Przepisy
Moderator: caniggia
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
TPS: Oczywiście prawo nie działa wstecz. Niestety spotkałem się z tym, że gliniarze i diagności często wiedzą swoje. Dla nich auto ma mieć "e w kółeczku" na elementach i koniec bo tak jest w przepisach.
- TPS
- Forumowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 2014-12-11, 08:45
- Model: 2008 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Taki jak u Zygzaka McQueena
- Lokalizacja:: Ućć
- Kontakt:
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
No niestety, na złośliwość ludzką nie ma paragrafu. Jest tylko zasada współżycia społecznego art 5 KC. Ale to zbyt słaby paragraf jest.sim pisze:TPS: Oczywiście prawo nie działa wstecz. Niestety spotkałem się z tym, że gliniarze i diagności często wiedzą swoje. Dla nich auto ma mieć "e w kółeczku" na elementach i koniec bo tak jest w przepisach.
"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"
- Midnite Tom
- Forumowicz
- Posty: 207
- Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
- Model: 94 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
trzeba znaleźć sposób jak do przerobionych świateł wkleić, (wyfrezować, wytłoczyć) znaczek E - by był widoczny na szybce.
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1305
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
...co będzie oznaczało fałszerstwoMidnite Tom pisze:trzeba znaleźć sposób jak do przerobionych świateł wkleić, (wyfrezować, wytłoczyć) znaczek E - by był widoczny na szybce.
To już chyba lepiej po staremu, przerobić światła i jechać do rozsądnego diagnosty.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Firma hid retrofit, która przerabia światła, oferuje taką małą naklejeczkę na wnętrze lampy, która jest 100% podobizną homologacji
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
I to Kierowca który to naklei będzie karany a nie ten który ta naklejkę wyprodukował.Dante. pisze:Firma hid retrofit, która przerabia światła, oferuje taką małą naklejeczkę na wnętrze lampy, która jest 100% podobizną homologacji
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Będzie, owszem, ale skoro szukaliście rozwiązania na homologację, to oto ono ryzykowne, jak większość przeróbek, ale chyba najbardziej skuteczne.
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Treys
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-12-26, 20:42
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Black Metalic
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Wczoraj tak czytałem ten temat prawie od początku do końca i jakie nasze prawo jest takie jest cóż zrobimy
Mam pewne pytanie jak sprawa wygląda właśnie z lampami ( wiadomo przy kontroli jak trafimy na upartych wezmą DR ale są też inni ci milsi ) , ale jak sprawa wygląda w przypadku stłuczki czy to z naszej czy nie naszej winy ? Wiadomo lampy są jakie są zależy też czy wezwiemy policje czy nie ( mają obwiązek sprawdzić samochód czy stan techniczny jest ok ? ) i tutaj się schody zaczynają jak nie mamy AC a samo OC , czy rzeczoznawca może orzec ( stłuczka nie z naszej winy ) że nie należy nam się odszkodowanie ponieważ mamy lampy takie a takie ? Przegląd oczywiście podbity no bo jak inaczej .
Czy spotkał się ktoś z tego typu sprawą ? Jak to ktoś wyżej pisał na upartego DR mogą zabrać nawet za śrubke która nie ma homologacji.... czyli typowe pierdoły
Mam pewne pytanie jak sprawa wygląda właśnie z lampami ( wiadomo przy kontroli jak trafimy na upartych wezmą DR ale są też inni ci milsi ) , ale jak sprawa wygląda w przypadku stłuczki czy to z naszej czy nie naszej winy ? Wiadomo lampy są jakie są zależy też czy wezwiemy policje czy nie ( mają obwiązek sprawdzić samochód czy stan techniczny jest ok ? ) i tutaj się schody zaczynają jak nie mamy AC a samo OC , czy rzeczoznawca może orzec ( stłuczka nie z naszej winy ) że nie należy nam się odszkodowanie ponieważ mamy lampy takie a takie ? Przegląd oczywiście podbity no bo jak inaczej .
Czy spotkał się ktoś z tego typu sprawą ? Jak to ktoś wyżej pisał na upartego DR mogą zabrać nawet za śrubke która nie ma homologacji.... czyli typowe pierdoły
"Run my horse run"
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
To jest właśnie największy problem w tej sprawie. Rzeczoznawca często będzie chciał doprowadzić do tego, że auto nie sprawne, dlatego zawsze musimy się odwołać. Musi być związek przyczynowo skutkowy, tzn jak gość nam wymusi z boku z jego winy, nie może odmówić wypłaty odszkodowania z powody braku homologacji na tylnych lampach.
