Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: Adrian » 2012-12-01, 19:04

Niestety buczy jak diabli.

Tak jak na filmiku:

1. nowy wał aluminiowy jest o 3cm dłuższy od poprzedniego metalowego ale wszedł i jednak nie ociera nigdzie, a nawet ma mały luz więc ponoć przy IRS'ie takie coś przejdzie
2. tak właśnie buczy, jak słychać i nie jest to jednorodny dźwięk bo raz wyje przy mniejszych obrotach bardziej, a raz odwrotnie, mam małe wrażenie jakby coś tam ocierało o siebie ale raczej nie jest to nowy wał
3. poprzednie zębatki 3.27 widać, że jednak nie było fabrycznie ustawione od środka, a brało od samego początku (wewnętrznej części) wiec może tym śladem iść, nie środek lecz od razu od początku.
Co ciekawe na końcu w 2'38" ja siedzę za kierownicą i wciskam gaz gdy auto jest na biegu jałowym i... to ocieranie/buczenie słychać, a dyfer nie powinien być słyszalny na postoju więc może to nie buczenie dyfra, a jednak ten wał albo jeszcze coś innego?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-01, 19:55

To chyba nie dyfer.
Nie możliwe aby na postoju wył.
Ale gość coś tam mówi tak czy inaczej o luzie, jeżeli o tym co myślę, to źle ustawiony.

Może źle zrobił pulleye.



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: Adrian » 2012-12-01, 20:04

Mowi ze sluchal stetoskopem walu, skrzyni i dyfra i ze na 1000% dyfer. Mechanik twierdzi, ze kola zebate za bardzo nachodza na siebie. On zrobil za duzy luz bo nie chcial uszkodzic zebatek. Powinno byc mowi luz max do 30 st a tu jest duzo wiecej. Trzeba skasowac luz, zaczac bardzo ciasno najlepiej od 0 a on sobie pozniej i tak ten luz zlapie sam.
Wał sam z siebie ma tylko taki metaliczny podźwięk ale to dyfer wyje.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-01, 20:28

Odgłos dyfra, zgadza się. Ale nie zgadza się z tym co napisałeś, ze na luzie na postoju też.

Luz ma być taki jak potrzeba.



Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: RadAg! » 2012-12-01, 22:37

Na jałowym nie masz przeniesienia napędu na wał więc wał się nie kręci a tym samym dyfer więc to MUSI buczeć w skrzyni, wygląda jakby output shaft skrzyni był za głęboko wciśnięty ale czy fizycznie jest to możliwe to nie wiem. Luz na dyfrze wg mnie jest ok. U mnie jest podobny.


www.roadrunners.pl

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: stang67 » 2012-12-01, 23:18

RadAg! pisze: wygląda jakby output shaft skrzyni był za głęboko wciśnięty ale czy fizycznie jest to możliwe to nie wiem.
Chyba przez ten wał wszedł głębiej?? Daj stary wał i zobacz...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-02, 01:44

Przy 2.16 słychać oprócz wycia jakieś ocieranie, zębatki takiego odgłosu nie dadzą.
Teraz oglądałem na laptopie, wyraźniej słychać, gość mówi, że luz ustawiony na 0.89, co w zasadzie jest kosmiczną wartością, 0.2 to okolice fabrycznego, jeżeli mówić o pomiarze na zębach - backlash, a nie ile wał się obraca. Chyba, że gość mówi o luzie na wale, a to całkiem inna sprawa.

Przed demontażem sprawdź faktycznie ze starym wałem na test.



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: Adrian » 2012-12-02, 04:13

No ten aluminiowy wał sam z siebie ma taki metaliczny podźwięk gdzie metalowy był cichszy no i ten sam wał ma w swojej 01 Cobry znajomy amerykanin i to on mi go polecił i powiedział, że na 100% musi pasować. Przejechałem się z 200-300m i na tym wale auto lepiej chodzi.
Poproszę go by sprwdził, ze starym ale znow nie chce kolesiowi dokladac roboty bo i tak juz dlugo nad tym wszystkim siedzi.
Sluchalismy stetoskopem i to dyfer. Skrzynia teraz nie byla ruszana, nowa jest. Zrobila moze 2000km dopiero.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: pudel » 2012-12-02, 04:23

adriank9 pisze:No ten aluminiowy wał sam z siebie ma taki metaliczny podźwięk gdzie metalowy był cichszy no i ten sam wał ma w swojej 01 Cobry znajomy amerykanin i to on mi go polecił i powiedział, że na 100% musi pasować. Przejechałem się z 200-300m i na tym wale auto lepiej chodzi.
Poproszę go by sprwdził, ze starym ale znow nie chce kolesiowi dokladac roboty bo i tak juz dlugo nad tym wszystkim siedzi.
Sluchalismy stetoskopem i to dyfer. Skrzynia teraz nie byla ruszana, nowa jest. Zrobila moze 2000km dopiero.
a możesz powiedzieć jakim cudem wyje dyfer gdy auto stoii?
Bo ja se tego wyobrazić nie potrafię!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-02, 12:05

Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.

Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: pudel » 2012-12-02, 13:33

caniggia pisze:Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.

Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
no popraw mnie ja się mylę jak auto stoii to wał się nie kręci czyli dyfer też nie i nie ma co wyć??


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: pudel » 2012-12-02, 14:07

morhot pisze:Adrianowi pewnie chodzi o moment wrzucenia luzu przy kręcących się jeszcze w powietrzu kołach.
no to ja to całkiem inaczej przeczytałem ale tak to może być ;P


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: Adrian » 2012-12-02, 14:11

Nie, nie.. Rzeczywiscie dziwne, ze na postoju gdy kola sie nie kreca, dodajac gazu slychac te jeki ale sprawdzilismy stetoskopem i to dyfer. Dyfer ma za duzy luz z tego co mowi mechanik. W poniedzialek dyfer idzie do caniggia ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-02, 14:19

pudel pisze:
caniggia pisze:Auto podniesione, może nawet na luzie coś tam skrzynia zabiera bez obciążenia.

Ale skoro stetoskopem sprawdzane, to pomyłki być raczej nie może.
no popraw mnie ja się mylę jak auto stoii to wał się nie kręci czyli dyfer też nie i nie ma co wyć??
U niego auto nie stoi, podniesione było i jak koledzy pisali, może i koła się kręciły.
Zbadamy dyfer to będzie jasność, to akurat pewne ze luz jest za duży więc i tak trzeba poprawić.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Dyfer niestety wyje po zmianie przezłożenia

Post autor: caniggia » 2012-12-09, 16:18

Nic dziwnego że to aż tak wyło. Kółkami zaznaczone jak niewielkie powierzchnie styku były między kołami.
Luz między nimi 0.3mm, czyli tyle co górna granica dopuszczalna dla używanego mostu.
Dyferencjał był tak luźno włożony, ze po odkręceniu śrub mostków wypadł sam.

Z racji, że wypracowane jest tam, gdzie najmniej one normalnie ze sobą pracują, jest jeszcze szansa, że to nie będzie wyć, może jakieś mało znaczące miałczenie będzie.
Załączniki
IMAG0583.jpg
IMAG0581.jpg
IMAG0580.jpg
IMAG0579.jpg
IMAG0578.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”