Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-08, 11:05

koralkarol pisze:jestem Waszych opini odnosnie mojego patentu,szczegolnie fachowcow w dziedzinie uturbiania auta;)
Hehe, mocny tekst :)

Zapytam mojego gazownika, jak ta sprawa wygląda, koleś jest z głową i siedzi w tym od nastu lat.

Rzeczywiście pomysł zprostą regulacją LPG w porównaniu do Pb wydaje się ciekawy, no i problem z wydajnością wtrysków. Sądzę że wtryski LPG nie będą miały problemu, w końcu produkują je również du duuużych pojemności, pozatym mają chyba wymienne dysze?

Pozdrawiam.


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-08, 11:29

Fachowcem to ja nie jestem ale sporo naczytałem się i na rozmawiałem w Usa na temat różnych turbosprężarek i superchargerów bo tez miałem na takie coś ochotę. I w końcu odpuściłem temat z powodu dolca za 3 złote ale przede wszystki z powodu poniższych przemyśleń.

1. W moim przypadku garażowe metody uturbiania odpadają dla auta, które mam w doskonałym stanie za sporą kasę nie będę robił turba u kowala. Gdyby to było auto 20 letnie za 15tys złoty można się bawić u kowala w sztukowanie turba za 7tys złotych z częsci ogólnie dostępnych w sklepach Zrób to Sam

2. W takim wypadku w grę wchodzi jakiś sprawdzony zestaw czyli Saleen lub Roush z 3 letnią gwarancja respektowaną przez Forda – to świadczy o bezpieczeństwie i klasie tych zestawów. Sam ich koszt to ok. 5500$ + dodatkowe inwestycje moim zdaniem niezbędne przy zwiększeniu mocy czyli zawieszenie + wzkaźniki + w przyszłości sprzęgło bo to fabryczne podobno nawet jest za słabe na nie doładowane auto i szybko się kończy.
W sumie koszt to jakieś 7000$ + transport + montaż tego w Polsce chyba że ktoś się czuje na siłach robić to sam.

Teraz zestawy te pozwalają przy 4-5psi osiągnąć 430KM czyli jakieś 365rwhp.
Dostępne modyfikacje silnika niedoładowanego pozwalają wyciągnąć 310rwhp a przy zmianie wałków rozrządu na sportowe stage 3 – 347rwhp. Kwota całości wyjdzie mniejsza mniejsza niż doładowania o jakieś 2000-2500$ abstrahując od tego że ciężko znaleźć kogoś kto by założył te wałki bo jest to skomplikowane i wymaga specjalnego fordowko/mustangowego oprzyządowania

3. Teraz jakby chciał ktoś więcej mocy to należy się udać do firmy tuningowej, która sprzedaje podrasowane powyższe zestawy pozwalające osiągnąć nawet do 475rwhp. Jest jedno ale.
Można znaleźć wiele przykładów zniszczenia silnika 4.6 V3 już przy 430rwhp ponieważ nie wytrzymują głównie uchwyty tłoków które pękają i silnik leci w kaszę jednym dzieje się to od razu po montażu innym po 5000 mil innym po 10000 inni maja szczęście i jeżdżą jeszcze do dziś. – czas pokaże jak długo – wywnioskować z tego tylko można ze silnik mocno dostaje w dupę przy tej mocy i z czasem na pewno odmówi posłuszeństwa. Saleen i Roush jednak wie co sprzedaje.

Przykładem może być też Rosuh, który wypuścił właśnie zestaw z 3 letnią gwarancją na 510KM czyli jakieś 433rwhp – zestaw za prawie 12000$. Czemu taki drogi? A to temu że jednym z głównych elementów tego zestawu jest wymiana całego bloku silnika czyli właśnie elementu, który fabrycznie jest za słaby na tą moc.

To tyle na ten temat z mojej strony.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-08, 12:04

SeaBiscuit,a co Ci da gwarancja w Polsce? moze bez gwarancji taniej sprzedaja?;);d;d
niestety nie stac mnei na tak drogie modyfikacje, kupilem niedawno mieszkanie i musze je wyremontowac,jest to wazniejsze niz pasja do stanga;)w aucie sie nie mieszka;d wiekszosc roku stoi nieuzywany;) niestety nie mam nadmiaru kasy i mysle o tuningu tak do 10tys.zl..
SeaBiscuit-napisz ,co zrobiles w swoim stangu do tej pory,jak zrobiles wydech itp itd,wydech mnie szczegolnie interesuje,chcialbym poprawic dźwiek i wiem jak to zrobic,ale gorzej jest dobrac tak ostatnie tlumiki zeby poprawialy moc a nie ja pogarszaly.. bo wyciecie katalizatorow nie wchodzi w gre,tak mysle,ale moze sie myle;)w automacie wystepuja błędy,no ale ja mam manuala i nie wiem co by sie dzialo..



