Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
daniellomax
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2017-01-31, 10:54
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Gray

Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: daniellomax » 2017-11-21, 11:25

Cześć,
Dziś pytałem się na przeglądzie co z reflektorami symetrycznymi ( base 2011) Pan odpowiedział mi że według nowych skrupulatnych wymogów przeglądu nie przejdzie, bo Policja czepia się potem diagnosta będzie miał problemy jak to puści.
Reflektory musza mieć oznaczenie europejskie na kloszu "E" w kółeczku a nie jak przypadku naszych "DOT"

Podpowiedział mi że poszukać trzeba w jakiś tuningowych z homologacja europejską
Zna ktoś zamienniki europejskie do Mustanga BASE 2011?

Może trzeba będzie zrobić wielką akcje serwisową na forum z zakupem reflektorów
Ostatnio zmieniony 2017-11-23, 01:03 przez daniellomax, łącznie zmieniany 3 razy.



Mustang 3.7 Manual
Obrazek
- Wydech Pypes Bomb
- Rozpórka kielichów Górny Sport Garage
- RTR wachacze tył + panhard

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Przegląd - nowe przepisy reflektory przednie

Post autor: brys » 2017-11-21, 12:35

Oznaczenie europejskie (E13) na klosz kupisz na hidretrofit.pl. Kleisz od środka, nikt nie ogarnie. Jak masz zdolności to da radę bez rozklejania lamp. Asymetryczne lampy istnieją, ale bez E i do tego zeby się dostać do środka trzeba rozklejać całą lampę :P


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Piotrek
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Przegląd - nowe przepisy reflektory przednie

Post autor: Piotrek » 2017-11-21, 14:22

brys pisze:Oznaczenie europejskie (E13) na klosz kupisz na hidretrofit.pl. Kleisz od środka, nikt nie ogarnie. Jak masz zdolności to da radę bez rozklejania lamp.
a jak wkleić w lampe od środka bez rozbierania lampy ?


Piotrek

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Przegląd - nowe przepisy reflektory przednie

Post autor: brys » 2017-11-21, 17:57

Przez dziurę na żarówkę, na jakims drucie - trzeba kombinować zależnie od budowy konkretnej lampy :)


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Awatar użytkownika
brys
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
Model: Premium Pony 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Grabber Blue

Re: Przegląd - nowe przepisy reflektory przednie

Post autor: brys » 2017-11-21, 22:04

Dlatego wlasnie ja nie mam nic takiego na swoich naklejone :D


Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"

Tuned by HD Customs

Awatar użytkownika
daniellomax
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2017-01-31, 10:54
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Gray

Re: Przegląd - nowe przepisy reflektory przednie

Post autor: daniellomax » 2017-11-21, 23:48

brys pisze:Dlatego wlasnie ja nie mam nic takiego na swoich naklejone :D
Oj ty, to czemu innych wprowadzasz w błąd

Trzeba będzie poszukać dobrego rozwiązania, albo na samochód będzie można tylko popatrzeć.

Ciekawe czy takie można przerobić na asymetryczne
https://www.ebay.pl/itm/10-14-Ford-Must ... SwmudaC1NZ" onclick="window.open(this.href);return false;



Mustang 3.7 Manual
Obrazek
- Wydech Pypes Bomb
- Rozpórka kielichów Górny Sport Garage
- RTR wachacze tył + panhard

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Przegląd - reflektory przednie

Post autor: MAX » 2017-11-23, 00:47

Tworzymy w kraju dość pokażną liczbę użytkowników pojazdów bez homologacji. Sprawa jest dość kłopotliwa dla nas wszystkich !

Postanowiłem wysłać do odpowiedniej instytujcji pytania. Jak narazie drogą mailową, jeśli nie uzyskam odpowiedzi wyślę oficjalne pismo z pytaniem.


Sugerowałbym jednak abyśmy jako Klub sporządzili odpowiednie pismo z oficjalnym pytaniem jak ten problem rozwiązać, nie może być tak że wycofają nasze pojazdy z ruchu!

