Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Moderator: muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
musi być mój konserwatywny Kanadyjski charakter
jeśli masz dostęp do wyższej oktanowej, i można radzić z detonacji, to dlaczego nie
jeśli masz dostęp do wyższej oktanowej, i można radzić z detonacji, to dlaczego nie
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Hej, nie odzywalem się przez kilka dni bo za namową Ricka rozpocząłem dyskusję z fachowcem z firmy Comp Cams nt. wyboru wałka rozrządu. Odpisał na moją wiadomosc z długą listą pytań, odpowiedziałem i teraz czekam na rekomendacje nie tylko wałka ale również innych części, które mają w ofercie. Dam znać co nam doradzą.
Po ostatecznym wyborze wałka pójdzie juz z szybko bo nie będzie więcej takich strategicznych decyzji.
Po ostatecznym wyborze wałka pójdzie juz z szybko bo nie będzie więcej takich strategicznych decyzji.
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Amigos, mam rekomendacje nt. rozrządu, co o tym sądzicie?
"Wieslaw
I put together a custom grind for you. Specs are duration @ .050 240/248 .499/.499 on a 109 LSA. Will take 3-5 days to grind.
I also recommend a lifter upgrade as well.
Part #31-000-5-$186.15.
Lifters with oiling holes 817-16-$175.10. "
A więc jednak Caniggia miał racje, że trzeba iść w wałek custom na zamówienie
Rzuććie okiem czy nie za ostry, dla .050 otwarcia zaworów 240 na ssania i aż 248 dla wydechu to juz jest toche ostrzejszy wałek ale ja w wymaganiach wyraźnie pisałem, ze motor ma miec dobry moment w średnim zakresie obrotów.
Z max wniosem zaworow miescimy sie w homologacji. Gosc polecił tez popychacze/lifters, wydaje sie, ze tego dokładnie potrzebujemy w naszym silniku! Tak walek powinien pracowac dobrze nawet ze stalowymi dzwigienkami starego typu, podobno.
Jeśli ktoś się na tym zna to niech się wypowie (Caniggia, Rick), zależy mi na Waszej opinii, chce zamknąc temat i dobierac do tego resztę gratów.
"Wieslaw
I put together a custom grind for you. Specs are duration @ .050 240/248 .499/.499 on a 109 LSA. Will take 3-5 days to grind.
I also recommend a lifter upgrade as well.
Part #31-000-5-$186.15.
Lifters with oiling holes 817-16-$175.10. "
A więc jednak Caniggia miał racje, że trzeba iść w wałek custom na zamówienie
Rzuććie okiem czy nie za ostry, dla .050 otwarcia zaworów 240 na ssania i aż 248 dla wydechu to juz jest toche ostrzejszy wałek ale ja w wymaganiach wyraźnie pisałem, ze motor ma miec dobry moment w średnim zakresie obrotów.
Z max wniosem zaworow miescimy sie w homologacji. Gosc polecił tez popychacze/lifters, wydaje sie, ze tego dokładnie potrzebujemy w naszym silniku! Tak walek powinien pracowac dobrze nawet ze stalowymi dzwigienkami starego typu, podobno.
Jeśli ktoś się na tym zna to niech się wypowie (Caniggia, Rick), zależy mi na Waszej opinii, chce zamknąc temat i dobierac do tego resztę gratów.
muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
świetnie
Cieszę się, że rozmawiałes z compcams, dlatego wspomniał ich. Robią tez wałki rozrządu dla Cobra engines.
Comp przetestowała kilka tysięcy silników, pracują z wielu zespołów wyścigowych, mają milion dolary programów komputerowe dla wałków rozrządu i silników Mają tysiąc razy większe doświadczenie niż ja.
klienci powiedzą im, co było dobre i złe, co złamali
nie mogą dać ci wszystkie tajemnice, ale oni pomogą Ci wybrać lepsze części niż to, co jest w katalogu.
Najlepsze jest to, ze można zadzwonić i zapytać ich, to nic nie kosztuje
Cieszę się, że rozmawiałes z compcams, dlatego wspomniał ich. Robią tez wałki rozrządu dla Cobra engines.
Comp przetestowała kilka tysięcy silników, pracują z wielu zespołów wyścigowych, mają milion dolary programów komputerowe dla wałków rozrządu i silników Mają tysiąc razy większe doświadczenie niż ja.
klienci powiedzą im, co było dobre i złe, co złamali
nie mogą dać ci wszystkie tajemnice, ale oni pomogą Ci wybrać lepsze części niż to, co jest w katalogu.
Najlepsze jest to, ze można zadzwonić i zapytać ich, to nic nie kosztuje
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Wałek mamy, popychacze tez a do wałka dobieramy sprężyny zaworowe. Czy ktoś zna i ma zdanie nt. spręzyn typu Beehive, np takie?
http://www.compperformancegroupstores.c ... e=FSValves" onclick="window.open(this.href);return false;
Są lżejsze więc bardziej podatne na wysokie obroty ale sa to sprezyny pojedyncze wiec wydaje sie, ze mniej bezpieczne. No i kosztuja ok 2 razy wiecej niz dobre podwojne sprezyny.
Warto?
http://www.compperformancegroupstores.c ... e=FSValves" onclick="window.open(this.href);return false;
Są lżejsze więc bardziej podatne na wysokie obroty ale sa to sprezyny pojedyncze wiec wydaje sie, ze mniej bezpieczne. No i kosztuja ok 2 razy wiecej niz dobre podwojne sprezyny.
