Manual + sprzęgło hydrauliczne
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
Manual + sprzęgło hydrauliczne
Chodzi oczywiście o sprzęgło sterowane hydraulicznie a nie konwerter
Przerzuciłem troche internetów w poszukiwaniu informacji o swapie na manual + sprzęgło hydrauliczne. Temat jest przewalany na wszystkie strony na wielu forach w Stanach, więc w zasadzie pozostało mi zapytać czy ktoś z was montował u siebie takowe, zwłaszcza w roczniku '69, oraz jak sprawa się ma z lokalizacją otworu/mocowań w ścianie grodziowej. Może ktoś mierzył lub ma jakis template do wycięcia tych otworów?
Pzdr.
Przerzuciłem troche internetów w poszukiwaniu informacji o swapie na manual + sprzęgło hydrauliczne. Temat jest przewalany na wszystkie strony na wielu forach w Stanach, więc w zasadzie pozostało mi zapytać czy ktoś z was montował u siebie takowe, zwłaszcza w roczniku '69, oraz jak sprawa się ma z lokalizacją otworu/mocowań w ścianie grodziowej. Może ktoś mierzył lub ma jakis template do wycięcia tych otworów?
Pzdr.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Po co chcesz utrudniac? Co masz nie tak z wysprzeglikiem mechanicznym? Nawet przy swapie, mechaniczny jest okbolsiak pisze:Chodzi oczywiście o sprzęgło sterowane hydraulicznie a nie konwerter
Przerzuciłem troche internetów w poszukiwaniu informacji o swapie na manual + sprzęgło hydrauliczne. Temat jest przewalany na wszystkie strony na wielu forach w Stanach, więc w zasadzie pozostało mi zapytać czy ktoś z was montował u siebie takowe, zwłaszcza w roczniku '69, oraz jak sprawa się ma z lokalizacją otworu/mocowań w ścianie grodziowej. Może ktoś mierzył lub ma jakis template do wycięcia tych otworów?
Pzdr.
Chodzi lzej niz hydrauliczny a jest fajnie wyczuwalny
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Spoko, jeszcze nic nie zdążyłem popsuć Póki co rozkminiam temat, a że muszę i tak zrobić pełny swap z automatu to chyba warto przestudiować wszystkie opcje.
Porównania niestety nie mam jak chodzi oryginał na lince vs aftermaket hydrauliczny.
Linka na pewno jest opcją mniej inwazyjną, ale z drugiej strony sporo ludzi pisze na forach, że problemem jest prowadzenie linki, promienie gięcia i dystans do kolektorów, jeśli masz longtuby. I obawiam się trochę twardości tego przy mocniejszym sprzęgle, choć czucie wiadomo na plus.
Pzdr.
Porównania niestety nie mam jak chodzi oryginał na lince vs aftermaket hydrauliczny.
Linka na pewno jest opcją mniej inwazyjną, ale z drugiej strony sporo ludzi pisze na forach, że problemem jest prowadzenie linki, promienie gięcia i dystans do kolektorów, jeśli masz longtuby. I obawiam się trochę twardości tego przy mocniejszym sprzęgle, choć czucie wiadomo na plus.
Pzdr.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Tam nie ma linek...bolsiak pisze:Spoko, jeszcze nic nie zdążyłem popsuć Póki co rozkminiam temat, a że muszę i tak zrobić pełny swap z automatu to chyba warto przestudiować wszystkie opcje.
Porównania niestety nie mam jak chodzi oryginał na lince vs aftermaket hydrauliczny.
Linka na pewno jest opcją mniej inwazyjną, ale z drugiej strony sporo ludzi pisze na forach, że problemem jest prowadzenie linki, promienie gięcia i dystans do kolektorów, jeśli masz longtuby. I obawiam się trochę twardości tego przy mocniejszym sprzęgle, choć czucie wiadomo na plus.
Pzdr.
są solidne dzwignie z drutu 5mm ramię z jebutnej stali..... tu nie ma co sie zapiec lub zepsuc... mozna co najwyżej łożyskowanie zmienić na lepsze.
