Damian ja mam odłączone od gaźnika i od filtra, pcv zlikwidowane i na pokrywach zaworów filtry założone tyle w v8 a rzędówce mam jeszcze oil catch can ale również odłączone od gaźnika.Damian pisze:yoozeq możesz podesłać zdjęcie jak to u ciebie wyglada. NAjlepiej na PW do mnie bo nie mogę odtworzyć z forum
Odłączenie PCV Valve
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Odłączenie PCV Valve
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Odłączenie PCV Valve
oczywiście że tak mozna to tez jest rozwiązanie. Ja poprowadzilem wąż od pokrywy do zbiornika z odstojnikiem i filtrem z wierzchu,a wyjście z niego podłączyłem do filtra i tez jest ok. Odstojnik wyłapuje olej z oparów a przez filterek na nim jest zasysane dodatkowe chłodniejsze powietrze ponieważ jest on zamontowany z dala od silnika i jest wyłapywane powietrze z zewnatrz. Jak kto woli
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Odłączenie PCV Valve
Potocznie nazywana tzw.odma nie służy do odprowadzenia oparów z pokryw zaworów...
Jest to układ odpowietrzania (odprowadzenia nadciśnienia) skrzyni korbowej silnika czyli dolnej części silnika i przestrzeni pod tłokami.W różnych konstrukcjach to odpowietrzenie wyprowadzane jest z różnych miejsc: z miski olejowej, z bloku, z obudowy rozrządu, z wlewu oleju, z osłon/pokryw bocznych bloku no i oczywiście z pokryw zaworów, itd.
Nawet we wcześniejszych odmianach V8 small blocka 221, 260 pokrywy zaworów były całkowicie ślepe, bez wlewu oleju i bez wyjścia PCV, które było wyprowadzone z innego miejsca.
Zespół cylinder-tłok nigdy nie jest całkowicie szczelny. Część gazów wylotowych/mieszanki paliwowo powietrznej przedostaje się z przestrzeni roboczej cylindra przez nieszczelności pierścieni pod tłok, do skrzyni korbowej. Biorąc pod uwagę ilość ruchów tłoka i liczbę cylindrów tych gazów przedostaje się całkiem sporo i trzeba je jakoś odprowadzić. Może to być po prostu swobodne wyprowadzenie do atmosfery ale...
- wylot gazów w komorze silnika nie jest dobrym rozwiązaniem (min. hałas, zabrudzenia);
- nawet przy swobodnym wyprowadzeniu gazów w skrzyni korbowej będzie się utrzymywało nadciśnienie i będzie rosło wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i obciążenia silnika, co może powodować wycieki oleju (wlew oleju, miarka oleju, uszczelka miski olejowej, uszczelki wału z przodu i szczególnie z tyłu);
- dodatkowa emisja toksycznych substancji do środowiska
Z powyższych powodów dawno, dawno temu wymyślono, że przecież wylot tych gazów można podłączyć do dolotu zasysanego powietrza. Nadciśnienie gazów w skrzyni korbowej poprzez odpowiednio dobrany przekrój kanału będzie proporcjonalnie równoważone przez podciśnienie zasysanego powietrza.
Dzięki temu w skrzyni korbowej zawsze utrzymywana jest równowaga ciśnienia w całym zakresie obrotów i obciążenia, w komorze silnika jest czysto, zmniejsza się hałas, mniej toksycznych substancji w atmosferze.
Przy prawidłowy stanie i szczelności układu cylinder tłok układ odpowietrzania będzie działał prawidłowo i nie wymaga żadnych dodatkowych elementów. Nic się nie brudzi, nie sączy się żaden olej, nie brudzi się filtr czy gaźnik.
Przy zbyt dużej nieszczelności zespołu cylinder-tłok i przedmuchach pod tłok, ilość gazów będzie zbyt duża, żeby układ odpowietrzania sobie z nimi poradził i właśnie pojawią się problemy z pracą silnika. Podobnie jeśli zawór zwrotny będzie dławił lub blokował wylot gazów ze skrzyni korbowej.
Jest to układ odpowietrzania (odprowadzenia nadciśnienia) skrzyni korbowej silnika czyli dolnej części silnika i przestrzeni pod tłokami.W różnych konstrukcjach to odpowietrzenie wyprowadzane jest z różnych miejsc: z miski olejowej, z bloku, z obudowy rozrządu, z wlewu oleju, z osłon/pokryw bocznych bloku no i oczywiście z pokryw zaworów, itd.
Nawet we wcześniejszych odmianach V8 small blocka 221, 260 pokrywy zaworów były całkowicie ślepe, bez wlewu oleju i bez wyjścia PCV, które było wyprowadzone z innego miejsca.
Zespół cylinder-tłok nigdy nie jest całkowicie szczelny. Część gazów wylotowych/mieszanki paliwowo powietrznej przedostaje się z przestrzeni roboczej cylindra przez nieszczelności pierścieni pod tłok, do skrzyni korbowej. Biorąc pod uwagę ilość ruchów tłoka i liczbę cylindrów tych gazów przedostaje się całkiem sporo i trzeba je jakoś odprowadzić. Może to być po prostu swobodne wyprowadzenie do atmosfery ale...
- wylot gazów w komorze silnika nie jest dobrym rozwiązaniem (min. hałas, zabrudzenia);
- nawet przy swobodnym wyprowadzeniu gazów w skrzyni korbowej będzie się utrzymywało nadciśnienie i będzie rosło wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i obciążenia silnika, co może powodować wycieki oleju (wlew oleju, miarka oleju, uszczelka miski olejowej, uszczelki wału z przodu i szczególnie z tyłu);
- dodatkowa emisja toksycznych substancji do środowiska
Z powyższych powodów dawno, dawno temu wymyślono, że przecież wylot tych gazów można podłączyć do dolotu zasysanego powietrza. Nadciśnienie gazów w skrzyni korbowej poprzez odpowiednio dobrany przekrój kanału będzie proporcjonalnie równoważone przez podciśnienie zasysanego powietrza.
Dzięki temu w skrzyni korbowej zawsze utrzymywana jest równowaga ciśnienia w całym zakresie obrotów i obciążenia, w komorze silnika jest czysto, zmniejsza się hałas, mniej toksycznych substancji w atmosferze.
Przy prawidłowy stanie i szczelności układu cylinder tłok układ odpowietrzania będzie działał prawidłowo i nie wymaga żadnych dodatkowych elementów. Nic się nie brudzi, nie sączy się żaden olej, nie brudzi się filtr czy gaźnik.
Przy zbyt dużej nieszczelności zespołu cylinder-tłok i przedmuchach pod tłok, ilość gazów będzie zbyt duża, żeby układ odpowietrzania sobie z nimi poradził i właśnie pojawią się problemy z pracą silnika. Podobnie jeśli zawór zwrotny będzie dławił lub blokował wylot gazów ze skrzyni korbowej.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007