Kończąc składać mojego Konia, przez przypadek zauważyłem, że nagrzewa się jeden z przewodów. Nie wiem czy wcześniej też tak było i po prostu na niego nie trafiłem, czy zaczął ostatnio. Przewód ten (kolor różowy) idzie od stacyjki, wchodzi w główną wiązkę, następnie pojawia się po drugiej stornie kolumny kierowniczej i kończy się w kostce, tej na zdjęciu, a w miejscu w którym on wchodzi w kostkę, jest jeszcze jeden, taki zielonkawy, który wchodzi w to samo miejsce. Następnie druga strona kostki idzie pod maskę silnika, do akumulatora i o ile dobrze pamiętam nazwę, wczesnego startera. Prąd w nim nie jest stały, pojawia się po zapłonie i nagrzewa się tak, że ciężko go dotknąć i rozładowuje w szybkim tempie akumulator. Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny, lub wie, od czego on może być? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
Nagrzewa się przewód w 67"
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
Nagrzewa się przewód w 67"
Witam,
Kończąc składać mojego Konia, przez przypadek zauważyłem, że nagrzewa się jeden z przewodów. Nie wiem czy wcześniej też tak było i po prostu na niego nie trafiłem, czy zaczął ostatnio. Przewód ten (kolor różowy) idzie od stacyjki, wchodzi w główną wiązkę, następnie pojawia się po drugiej stornie kolumny kierowniczej i kończy się w kostce, tej na zdjęciu, a w miejscu w którym on wchodzi w kostkę, jest jeszcze jeden, taki zielonkawy, który wchodzi w to samo miejsce. Następnie druga strona kostki idzie pod maskę silnika, do akumulatora i o ile dobrze pamiętam nazwę, wczesnego startera. Prąd w nim nie jest stały, pojawia się po zapłonie i nagrzewa się tak, że ciężko go dotknąć i rozładowuje w szybkim tempie akumulator. Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny, lub wie, od czego on może być? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
Kończąc składać mojego Konia, przez przypadek zauważyłem, że nagrzewa się jeden z przewodów. Nie wiem czy wcześniej też tak było i po prostu na niego nie trafiłem, czy zaczął ostatnio. Przewód ten (kolor różowy) idzie od stacyjki, wchodzi w główną wiązkę, następnie pojawia się po drugiej stornie kolumny kierowniczej i kończy się w kostce, tej na zdjęciu, a w miejscu w którym on wchodzi w kostkę, jest jeszcze jeden, taki zielonkawy, który wchodzi w to samo miejsce. Następnie druga strona kostki idzie pod maskę silnika, do akumulatora i o ile dobrze pamiętam nazwę, wczesnego startera. Prąd w nim nie jest stały, pojawia się po zapłonie i nagrzewa się tak, że ciężko go dotknąć i rozładowuje w szybkim tempie akumulator. Ma ktoś może jakiś schemat elektryczny, lub wie, od czego on może być? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź
-
mk_cin
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Nie wiem czy ten konkretny obrazek Ci pomoże, ale poszukaj googla po "1967 mustang ignition wiring diagram"
Na tym obrazku jest różowy kabel 16A wychodzący ze stacyjki, który w kostce zmienia się w zielono-czerwony idący do startera. Chyba mniej więcej tak, jak to opisałeś
Link do wiekszego obrazka

Na tym obrazku jest różowy kabel 16A wychodzący ze stacyjki, który w kostce zmienia się w zielono-czerwony idący do startera. Chyba mniej więcej tak, jak to opisałeś
Link do wiekszego obrazka
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Hej!
Ten przewód znajdziesz w literaturze jako tzw. pink wire... To tzw drut oporowy, wprowadzający dodatkową rezystancję do obwodu cewki (ok 1,3 ohm). A jak jest opór to musi być ciepło
Na poważnie to normalne że się nagrzewa. Energia emitowana jest proporcjonalna do napięcia redukowanego na tym przewodzie.
M
Ten przewód znajdziesz w literaturze jako tzw. pink wire... To tzw drut oporowy, wprowadzający dodatkową rezystancję do obwodu cewki (ok 1,3 ohm). A jak jest opór to musi być ciepło
Na poważnie to normalne że się nagrzewa. Energia emitowana jest proporcjonalna do napięcia redukowanego na tym przewodzie.
M
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Dzięki za podpowiedzi, schemat mi dużo pomógł
Może lepiej go zastąpić grubszym przewodem?
Ale aż tak, że nie da się go dotknąć? boję się trochę, żeby kiedyś coś się nie spaliło z tego powodu
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Hmm... dobre pytanie.
To że się grzeje to normalne ale przyznam szczerze że nie wiem do jakiej wartości powinno dojść. Spróbuję wyliczyć.
