Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo
Rozłożenie masy miedzy osiami
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Rozłożenie masy miedzy osiami
Czy ktoś ma dane jakie jest rozłożenie masy miedzy osiami w poszczególnych mustangach, bo tak się na patrzyłem ma zawieche u Alustara dzięki której podobno ma mieć ok 51-49 co już jest niezłym wynikiem by nie był tak strasznie podsterowny co mnie zaczyna coraz bardziej denerwować.
Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo
Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo

W ostatnim Top Gear pisza wlasnei o Porshe. Silnik Z tylu za oska daje .Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo
- szybszy start ( samochod dociaza tylna napedowa oske )
- zakręt sie zaczyna to kola nie skrecaja , odejmujac gaz, zamiatasz tylem - Tragedia. GT3 dopiero sie prowadzi. Sa cale Ksiazki jak prowadzic porshe. tak ze nie narzekajmy ze nasze Koniki wariują.
Z moich info wynika ze :
GT500 2005-09 - Rozkład 52,5 - 47,5 %
Jest więcej niż o 200 kg cizszy od GT
Waga nie ulegla zmianie 09/10.
2011 - Nowy blok aluminium waży 46 kg mniej niż stare żeliwne jednostki - na łączną moc 550 KM przy 6200 obr / min.
- wspomaganie elektryczne.
- 12% sztywniejsza konstrukcja - kabriolet
- sztywniejsze zawieszenie
- lzejsze felgi
- nizej zawieszony
- twardsze zawieszenie
- itd..
GT500 2005-09 - Rozkład 52,5 - 47,5 %
Jest więcej niż o 200 kg cizszy od GT
Waga nie ulegla zmianie 09/10.
2011 - Nowy blok aluminium waży 46 kg mniej niż stare żeliwne jednostki - na łączną moc 550 KM przy 6200 obr / min.
- wspomaganie elektryczne.
- 12% sztywniejsza konstrukcja - kabriolet
- sztywniejsze zawieszenie
- lzejsze felgi
- nizej zawieszony
- twardsze zawieszenie
- itd..
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Tutaj podają 57%-43% dla cabrio GT500 2010.
http://www.motorauthority.com/review/10 ... e_page-2_2
Czyli może faktycznie coupe ma 58-42. Poszukam dalej.
Jednak ma takie samo jak cabrio. Model 2008 - 57%-43%.
http://mustangs.about.com/od/modelyearp ... t500_4.htm
http://www.motorauthority.com/review/10 ... e_page-2_2
Czyli może faktycznie coupe ma 58-42. Poszukam dalej.
Jednak ma takie samo jak cabrio. Model 2008 - 57%-43%.
http://mustangs.about.com/od/modelyearp ... t500_4.htm
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
dla coupe sn95 V6 jest ok. 56-44% GT 57-43% cabrio ma cięższy tył więc 1% odbiera z przodu
więc jak gt500 ma fabrycznie 52,5 - 47,5 % to się nie dziwię że na gr40 ma prawie 50-50 bo przód miedzy gr40 a serią jest z 30-40 kg różnicy a to że trochę z tyłu dodają balastu więc może tak wyjść ale u mnie jest masakra a myślałem że tak źle nie będzie bo mam z przodu 170kg więcej więc beznadziejnie dużo...
więc jak gt500 ma fabrycznie 52,5 - 47,5 % to się nie dziwię że na gr40 ma prawie 50-50 bo przód miedzy gr40 a serią jest z 30-40 kg różnicy a to że trochę z tyłu dodają balastu więc może tak wyjść ale u mnie jest masakra a myślałem że tak źle nie będzie bo mam z przodu 170kg więcej więc beznadziejnie dużo...

