Zapieczone tłoczki
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor
- Patrykus
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2010-08-19, 17:36
- Model: 5.0 GT T-Top
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
- Kontakt:
Zapieczone tłoczki
Jaki jest najłatwiejszy sposob na zapieczone tłoczki w zaciskach? Od jesieni furka stoi w garazu wyjeżdzam wczoraj i kompletny brak hamulców kompletne zero. Spryskać je WD 40 wyciągnąc jakos zmienić gumy i wsadzić? Czy to cos da, czy na dłuższą mete nie pomoże?
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Jak kompletne zero ruchu tłoków to ja bym zdecydowanie rozbierał, czyścił i składał.. jak tak przyłapało to musi być dość, dość tam w nich..
Gdyby się coś tam ruszały, tzn. auto by normalnie hamowało, a nie chciałyby zbytnio wracać to można zapuszczać pod gumki i rozruszać..
Gdyby się coś tam ruszały, tzn. auto by normalnie hamowało, a nie chciałyby zbytnio wracać to można zapuszczać pod gumki i rozruszać..
You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Zapieczone tłoczki
Moim zdaniem to nie wina brudu pod gumą, ale gwint zastygł...
Dwa razy kompletnie rozbierałem calipery w GT i GT500 przy zmianie klocków hamulcowych.
Pamiętaj tylko, że z przodu tłoczki wciskasz w caliper a z tyłu wkręcasz! (w S197) (masz nacięcia na tłoczku). Do tego jest specjalna nakładka na grzechotkę też do kupienia na allegro albo ebay - masz foty
Przy GT500 nawet gdy kręciłem tłokiem nie chciał się chować (tylko wszedł do pewnego momentu).
Delikatne dociśnięcie ruszyło - pewnie jakaś zwiecha na gwincie; zresztą to samo na jednym o drugim caliperze.
Przy okazji oczyść parę blaszek-prowadnic klocków w pyłu i brudu. Wystarczy zdrapać nożykiem do tapet, itp.
Wiadomo - przy wciskaniu tłoków odkręcamy zbiorniczek na płyn hamulcowy aby miał się gdzie cofać
Dwa razy kompletnie rozbierałem calipery w GT i GT500 przy zmianie klocków hamulcowych.
Pamiętaj tylko, że z przodu tłoczki wciskasz w caliper a z tyłu wkręcasz! (w S197) (masz nacięcia na tłoczku). Do tego jest specjalna nakładka na grzechotkę też do kupienia na allegro albo ebay - masz foty
Przy GT500 nawet gdy kręciłem tłokiem nie chciał się chować (tylko wszedł do pewnego momentu).
Delikatne dociśnięcie ruszyło - pewnie jakaś zwiecha na gwincie; zresztą to samo na jednym o drugim caliperze.
Przy okazji oczyść parę blaszek-prowadnic klocków w pyłu i brudu. Wystarczy zdrapać nożykiem do tapet, itp.
Wiadomo - przy wciskaniu tłoków odkręcamy zbiorniczek na płyn hamulcowy aby miał się gdzie cofać
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Zapieczone tłoczki
Hej,
mam to samo jeden tloczek nie chce wracac na swoje miejsce czy jest sens probowac go rozruszac? Czy kupic jakis zestaw naprawczy? Jak sie do tego zabrac?
mam to samo jeden tloczek nie chce wracac na swoje miejsce czy jest sens probowac go rozruszac? Czy kupic jakis zestaw naprawczy? Jak sie do tego zabrac?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
Re: Zapieczone tłoczki
Pudel napisz do Celibada - pisze dobre poradniki na temat hamulców. Na pewno ci coś podpowie
mustang... just a dream ...