Przypmnę że mamy :
105 osób w Stowarzeszeniu
341 osób w Stajniach
3 207 osób na FB
6 417 osób zarejestrowanych na forum MKP

Śmiem przypuszczać że po Polskich drogach porusza się kilkaset mustangów które nie posiadają magicznej literki E


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: StarszyWajchowy » 2017-11-23, 11:07

Max, pomysł jak najbardziej zacny.

Paweł (Caniggia) jest w kontakcie z jednym posłem z ruchu Kukiza i dostarczył mu masę dokumentów, fotografii i przykładów z życia wziętych.
Poszło im z tablicami, to może uda się zrobić porządek z tym homologacyjnym paradoksem...
Możemy zadziałać niezależnie jako Stowarzyszenie, albo jakoś połączyć siły.
Prawo musi zostać zmienione inaczej nic się w tej materii nie polepszy i nie znormalnieje.
Czemu nikt się tym nie zajął do tej pory, pomimo wielu sygnałów? Pewnie uważali że to nie przyniesie znaczącej korzyści w sondażach partyjnych...ale wg mnie bardzo się mylą...
Tak jak piszesz kilkaset Mustangów w Polsce jest zarejestrowanych bez homologacji (innej opcji nie u nas nie ma) a przecież jest jeszcze cała masa innych aut z US w takiej samej sytuacji.


Tomek

SBK00pl
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 2016-07-26, 09:08
Model: 4,6 GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black
Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: SBK00pl » 2017-11-23, 11:21

Tu przy okazji można wspomnieć o tylnych lampach. Niektórzy mają przerobione wg przepisów i jest to mniej widoczne niż fabryczne czerwone. Poza tym my stwarzamy "niebezpieczeństwo", a angliki legalnie sobie jeżdżą i jest dobrze?


Ex Clk430 V8 USA Amg pack
Ex Clk500 V8 USA Amg pack
Ex E500 V8 E63 pack
Ex 2012 Mustang 3,7 Premium Pony
Ex 2013 Mustang GT
Ex 2014 Mustang V6

2010 Camaro SS 6,2 Sinister Aero MBRP Performance
2015 Dodge Challenger SXT Plus

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: MAX » 2017-11-23, 12:26

Cały system jaki został wdrożony od 13.11 na stacjach diagnostycznych zwyczajnie nie działa mam tego namacalny przykład ( nowe dane nie wczytują się w system) Dotyczy to pojazdów importowanych jaki zwykłych które mają mieć co roczny przegląd .

Jakaś kpina wymaga sie od obywateli by ich pojazdy były pełno sprawne a sami nie są do tego w należyty sposób przygotowani !

Czekamy na odpowiedz zobaczymy :przestraszony:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
daniellomax
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2017-01-31, 10:54
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Gray

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: daniellomax » 2017-11-23, 12:35

Ciekawe jak by tak do Forda USA napisać czy są w stanie wyprodukować reflektory asymetryczne do Mustangów poniżej roku 2014 poprzez zlecenie firmie zewnętrznej, skoro stworzyli reflektor na Europe do Mustanga VI, to czemu by nie tak każda generacje uposażyć w taka opcje. Koszty mogły by być tego duże ale myślę że dla spokoju bylibyśmy to w stanie zapłacić by cieszyć się legalnością naszych pojazdów.

Napisałem do firmy TYC Europe czy są w stanie stworzyć takie reflektory asymetryczne na podstawie komponentów reflektorów europejskich Fordów, zobaczymy co odpowiedzą czy są w stanie uzyskać homologacje "E" dla nich może to być prostsze z uwagi na ich laboratoria badawcze.



Mustang 3.7 Manual
Obrazek
- Wydech Pypes Bomb
- Rozpórka kielichów Górny Sport Garage
- RTR wachacze tył + panhard

Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: StarszyWajchowy » 2017-11-23, 12:39

daniellomax pisze:Ciekawe jak by tak do Forda USA napisać czy są w stanie wyprodukować reflektorów asymetrycznych do Mustangów poniżej roku 2014 poprzez zlecenie firmie zewnętrznej, skoro stworzyli reflektor na Europe do Mustanga VI, to czemu by nie tak każda generacje uposażyć w taka opcje. Koszty mogły by być tego duże ale myślę że dla spokoju bylibyśmy to w stanie zapłacić by cieszyć się legalnością naszych pojazdów.