Warto?
muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Beehive sa dobre! Nowe OEM silniki maja
4,6 i 5,4 używa ich od początku
Poszedłem sprawdzić dzisiaj, 5.0 używa ich też
GM LS silniki tez
4,6 i 5,4 używa ich od początku
Poszedłem sprawdzić dzisiaj, 5.0 używa ich też
GM LS silniki tez
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Ok, a ja sprawdzilem, ze Cobra Automotive tez je stosuje wiec wyglada na to, ze to sensowny upgrade. Musze tylko dobrac do nich odpowiednie tzw. Retainters i Locks bo nie moga byc takie jak do zwyklych sprezyn..
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
O to to! jest zestaw dla nas ale zamowie bezposrednio od Comp Cams.
http://www.ebay.com/itm/COMP-SB-FORD-BE ... 13&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Brakuje tylko samego rozrzadu, popychaczy i dzwigienek do szczescia...
http://www.ebay.com/itm/COMP-SB-FORD-BE ... 13&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Brakuje tylko samego rozrzadu, popychaczy i dzwigienek do szczescia...
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Status update: wałek "custom" zamówiony w CompCams, będzie gotowy za kilka dni i leci do Polski.
+ następująca lista części:
1pcs - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
1pcs - 817-16 lifters with oiling holes
1pcs - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
1pcs - 795-16 STEEL RETAINERS
1pcs - 614-16 VALVE LOCKS
1pcs - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
Kupiłem też śruby ARP dla dźwigienek zaworowych "rocker arm studs" i przymierzam sie do zestawu panewek (main/rod/cam), wezmiemy najprawdopodobniej takie jake rekomenduje CA - ACL albo Clevite. Zamówię prawdopodobnie dzisiaj.
+ następująca lista części:
1pcs - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
1pcs - 817-16 lifters with oiling holes
1pcs - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
1pcs - 795-16 STEEL RETAINERS
1pcs - 614-16 VALVE LOCKS
1pcs - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
Kupiłem też śruby ARP dla dźwigienek zaworowych "rocker arm studs" i przymierzam sie do zestawu panewek (main/rod/cam), wezmiemy najprawdopodobniej takie jake rekomenduje CA - ACL albo Clevite. Zamówię prawdopodobnie dzisiaj.
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Hej, czy ktos ma zdanie na temat panewek oznaczonych jako V-series? czytalem o nich same dobre rzeczy, podobno super nadaja sie do wyczynowych silnikow ale sa tez trwale przy uzyciu na co dzien. Martwi mnie ze nie pisza nic o ich wadach a przeciez nie sa tez szczegolnie drogie. Znalazlem np taki produkt: Vandervell 91966
Brac czy nie brac?
Brac czy nie brac?
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
O tutaj jest ciekawy artykul, co prawda dla wrogich Moparow ale jesli chodzi o panewki to akurat nie ma wiekszego znaczenia Mopar czy FoMoCo:
http://www.darkside.ca/node/69" onclick="window.open(this.href);return false;
Draze temat troche z wlasnej ciekawosci, lubie sie wgryzac w takie rzeczy
http://www.darkside.ca/node/69" onclick="window.open(this.href);return false;
Draze temat troche z wlasnej ciekawosci, lubie sie wgryzac w takie rzeczy
muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
old school, ale tez dobre
http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?p=166354" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stealth316.com/misc/clevite- ... arings.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
The V series are the newest of the high performance bearings in the Clevite 77 line. These
parts essentially duplicate the former Vandervell parts under the Clevite 77 part numbering
system. (Same core part no. as standard passenger car parts but with a suffix letter “V”).
V series rod bearings typically have low to medium eccentricity and a hardened steel back. All
V series main sets use a single piece thrust bearing rather than the former Vandervell assembled
type of construction. V series parts are not available with dowe
l holes or oversize chamfers.
Extra clearance parts are available with a suffix VX (.001” extra clearance), and VXX (.002”
extra clearance) for some applications. V series bearings do not have flash plating on the steel
back.
The chief difference between the V series and all other Clevite 77 trimetal bearings is the use
of a lead-indium overlay.
Use V series bearings if prior experience has shown a preference for the lead-indium type of
overlay. Lead-indium overlay offers somewhat better conformability than lead-tin-copper
overlay with slightly reduced wear resistance
http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?p=166354" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stealth316.com/misc/clevite- ... arings.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
The V series are the newest of the high performance bearings in the Clevite 77 line. These
parts essentially duplicate the former Vandervell parts under the Clevite 77 part numbering
system. (Same core part no. as standard passenger car parts but with a suffix letter “V”).
V series rod bearings typically have low to medium eccentricity and a hardened steel back. All
V series main sets use a single piece thrust bearing rather than the former Vandervell assembled
type of construction. V series parts are not available with dowe
l holes or oversize chamfers.
Extra clearance parts are available with a suffix VX (.001” extra clearance), and VXX (.002”
extra clearance) for some applications. V series bearings do not have flash plating on the steel
back.
The chief difference between the V series and all other Clevite 77 trimetal bearings is the use
of a lead-indium overlay.
Use V series bearings if prior experience has shown a preference for the lead-indium type of
overlay. Lead-indium overlay offers somewhat better conformability than lead-tin-copper
overlay with slightly reduced wear resistance
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Thank you Rick, I respect oldschool especially if this is well proven in racing and V-series seem to be...
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
muarah