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-08, 12:08

Ja mam w automacie wywalone katalizatory (przedmuchane), a sondy lambda mam odsunięte trochę od biegu spalin i nie ma żadnych błędów (były jak nie miałem odsuniętych). Żeby przerobić wydech to w przypadku GT pewnie najważniejsze byłyby kolektory z równej długości rurami - ponoć lepsze są na długich rurach, ale wtedy nie pasują do standardowego wydechu i trzeba go przerabiać (odcinać rury gdzieś przed katalizatorami). Nie mam pojęcia jak z robieniem takich kolektorów w Polsce, w Stanach chodzą o ile pamiętam po około 300-400$.



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-08, 12:10

Zawsze oryginały są droższe... dlaczego? Wiadomo z jakiegoś powodu dana marka popiera inną - patrz $$$$.

Za firmę się płaci...

Nie to żeby sprężarka Mercedesa była gorsza od takiej z akceptacją FORDA.

A rolki? Umówmy się ROLKA czy pasek nie muszą mieć akceptacji FORDA.... bo... po co? To tylko rolka i pasek, nie są kupione w sklepie metalowym, od napinacza do szunura bielizny, tylko od innej marki auta.

A czy to uszkodzi silnik? Jeżeli doładowanie 1 bar nie uszkadza, to czy to płucami nadmuchamy czy sprężarką MADE IN RUSSIA - nie ma różnicy... 1bar to 1bar...


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-01-08, 12:13

A właśnie, co do uturbiania to w stanach są jeszcze popularne bardzo zestawy Vortech'a i Xchargera - trochę tańsze od Roush'a i Saleen'a. Do tego, są jeszcze zestawy glowic/korbowodów/śrub mocujących/całych bloków silnika firmy Super Six Motorsports - bardzo chwalone z tego co wiem. Na swojej stronie maja informacje i ceny - można sobie sprawdzić: http://www.supersixmotorsports.com/



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 12:18

A mnie tam styka to co daje mi GT, więcej mi nie trzeba i tak nie ma w Polsce gdzie tym jezdzić, a jeśli chodzi np o ruszanie z pod świateł, to jeszcze od września nikt ze mną nie stawał, zabawinie to wygląda jak koło mnie pas wolny, a bmw staje za mną ;D



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 12:24

Jedynie kto ze mną kiedyś stanął na światłach, to były 3 laseczki w takim 20sto letnim uno, stanęły obok i zrobiły przygazówkę - Priceless :rotfl:



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-08, 12:45

koralkarol pisze:SeaBiscuit,a co Ci da gwarancja w Polsce? moze bez gwarancji taniej sprzedaja?;);d;d
niestety nie stac mnei na tak drogie modyfikacje, kupilem niedawno mieszkanie i musze je wyremontowac,jest to wazniejsze niz pasja do stanga;)w aucie sie nie mieszka;d wiekszosc roku stoi nieuzywany;) niestety nie mam nadmiaru kasy i mysle o tuningu tak do 10tys.zl..
SeaBiscuit-napisz ,co zrobiles w swoim stangu do tej pory,jak zrobiles wydech itp itd,wydech mnie szczegolnie interesuje,chcialbym poprawic dźwiek i wiem jak to zrobic,ale gorzej jest dobrac tak ostatnie tlumiki zeby poprawialy moc a nie ja pogarszaly.. bo wyciecie katalizatorow nie wchodzi w gre,tak mysle,ale moze sie myle;)w automacie wystepuja błędy,no ale ja mam manuala i nie wiem co by sie dzialo..
Gwarancje poruszyłem tylko jako 'gwarancje' jakości tych zestawów.
Odnośnie wydechu to mam założone Borla Stinger - dzwięk jest super basowy głośny agresywny – do tego stopnia że na wiosnę będę auto wyklejał matami wygłuszającymi. A i przy 2000 obrotów wpadają w rezonans tak że plomby lecą z zębów - ale je kocham i nie zamienię na nic ;)

Jestem przed poważnymi zakupami za tydzień realizuję zakupy za prawie 4000$ – jak przyjdzie i jak to wszystko zamontuje i uzyskam fajne wyniki na hamowni to się pochwalę co zamontowałem- teraz lepiej nie zapeszyć a jeszcze się nasłucham tu od fachowców po co to kupujesz jak to gówno daje. No i będzie parę fajerwerków na zlot jak przyjadę tzn – jak pogoda pozwoli bo nie po to siedzę teraz w garażu i picuję auto na wiosnę żeby w kwietniu w jakąś chlapę śmigać w kożuchu na zlot.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-08, 13:05

Radek pisze: Hehe, mocny tekst :)

Zapytam mojego gazownika, jak ta sprawa wygląda, koleś jest z głową i siedzi w tym od nastu lat.

