Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-08, 22:57

zmostkowac kable znaczy polaczyc je razem.

ledow na stopie z klapy to mozesz i ze 20 dac i sie sjb nie spali. ledy maja baaardzo male obciazenie w przeciwienstwie do zarowek std, nie masz sie czego obawac.
jakbys podlaczal zarowki zwykle, musialbys to zrobic przez przekaznik uruchamiany syglalem z klapy.

Ja mam dokladnie 6 ledowale nie pod sygnal tylnej klapy tylko wg zalaczonego schematu, pod brake switch. sygnal z brake switcha musi byc odlaczony z sjb, polaczony bezposrednio z ecu i tylnym stopem razem ze stopem w klapie.
Bo jak odlaczy sie brake switch z sjb to sie stop w tylnej klapie nie wlaczal.
To musi byc zrobione w ten sposob zeby nie instalowac rezystorow duzej mocy.

pod obrysowki kable rozgaleziaja sie od wewnetrznej strony bagaznika, w chodza np w tylny pas i rozgaleziaja sie z tej samej wtyczki np na dwie lampy, miernik i znajdziesz bez problemu bez sciagania zderzaka.


wtyczka to chyba ta co wskazales na zdjeciu.

zalacze wycinek z pliku opublikowanego razem z manualem smart junction box.doc:
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?t=832
Załączniki
sjb.JPG
Ostatnio zmieniony 2009-12-08, 23:10 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-08, 23:09

dzieki wielkie, jakos dotarłem w necie do tego pliku... a wystarczyło tu poszukac :]
w sumie juz przerobilem te lampy wg tego co napisałes wczesniej - dzieki wielkie w sumie to nei ejst takei trudne jak sie wydaje :)
tylko czekam teraz na zarówki bo ledy które kupiłem w PL sie nie nadaja do niczego - działały 3 dni...

zauważyłem cos takiego - nei wiem czy cos zwaliłem - ale zmostkowałem dwa kable zamiast 3 i problem z pozycyjnymi zniknął... tzn palą mi się wszystkei 3 lampy i nic nei musze ciągnąć z obrysówek :/ tylko nei wiem czy cos zwalilem czy jak... sterczą mi teraz 4 odcięte kable z wtyczki SJB. Nie pamiętam teraz numerów PINU ale tak to powinno zostac :/ ??
Reszte jakos połaczylem ze mam :

pozycja+stop / pozycja+kierunek / pozycja+przeciwmgielne + odwrotnie

dzieki za odp i dzieki za te schematy bo bez tego by ciezko bylo - stawiam piwo :]


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-08, 23:16

jak wszystko dziala to chyba im nie przeszkadza, pewnie stercza ci piny
14, 18, oryg wyjscie na lewy stop z kierunkiem

40 i 47, oryg wyjscie na prawy stop z kierunkiem

przy zalozeniu ze stop brales z klapy a kierunki do tylu z przednich kierunkow.

tylko pytanie czy kierunek czasem ci nie mruga szybko teraz???



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-08, 23:52

no właśnie mruga szybko. Pewnie mam dołożyc jakies oporniki tylko jak teraz zrobic zeby bylo ok? Gosc mówił ze mam dorobic rezystory jakos szerego przy tych kablach co ida kierunki - ma to sens, ale jako ze sie na tym nie znam wolalbym miec pewnosc.
To jest cos takeigo ?

http://allegro.pl/item814274234_opornik ... iator.html

ewentualnie

http://allegro.pl/item823857248_kierunk ... k_led.html

a co do zmiany kontratu miedzy stopami a lampami to wystarczy najzwyklejszy opornik 330?


Bart

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-08, 23:54

te piny to chyba te, w jednej lampie to tak poplątałem te kable ze juz nei wiedzialem który to który, ale wiedzialem ze te co sterczą z wtyczki z sjb to odpowiadaja za dwa zewnetrze klosze , wiec liczbowo to pewnie sa te bo jak studiowalem te numerki to cos mi tak po glowie lata.


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-09, 00:12

poczytaj DOBRZE instrukcje, jestes blisko... jest dokladnie napisane jak zrobic zeby nie bylo rezystorow pod warunkiem ze z przodu masz zwykle zarowki w kierunkach. ja tam wole miec zwykle zarowki z przodu niz temp ponad 100 st z rezystowow obojetnie gdzie w samochodzie.

posta wczesniej ci pisalem (warunek zwykle kierunki przod)

te wiszace kable zmostkuj ze saba w nast. sposob:

40 i 47 odciete przy sjb i z tej strony je polaczyc z 41 (z kierunkiem przednim prawym)
14 i 18 odciete przy sjb i z tej strony je polaczyc z 46 (z kierunkiem przednim lewym)
wtedy sterownik zamiast tylnych zarowek sprawdza obciazenie ktore ma na przednich kierunkach, przestaja mrugac szybko.

