komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: arek900 » 2011-12-15, 15:09

Witam,
Panowie robię dzisiaj zakupy i wpadły mi następujące uszczelki:
62$:
http://www.cjponyparts.com/felpro-engin ... 982/p/EGK/" onclick="window.open(this.href);return false;
85$:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =EGS201+01" onclick="window.open(this.href);return false;
120$:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 548PT16+01" onclick="window.open(this.href);return false;

czy może ktoś mi doradzić czym się one różnią i który zestaw wybrać? rozumiem że jest to pełny zestaw uszczelek do silnika 289?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2447
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-12-15, 15:27

ja bym wybrał ten
http://www.cjponyparts.com/felpro-engin ... 982/p/EGK/" onclick="window.open(this.href);return false;
felpro zakładałem też do swojego dobra firma
a pomiędzy tymi
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 548PT16+01" onclick="window.open(this.href);return false;
to chyba różnią się tylko ceną



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: rick » 2011-12-15, 16:14

kupiłbym cjpony, wygląda tak samo jak MU, i dostajesz uszczelki zaworu. Oba są FEL-PRO

Nie zapomnij korki
http://www.cjponyparts.com/65-73-260-35 ... 73/p/EFOP/" onclick="window.open(this.href);return false;



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: arek900 » 2011-12-15, 17:06

Dzięki Panowie za odpowiedź :).
Jeśli przyjdzie Wam do głowy o co jeszcze powinienem zadbać przy regeneracji silnika chętnie skorzystam z Waszej rady.

Dotychczas zamawiam:
- komplet uszczelek
- korki (dzięki rick za podpowiedź)
- pompe wody
- pompe oleju
- wałek rozrządu
- łańcuszek rozrządu
- zawory
- uszczelniacze zaworów
- tłoki
- pierścienie
- panewki
- spray'e niebieskie ;)

(tematu nie usuwam bo może się przydać niejednemu)



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: pluzz » 2011-12-15, 17:40

Może:
+ assembly lube
+ filtr oleju
+ sprężyny zaworów i rockers (nie wiem jak się to po polsku nazywa)
+ popychacze są proste?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: arek900 » 2011-12-15, 17:43

pluzz pisze:Może:
+ assembly lube
+ filtr oleju
+ sprężyny zaworów i rockers (nie wiem jak się to po polsku nazywa)
+ popychacze są proste?
Mógł byś podesłać mi z CJ ponny lub coś podobnego, bo jak wpisuję assembly lube oraz rockers wyrzuca mi bardzo dużo pozycji i nie wiem czego to dotyczy.
popychacze są proste a filtr oleju już w polsce mam kupiony :).
Dzięki!



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: rick » 2011-12-15, 17:51

break in oil
http://www.summitracing.com/search/?key ... 0oil&dds=1" onclick="window.open(this.href);return false;

assembly lube
http://www.summitracing.com/search/Bran ... embly+lube" onclick="window.open(this.href);return false;

rod bolts
http://www.summitracing.com/parts/ARP-154-6002/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: pluzz » 2011-12-15, 18:35

Nie wiem jak z żywotnością tych elementów, więc może być tak, że nie potrzeba ich wymieniać.

Podstawowa opcja, ale sprawdź czy się nadają do twojego silnika: http://www.summitracing.com/parts/SLP-R-847/" onclick="window.open(this.href);return false;


Tomasz
Obrazek
Obrazek

strażak
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2011-06-29, 21:59

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: strażak » 2012-01-13, 18:09

w kwestii uszczelek pod głowice, musisz wziąć pod uwagę, ze remontujesz głowice zapewne tez wymienisz zawory to i gniazda z twardszego stopu, i pewnie tez głowica będzie planowana, czyli musiałbyś pomyśleć o grubości uszczelek to znaczy jesli takie oferują, zaleca sie po planowaniu zakładanie grubszej uszczelki, pozwoli to uniknąć stykania sie zaworów z tokami i dziwnych stuków w silniku:)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: komplet uszczelek do 289 - który wybrać?

Post autor: rick » 2012-01-13, 18:52

jest to dobry punkt, jeśli budowania niestandardowych silników. regularnej grubości (około 0.032) uszczelki będzie dobrze. nie ma potrzeby więcej niz 0.010 od głowicy lub bloku. Jeśli używasz wałka rozrządu z mniej niż 0,500 "lift @ 0,050 i oryginalne tłoki typu, będzie dobrze. Będziesz mieć nawet pare dodatkowych HP, ponieważ podniesiony kompresji trochę. To nie jest aż budowa niestandardowych silniki z dużymi wałki rozrządu, że dodatkowe przygotowanie odbywa się

95% silników widzę buduje się tutaj (oryginalny typ) regularnie FEL-PRO zestaw uszczelek będzie idealny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”