Później przeniosę całą dyskusję odnośnie przepisów do nowego wątku.
Później przeniosę całą dyskusję odnośnie przepisów do nowego wątku.
- Treys
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-12-26, 20:42
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Black Metalic
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Dlatego tak mnie to zaintrygowało ponieważ na upartego za byle pierdołę może cię uwalić a że to jest nie takie a to że to nie działa dlatego interesuje mnie co w takich przypadkach należy robić ( odpukać )caniggia pisze:To jest właśnie największy problem w tej sprawie. Rzeczoznawca często będzie chciał doprowadzić do tego, że auto nie sprawne, dlatego zawsze musimy się odwołać. Musi być związek przyczynowo skutkowy, tzn jak gość nam wymusi z boku z jego winy, nie może odmówić wypłaty odszkodowania z powody braku homologacji na tylnych lampach.
Później przeniosę całą dyskusję odnośnie przepisów do nowego wątku.
"Run my horse run"
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1622
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Art. 68 Ustawy o ruchu drogowym, mówiący o obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, utracił moc obowiązującą z dniem 22.06.2013r. Interesujący nas ust. 17 (zwłaszcza punkt 4)) brzmiał następująco:
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego;
2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;
4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.
Na tej podstawie, pojazdy importowane spoza UE i zarejestrowane przed 22.06.2013r. nie musiały posiadać oznaczeń homologacyjnych. Co nie znaczy, że są zwolnione z obowiązku dostosowania do warunków technicznych. Zatem mówiąc na skróty lampy mają świecić po europejsku, lecz homologacji mieć nie muszą.
Aktualny stan prawny sprawdzę w wolnej chwili.
Pozdrawiam
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego;
2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;
4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.
Na tej podstawie, pojazdy importowane spoza UE i zarejestrowane przed 22.06.2013r. nie musiały posiadać oznaczeń homologacyjnych. Co nie znaczy, że są zwolnione z obowiązku dostosowania do warunków technicznych. Zatem mówiąc na skróty lampy mają świecić po europejsku, lecz homologacji mieć nie muszą.
Aktualny stan prawny sprawdzę w wolnej chwili.
Pozdrawiam
Samotny Wilk
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Aktualny stan prawny został opisany wcześniej.
Trzeba pisać pismo do ministra, to jest jedyna opcja aby auto zostało zarejestrowane legalnie.
Trzeba pisać pismo do ministra, to jest jedyna opcja aby auto zostało zarejestrowane legalnie.
- Treys
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 2012-12-26, 20:42
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Black Metalic
Re: Profesjonalne przerabianie świateł
Czyli takie coś można mieć wydrukowane i w razie kontroli gdyby się Policja chciała doczepić można się jakoś wybronić ?Dezo pisze:Art. 68 Ustawy o ruchu drogowym, mówiący o obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, utracił moc obowiązującą z dniem 22.06.2013r. Interesujący nas ust. 17 (zwłaszcza punkt 4)) brzmiał następująco:
17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:
1) zabytkowego;
2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;
4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.
Na tej podstawie, pojazdy importowane spoza UE i zarejestrowane przed 22.06.2013r. nie musiały posiadać oznaczeń homologacyjnych. Co nie znaczy, że są zwolnione z obowiązku dostosowania do warunków technicznych. Zatem mówiąc na skróty lampy mają świecić po europejsku, lecz homologacji mieć nie muszą.
Aktualny stan prawny sprawdzę w wolnej chwili.
Pozdrawiam
Ja posiadam takie lampy które świecą według mnie bardzo dobrze http://www.americanmuscle.com/headlight ... -0509.html" onclick="window.open(this.href);return false; nic nikogo nie oślepia jak inne Hidy , jedynie homologacji nie mają
"Run my horse run"
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przepisy
Większość lamp europejskich w autach europejskich nie ma żadnych oznaczeń na zewnątrz lampy, jedynie zwykła biała naklejka z oznaczeniami z tyłu. Zobaczyć kaśka jest np w skodzie i zrobić podobną:) Jak ktoś ma xenona to powinien mieć oznaczenie pod xenon itd, żeby nie dać ciała:)
- TPS
- Forumowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 2014-12-11, 08:45
- Model: 2008 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Taki jak u Zygzaka McQueena
- Lokalizacja:: Ućć
- Kontakt:
Re: Przepisy
Z treści przepisu wynika, że problem mają auta rejestrowane po zmianie ustawy, czyli po 22.06.2013. Wcześniejsze muszą być odamerykanizowane, czyli kierunki, p/mgielne.
"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"