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Z tych tematów, które przegrzebałem na forach o swapie na T5 to przewijała sie albo linka albo hydraulika z mechanicznym wysprzęglikiem i master+slave cylinder.
Muarah też mówił, że ma linke u siebie do T5.
Muarah też mówił, że ma linke u siebie do T5.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Jęsli T5 to tak wtedy linka lub hydraulika....bolsiak pisze:Z tych tematów, które przegrzebałem na forach o swapie na T5 to przewijała sie albo linka albo hydraulika z mechanicznym wysprzęglikiem i master+slave cylinder.
Muarah też mówił, że ma linke u siebie do T5.
w takim rozwiazaniu chyba założyłbym hydraulike.
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
No tak, powinienem unikac pisania postów w biegu, bo zapomniałem o najważniejszym elemencie całej układanki, czyli T5, sorry za zamieszanie.
Tak więc od początku - żeby w ogóle myśleć o hydraulice musiałbym to ogarnąć teraz, zanim buda pójdzie do malowania, żeby już potem ściany grodziowej nie ciąć.
Poskładanie wszystkiego do kupy i wymierzenie chwilowo nie wchodzi w grę. Także albo linka albo buda będzie musiala na mnie poczekać z malowaniem.
No i jedyna opcja, żeby zrobić to jak należy to albo jakiś template albo muszę zamówic jakiś gotowy zestaw typu Modern Driveline.
Pzdr.
Tak więc od początku - żeby w ogóle myśleć o hydraulice musiałbym to ogarnąć teraz, zanim buda pójdzie do malowania, żeby już potem ściany grodziowej nie ciąć.
Poskładanie wszystkiego do kupy i wymierzenie chwilowo nie wchodzi w grę. Także albo linka albo buda będzie musiala na mnie poczekać z malowaniem.
No i jedyna opcja, żeby zrobić to jak należy to albo jakiś template albo muszę zamówic jakiś gotowy zestaw typu Modern Driveline.
Pzdr.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
- Model: Mach 1 69'
- Silnik: inny V8
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Witam odgrzewam kotleta, ponieważ też mam t5 w 69 i żadnego wspomagania... Czy ktoś jest wstanie polecić jakiś gotowy zestaw?
znalazłem coś takiego, czy taki zestawik rozwiąże problem ciężko chodzącego sprzęgła?
https://www.moderndriveline.com/shop/hy ... llhousing/
https://www.cjponyparts.com/hydraulic-s ... 70/p/HES1/
https://www.summitracing.com/parts/awr-hmgm01101sr
Pozdrawiam Tomek
znalazłem coś takiego, czy taki zestawik rozwiąże problem ciężko chodzącego sprzęgła?
https://www.moderndriveline.com/shop/hy ... llhousing/
https://www.cjponyparts.com/hydraulic-s ... 70/p/HES1/
https://www.summitracing.com/parts/awr-hmgm01101sr
Pozdrawiam Tomek
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
- Model: Mach 1 69'
- Silnik: inny V8
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Skoro nikt nie robił to zamówiłem na chybił trafił chydraulike z wilwooda cj pony (pełen zestaw master+slave) i przyznam szczerze, że chodzi super skrzynia aluminiowa t5 od mustanga z 94.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
- Model: Mach 1 69'
- Silnik: inny V8
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne
Nie wiem czy ktoś to czyta wogóle, ale zostawie dla potomnych. Jak post powyżej chydrauliczny wysprzęglik został zamontowany i zrobił całe 400 km... Zamówienie z Cj pony koszt koło 1000 zł + czekanie za przesyłką 2 miesiące ze względu na out of stock choć na stronie widniało jako dostępne i auto unieruchomione. I ogólnie sprzęgło chodziło troche ciężej niż w nowych autach, wiadomo że jest różnica z porównaniu z przewodem bezpośrednio bez żadnego wspomagania mogło by chodzić ciut lżej na tym zestawie. Nie polecam!