To jest po zastosowaniu grigsa - ale to sprawdze niebawem - zobaczymydr.killer pisze:dla coupe sn95 V6 jest ok. 56-44% GT 57-43% cabrio ma cięższy tył więc 1% odbiera z przodu
więc jak gt500 ma fabrycznie 52,5 - 47,5 % to się nie dziwię że na gr40 ma prawie 50-50 bo przód miedzy gr40 a serią jest z 30-40 kg różnicy a to że trochę z tyłu dodają balastu więc może tak wyjść ale u mnie jest masakra a myślałem że tak źle nie będzie bo mam z przodu 170kg więcej więc beznadziejnie dużo...
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
dorzuce swoje 3 grosze do tematu
według danych jakie znalazłem to GT SN95 ma podział mas 57,1/42,9 czyli bardzo słabo
Masa auta to 1545kg. 882kg przód, 684kg tył różnica 220kg.
Aby trochę to poprawić najlepszym i najtańszym sposobem jest przerzucić akumulator do bagażnika spod maski
Akumulator 22kg.
przód 860kg, tył 684kg różnica 198kg.
Rozkład mas 55,5/44,2 czyli lepiej
A teraz co można zrobić, aby poprawić znacznie rozkład mas w mustangu;
-zamienić seryjne żeliwne głowice na aftermarkety z aluminium lżejsze o 25kg
-front bumper pod przednim zderzakiem -11kg.
-halogeny-3kg
klimatyzacja (agregat, przewody,chłodnica) -19kg.
-ABS-9kg.
-maska lżejsza -7kg.
-tempomat-3kg.
-odchudzony zamach -4kg.
-rozpórka górna -5kg
- zbiornik spryskiwaczy,aluminiowe podstawy zamiast stali-4kg.
-zamek maski-2kg.
-smog pompa+ osprzet od niej-7kg.
-plastiki osłony-4kg
-zbędne przewody instalacji elektr.-3kg.
Łącznie -107kg.
1545-107=1438kg.
860-107=753kg przód, 684kg tył rozkład zmienia się na 52,3/47,5
tak to wygląda licząc od serii u mnie jest trochę inaczej bo samochód mój waży 1330kg. więc 100kg. mniej niż liczyłem ale jest to masa raczej z środka auta (lżejsze fotele itp.) czyli bez zmian
Jak tylko finanse pozwolą bardzo chciałbym kupić K-Members dzięki konstrukcji rurowej jest lżejszy od serii o 38kg. a masa na samym przodzie auta także może to wyglądac tak;
49,7/51,3
Musze powiedzieć,że ciągle zaskakuje mnie mustang mam wywalone z auta prawie 250kg. a on wciąż jest z zewnątrz w 99% oryginale, uważam,że jakby dać drzwi laminat, szyby plexi,wywalić tapicerkę, wygłuszenia, kanapę tył itd. możliwe jest dojście do 1200kg. bez problemu
to tyle co przeciętne BMW E30 z silnikiem V6 przygotowane do driftu......... które przy mustangu wygląda jak chomik przy słoniu 
według danych jakie znalazłem to GT SN95 ma podział mas 57,1/42,9 czyli bardzo słabo
Masa auta to 1545kg. 882kg przód, 684kg tył różnica 220kg.
Aby trochę to poprawić najlepszym i najtańszym sposobem jest przerzucić akumulator do bagażnika spod maski
Akumulator 22kg.
przód 860kg, tył 684kg różnica 198kg.
Rozkład mas 55,5/44,2 czyli lepiej
A teraz co można zrobić, aby poprawić znacznie rozkład mas w mustangu;
-zamienić seryjne żeliwne głowice na aftermarkety z aluminium lżejsze o 25kg
-front bumper pod przednim zderzakiem -11kg.
-halogeny-3kg
klimatyzacja (agregat, przewody,chłodnica) -19kg.
-ABS-9kg.
-maska lżejsza -7kg.
-tempomat-3kg.
-odchudzony zamach -4kg.
-rozpórka górna -5kg
- zbiornik spryskiwaczy,aluminiowe podstawy zamiast stali-4kg.
-zamek maski-2kg.
-smog pompa+ osprzet od niej-7kg.
-plastiki osłony-4kg
-zbędne przewody instalacji elektr.-3kg.
Łącznie -107kg.
1545-107=1438kg.
860-107=753kg przód, 684kg tył rozkład zmienia się na 52,3/47,5
tak to wygląda licząc od serii u mnie jest trochę inaczej bo samochód mój waży 1330kg. więc 100kg. mniej niż liczyłem ale jest to masa raczej z środka auta (lżejsze fotele itp.) czyli bez zmian
Jak tylko finanse pozwolą bardzo chciałbym kupić K-Members dzięki konstrukcji rurowej jest lżejszy od serii o 38kg. a masa na samym przodzie auta także może to wyglądac tak;
49,7/51,3
Musze powiedzieć,że ciągle zaskakuje mnie mustang mam wywalone z auta prawie 250kg. a on wciąż jest z zewnątrz w 99% oryginale, uważam,że jakby dać drzwi laminat, szyby plexi,wywalić tapicerkę, wygłuszenia, kanapę tył itd. możliwe jest dojście do 1200kg. bez problemu
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
Waga samochodu
S 197 05-09:
GT waży około 450lbs mniej niż GT500 ( 204 kg ).
- 5.4L silnik GT500 Supercharged waży ok. 837lbs. 379.66kg
- 4,6 v6 silnik GT waży 400lbs = 90.72kg
Także koła GT500, hamulce przednie waza wiecej niz odpowiednik w GT.
- Zawias Griggs GR40ST, TT lub RT usunie nam 200lbs = 90 kg min
- hamulce Grigsa pozwola usunac 19lbs - 9 kg
- bateria ( akumulator ) 5.22 kg model B2015 ( znakomicie pasuje do mustanga parametrami ) ( http://www.hpashop.com/product.sc?categ ... oductId=45 )
- Kola w Gt500 sa takze bardzo ciezkie 37lbs / kazde = 17kg wiec mozna zastosowac Jongbloed Racing felgi 7kg/szt = co da nam - 40 kg
Wiec mozemy uzyskac mase GT500 z 1780 kg do 1544.48 kg.

GT waży około 450lbs mniej niż GT500 ( 204 kg ).
- 5.4L silnik GT500 Supercharged waży ok. 837lbs. 379.66kg
- 4,6 v6 silnik GT waży 400lbs = 90.72kg
Także koła GT500, hamulce przednie waza wiecej niz odpowiednik w GT.
- Zawias Griggs GR40ST, TT lub RT usunie nam 200lbs = 90 kg min
- hamulce Grigsa pozwola usunac 19lbs - 9 kg
- bateria ( akumulator ) 5.22 kg model B2015 ( znakomicie pasuje do mustanga parametrami ) ( http://www.hpashop.com/product.sc?categ ... oductId=45 )
- Kola w Gt500 sa takze bardzo ciezkie 37lbs / kazde = 17kg wiec mozna zastosowac Jongbloed Racing felgi 7kg/szt = co da nam - 40 kg
Wiec mozemy uzyskac mase GT500 z 1780 kg do 1544.48 kg.

- mrjackson
- Forumowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
- Model: GT 05 +Kompressor
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Tungsten grey + Carbon
- Kontakt:
Re: Rozłożenie masy miedzy osiami
Tutaj jest ciekawy artykuł na ten temat http://autokult.pl/2010/11/30/zmiana-se ... -samochodu" onclick="window.open(this.href);return false;