302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: yoozeq » 2013-09-19, 22:15

Sprawa wygląda tak, zdobyłem silnik 302 z 1974 roku (wiem że to nie jest najlepszy rocznik) oraz mam ciągle silnik 289 z 1965. Moja celowa moc to: 300- 350 kucy.

Na początek mam pytanie jak mogę przywrócić moc taką jaka była w 69 czyli około 220 - 230 kucy ?

Wiem że podstawowym problemem jest to, iż w latach 70 obniżono kompresję oraz zmodyfikowano głowice aby była mniejsza emisja. Zastanawia mnie na początek zmieszanie bloku 302 z 74 i głowic 289 z 65... Wiem również, iż "deck height" - nie wiem jak to na polskie przełożyć był również większy w tych latach a więc jedni mówią aby zgolić blok, inni że głowicę a jeszcze inni żeby tylko wymienić uszczelkę na cieńszą. Kompresje również obniżyli powiększając komorę w głowicy..

Ktoś mądry może napisać co mogę zrobić - zakładamy że szlify itd. i tak będą więc remontu się nie boję. Temat odległy ale muszę zacząć ogarniać go chociaż w teorii aby zdecydować się na jakiś kierunek, i rozłożyć to sobie finansowo w czasie ;)

ED:1

Dziś policzyłem kompresję i wychodzi na to że jest w okolicy 8.1:1 :( A głowice są z '72 58,2 cc ... Chyba najprościej będzie zmienić tłoki na płaskie i rozwiercić trochę blok aby podnieść kompresję np. do 4.030' wtedy znajdę się w okolicy 9,5:1 a to już chyba raczej ok :hyhy:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: Evening » 2013-09-20, 20:57

viewtopic.php?f=58&t=2572" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj kilka wskazówek :) może coś się przyda :)


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: yoozeq » 2013-09-20, 22:35

Evening pisze:viewtopic.php?f=58&t=2572 tutaj kilka wskazówek :) może coś się przyda :)
O dzięki;) a tak nawiasem wybrałeś jaką drogę?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: Evening » 2013-09-21, 01:29

Póki co seria :D


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: yoozeq » 2013-09-21, 12:40

Evening pisze:Póki co seria :D
No ja zmieniam serię bo i tak remont chcę zrobić i przy okazji po jednych pieniądzach przywrócić wigor temu silnikowi :)

Do dyspozycji mam póki co takie graty:

Blok z 74 gdzie deck height = 8.229'
Głowice z 66 C6OE - 54,5cc zawory: 1.67/1.45
Głowice z 72 D2OE-BA - 58,2cc zawory: 1.78/1.45

I teraz jest zgryz większe zawory dolotowe w 72 i lepsza kompresja w 66 :) Zobaczę jeszcze jakie głowice z 351 by pasowały aby nie było zbyt dużego spadku kompresji.

Myślę jednak że albo zostawię zestaw bloku i głowic 74 + 72 i mimo wszystko rozwiercę blok do 4,030 wstawiając większy tłok i może jeszcze niższą uszczelkę - to powinno dać już więcej niż sporo... ?? Lub też zapodam głowicę na bloku z 74 z roku 66 kosztem mniejszych zaworów dolotowych.

Do tego planuję wyższy wałek tylko jaki ... ? Ma ktoś pomysł... ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: yoozeq » 2013-09-24, 22:32

Sorry, że post pod postem ale może się ktoś wypowie w tej sprawie. Póki co podjąłem decyzję, że nie będę robić strokera bo jak wszystko policzyłem to mi wyszło dużo złociszy :| , ale zrobię remont silnika i rozwiercę na 4.03 tak aby mieć później możliwość wstawienia jakiegoś zestawu. Do tego momentu raczej będę się skupiać na dolocie gaźniku, wałku itd...

To ma też taki plus że mogę zastosować stockowy dolot i gaźnik 2V co mi ułatwi / rozłoży w czasie budowanie silnika docelowego...

Podsumowując żywo interesuje mnie jaka będzie najlepsza wartość kompresji, chodzi o to żebym miał jakiś widok w którym kierunku robić wszystkie wyliczenia... i które głowice wybrać te z 66 czy 72 ..., oraz jakie tłoki zapodać czy stockowe z 289 czy 302 lub też może inne np. jakieś płaskie...

A tak ogólnie oprócz zmiany kompresji to co daje jeszcze kształt tłoka... ? Czy to coś daje ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: 302 z 1974 roku - podnoszenie mocy

Post autor: yoozeq » 2013-10-15, 09:17

Ponieważ prowadzę rozmowy z clegg zaproponowali mi taki wałek do fabrycznych głowic i std. konwertera http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=799&sb=2

Co myślicie ?

Co do przebudowy mojego 302 to planuję kupić zestaw na stroker 331 + nowy wałek, rozrząd + nowe sprężyny do głowic żeliwnych i tyle. Póki co zostawiam stock looka :cool: a te graty powinny dodać trochę wigoru. Innymi słowy najpierw robię dół i zwiększam kompresję z 8:1 do 9:1. Czytałem też, że przy żeliwniakach nie ma zbytniego sensu zmieniać dolotu zastanawia mnie tylko jeszcze gaźnik. Teraz mam 2V Motocraft 1.08 do 302 może by zmienić na 2V ale od 351 ?? Tak nawiasem to pojemność dolotu 302 i 351 była taka sama ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”