Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Dział poświęcony projektowi Mustang Race Car

Moderator: muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-20, 21:38

simontlc pisze:ja tez zagladam , i stary własciciel mostu ;) , czesto dopytuje czy cos sie dzieje w temacie :ok:
Super, pozdrów proszę gościa, może się kiedyś spotkamy na jakimś starcie albo imprezie klubowej, byłoby fajnie!
Most okazał się naprawde SPOKO :padam:


muarah

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: ERTE » 2015-02-20, 22:22

muarah pisze:
ERTE pisze:ten zestaw jest do wszystkich silników SBF włącznie z 5.0HO i mi się tak trafiło że była tylko połowa uszczelki miski olejowej, a do 5,0 były 2 ;/

od razu lepiej zamówić jednoczęściową
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Przyjrzałem się tej zmyślnej uszczelce z niebieskiegu silikonu i muszę przyznać, że to super sprawa. Zmieniam koncept, komplet "overall" wypada, zamawiam oddzielnie tę niebieską uszczlkę, oddzielnie uszczelki głowic i oddzielnie resztę uszczelek. Dzięki Erte za dobre wskazówki!

to patent Arka900, też byłem przekonany że uszczelki ford racing będa ok a przyszła zbieranina od fell-pro

co do zamówienia to autozone ma fajne promocje i popularne czesci wymienne miedzy klasycznym 289 a 5,0 mają w ofercie,
powyżej 100$ daja 20% rabatu + 10$ na kolejne zamowienie



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-23, 02:03

A'propos, przypadkiem znalazlem na eBay takie głowice jakie potrzebujemy:
http://www.ebay.com/itm/FORD-289-HIPO-R ... e3&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Cena wcale nie jest zbyt wysoka. Ale my i tak chcemy zrobić to tutaj, w Polsce, żeby nie było, że się nie da :D
Rozmawiałem dzisiaj z Mistrzem Stecem, pali sie juz do roboty :cisza: :cisza: :cisza:


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: Magic » 2015-02-23, 21:51

muarah pisze:A'propos, przypadkiem znalazłem na eBay takie głowice jakie potrzebujemy:
http://www.ebay.com/itm/FORD-289-HIPO-R ... e3&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Cena wcale nie jest zbyt wysoka. Ale my i tak chcemy zrobić to tutaj, w Polsce, żeby nie było, że się nie da :D
Rozmawiałem dzisiaj z Mistrzem Stecem, pali się już do roboty :cisza: :cisza: :cisza:
$2000 nie mało :P strasznie rozrzutny jesteś ;) ale i tak widzę że się nie nadadzą sprężyny zaworowe pod ten zamówiony wałek :D


Obrazek

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: rick » 2015-02-23, 23:51

cena jest + 400 dolarów, chyba że wyślesz im swoje głowicę (core charge of $400 added if we supply the heads)

nie kupujesz te głowice, ale ich pracę na 289 głowice, twoje czy ich kiedy mają



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-24, 01:17

słyszałem ile potrafią kosztować głowice zrobione do sportu w przypadku europejskich marek, 2000$ to naprawdę niewiele, tyle co aftermarketowe aluminiowe z "półki"..


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-24, 01:25

Killer, a skąd wniosek, że sprężyny nie pasują do wałka?


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-24, 03:02

A to w miarę pełna lista części do budowy silnika.
Wszystko już zamówione, czekamy na dostawę:

zamówienie I (dostarczone)
1) 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
2) 817-16 lifters with oiling holes
3) 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
4) 795-16 STEEL RETAINERS
5) 614-16 VALVE LOCKS
6) 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
7) CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
8) MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
9) CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
10) Ferrea 5000 exhaust valves for Ford 289, 302, 1.60 + 5.030, 11/32 P/N F5015 x 8
11) Ferrea 5000 intake valves for Ford 289, 302, 1.90 + 5.030' 11/32 P/N F5056 X 8 (zaginęło, odnalezione i jest w drodze)
12) SET (16) OF VITON VALVE SEALS with 11/32" stem valves
13) ARP 7/16 Rocker arm studs - SBF
14) COMP Cams 4816-8 Guideplates Flat 5/16" Pushrod

