji.
pozamieniaj koła stronami, przód-tył i obserwuj czy coś się zmienia.
Pewnie masz zamontowany "disc brake kit" a części stosowane w tych zestawach bywają różnej jakości i sama piasta może może mieć bicie.
Oczywiście w pierwszej kolejności sprawdź też łożyska i ustawienie ich luzu.
Powtarzam - felgi sie na srubach/nakretkach nie centruje.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 410
- Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: żółty
- Lokalizacja:: warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
Hej nie wszystkie felgi są przystosowane do Mustangów,mimo,że maja odpowiedni rozstaw śrub.
np.te z odsadzeniem 50mm z otworem centrującym mogą być tylko do samochodów terenowych,
które mają piasty z wysuniętym czopem centrującym.
np.te z odsadzeniem 50mm z otworem centrującym mogą być tylko do samochodów terenowych,
które mają piasty z wysuniętym czopem centrującym.
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
no to pluzz'ik teraz porozkminiaj temat w "wolnym" czasie
dyskusja skąd inąd ciekawa mimo że o clue tematu nie mam bladego pojęcia
dyskusja skąd inąd ciekawa mimo że o clue tematu nie mam bladego pojęcia
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
Nie wiem jak zostały zaprojektowane klasyczne dziadkowe felgi pod względem centrowania ale myśle że baloniasty profil opony przy feldze 14" np 185/75/r14 może sporo zamortyzować względem np współczesnej opony niskoprofilowej np 205/45/17 która przenosi o wiele więcej "informacji" z jezdni na kierownice. Tak samo materiał z jakiego obecnie się produkuje felgi jest inny - amelinium jest sztywniejsze. Może to wszystko razem wymusza centrowanie jak najbardziej idealne czyli na piaście.
Ja doznałem szoku jak wsadziłem stanga (klasyczne stalowe 14") na szarpaki - auto stało nieruchomo a opony przesuwały się jakieś 5-10 cm na boki
- od razu założyłem 16" - różnica w prowadzeniu auta kolosalna i wcale nie wykluczam że następna felga będzie nawet o cal większa. Niestety powyżej tego klasyk prezentuję się słabo, chyba że jest to jakiś mega zglebiony restomod, to i 20" mu pasuje.
Ja doznałem szoku jak wsadziłem stanga (klasyczne stalowe 14") na szarpaki - auto stało nieruchomo a opony przesuwały się jakieś 5-10 cm na boki
- od razu założyłem 16" - różnica w prowadzeniu auta kolosalna i wcale nie wykluczam że następna felga będzie nawet o cal większa. Niestety powyżej tego klasyk prezentuję się słabo, chyba że jest to jakiś mega zglebiony restomod, to i 20" mu pasuje.
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
dołożę 3 grosze od siebie...
pierścienie centrujące produkowanie standardowo we wszystkich nazwijmy to popularnych samochodach czyli 99,9% tego z czym się spotykam na co dzień to 0,1 mm, dokładniej się nie da(oczywiście w warunkach warsztatowych )
Felgi mają otwory centrujące większe o 0,1mm od średnicy piasty .
pierścienie centrujące produkowanie standardowo we wszystkich nazwijmy to popularnych samochodach czyli 99,9% tego z czym się spotykam na co dzień to 0,1 mm, dokładniej się nie da(oczywiście w warunkach warsztatowych )
Felgi mają otwory centrujące większe o 0,1mm od średnicy piasty .
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
Dokladnie, standardowo to 0,1mm gdzie w zargonie "mechaniczym" to oznacza tzw. pasowanie suwliwe. Da sie i ciasniej ale potem to trzeba sciagac za pomoca mlotka.komin pisze:dołożę 3 grosze od siebie...
pierścienie centrujące produkowanie standardowo we wszystkich nazwijmy to popularnych samochodach czyli 99,9% tego z czym się spotykam na co dzień to 0,1 mm, dokładniej się nie da(oczywiście w warunkach warsztatowych ) Felgi mają otwory centrujące większe o 0,1mm od średnicy piasty .
Sama opona ma niedoskonalosci powyzej tego "0,2mm"(a wg mnie to absolutny max)wiec naprawde nie ma potrzeby robic tego dokladniej.
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
O kurczaczki! Nie wiedziałem, że otworzę puszkę Pandory
Ale dyskurs zajmujący - przyznaję
Ostatnio mierzyłem jeszcze bicie na piaście tylnej i z tyłu z lewej mam róźnicę 0.3mm (dla porównania: z prawej 0.05mm).
Trochę mnie to całe osiowanie na szpilkach też wydaje się niedokładne. Zdzwiła mnie też grubość materiału użytego na bęben w miejscu gdzie siedzi na piaście - ciut grubszy od puszki po paprykarzu . Otwory na szpilki w bębnie zrobiły się jajowate, co mnie zdziwiło bo przecież 120Nm to spora siła na dociśnięcie felgi + bębna do piasty. Czy to możliwe, żeby przy ostrym ruszaniu bęben mógł się przesuwać???
Ale dyskurs zajmujący - przyznaję
...zlokalizować źródło wibracji... - gdyby to było takie proste... to już w latach liczę to lokalizowanie. Wydaje mi się, że wszystko już zmieniałem: łożyska, wyważanie wału, krzyżaki wału, regeneracja dyfra z tyłu, opony. Jedynie felgi zostały stare i wiem, że jedna ma lekkie bicie "wzdłużne" czy jak to nazwać - jest lekkie jajo, ale "szpece" mówią, że jest na tyle minimalne, że da radę to na wyważaniu zniwelować. Gumy - jedyne słuszne - Michelinki Pilot Super Sport 3.6t07t pisze:(...)Wracając do tematu głównego.
Spróbuj zlokalizować źródło wibracji.
pozamieniaj koła stronami, przód-tył i obserwuj czy coś się zmienia.
Pewnie masz zamontowany "disc brake kit" a części stosowane w tych zestawach bywają różnej jakości i sama piasta może może mieć bicie.
Oczywiście w pierwszej kolejności sprawdź też łożyska i ustawienie ich luzu.
Ostatnio mierzyłem jeszcze bicie na piaście tylnej i z tyłu z lewej mam róźnicę 0.3mm (dla porównania: z prawej 0.05mm).
Trochę mnie to całe osiowanie na szpilkach też wydaje się niedokładne. Zdzwiła mnie też grubość materiału użytego na bęben w miejscu gdzie siedzi na piaście - ciut grubszy od puszki po paprykarzu . Otwory na szpilki w bębnie zrobiły się jajowate, co mnie zdziwiło bo przecież 120Nm to spora siła na dociśnięcie felgi + bębna do piasty. Czy to możliwe, żeby przy ostrym ruszaniu bęben mógł się przesuwać???
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Jak jest centrowana felga względem osi?
3 dychy na piascie kwalifikuja ja do wymiany
Radze tez zainwestowac w inne felgi/piasty/bebny bez jajowatych otworow.
Radze tez zainwestowac w inne felgi/piasty/bebny bez jajowatych otworow.