Kierowca Race Car'a - wytyczne

Dział poświęcony projektowi Mustang Race Car

Moderator: muarah

Awatar użytkownika
Sławek
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 2012-03-08, 18:43
Model: GT 2009
Silnik: V8 4.6
Kolor: Ebony

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: Sławek » 2013-07-19, 22:45

Na początek, łatwy test eliminacyjny ;)
Załączniki
Uchwyt kierownicy.jpg


May the Horse be with you!

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2013-07-22, 18:06

Tadi pisze:Kierowca kierowcą ale nie będzie jeździł sam, Pilot to też ważna kwestia, o której nie możemy zapominać. Najważeniejsze jest to aby Kierowca z Pilotem dobrze się dogadywali, a nawet czytali sobie w myslach. Nad tym też będziemy mysieli się zastanowić :)
Bardzo słusznie! Na niektórych imprezach pilot jest bardzo ważny i może wręcz decydować o zwycięstwie lub porażce!


muarah

Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: Stangdaro » 2014-03-07, 10:41

hm... tak se czytam i czytam...
co ma gokart do samochodu to zupełnie inna bajka... chyba że ktoś jeździł nim z 5 godzin non stop ( mi po 4 godzinach padł motor :rotfl: )
najlepszy pomysł na wyłonienie kierowcy podał dr.kiler wynajęcie samochodu na torze :ok:
ale wsadził bym każdego na kilka godzin jazdy non stop bo to bardzo ważne czy ktoś jest w skupieniu krótko czy długodystansowcem... wiem z własnego doświadczenia (kilkanaście lat jazdy w rajdach off-road które często trwają po 30 godzin non stop, rajdów płaskich i różnych wyścigów szybkościowych, licencja wyścigowa) i obserwacji kolegów podczas zawodów że są dobrzy kierowcy na chwilę... jednak mało odporni na stres rywalizacji i zaczynają popełniać błędy po dłuższym czasie jazdy... dobry kierowca to taki który potrafi obrać strategię i konsekwentnie ją utrzymać przez cały wyścig...

co do pilota... na rajdach tak pilot jest mega ważny... natomiast na wyścigach po co komu pilot...



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: Magic » 2014-03-07, 17:14

jak ktoś zaczął temat to spytam czy już są jakieś plany na jazdy po torze na ten rok bo miało coś być w poznaniu ale zrezygnowaliście z terminu co do Kielc też kicha, a teraz autem nie ganiam na co dzień i będę go trochę rozbierać więc dobrze jak by był jakiś drobny zarys planów bym auto miał na chodzie.

na początek jak się uda chce z Muarahem reprezentować klub w dwóch klasach na Noval Classicauto Cup 3.05.2014 Kielce


Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-12, 11:09

Hej Killer,
Super, że się zdecydowałeś na Novol CA Cup, ja też mam plan, żeby maksymalnie dużo imprez z serii CA zaliczyć, najchętniej całą serię, żeby liczyć się w podsumowaniu sezonu. Jeśli chodzi o imprezy organizowane w ramach MKP to jeszcze nie wiem czy coś w ogóle wyjdzie w tym roku. Może coś się wyjaśni w trakcie sezonu ale może się okazać, że nic nie wypali. Tymczasem pojawiła się inicjatywa ze strony Classic Auto, żebyśmy w ramach ich serii zrobili klasę Mustang albo branżową Ford. Jest wiele zalet, w tym niskie koszty uczestnictwa, fajna atmosfera i ciekawi ludzie w tym nawet dawni "mistrzowie", coraz lepszy oddźwięk medialny, duch rywalizacji. Mam też taki pomysł, żeby to była forma treningu, weryfikacji umiejętności i selekcji przed poważniejszymi startami w przyszłości gdy skończymy race cara.
Dlatego bardzo mocno zachęcam kolegów z Mustangami do udziału w cyklu Novol – Classic Auto Cup. Rozmawiałem z organizatorami i są nawet skłonni dopasować dla nas regulamin w ramach klasy, żeby mogły startować też nowsze Mustangi. Poza tym można powiedzieć, ż nawet nowy Mustang to klasyk ze względu na jego filozofię budowy: sztywny most, mechaniczna szpera, mało wyrafinowane zawieszenie i ograniczona elektronika.
Optymalnie byłoby, gdyby zebrało się z 10 Mustangów ale myślę, że możemy też uwzględnić np. Fordy Capri, ew. inne amerykańskie klasyki typu Muscle Cars i możemy wtedy stworzyć klasę amerykańskich klasyków.
Żeby to określić, musimy wiedzieć ilu byłoby chętnych, dlatego prośba o deklaracje, kto byłby zainteresowany regularnymi startami w serii Novol CA Cup.
Lista Novol CA Cup 2014:
1. Muarah
2. dr Killer
3.