zamówienie II
ARP 150-2501 - ARP Balancer Bolt Kits
ARP 154-1001 - ARP Cam Bolts
ARP 154-3701 - ARP High Performance Series Cylinder Head Bolt Kits
ARP 350-6801 - ARP Crank Pulley Bolts
Autolite AP45 - Autolite Single Platinum Spark Plugs
Canton Racing CTR-20-935 - Windage Tray, Steel, Screened, Front Sump, Ford, Small Block
Edelbrock 7121 - Edelbrock Performer RPM Intake Manifolds
Eagle Specialty Products 5155F3D - Eagle H-Beam Connecting Rods
Fel-Pro 10112 - Fel-Pro Performance Head Gaskets
Fel-Pro 6579 - Fel-Pro Fuel Pump Gaskets
Fel-Pro FS8548PT16 - Fel-Pro Gasket Kit Sets
Fel-Pro OS13260T - Fel-Pro Oil Pan Gaskets
GMB North America 125-1420P - GMB High Performance Water Pumps
March Performance 1560 - March Performance Ford V-Belt Pulley Kits
Melling IS-68 - Melling Heavy-Duty Intermediate Driveshafts
Pioneer Automotive PE-108-B - Pioneer Performance Freeze Plug Kits
Scott Drake WPB-C6OE-304 - Scott Drake Water Pump Bolt Kits
Summit Racing SUM-122168SVN - Summit Racing® High Performance Race Oil Pumps
Summit Racing SUM-360180 - Summit Racing® Thermostats
Summit Racing SUM-56250HS - Summit Racing® Engine Bolt Kits
Trick Flow Specialties TFS-19006 - Trick Flow® Track Max® Harmonic Dampers
Keith Black/KB Pistons 912X300K - Keith Black KB Performance Lightweight Wrist Pins
Keith Black/KB Pistons KB116KTM-020 - Keith Black KB Performance Piston and Ring Kits
Competition Clutch 248ST - 1965-1995 Ford Mustang 289/302/351w Lightweight Flywheel Billet Steel 157 Tooth


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: Magic » 2015-02-24, 18:36

muarah pisze:Killer, a skąd wniosek, że sprężyny nie pasują do wałka?
a widzisz przede mną się nic nie ukryję ;) bo widzę do że na tych głowicach są zwykłe sprężyny zaworowe a do ostrych wałków są konieczne specjalne sprężyny które już widzę kupiłeś :hurra:


Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-02-24, 18:44

A to jesteś cwaniak, nie zwróciłem uwagi na zdjęcie :ok:

Zdjęcie pewnie poglądowe.. a wracając do tematu głowic to kiedyś się tym interesowałem i dobrze przygotowane głowice z obróbką sporo kosztują.

Natomiast co do rozrzutności to raczej nie powiedziałbym, żeby podejście do tego projektu zdradzało jakąkolwiek rozrzutność. Mamy ciasny budzet i inwestujemy dodatkowo własne środki. Staramy się więc, zbudować dobrą maszynę, z dobrym zawieszeniem, oraz w miarę mocnym i trwałym silnikiem za możliwie rozsądne pieniądze. Dlatego nie idziemy wg. listy części rekomendowanych przez Cobra Automotive (czyli "top of the top") ale na każdym kroku wyważamy co warto kupić z wyższej półki a na czym można jednak zaoszczędzić. Dlatego obok części z wyższej półki, pojawiają się też i tańsze (ale nigdy słabe), tam gdzie aż tak bardzo to nie jest krytyczne. Czy to są dobre wybory - to się dopiero okaże :D

Pomaga doświadczenie Ricka i innych klubowiczów, za co kolejny raz bardzo dziękuję!
:padam: :padam: :padam:


muarah

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: simontlc » 2015-03-09, 22:58

muarah pisze:
simontlc pisze:ja tez zagladam , i stary własciciel mostu ;) , czesto dopytuje czy cos sie dzieje w temacie :ok:
Super, pozdrów proszę gościa, może się kiedyś spotkamy na jakimś starcie albo imprezie klubowej, byłoby fajnie!
Most okazał się naprawde SPOKO :padam:
własnie z nim chwile pisałem i przesłał cos pozdrowienia
du må hilse tilbake og si at jeg gleder meg å se bilen ferdig
w wolnym tłumaczeniu pozdrów wszystkich i powiedz że bede szcześliwy zobaczyc skończone auto :super:


