Post
autor: strażak » 2012-01-13, 13:01
strażak, a czy robiłeś już takie zabiegi? możesz pochwalić się jakimś doświadczeniem?
takie zabiegi sa na porzadku dziennym, różne sytuacje sa, czasami tylko jeden cylinder zwaodzi i nie robi sie remontu całego silnika tylko tego jednego,
w latach 80tych gdy sprowadzało sie z zachodu rózne auta które tam juz sie wysluzyły to tu przeprowadzałao sie remonty, ze wzgledu na brak dostepu do czesci, wstawiało sie nowe tuleje na wymiar starych tłoków, pierścienie dorabiało z zeliwnej rury nadwymiarowe, mechanik póxniej pilnikiem dopasowywał do wymiaru:)
troszke póxniej napawało sie wały, walki rozrzadu, nie było nowych czesci, tylko stare używane każdemu cos dolegało, wiec sprowadzało sie do nominalnych wymiarów, było to łatwiejsze, tak samo z gniazdami zaworów, to zadna nowosc, jest, tyle, ze teraz ogólny dostep do nowych czesci jest to idzie sie na łatwiznę szlif, nad wymiarowe tloki, pierscienie, szlif wału, panewki tez nad wymiar, jak wyda na pierwszy szlif, a jak nie to drugi, a poza tym paliwo inne oleje tez makja inna klase niz kiedys, materiały z których czesic sa zrobione tez inne kiedys zeliwo teraz aluminium, wszystko ma znaczenia albo lekkosc auta, albo trwałosc, proste:))
sory arek900, ze tak w twoim poscie:))
Ostatnio zmieniony 2012-01-13, 13:50 przez
strażak, łącznie zmieniany 1 raz.