muarah

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: XerofaN » 2014-03-13, 15:13

no jakby sie dalo nowszym pojechac to ja bym z checia pojechal, tylko gdzie/kiedy/za ile?

btw bedzie jakas ulez w tym roku albo jakis inny klubowy wyjazd na tor?



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: Magic » 2014-03-13, 16:55

wstępny kalendarz Classicauto Cup na 2014r.
3.05.2014 Miedziana Góra
30-31.05.2014 Rajd Magurski (bez Mercedes Challenge)
28.06.2014 Biała Podlaska
12.07.2014 Toruń (tylko Mercedes Challenge)
9.08.2014
13.09.2014 Ułęż
4.10.2014 Miedziana Góra


Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: pavlito » 2014-03-17, 00:58

A czy możecie jeszcze przybliżyć koszty uczestnictwa w tej serii CA? Jak wygląda obciążenie czasowe, tzn. czy oprócz startów potrzebny jest udział w jakiś spotkaniach, treningach itp.?



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-17, 22:47

Koszt uczestnictwa czy'i wpisowe to ok. 200-300zl za samochod, zależnie od toru ale klasyki do roku 1970 włącznie mają 50% znizki :D treningi są na niektórych torach (np Kielce) w piątki, a właściwa impreza w soboty, na niektórych jak W Ułężu są imprezy jednodniowe (sobota). Zawsze są przejazdy próbne dla zapoznania z trasą ale nie są gęsiego więc można rzeczywiście zapoznać się jak należy. Nie wiem jak dokładnie jest na rajdzie (jedna impreza jest w konwencji rajdu) może w tym roku się przekonam. Fajne jest to, że Kielce są aż dwa razy, wiem, że to lubiany tor w klubie.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-17, 23:32

Wynajęcie samochodu dla jednego kierowcy na kilka godzin byłoby super pomysłem na finał eliminacji ale nestety nie wchodzi w grę, bo to koszt ogromny. Najważniejsza w przypadku naszych kierowców będzie odpowiedzialność i dobra, powtarzalna szybkość. Co prawda to nie offroad i 30 godzinnych przepraw nie przewiduje się ale zgadzam się ze Stangdaro, ze celem nie będzie najlepszy czas jednego kółka tylko np. średnia za cały dzień czyli np kilkanaście okrążeń. Wrócę jeszcze do odpowiedzialności. Kazdy kto bedzie ścigał się race car'em lub jezdził na czas, musi być w stanie podjąć odpowiedzialność finansową - w zasadzie tak jakby jechał swoim własnym samochodem. Będzie albo znaczący (np. 50%) współudział w likwidacji ew. szkód, albo jakiś udział w znaczącym koszcie ubezpieczenia samochodu i pokrycie tzw. udziału własnego w ramach ubezpieczenia. Bedziemy rozmawiali jeszcze z liczacymi sie firmami ubezpieczeniowymi nt, warunkow a moze nawet jakiegos partnerstwa w projekcie.
Poza tym to samochód zabytkowy, ktory trzeba naprawde czuc mechanicznie i umieć go poprawiać z imprezy na impreze. Dlatego chcemy, zeby to byl typ dawych kierowcow wyscigowych, czyli, ze po imprezie czy testach powie co i jak poprawic a nawet wezmie klucz i dokreci gdzie trzeba.
Dlatego pierwszy etap to beda starty wlasnym mustagiem w naszych imprezach i liczyly sie bedzie nie tylko talent ale takze to jak ktos potrafi przygotowac swoje auto, czy zainwestuje w dobre zawieszenie, opony itp. Jeśli ktos przyjedzie na starych kapciach, z seryjnym miekkim zawieszeniem i bedzie mial gorsze wyniki to nie ma przebacz, to znaczy, ze mu az tak na wynikach nie zalezy bo nie chce albo nie moze zainwestowac w samochod, zeby jezdzil leoiej. Kazdy moze jezdzi dla funu ale w tej grze nie o to nam chodzi.
Po tym wyłonimy np. 5 najlepszych i ta piątkę mozemy juz sprawdzic nawet w race carze podczas oficjalnych imprez klubowych, np. w relatywnie bezpiecznym Ulezu. Ostatecznie wyłonimy mysle 3-ch kierowcow, podstawowego i 2-ch rezerwowych.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-17, 23:42