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Zapieczone tłoczki
Pudel
o który tłoczek ci chodzi ? czy może o prowadnicę?
bo tłoczek ten co jest centralnie w zacisku to sobie o tak nie będzie się ruszał
a jeżeli mówisz o preowadnicy to się ją wyciąga - uwaga na gumkę żeby jej nie zerwać - dobrzeją przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym i do tego nie jest potrzebny zestaw naprawczy
o który tłoczek ci chodzi ? czy może o prowadnicę?
bo tłoczek ten co jest centralnie w zacisku to sobie o tak nie będzie się ruszał
a jeżeli mówisz o preowadnicy to się ją wyciąga - uwaga na gumkę żeby jej nie zerwać - dobrzeją przeczyścić i nasmarować smarem grafitowym i do tego nie jest potrzebny zestaw naprawczy
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Zapieczone tłoczki
Tak jak pisałem wcześniej spróbuj docisnąć za pomocą ścisku typu imadło, itp. byle delikatnie - ja docisnąłem parę milimetrów i tłok już normalnie zareagował na wkręcanie (ten z gwintem). Hamulce działają bez zarzutu!pudel pisze:Hej,
mam to samo jeden tloczek nie chce wracac na swoje miejsce czy jest sens probowac go rozruszac? Czy kupic jakis zestaw naprawczy? Jak sie do tego zabrac?
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Zapieczone tłoczki
chodzi mi o te dwa dzyndzle co się wysuwają dociskając klocek kiedy naciskasz hamulec one się wysuwają ale jeden się nie cofa dobrze jak puścisz hamulec...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Zapieczone tłoczki
bo nie musi się ruszać lużno ważne że jak naciśniesz hamulec to hamuje i jak puścisz to zwalnia tarczę a wracać już tak z łatwością to niebędzie
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Zapieczone tłoczki
chodzi o to że jeden ten tłoczek kiepsko zwalnia hamulec przez co kloce trze o tarcze co skutkuje grzaniem się całego koła...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Zapieczone tłoczki
to jak tak piszesz to zamów sobie gumki -zestaw naprawczy - i daj do jakiegoś warsztatu niech ci dobrze zregeneruje zaciski sam to możesz narobić kłopotu albo niesprawnie wszystko złożyć i jeszcze będą ci cekły chyba że jesteś pierwsza liga i obyty z tym tematem mechaniki samoch.
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Zapieczone tłoczki
dzieki celibadowi i paru cennym poradom hamulec znow dziala i to 100%
Trzeba to opic
Trzeba to opic
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Zapieczone tłoczki
Witam,
czy ktoś się orientuje czy hamulce tz. tarcze i zaciski od 2004-2009 pasują do modelu 1999-2004? Czy dało by się taką konwersję przeprowadzić?
czy ktoś się orientuje czy hamulce tz. tarcze i zaciski od 2004-2009 pasują do modelu 1999-2004? Czy dało by się taką konwersję przeprowadzić?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: Zapieczone tłoczki
pudel
masz u siebie zapewne 2-tłoczkowe zaciski aluminiowe(PBR) i takie same były o ile się nie myle w modelu cobra od 1994 roku gdzie tarcza miała 13" gdzie twoja seria to 10,84" więc jest może szansa zaadoptować same tarcze 13" dostosowując do nich ustawienie zacisku...... poszukaj w sieci może jest coś na ten temat
masz u siebie zapewne 2-tłoczkowe zaciski aluminiowe(PBR) i takie same były o ile się nie myle w modelu cobra od 1994 roku gdzie tarcza miała 13" gdzie twoja seria to 10,84" więc jest może szansa zaadoptować same tarcze 13" dostosowując do nich ustawienie zacisku...... poszukaj w sieci może jest coś na ten temat
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Zapieczone tłoczki
w rocznikach 1994-1999 jest inna piasta niż w modelach 2004-2009 i niepasuje mocowanie zacisku hamulca i to na 100%
niewiem jak jest w modelach 1999-2004
tarcza od 2004-2009 porównując do 1994 ma większą średnicę ale wszystkie inne wymiary pasują
jeżeli byś chciał zadoptować do swojego modelu nowsze tarcze to możesz zakładać spokojnie i na swoje standardowe zaciski założyć blach dystansowe a jak jest z nowszymi zaciskami to rozstaw też mają inny
niewiem jak jest w modelach 1999-2004
tarcza od 2004-2009 porównując do 1994 ma większą średnicę ale wszystkie inne wymiary pasują
jeżeli byś chciał zadoptować do swojego modelu nowsze tarcze to możesz zakładać spokojnie i na swoje standardowe zaciski założyć blach dystansowe a jak jest z nowszymi zaciskami to rozstaw też mają inny