Zawieszenie!
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
- Model: mustang 1996
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: inny
Zawieszenie!
witam wszystkich jak w temacie w moim kucu wysiadło zawieszenie z tyłu (wszelakie tuleje jakie są) zresztą w przodzie podobnie ale tył to masakra!
kiedyś ukazały się na forum zestawy z czerwonymi gumami! macie dostęp do takich zestawów? może podpowiecie coś ciekawego!
pozdrawiam!
kiedyś ukazały się na forum zestawy z czerwonymi gumami! macie dostęp do takich zestawów? może podpowiecie coś ciekawego!
pozdrawiam!
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
rockauto.com i amerykany pl. Kupowalem cale zawieszeie tam. Jest tanio. Amorki oryginaly placilem po 100zl za sztuke motorcrafta Sprezyny dobrc sie da cos za 120zl za sztuke prczyczym bierze sie po dwie. Sworznie i wahacze kupilem przez neta pamietaj by wybierac samosmarujace sie bo jak wybierzesz tansze to co 6tyg trzeba zdjemowac kolo i przesmarowac:D
302 HOooooo
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: Zawieszenie!
czerwone gumy to poliuretan.
Jeżeli używasz samochodu do jazdy na co dzień to zdecydowanie seryjne gumy są najlepsze chodzi mi o tylne zawieszenie czyli lower control arm i upper control arm dolne i górne wahacze, poliuretan jest twardszy od zwykłej gumy co powoduje czasami lub z czasem skrzypienie pomimo specjalnego smaru dołączonego przeważnie do zestawu,ale poprawia się sztywność zawieszenia, są jeszcze dostępne wahacze z łożyskami wahliwymi (unibol) które są zdecydowanie lepsze od poliuretanu ponieważ nie poddają się nie amortyzują nic przez co bardzo tłuką na nierównościach,ale za to bardzo usztywniają zawias.
Można kupić do seryjnych wahaczy zestawy gum lub poli, nie wymieniałem tego nigdy,ale bardzo dobrze przyjrzałem się seryjnym wahaczom i muszę powiedzieć,że wymiana takich gum to będzie nie lada wyzwanie, seryjne wahacze zrobione są z blachy 2mm ,a gumy jak się wydaje siedzą w nich bardzo mocno.Wahacze seryjne są słabe i wiotkie dlatego moim zdaniem lepiej się nie bawić w wymianę gum
Można kupić aftermarketowe wahacze dolne i górne z poli wykonane z rury, lub profila najtańsze sensownie wyglądające zestawy to min. 150 $ proste bez regulacji, choć nie wiem jaka jakość.
Osobiście kupowałem firmy Umi Performance ceny dobre jakość przyzwoita.
Przy wymianie czy gum lub całych wahaczy warto zamienić seryjne śruby na nowe bo napewno skorodowane, bez problemu można kupić u nas w sklepach metalowych klasa 10.9 12mm, seria to 7/16" (11,1mm) 12mm wchodzą bez problemu.
ps. jeśli chcesz to mam swoje seryjne wahacze moje gumy wyglądają dość dobrze nie są popękane itp. mogę ci je opchnąć w dobrej cenie 100zł jak nie chcesz ciągnąć z USA i tak nie będę z nich już korzystał.
Jeżeli używasz samochodu do jazdy na co dzień to zdecydowanie seryjne gumy są najlepsze chodzi mi o tylne zawieszenie czyli lower control arm i upper control arm dolne i górne wahacze, poliuretan jest twardszy od zwykłej gumy co powoduje czasami lub z czasem skrzypienie pomimo specjalnego smaru dołączonego przeważnie do zestawu,ale poprawia się sztywność zawieszenia, są jeszcze dostępne wahacze z łożyskami wahliwymi (unibol) które są zdecydowanie lepsze od poliuretanu ponieważ nie poddają się nie amortyzują nic przez co bardzo tłuką na nierównościach,ale za to bardzo usztywniają zawias.
Można kupić do seryjnych wahaczy zestawy gum lub poli, nie wymieniałem tego nigdy,ale bardzo dobrze przyjrzałem się seryjnym wahaczom i muszę powiedzieć,że wymiana takich gum to będzie nie lada wyzwanie, seryjne wahacze zrobione są z blachy 2mm ,a gumy jak się wydaje siedzą w nich bardzo mocno.Wahacze seryjne są słabe i wiotkie dlatego moim zdaniem lepiej się nie bawić w wymianę gum
Można kupić aftermarketowe wahacze dolne i górne z poli wykonane z rury, lub profila najtańsze sensownie wyglądające zestawy to min. 150 $ proste bez regulacji, choć nie wiem jaka jakość.
Osobiście kupowałem firmy Umi Performance ceny dobre jakość przyzwoita.
Przy wymianie czy gum lub całych wahaczy warto zamienić seryjne śruby na nowe bo napewno skorodowane, bez problemu można kupić u nas w sklepach metalowych klasa 10.9 12mm, seria to 7/16" (11,1mm) 12mm wchodzą bez problemu.
ps. jeśli chcesz to mam swoje seryjne wahacze moje gumy wyglądają dość dobrze nie są popękane itp. mogę ci je opchnąć w dobrej cenie 100zł jak nie chcesz ciągnąć z USA i tak nie będę z nich już korzystał.