Napisałem do firmy TYC Europe czy są w stanie stworzyć takie reflektory asymetryczne na podstawie komponentów reflektorów europejskich Fordów, zobaczymy co odpowiedzą czy są w stanie uzyskać homologacje "E" dla nich może to być prostsze z uwagi na ich laboratoria badawcze.
To nie o reflektory tylko chodzi...
Pasy, szyby...
Wiem, że to paranoja, ale takie mamy prawo, i to ono powinno być zmienione.
Dlaczego w DE czy innym kraju możesz jeździć LEGALNIE amerykańskim autem? Bo tam jest to odpowiednio i zrozumiale usankcjonowane.
U nas bez krempacji wyciąga się kasę od obywateli za sprowadzenie auta, którym w/g prawa nie powinieneś się poruszać po polskich drogach.


Tomek

Awatar użytkownika
KaMYk
Stowarzyszenie MKP
Posty: 235
Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Mochowo

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: KaMYk » 2017-11-23, 12:53

Nie tylko wyciąga kasę, ale i rejestruje.
Zasadniczo jak kupiłem auto zarejestrowane w PL, to gdzieś w Wydziale Komunikacji leżą papiery z przeglądu i opinii rzeczoznawcy o dopuszczeniu do ruchu.
Jako właściciel auta kupionego w dobrej wierze, zarejestrowanego to nie powinno mnie to w ogóle obchodzić.



Awatar użytkownika
jango68
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2015-10-28, 22:45
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: jango68 » 2017-11-23, 13:07

Myślę, że warto byłoby się skontaktować z innymi klubami np Camaro Klub Polska czy Mopar i połączyć siły. Ich pewnie też ten problem dotyczy, a im nas więcej tym większa szansa na to, że ktoś się tym zainteresuje.


Janek
tel. 600936566

Awatar użytkownika
kab
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2012-06-25, 22:59

Re: Przegląd okresowy nowy system - reflektory przednie

Post autor: kab » 2017-11-23, 13:09

To trzeba uderzać wyżej. Nasze prawo zmieniło się na niekorzyść aut bez homologacji europejskiej w 2012 roku. Do tego czasu można było importować jedną sztukę bez homologacji. Takie samochody, które pierwszą rejestracje miały przed 2012 rokiem nie potrzebują homologacji, ale muszą być wyposażone w elementy mające homologacje. Jest to ratunek np dla poliftowych T/A 4 gen, które można wyposażyć w części EU od Camaro, światła tylne od przedlifta, przednie od TS i nie powinno być problemu. Samochody rejestrowane po 2012 nie mające homologacji są nielegalne, to że ktoś przymknął oko albo się mniej znał nie znaczy, że samochód jest legalny. Cała sprawa została wymuszona na naszym rządzie przez Unię Europejską do dostosowania przepisów pod Dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów. Wszelkie kroki prawne by były skuteczne muszą albo robić wyjątki wobec tej dyrektywy, albo ją uchylić.

Aktualnie Mustangiem i innymi samochodami US bez wersji europejskiej (Ford CV, Dodge Challenger i Charger z ciekawszych) nie można się poruszać po drogach publicznych, ponieważ w świetle naszego prawa nie spełniają wymagań technicznych. By to obejść są dwie drogi:

-rejestracja auta na zabytek
-uzyskanie odstępstwa od warunków technicznych

Ta pierwsza jest dostępna aktualnie dla samochodów starszych niż 25 lat, choć odpowiednio wspomagając się rożnymi sposobami można zarejestrować samochód wcześniej. Ta druga jest iluzoryczna gdyż procedura odstępstw od warunków technicznych dotyczy w szczególności pojazdów nienormatywnych, które nie spełniają wymagań m.in. w zakresie mas, nacisków, wymiarów, określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305). W związku z tym właściwie niemożliwe jest uzyskanie takiego odstępstwa.

Widząc sytuacje jaka aktualnie panuje w przepisach widzę jedno jedynie wyjście: założyć prywatne muzeum żywego Forda Mustanga i wpisać go jako muzealia, wpisać w cele muzeum promowanie kultury amerykańskiej i rejestrować jako zabytek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”