po demontażu silnika okazało się że:
-na głowicy jest 289, rok 66
-na bloku jest 289,
-na tłokach jest rok 68, średnica tłoka 101.6mm (jest to chyba "bore" bo nie chciałbym mylić z średnicą cylindra) i... pierścienie o grubości 2.0, 2.0, ok. 4.4-4.7 (rozpietość ze względu na możliwość ściskania pierścienia olejowego podczas pomiaru) podczas gdy sprzedawane zestawy mają pierścienie o grubości 2.0, 1.5, 4.0 mm
pierścienie są do wymiany, bo maja sporą przerwę pomiędzy końcami
ktoś mi podpowie o co come on z tymi wymiarami?
p.s.
byłem z wałem i panewkami u szlifierza na szczęście wał tylko do polerki, więc uradowany bo bałem się ze względu na panewki główne, które miały oznaczenia trzeciego szlifu 030 (mniejsze panewki miały pierwszy 010)
ok. sorry już sobie odpowiadam, w zasadzie już wiedziałem by nie ufać filtrom w sklepach online:
trzeba podać 5/64`, 5/64`, 3/16`, (chociaz 3/16' wychodzi mi 4.76 mm czyli ciut więcej niż pomiar) i są w kilku wersjach
szkoda tylko że sprzedawca był tępy but i tego nie wiedział oznajmiając mi że potrzebnych mi pierścieni nie mają...
poprawne filtrowanie (również niekoniecznie poprawnie działające, bo założe się że nie wyszukało wszystkich możliwości):
http://www.summitracing.com/int/search/ ... on%20Rings" onclick="window.open(this.href);return false;
polecicie któreś for daily driver?
pierścienie
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: pierścienie
Hej!
Kilka podpowiedzi poniżej.
pozdrawiam
Michał
Kilka podpowiedzi poniżej.
Chcesz wymienić same pierścienie? Nie tędy droga. Wspomniana przerwa nie wzięła się znikąd. Pierścienie się pewnie trochę starły, ale najprawdopodobniej cylinder jest już trochę wytarty. Jak wpakujesz nowe pierścienie to najprawdopodobniej zatrzesz silnik. Nowe pierścienie nie ułożą się zbyt szybko do starych (już niekoniecznie kolistych) cylindrów. Zrób pomiary cylindrów i niech szlifierz powie Ci, na który nadwymiar kupić. Skończy się na pierścieniach (+ew. tłoki jak będzie trzeba)CzyTyTez pisze:po demontażu silnika okazało się że:
-na głowicy jest 289, rok 66
-na bloku jest 289,
-na tłokach jest rok 68, średnica tłoka 101.6mm (jest to chyba "bore" bo nie chciałbym mylić z średnicą cylindra) i... pierścienie o grubości 2.0, 2.0, ok. 4.4-4.7 (rozpietość ze względu na możliwość ściskania pierścienia olejowego podczas pomiaru) podczas gdy sprzedawane zestawy mają pierścienie o grubości 2.0, 1.5, 4.0 mm
pierścienie są do wymiany, bo maja sporą przerwę pomiędzy końcami
ktoś mi podpowie o co come on z tymi wymiarami?
To są nominalne wymiary. Ja bym jednak robił honowanie z powodów, które napisałem wyżej. Które pierścienie wybrać... ja mam chyba drugie z góryCzyTyTez pisze: p.s.
byłem z wałem i panewkami u szlifierza na szczęście wał tylko do polerki, więc uradowany bo bałem się ze względu na panewki główne, które miały oznaczenia trzeciego szlifu 030 (mniejsze panewki miały pierwszy 010)
ok. sorry już sobie odpowiadam, w zasadzie już wiedziałem by nie ufać filtrom w sklepach online:
trzeba podać 5/64`, 5/64`, 3/16`, (chociaz 3/16' wychodzi mi 4.76 mm czyli ciut więcej niż pomiar) i są w kilku wersjach
szkoda tylko że sprzedawca był tępy but i tego nie wiedział oznajmiając mi że potrzebnych mi pierścieni nie mają...
poprawne filtrowanie (również niekoniecznie poprawnie działające, bo założe się że nie wyszukało wszystkich możliwości):
http://www.summitracing.com/int/search/ ... on%20Rings" onclick="window.open(this.href);return false;
polecicie któreś for daily driver?
pozdrawiam
Michał
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: pierścienie
Pomiary cylindra były wykonane kilka razy, zarówno cylinder jak i tłoki w nominale, 4.00 cale (przypomnę by szukać na summicie pierścieni dla calowych wielkości otworu cylindra, nawet pomimo możliwości wyboru filtrowania w mm)
honowanie oczywiście będzie
tu mam jeszcze jedną zagadkę, może ktoś mi to opisze:
głowice mam z 66 co akurat w mustangu z `67 jest możliwe, korby o oznaczeniach B139, ale tłoki są fomoco z `68 o numerach: C50E6110J
ich opis znalazłem tu:
http://webpages.charter.net/beckracing/slvpg46.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
=============
V8 289
4.7 L
4.000(IN)
101.6(MM)
FORD
ENGINE
1964-68
8.2
2.50" dia. head recess .156" deep with four valve reliefs.
APPROXIMATE HEAD VOLUME=12cc
Comp. Ht. 1.585
Pin Dia..9122 Offset
========================
czy to coś mówi poza tym że pasują do silnika 4.7 i były montowane w mustangach 64-68? tu mnie zastanawia fakt obróbki wału napędowego, prawdopodobnej wymiany tłoków, ale przy zachowaniu cylindrów silnika w nominale?
honowanie oczywiście będzie
tu mam jeszcze jedną zagadkę, może ktoś mi to opisze:
głowice mam z 66 co akurat w mustangu z `67 jest możliwe, korby o oznaczeniach B139, ale tłoki są fomoco z `68 o numerach: C50E6110J
ich opis znalazłem tu:
http://webpages.charter.net/beckracing/slvpg46.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
=============
V8 289
4.7 L
4.000(IN)
101.6(MM)
FORD
ENGINE
1964-68
8.2
2.50" dia. head recess .156" deep with four valve reliefs.
APPROXIMATE HEAD VOLUME=12cc
Comp. Ht. 1.585
Pin Dia..9122 Offset
========================
czy to coś mówi poza tym że pasują do silnika 4.7 i były montowane w mustangach 64-68? tu mnie zastanawia fakt obróbki wału napędowego, prawdopodobnej wymiany tłoków, ale przy zachowaniu cylindrów silnika w nominale?