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
- Model: mustang gt 95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow
Re: Zawieszenie!
wymieniłem wszystkie gumy , na czerwone poli , wcale dużo roboty nie było , raz rocznie je przesmarowuje -na wiocne specjalnym smarem -najlepszy do klocków hamulcowych bo przylegający firmy liqui moly , osobiscie plecam wymiane na ploi auyo sztywniejsze troszke głosniejsze bo praca mostu przenosi sie bardziej do budy ale wytrzymałość nieporównywalna jeżdze juz na nich 4 rok i tylko wymieniłem gumy od szpilek stabilizatora
był konik
a teraz boattail 71
a teraz boattail 71
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
ja 6 lat jezdzilem po polskich drogach niezaleznie czy zima czy lato i w seryjnych nic nie robilem a tluklem auto na koleinach. Jak nie scigasz sie i nie potrzeba Ci super sztywnego auta to lepiej chyba wrzucic serie tylko oryginal nie zamiennik i bedzie ok
302 HOooooo
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
- Model: mustang 1996
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: inny
Re: Zawieszenie!
torochę mi namieszaliście w głowie z tym zawieszeniem!
potrzebuję jakieś sesowne tulej w dobrych pieniądzach ! możecie przedstawić jak te zawieszenia cenowo wyglądają?
potrzebuję jakieś sesowne tulej w dobrych pieniądzach ! możecie przedstawić jak te zawieszenia cenowo wyglądają?
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
Jak smigasz na codzien mustangiem to kupuj oryginalne forda motorcrafta cd delco czesc najlepiej przez rockauto.com albo amerykany pl tylko im napisz ze nie chcesz moog tylko ac delco czy motorcraft caly tyl mnie z robocizna wyszedl 500zl przod kolo300
302 HOooooo
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
W Zieloncejjak pojeziesz rano kolo 7ej 8 jest zaklad ktory robi cale zawieszenia.naprawde porzadna firma trzeba pojechac rano by usawic sie w kolejce i na miejscu zrobia Ci stanga na swoich czesciach maja porzadny zapas graow. Ta wyjdzie najtaniej jak kiedys nie byloczesci do stangow w p to do nich jezdzilem ale teraz wolalem kupic wszystkie graty oryginalne. jak chcesz to zrob liste co Ci trzeba bo bede zamawial do taurusa SHO swojego graty z NY od rodziny to moge zapakakowac do innej paczki i pojsc poczta lotnicza.....
302 HOooooo
- Szuba
- Forumowicz
- Posty: 147
- Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
- Model: GT 1996r
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Royal Blue
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
Odkopie trochę temat zawieszenia w 4 gen bo przyszła w końcu pora na wymianę gum. Czy ktoś montował może ten zestaw lub może polecić jakiś kompletny kit?
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
- cycu
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 24
- Rejestracja: 2011-05-25, 15:43
- Model: 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: niebieski metalik
- Lokalizacja:: Żory
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
Cześć Szuba. Ja mam ten zestaw założony od roku. Spisuje się dobrze. Plusy
- Precyzja prowadzenia jest dużo większa.
- Samochód mocno zesztywniał ( mój mechanik który mi to zakładał stwierdził że jego Audi na gwincie jest miękciejsze)
Minusy
- Słyszalne skrzypienie zwłaszcza z tyłu (najlepiej by było od razu dołożyć kalamitki żeby napuścić co jakiś czas nowego smaru)
- Słyszalna praca mostu
- Precyzja prowadzenia jest dużo większa.
- Samochód mocno zesztywniał ( mój mechanik który mi to zakładał stwierdził że jego Audi na gwincie jest miękciejsze)
Minusy
- Słyszalne skrzypienie zwłaszcza z tyłu (najlepiej by było od razu dołożyć kalamitki żeby napuścić co jakiś czas nowego smaru)
- Słyszalna praca mostu
- Szuba
- Forumowicz
- Posty: 147
- Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
- Model: GT 1996r
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Royal Blue
- Kontakt:
Re: Zawieszenie!
Dzięki za infocycu pisze:Cześć Szuba. Ja mam ten zestaw założony od roku. Spisuje się dobrze. Plusy
- Precyzja prowadzenia jest dużo większa.
- Samochód mocno zesztywniał ( mój mechanik który mi to zakładał stwierdził że jego Audi na gwincie jest miękciejsze)
Minusy
- Słyszalne skrzypienie zwłaszcza z tyłu (najlepiej by było od razu dołożyć kalamitki żeby napuścić co jakiś czas nowego smaru)
- Słyszalna praca mostu
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2015-03-27, 12:35
- Model: Mustang 99 IV Gen .
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: srebrny
Re: Zawieszenie!
Czołem chłopy ja też mam ten zestaw zamontowany ,o ile dobrze pamiętam w zestawie jest tubka z jakimś dziadostwem do posmarowania tulei przy montażu będzie już dwa lata jak zamontowałem te tuleje i jest ok i w 100 % zgadzam się z wypowiedzią poprzedników
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 2022-10-30, 13:55
- Model: sn95
- Silnik: V6 3.8
- Lokalizacja:: Okolice Radomia
Re: Zawieszenie!
Dopadło mnie skrzypienie z tyłu…wstępnie zdiagnozowane wspomniane tu w temacie gumy tylnych wąchaczy. Ktoś wie gdzie zdobyć oryginały lub zwykłe nie poliuretanowe zamienniki? Na rockauto widzę tylko poliuretan, podkładki pod sprężyny tak samo tylko poli…nie chciałbym go znacząco usztywniać…wolałbym zmienić sprężyny na krótsze ale też wszędzie w aukcjach zestawy raczej do V8, ktoś zmieniał sprężyny na obniżające w V6?
http://forum.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=19923