Rzeczywiście pomysł zprostą regulacją LPG w porównaniu do Pb wydaje się ciekawy, no i problem z wydajnością wtrysków. Sądzę że wtryski LPG nie będą miały problemu, w końcu produkują je również du duuużych pojemności, pozatym mają chyba wymienne dysze?

Pozdrawiam.
Pewnie ,ze dysze mozna wymienic na wieksze;) dzwonilem,ciezko bedzie zaprogramowac zeby jednoczesnie pracowaly wtryski gazowe i benzynowe,ale maja instalacje do 400KM,a do V8 mozna zalozyc i zgrac ze soba 2instalacje V4 do mocy 250KM,czyli razem przy V8 mozna uzyskac moc 500KM;) no ale mi 400KM w stangu wystarczy w zupelnosci,manual co prawda moze wytrzymac do 500KM,no ale ja stopnio bede zwiekszal moc,mysle ze na poczatek do 340-350KM;) ale to na wiosne;)
ale skoro ciezko bedzie zaprogramowac zeby te i te wtryski chodzily,tzn jedne jakby otwarte do polowy a drugie na full,to pada moja koncepcja z lpg i mozna kobinowac jesli sie ma juz instalacje,ale do mojego GT na pewno nie zaloze,no chyba ze moj pomysl wypali,to by wyszlo duzo taniej niz wymiana wtryskiwaczy na wieksze i programowanie PB.. wychodzi na to ze zwykla instalacja z komputerem a nie sekwencja da sie prosciej programowac,sekwencja jest uzalezniona od komputera auta, ktory zczytuje sygnaly z sondy lambda, zeby sie gazowe inaczej otwieraly niz benzynowe trzeba byloby miec odpowiednie emulatory czy jakis sterownik.. ale to rzeczywiscie trza omowic z fachowcami,i to nie z pierwszej łapanki;d;)



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-01-09, 00:12

LIZZARD pisze:
Pawellos pisze:A mnie tam styka to co daje mi GT, więcej mi nie trzeba i tak nie ma w Polsce gdzie tym jezdzić, a jeśli chodzi np o ruszanie z pod świateł, to jeszcze od września nikt ze mną nie stawał, zabawinie to wygląda jak koło mnie pas wolny, a bmw staje za mną ;D
I to właśnie piękne jest!!! To auto budzi respekt!!! Nie zwracałem na to uwagi ale właśnie mi to uświadomiłeś. Oni :rotfl: :rotfl: :rotfl: boją się ewentualnej konfrontacji :D
Respekt respektem, ale mi się właśnie przytrafia coś innego. Kiedyś próbował mnie objechać kangoo :zdziwko:
Innym razem nie chciał mnie wpuścić z redukującego się pasa escort po tuningu. Nawet mnie zaskoczył, bo przez jakiś czas siedział blisko na ogonie.
Ale równie zabawne jest podpuszczanie ludzi, żeby się zaczęli napinać, cisnąć, jęczeć, chmurę stawiać. A ja akurat nie startuję, tylko kulturalnie spokojnie za nimi :D



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-09, 00:50

Ja na wale miedzeszyńskim ścigałem się z nowym M5 (BMW AUTO FUS). Oczywiście szans nie miałem, ale chłopaki nie mieli jaj i jak zobaczyli policję zwolnili.

Moc to nie wszystko, potrzebne są cohones. :rotfl:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-09, 09:15

ja na trasie jak jezdze stangiem to widze ze mustang prowokuje i auta przyspieszaja;) a mi to pasuje bo nie staram sie wyprzedzac, tylko spokojnie trzymam sie z tylu i mam w d.. stojacych miśkow z radarami;) dobrze na trasie jest znalesc pedzacego turbomaniaka ktorego mozna sie uczepic;)



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-01-10, 00:27

I raźniej się jedzie. I drogę pokazuje.



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-01-10, 01:31

Ja jak raz jechałem do Lublina jednopasmówką to jakiś gość mnie Focusem cały czas ścigał - skubany niezły był - szedł "na trzeciego" np. z ciężarówką - co to za cholerstwo było to nie wiem, może Focus RS czy coś...

A wracając do tematu - KIT'y za 5000-7000 USD są dobre bo wszystko pasuje i nic się nie pierdzieli co mamy "jak w banku" gdy coś sami rzeżbimy... Ja kiedyś byłem u znanej firmy tuningowej no i po godzinie rozmowy, oglądania auta / przymierzania gość w końcu powiedział "a nie ma jakiś dedykowanychKIT'ów do kupienia na necie"? : ))) "bo tak sami to będziemy tu tygodniami instalować i ciągle będą jakieś poprawki...: Serio. :zdziwko:



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”