Uciekajacy prad

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-09-07, 16:54

Robert pisze:ok, a wiec jesli samoadaptacji nie bylo, to raz jeszcze go odciac i zrobic tak jak napisales??
......... w sumie nie wiem ,raz robiłem to coś raz nie ( w innym aucie ) podobno łatwiej i szybciej ECU uczy się ustawień a że nic to nie kosztuje więc może warto :niepewny: ,czytałem o podobnym przepisie w jakimś czasopiśmie.
Robert pisze:o punkt 4 będzie chyba najłatwiej
hehe tylko kolejności trzeba pilnować :P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-09-07, 17:26

Ale z tego co mi się wydaje, skrzynia nie resetuje się po odłączeniu chwilowym, tylko albo dłuższym(nie wiem jak długim), albo ręcznie się ją jakoś resetuje.



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-09-07, 17:40

kuczko pisze:Ale z tego co mi się wydaje, skrzynia nie resetuje się po odłączeniu chwilowym, tylko albo dłuższym(nie wiem jak długim), albo ręcznie się ją jakoś resetuje.
aku byl wyjety na cala noc, zeby sie solidnie podladowal - takze to bylo dluzsze. musze przegrzebac amerykanskie fora...


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-09-07, 19:20

jeżeli masz dobry prostownik ( nie taki z przed półwieku) to możesz ładować aku w samochodzie nawet z podłączonymi klemami

a co do nauki odpala siesamochód i czeka do nagrzania się silnika i pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy i powinno grać



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-09-08, 12:19

RAFAŁ pisze:jeżeli masz dobry prostownik ( nie taki z przed półwieku) to możesz ładować aku w samochodzie nawet z podłączonymi klemami
Właśnie se taki prostownik kupiłem, ma nawet funkcję podtrzymywania stanu naładowania w zimie. Sprawdzony na moim stangu poprzedniej zimy. Miodzio :D . Prostownik szwedzkiej firmy CTEK.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-09-11, 12:06

Wracajac do tematu pradu. Na razie po 2 dniach stania odpalil bez problemu, aczkolwiek jak bede mial chwile zawioze go do elektryka zeby sprawdzil szczegolowo czy prad gdzies nie ucieka.

Coraz bardziej zaczynaja mnie martwic te slabnace obroty na P i N. Naczytalem sie na allfordmustangs http://www.allfordmustangs.com/forums/s ... 9715&pp=20 najrozniejszych teorii co moze sie dziac, bo objaw jak sie okazuje powszechny. Sproboje dzis zrobic reset i "nauczyc" od nowa skrzynie jak nakazuje manual, no ale jak to nie pomoze, to bede wdzieczny za pomysly. Teorie, ktore pojawiaja sie na ich forach jakos do mnie nie przemawiaja...


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-12, 18:13

sterownik przeprowadza adaptacje podczas normalnej jazdy, ma kilkascie monitorow do spraedzenia, ustawianie odpowiedzich korekt dlugoterminowych skladu mieszanki, co trwa czasem nawet 500km w jezdzie pod roznym obciazeniem. Nie ma potrzeby robic nastaw na postoju. Ustawienia biezace ECU (pamiec KAM - Keep alive memory) kasuje sie po 5 min odlaczenia aku, wtedy sterownik wrzuca blad P1000 ktory mowi ze samodiagnostyka nie zostala zakonczona, bledu tego nie da sie skasowac, sam sie kasuje po zakonczeniu testow.
Jak masz dostep do diagnosera OBDII (jak nie to sobie kup, na viaken.pl kosztuje 320zl)
i tam mozesz odczytac ktore monitory przeszly test i sa skalibrowane, a z ktorymi jest problem.

std korekty dlugoterminowe powinny oscylowac ok 0%, natomiast moga w rzeczywistosni w zaleznosci od zuzycia roznych elementow dochodzic do 25% (pow wywala check), i tak jezeli twoje korekty podczas jazdy odchodzily od zera znacznie, np 20%, to po resecie kompa strownik zaczyna znowu od 0%, moze byc nawet problem z odpaleniem w takeij sytuacji, wdlugotrwalej jezdzie zaczyna korygowac az dojdzie do wczesniejszej wartosci czyli 20%, wtedy problemy znikaja.


Uciekajacy prad najczesciej jest spowodowany swieceniem zarowki w bagazniku.

Odepnij kleme + i wepnij szerogowo amperomierz, zobacz jaki pokazuje pobor pradu, wtedy bedzie wszystko jasne.

caniggia



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-09-12, 18:40

caniggia, dzieki za porady.

Wracajac do samoadaptacji. Odpialem aku na noc, zapialem i zrobilem step by step jak mowi manual i teraz jest juz wszystko ok. Tzn moze na biegu sa kapke za niskie obroty ale tak jak piszesz moze musi sie jeszcze nastroic, dzis zrobilem ok 100 mil i fruwa jak marzenie.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”