Przed rejestracją zamiana świateł etc.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-12-24, 15:54

Jej, Dzięki !!!!

Dobrze, że Paytoplay uzupełnił mój opis , bo juz sam nie ogarniam co jest zwalone ; ((

A na Desce kierunek Lewy pali się 2 razy szybciej, Prawy ok. (wcześniej pomyliłem się w opisie, sorry).

Miesiąc temu elektryk się z tym woził 7 godzin, dokładny gość, sprawdzał wszystkie bezpieczniki i stwierdził, że SJB ma błedy - prawdopodobnie soft zwiał z kilku podzespołów bo nie widać żeby były popalone.

Wczoraj to PaytoPlay posprawdzał i wychodzi na tą samą ocenę (SJB po części wadliwe).

Stąd Caniggia jakbyś miał chwilę i narysował nam to :"stop sie wezmie bezposrednio z brake switcha przez przekaznik, kierunek do przodu z tego tylnego srodkowego co jeszcze dziala. '' to by było świetnie, bo ja po ,w sumie, 11 godzinach naprawy juz zwatpiłem ; ( stąd się czepiam pomysłów typu ''wziąć sygnał z Deski rozdzielczej"...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-24, 16:03

Hej, po pierwsze usicie sie dogadac ktory mruga szybciej bo drugi raz napisales ze lewy piszac ze poprzednio pomylka. wg mnie mruga szybko prawy.

to jest wazne, bo jak mruga szybko lewy, znaczy ze ta zarowka dolozona we wstecznym cos bruzdzi, bo lewy powinien mrugac normalnie.
jak prawy mruga szybko, moze sie okazac ze jak faktycznie sjb jest walniete, to nie uzyskamy z poprawna czestotliwoscia mrugajacego prawego kierunku, wtedy bedzie trzeba zastosowac dodatkowy przerywac zewnatrzny.

dlatego wazna na 100% ktora mruga szybko, prawa, czy lewa oraz dokladne pomiary o ktorych napisalem wczesniej.



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-24, 16:19

Olaf, chyba Lewy kierunek mruga normalnie a prawy za szybko - tak mi się wczoraj wydawało na 99% i dziś w sumie też mi się tak wydaje :/

Czyli ten co jest zwalony bardziej ( bo z przodu w ogóle nie działa ,a z tyłu działa jeden stop ) działa szybciej - PRAWY

A ten co z tylu swieca sie i 2 stopy i kierunek na raz działa normalnie - LEWY


Może jakoś w któryś dzień przed sobotą się umówimy i posprawdzamy te rzeczy o których napisał caniggia, to byśmy wiedzieli dokałdnie na czym stoimy, ja w sobotę generalnie znikam i wracam po nowym roku więc jak będziesz miał czas teraz to możemy się spotkac i to ogarnąc.
Ja w sumie to w święta dłubie swoją robotę i wolne mam - jakichś wielkich imprez nie planuje :]

jakby coś to dzwoń - podskocze i coś pokombinujemy


Bart

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-12-24, 20:42

No dobra - to ja jestem sierota. Oczywiście to prawy kierunek miga 2 razy szybciej , LEWY jest ok.- nie wiem dlaczego piszę "raz tak, raz inaczej". Sorry. Szczególnie że mi normalnie się strony nie mylą ; ))

A dzięki, zadzwonię jutro to się umówimy.



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-12-26, 00:23

Caniggia -jesteś NAJLEPSZY !!!

Właśnie wróciliśmy z Paytoplay (Wielkie dzięki za pomoc!!) z ''bożonarodzeniowego czuwania przy Mustangu'' i po Twoich wskazówkach ... pełen sukces , wszystko naprawione na LEDach chociaż było zwalone na maxa!!!!! (Nawet miesiąc temu elektryk-elektronik przez 7 godzin nie dał rady!)

To jest nieprawdopodobne ile my kabli pocieliśmy, kilka oporników, ale działa super!

Także masz od nas (Ja i Paytoplay) flaszkę w podzięce.
(tzn. nie ''cośtam kiedyśtam" jak u innych ; )) tylko konkretnie 0,7l. Johny Walkera już zakupione chłodzi się w lodówce!!! Ew. dowieziemy na zlot albo jak tylko będziesz w pobliżu to przekazujemy!)

Dzięki jeszcze raz bo mordowałem się miesiąc z tymi kierunkami i chowając się przed gliniarzami ; ))



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-26, 13:36

no udało sie na szczęście, wszystko działa - dzięki wielkie cannigia :) jedynie co to tak jak mówiłeś nie da się zrobić żeby ten prawy kierunek mrugał z dobra częstotliwością, ale znalazłem na v-leds coś takiego:

http://www.v-leds.com/BlinkerWarning-Fi ... 81050.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tam jest napisane ze pomaga uniknąć rezystorów, więc to może mieć sens

pozdr. i dzieki wielkie!


Bart

gubs
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-07-18, 16:50
Model: Mustang GT 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red with white stripes

Zmiamy w przepisach

Post autor: gubs » 2009-12-27, 17:14

Witam,
swojego czasu ktoś pisał o planowanej zmianie przepisów w myśl, której amerykańskie światła będą legalne. czy ktoś wie czy coś się dzieje w tym temacie?
niestety szykuje mi się przegląd , mam kilkanaście znajomych na stacjach diagnostycznych i .... kurde jakiś faszyzm zapanował na amerykańce... podobno 20 letniego Golfa zespawanego z dwóch z dziurawą podłogą, bez hamulców podbiją ale amerykańca nie bo podobno na stacje diagnostyczne nagonkę zrobili ...
ktoś może coś podpowiedzieć?

czytałem też na forum, że u Niemca można zrobić przegląd (tam światła amerykańskie nikomu nie przeszkadzają) , Niemiec podbija w polskim dowodzie i jest to u nas ważne. czy ktoś może to potwierdzić?