No i jesze jedno, bardzo wazna rzecz. Wszyscy, ktorzy nam ogromnie pomagają przy projekcie i promowaniu akcji beda mieli mozliwosc pojezdzic mustangowa wyscigowka, tylko nie na czas i nie na imprezach stricte sportowych. Bedzie mozna zrobic pare kolek z instruktorem albo na fotelu pilota w przypadku mniej odwaznych :D ale to bedzie w kontrolowanych warunkach, bez ostrego scigania na czas tylko dla przyjemnosci i treningu. Mysle, ze koledzy wspolodpowiedzialni za projekt, czyli Spontan i Bielek zgodza sie, ze taka role powinien pelnic race car podczas naszych klubowych imprez na torze.


muarah

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: ERTE » 2014-03-18, 00:00

A jak wygląda ubezpieczenie samochodu wyścigowego??

Z tego co kojarze to często na speed day'ach pojawiają się anonimowi wysłannicy ubezpieczalni i robią fotki rozbitych pojazdów/motocykli (mam tu na myśli tor poznan) Nie wiem do konca czy chodzi o kwestionowanie wypłaty samego AC z racji z niewłaściwym wykorzystaniem pojazdu (tak samo jak nie chcą ubezpieczać eLek) czy też może są to srodki zapobiegawcze gdyby ktoś sprytny rozbił się na torze a następnie probował wymusić odszkodowanie z OC od podłożonego sprawcy (w ruchu drogowym)



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-18, 11:18

Kilka firm oferuje ubezpieczenie sportowe, oczywiscie jest duzo drozsze i sa problemy z ubezpieczeniem samochodow zabytkowych ale popracujemy nad tym tematem. Być może jedna z najwiekszych firm ubezpieczniowych bedzie w stanie "uszyc" dla nas dedykowany produkt ubezpieczeniowy... :ok:


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: Magic » 2014-03-18, 16:34

muarah pisze:Dlatego pierwszy etap to beda starty wlasnym mustagiem w naszych imprezach i liczyly sie bedzie nie tylko talent ale także to jak ktos potrafi przygotowac swoje auto, czy zainwestuje w dobre zawieszenie, opony itp. Jeśli ktos przyjedzie na starych kapciach, z seryjnym miekkim zawieszeniem i bedzie mial gorsze wyniki to nie ma przebacz, to znaczy, ze mu az tak na wynikach nie zalezy bo nie chce albo nie moze zainwestowac w samochod, zeby jezdzil leoiej. Kazdy moze jezdzi dla funu ale w tej grze nie o to nam chodzi.

no nie wiem skąd to się wam wzięło bo jakoś mi to się wydaje nie fer nie wszyscy chcą przerabiać swoje auta i ryzykować rozbicia by się wykazać.

ja nastawiam się na przygotowanie auta by konkurowało z M3 to wtedy nawet race car-em mi nie dacie rady ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Kierowca Race Car'a - wytyczne

Post autor: muarah » 2014-03-18, 18:33

dr.killer pisze:
no nie wiem skąd to się wam wzięło bo jakoś mi to się wydaje nie fer nie wszyscy chcą przerabiać swoje auta i ryzykować rozbicia by się wykazać.

ja nastawiam się na przygotowanie auta by konkurowało z M3 to wtedy nawet race car-em mi nie dacie rady ;)
Widzisz, sam dowodzisz, ze idea jest słuszna :D
A czy uważasz, że możemy ryzykowac, że rozbije nasze klubowe auto, ktoś kto nie chce ryzykowac własnym i nie chce w nie zainwestować, żeby było lepsze na torze? Zresztą jeśli ktoś ma szybką wersję np. GT albo Shelby czy Boss to wcale nie musi za wiele w nie inwestować. A Twój już dawno seryjny nie jest Killer ;)
Chodzi też o to, zeby zdobywać jak największe doświadczenie własnym Mustangiem zanim się podejdzie do kwalifikacji na naszego Stig'a :D


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mustang Race Car”