Nalezy odciac brake switch z wtyczki C2280H, z tej samej wtyczki odciac kabel z ecu pin 4.
te kable zmostkowac ze soba razem ale tym razem nie od strony sjb, tam zostaja kikuty.
z tym kablem z brakeswitcha i ecu polaczyc kable swiatla tylnych stopow (wszystkich razem, wlacznie z tylna klapa, tylna klape odciac od SJB zeby nie dawala zwrotnego sygnalu).

jak nie chcesz w ten sposob (np masz ledy z przodu i koniecznie chcesz je zostawic), to
przewody 14 i 18 zmostkowac i podlaczyc do rezystora 6ohm 50W albo 100W albo 2x3ohm szeregowo 50W, podlaczonego do masy,
najlepiej przykrecone bezposrednio do karoserii w miejscu w ktorym nie ma niczego co mogloby sie zapalic od temperatury.

To samo z pinami 40 i 47.

te co wyslales linki to slabiutkie, conajmniej taki:
http://www.tme.eu/html/PL/rezystory-dru ... pelny.html

na tej stronie sa tez i 100W.




to sa



Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2009-12-09, 00:23

ja mam LEDy z przodu i z tylu, tylne rownolegle z przodem i dolozone po rezystorku rownolegle jakims sporym (o ile dobrze pamietam chybz z 10k) i wszystko smiga. bez rezystorka kierunek migal szybko, z rezystorkiem jest ok



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-09, 00:26

z przodu mam zarówki, jedynie pod pozycje mam podpięte ringi CCFL, ale sygnal z kierunku idzie do zarówek , ale chyba to wywale i wroce do stockowych lamp.

Jutro jeszcze raz to przeczytam i przestudiuje - moze cos przeoczyłem i zwaliłem, jak nei dojde najwyzej rezystor wrzuce - chociaz wolalbym tego w sumie uniknac...

jak skoncze dam znac i postaram sie wrzucic kilka fot z przeróbki jako uzupełnienie tematu.

jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-09, 00:35

ogolnie im wiekszy ktory powoduje normalne mruganie jest lepszy, bo sie mniej grzeje. mi udalo sie najwiekszy 12ohm.

w takiej sytuacji poprawka, jezeli ledy z przodu a wymagaja rezystora
rowniez (nie wszystkie modele, moj na przod leda sie nie trzepia) rezystory trzeba pomiedzy
masa-rezystor-zmostkowane piny 40,47,41
masa-rezystor-zmostkowane piny 14,18,46,

gdy przednie ledy nie wymagaja rezystorow wystarczy piny 40,47 i 14,18 do rezystora.



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-12, 01:37

hej, jakoś dziś to chyba ogarnąłem - jutro jeszcze te piny spróbuję przepiac tak zeby mi te kierunki mrugały wolaniej, ale jak sie nie uda to trudno.

Mam pytanie co do rezystorów, bo nigdzie nei moglem dostac, wiec poszedłem na giełde komputerową i tam gosc mi sprzedał 10 watowe 330 ohm i 10 watowe po 130 ohm - podpiąłem to szeregowo tak ze w sumie swieci sie tak jak ma siw swiecic - kontrast niby jest miedzy stopem a pozycja ( chociaz moglby byc wiekszy.. ale niewazne - wazne ze jest ...) Tylko te rezystory jak maja 10 watt to sa ok? czy za sałebe? bo co do kierunków widziałem ze maja byc 50-100 a jakos wczesniej tego nei skumałem, tylko o oporze myslalem:/...
10 watt to nie za slabe jest?

pozdr.


Bart

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-12-12, 06:59

jeżeli masz założone diody to są wystarczające , dobiera się proporcjonalnie do mocy diód a napewno diody masz moc mniejszą niż 10 W



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-12, 09:29

dzieki, bo zobaczylem teraz ten rezystor do kierunków i on ma 50 - 100 watt , a niby tez do diód jest - mam wrazenie ze coraz mniej wiem co ja narobiłem z ta elektryka :]


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-12, 13:33

te duuuzel resystory sa do tego zeby szybko kierunki nie mrugaly. do diod zeby zmienic jasnosc wystarcza takie zwykle najmniejsze oporniczki, tam nie ma "zadnej mocy" zeby nawet 1W dawac. std 0,5 watt opornik wystarczy.



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-12, 16:31

a to wszystko jasne juz - dzieki:)


Bart

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-13, 22:22

hej,

Próbowałem dziś przerobić temat szybkich kierunków i opcja bez rezystora jest na pewno lepsza, jednak po odcięciu tych pinów z tej dużej wtyczki ( C2280H piny 4 i 16 ) połączeniu i po podłączeniu to tego stopów wszystko działało zajebiscie, tylko ze ja mam automat i kurcze nie mogłem wrzucić biegu żeby ruszyć :]
Da się to jakoś mądrze obejść czy jednak zostaje tylko ta opcja z rezystorem :/?.
Może jakaś żarówka gdziekolwiek będzie lepsza niż ten rezystor, np żeby zapalała się jakaś żarówka podłączona szeregowo w bagażniku ?
Bo generalnie to bez odcinania tych wtyczek( 4 i 16 ) i zmostkowaniu tych pozostalych kikutów co wystają mi z wtyczki c2208d wszystko działa pięknie, tylko, że jak naciskam stopy, to mi się kierunki z przodu zapalają :), za to jak odcinam tame to nie mogę z miejsca ruszyc :]


Bart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”