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-12-27, 17:48

gubs, będzie raczej odwrotnie. W USA doszli do wniosku, że mrugające czerwone światła nie są zbyt bezpieczne i przejdą na pomarańczowe. :) Smutne to, ale prawda. Szukałem właśnie artykułów na ten właśnie temat i zamiast odszukać pokrzepiającą serce wiadomość wbito mi sztylet w plecy. :) Tak więc... pupcia blada. :kwasny:
gubs pisze: czytałem też na forum, że u Niemca można zrobić przegląd (tam światła amerykańskie nikomu nie przeszkadzają) , Niemiec podbija w polskim dowodzie i jest to u nas ważne. czy ktoś może to potwierdzić?
To samo możesz powiedzieć swojemu ubezpieczycielowi. :) Na pewno Ci uwierzy i wypłaci kasę za to, że ktoś Ci w bagażniku swoje auto zaparkował. Nie kombinuj, tylko dostosuj światła do przepisów obowiązujących w Polsce.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-12-27, 18:16

acha, np. w Kanadzie sporo aut ma żołte kierunki (chyba wszystkie nowe?) i myślałem że Mustang w Kanadzie też będzie miał i .... niemiłe rozczarowanie -> chyba jedyny samochód, który ma czerwone kierunki tam ; (((

ale po wczorajszej przeróbce diód jestem pozytywnie zbudowany i polecam zmianę czerwonego kierunku/stopu na LED'y dwukolorowe!



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-12-28, 19:48

chyba nie, wydaje mi sie że 2010 to ma taki ''bajer'' że kierunek to mu się włącza stopniowo/kaskadowo , najpierw czerwone bliżej srodka auta, póżniej środkowa żarówka a potem skrajna.... a ten ww, to ma jakby ''wycięte'' miejsce na żółte ...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 13:36

paytoplay pisze:no udało sie na szczęście, wszystko działa - dzięki wielkie cannigia :) jedynie co to tak jak mówiłeś nie da się zrobić żeby ten prawy kierunek mrugał z dobra częstotliwością, ale znalazłem na v-leds coś takiego:

http://www.v-leds.com/BlinkerWarning-Fi ... 81050.html

tam jest napisane ze pomaga uniknąć rezystorów, więc to może mieć sens

pozdr. i dzieki wielkie!
takie cos kupisz bezproblemow w pl, np przekaznik do kiedunkowskazow z jakiegos skuterka za pare groszy, fajnie ze Wam sie udalo.

np cos takiego:

http://www.allegro.pl/item867380097_reg ... v_50w.html

tylko ze pod +12 (czerwony) trzeba by sygnal z kierownicy z odpowiedniego pina (48 wtyczka H dla lewego, 17 wtyczka H dla prwego) a wyjscie (bialy) bezposrednio na kierunkowskazy.

nie wiem czy sygnal z kierunkowskazow na pinach 48 i 17 to + czy -, trzeba sprawdzic. Jezeli okazaloby sie ze - to wtedy + po stacyjcie do czerwonego a pin 48 lub 17(w waszym przypadku 17) do brazowego.

wtedy jeszcze trzeba zrobic taki mix (jak chcesz lewa strone zostawic w oryginale) zeby podlaczyc swiatla awaryjne. sygnal z wlacznika zwiatel awaryjnych wchodzi na pin 24 wtyczki H i jest na 100% sterowany masa. czyli w sytuacji gdy np sterowanie z kierownicy jest masa, to latwa sprawa, bo pin 17 trzeba zmostkowac z pinem 24 przez diode w odpowiednim kierunku, zabezpieczy ona sygnal z normalnego kierunkowskazu przez przejsciem na sygnal z awaryjnych a tym samym przed odpaleniem swiatel awaryjnych przy wlaczeniu prawego kierunkowskazu. jezeli sterowanie z kierownicy na pina 17 czy 48 wchodzi z +, to sygnal z awaryjnych nalezy z - zamienic na + jakims przekaznikiem i zrobic to samo z dioda, juz na zamienionym sygnale.

z tym opisem mozna spokojnie zamontowac sobie takie 2 flashery na prawa i lewa strone i miec gdzies oporniki w kazdym przypadku.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 14:25

sorry, jezeli chodzi o piny 17,48,24 to sa one we wtyczce C2280B a nie H.

dajcie znac jakie sa sygnaly na powyzszych pinach (nie chce mi sie rozwierac mojego), czy masa czy + po wlaczeniu kierunkowskazu (17 i 48) oraz na pinie 24 po wlaczeniu awaryjnych to w temacie:

http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.p ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;

opublikuje schemat przerobki na zewnetrzne flashery.

zreszta wydaje mi sie ze ostatnie posty w tym temacie pomiedzy olafem,paytoplay i mna powinny wyladowac w tamtym temacie.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-01, 17:51

doczytalem w instrukcji, na pinach 17,48 i 24 jest podawane napiecie referencyjne, ktore jest masowane po wlaczeniu kierunkowskazu (17 i 48 dostaje mase z pinu 4), to samo z pinem 24 od awaryjnych.

za chwile zrobie schemat i sam odpowiedniego tematu.



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-01-02, 14:40

Wielkie dzięki.

A propos świateł wstecznych - czy ktoś próbował tam wstawić jakieś mocne LEDY żeby było lepiej widać na wstecznym?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-02, 14:50

hej,

diody raczej nie maja takiego swiatla zeby cos oswietlily na wieksza odleglosc, tam wchodza male zarowki chyba 10W, zadnej diody mocniejszej tam nie wpasujesz, zarowka w takiej kwestii jest niezastapiona



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”