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-03-10, 18:51

ja też będę bardzo szczęśliwy! Ale małymi kroczkami bo właśnie wczoraj odebrałem resztę części do silnika, ogromne pudłło i miałem taką radochę przerzucając chrupki i wygrzebując kolejne paczuszki.. dawno się tak nie cieszyłem :D
Jest wszystko co na tym etapie konieczne, z jednym wyjątkiem.. żeby nie było tak pięlnie. Niestety to moje gapiostwo :kwasny:
Przyszła jedna uszczelka głowicy, zamówiłem jedną jakbym zapomniał, że to V8 z dwiema głowicami.. straszne, wiem :]
Jakoś nie zauwazyłem, że to co kupuję to nie jest para uszczelek, tylko sztuka.. no i teraz trzeba szybko naprawić błąd.
Jeśłi ktoś akurat robii zakupy na http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false; i planuje ściagać lotniczą to prośba o dorzucenie tej uszczelki, razem z innymi częsciami będzie tańsza przesyłka.
To ten produkt:
Fel-Pro 10112 - Fel-Pro Performance Head Gaskets

http://www.summitracing.com/int/parts/fel-10112" onclick="window.open(this.href);return false;

Są co prawda 2 uszczelki głowic w pełnym zestawie uszczelek, który też zamówiłem (w zestawie wyszło taniej) ale są to jakieś zwykłe, tanie uszczelki a ta akurat powinna być trochę lepsza..


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-03-31, 18:05

Hej, mam raport z postępów prac. Aktualnie wszystkie konieczne na tym etapie części są w Stec Motorsport. Głowice, blok i wał są oddane do obróbki i sie robią. Stec przejrzał części i pochwalił nasze wybory. Mam nadzieję, że wszystko będzie pasować, trzymam kciuki w napięciu bo to zawsze różnie bywa :hyhy:

Czekam jeszcze na farbę do malowania silnika - niebieską, żaroodporną emalię wzorowaną na formule z fabryki Forda. Taką miksturę obiecał nam przygotować Daniel, którego wielu z Was miało okazję poznać.

Wkrótce planujemy wybrać się do firmy Steca, żeby zobaczyć etap składania silnika. Mam nadzieję, że powstanie też z tego fajny materiał filmowy.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: muarah » 2015-03-31, 18:36

Dziekuję, że tu zaglądacie i śledzicie postępy :super:
Dzisiaj mam dla Was informacje, które nie są powszechnie znane ale mogą Wam się przydać.
Zastanawiacie sie jakie filtry stosować przy wymianie oleju w Waszych Mustangach? Kiedyś sprowadzałem Motorcrafta ale jest łatwiejsza opcja i równie dobra :ok:

Mam kumpla, który ściga się w rajdach klasykami a kiedyś zajmował się olejami i filtrami, ma sporą wiedzę na ten temat. Polecił mi Filtrona, wiele osób ich nie docenia a to tak naprawdę bardzo wysokiej jakości filtry, mimo, że są naprawde tanie. Filtry Filtrona są często sprzedawane pod różnymi znanymi logotypami, oczywiście w wyższych cenach. Ja sam od kilku lat używam tylko Filtrona, zarówno do klasyka jak i do nowego V6 3.7L. A oto konkretne modele:

- V8 351C (1969+) (myslę, że do innych V8 też bezie pasować) - Filtron OP538
- V6 3,7L (2010+) - Filtron OP533/1

Filtry te teoretycznie są produkowane do modeli samochodów ale do silników Mustanga pasują doskonale - sprawdzone.
Ten OP538 jest płytszy niż oryginalny bo ja stosuję dystans z wyprowadzeniem do chłodnicy oleju. Ale spokojnie sprawdza się ten filtr nawet przy ostrej jeździe na torze.

Jeśli ktoś chce jeździ ostro klasykiem to mogę też polecić sprawdzony Olej Valvoline VR1 20w50 - to półsyntetyk ale przeznaczony do jazdy na torze. Dość gęsty i dlatego dobrze nadaje się do starszych silników.


muarah

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra

Post autor: lamina » 2015-03-31, 18:50

muarah pisze:
Jeśli ktoś chce jeździ ostro klasykiem to mogę też polecić sprawdzony Olej Valvoline VR1 20w50 - to półsyntetyk ale przeznaczony do jazdy na torze. Dość gęsty i dlatego dobrze nadaje się do starszych silników.
i co najważniejsze, o zwiększonej zawartości cynku !!!!! co jest zbawienne dla nieutwardzanych wałków rozrządu jak i reszty starego silnika. (to dla tego teoretycznie nie jest dopuszczony do stosowania w drogowych autach... ma podwyższoną toksyczność)

pomijając fakt, ze dla temperatur dodatnich olej o gęstości 20W jest zalecany przez producenta.... 5W czy 10W jest rzadki,,, pompa oleju w tych silnikach jest dość luźno pasowana i słabe ciśnienie daję na takim oleju.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mustang Race Car”