Zasadniczo to chyba najcenniejszy przewód w naszej instalacji - jego opór jest precyzyjnie dobrany więc możesz podmienić na odpowiednik o identycznym oporze dbając zarazem o właściwą długość. Możesz wstawić po prostu opornik (tzw balast resistor) i kawałek przedowu w jego miejsce. Od tego zależy poprawność działania zapłonu. Ale najpierw diagnoza...
Sprawdź sobie jak w ogóle wygląda ten przewód, czy nie ma uszkodzeń itp. No i jaki ma opór. Jeżeli to wszystko będzie w normie to nie on jest problemem i trzeba szukać dalej.
Przewód ten powonien być w takiej parcianej izolacji. Jest?
To że się grzeje to normalne ale przyznam szczerze że nie wiem do jakiej wartości powinno dojść. Spróbuję wyliczyć.
Zasadniczo to chyba najcenniejszy przewód w naszej instalacji - jego opór jest precyzyjnie dobrany więc możesz podmienić na odpowiednik o identycznym oporze dbając zarazem o właściwą długość. Możesz wstawić po prostu opornik (tzw balast resistor) i kawałek przedowu w jego miejsce. Od tego zależy poprawność działania zapłonu. Ale najpierw diagnoza...
Sprawdź sobie jak w ogóle wygląda ten przewód, czy nie ma uszkodzeń itp. No i jaki ma opór. Jeżeli to wszystko będzie w normie to nie on jest problemem i trzeba szukać dalej.
Przewód ten powonien być w takiej parcianej izolacji. Jest?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Resistor wire jest niezbędny w klasycznej instalacji zapłonowej w Mustangu (i większości aut z lat 50-60-tych). Wynika to z faktu, że te cewki były de facto 6 woltowe (podawane napięcie na cewce podczas pracy to ok. 7 do 9V... napięcie należy mierzyć pod obciążeniem np. podłączając żarówkę lub podczas pracy silnika). Nie możesz go po prostu wyrzucić i zamienić jakimś innym przewodem. Jeśli tak byś zrobił z dużym prawdopodobieństwem spalisz cewkę lub styki przerywacza (na który "pójdzie" z cewki za duży amperaż). Co ciekawe podczas pracy rozrusznika cewka dostaje pełne 12v przez chwilę żeby wzmocnić iskrę (to ten drugi pin ze starter solenoida) i napięcie omija wtedy resistor wire. Możesz zamienić tez przewód i zastosować zwykły miedziany, ale pod warunkiem jak w obwód podłączysz dodatkowy rezystor, są sprzedawane takie specjalne do tego celu w ceramicznej obudowie (trzeba je w komorze silnika zainstalować gdzieś na fartuchu np. żeby czegoś nie podpalił;).
Ważna uwaga: ten zapłon nie lubi pracować bez obciążenia! Staraj się unikać sytuacji w której stacyjkę masz przekręconą w pozycji "zapłon" a silnik nie pracuje (włączona stacyjka).
Z drugiej strony gdybyś chciał zainstalować zapłon elektroniczny (np. pertronix) należy ten przewód ominąć, wymienić cewkę na niskooporową i wszytko zasilić pełnymi 12v (najlepiej przez przekaźnik prosto z aku.).
Jeśli miałbyś roczniki 69 w górę z obrotomierzem to jest jeszcze bardziej skomplikowane, bo tam zasilenie cewki idzie szeregowo przez obrotomierz, ale to inna historia
pozdr
Wojtek
Ważna uwaga: ten zapłon nie lubi pracować bez obciążenia! Staraj się unikać sytuacji w której stacyjkę masz przekręconą w pozycji "zapłon" a silnik nie pracuje (włączona stacyjka).
Z drugiej strony gdybyś chciał zainstalować zapłon elektroniczny (np. pertronix) należy ten przewód ominąć, wymienić cewkę na niskooporową i wszytko zasilić pełnymi 12v (najlepiej przez przekaźnik prosto z aku.).
Jeśli miałbyś roczniki 69 w górę z obrotomierzem to jest jeszcze bardziej skomplikowane, bo tam zasilenie cewki idzie szeregowo przez obrotomierz, ale to inna historia
pozdr
Wojtek
- 1967,3.3
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 96
- Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
- Model: 3.3 I6 coupe hardtop
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Nagrzewa się przewód w 67"
Ok temat rozwiązany, przewód faktycznie się nagrzewa, ale jak jest za długo na zapłonie, a że ostatnio potrzebowałem go tak przez chwilę potrzymać, to dlatego to zauważyłem. Jak się od razu odpala, to problem nie występuje 
W każdym razie, dzięki za wszystkie rady.
W każdym razie, dzięki za wszystkie rady.