Kilka porad / Remont silnika 289/302

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: rick » 2011-03-07, 06:22

Widzę że niektórzy z Was będą robić remonty swoich silników. Mam nadzieję, że mogę dać kilka porad czego nauczyliśmy się przez ostatnie kilka lat spędzonych przy odbudowie tych starych silników. Mam nadzieję że pomoże to uniknąć kosztownych błędów.

1. Najsłabszą częścią w 289/302 są śruby od korbowodów (connecting rod bolts).Najlepiej je wymienić na śruby firmy ARP. Im bardziej zacisnąć i poluzować śruby są słabsze http://www.summitracing.com/parts/ARP-154-6002/" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Używamy tylko zestawów uszczelek firmy FELPRO. Są to najlepsze uszczelki do odbudowy silnika. http://www.summitracing.com/parts/FEL-KS2328/" onclick="window.open(this.href);return false;

3. Jeśli chodzi o olej, nowe oleje nie są dla starych silników. Nie ma więcej cynku w nich. Bardzo ważne dla starych silników. Użyj specjalnego oleju silnikowego z CompCams lub z General Motors. TO BARDZO WAŻNE, straciliśmy wiele silników bo odkryliśmy problem z olejem http://www.summitracing.com/parts/CCA-159/" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej, w języku angielskim, ale jestem pewien, że można to przetłumaczyć Google. http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

4.Upewnij się, że po uruchomieniu silnika przez 30 minut pracuje od 2200 do 3000 obr. / min po raz pierwszy. Bardzo ważne wszystko muszą nosić razem.

5.NO syntetyczny olej do pierwszego co najmniej 6000 km. Syntetyczna jest zbyt śliska i rzeczy nie nosić razem prawidłowo

6. W dzisiejszych czasach nie kupisz juz benzyny ołowiowej więc jeśłi masz głowice w silniku z lat 60-tych i początku lat 70, należy podczas remontu zadbać o utwardzenie gniazd zaworów. Ponieważ stary benzynowy prowadzić jako smar zawory wylotowe trwała długo. Dzisiejsi benzyny, o tak, nie ma prowadzić i głowic cylindrów potrzebne przebudowy http://www.summitracing.com/search/?key ... eats&dds=1" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hotrod.com/howto/51058_cylin ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam nadzieję, że można zrozumieć to, co zostało napisane i to są bardzo podstawowe zasady dokonywania 60-silnik mustangi trwać długo. Mam nadzieję, że z informacji, pomoże to nie mam problemów, które mieliśmy w przeszłości. Były one bardzo drogie lekcje:)



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: Dezo » 2012-03-16, 17:45

rick, wracając do tematu, przeskoczę do końcowego etapu: docieranie silnika po remoncie (szlif, wymiana tłoki, pierścienie, panewki...).
Jak najlepiej docierać V8? Ile kilometrów trzeba przejechać, jakie zakresy prędkości?
Pozdrawiam


Samotny Wilk

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: rick » 2012-03-16, 19:59

wow ... Zapomniałem o tym

dla pierwszych 1000-1500 mil, nie bądź za łagodny lub ciężko z nim. Dużo stop and go chcesz. Nie bierz go na autostradzie na dlugo i nie trzymać ją na stałym RPM. Musisz zmienić RPM to trochę okolo 2000,troche 3000 z powrotem w dół do 1500, do 4500. trzeba zmiany. Musi pracować, ale delikatnie. Nie idź od 1000 rpm do 6000. Dużo zmienia obroty nawet 4000 do 6000 jest ok, ale stopniowo.

po 1000-1500 mil, można szaleć



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: tomas » 2012-03-16, 23:29

rick pisze:
po 1000-1500 mil, można szaleć
Aż 1000 mil :szok: to dopiero po trzech latach będę miał silnik dotarty :kwasny: (moje przebiegi to około 300-400 mil rocznie). Chyba że nowego silnika nie trzeba docierać ? Mój nie jest po remoncie tylko został kupiony cały blok z tłokami , głowicami itd.(bez osprzętu czyli bez pompy wodnej, alternatora ,gaźnika itd.)
Wlany do niego jest olej syntetyczny.
I teraz mam pytanie: czy mam wymienić olej na mineral i czy muszę go docierać :niepewny: (może silniki z fabryki są już dotarte ? )



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: rick » 2012-03-17, 00:12

300 na rok?

To zrobie w weekend

jeśli jedziesz tylko 300 mil na rok, to jezdzić nim normalnie i zmienić olej przed zimą i po zimie. Tak 2 razy. Za około 5 lat, można użyć syntetycznych

http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: Dezo » 2012-03-17, 07:48

rick, trzeba jeszcze wspomnieć o wymianie oleju w trakcie docierania. Pierwszą wymianę (olej + filtr) należy zrobić po przejechaniu ok. 300 mil, kolejną po całkowitym przebiegu 1000-1500 mil. Dalej normalnie, tak jak rick pisał.
Ja mam jeszcze ok. 400 mil do przejechania i... mogę "szaleć"!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 13:38 przez Dezo, łącznie zmieniany 1 raz.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: pluzz » 2012-03-20, 13:21

Pozwolicie, że się podepnę z listą moich pytań. Na dniach będę miał blok i wał po szlifie i teraz nasuwa mi się mnóstwo pytań związanych ze składaniem silnika. Robię to pierwszy raz więc część pytań może być głupia (zostaliście ostrzeżeni :D )
Celem wyjaśnienia: silnik 289, zamówiony zestaw z tłokami i pierścieniami na nadwymiar 0.030 cala, panewki wału i korbowodów na 0.010 cala.

1. Zastanawiam się jak ugryźć temat malowania. Czy mam malować przed złożeniem czy całość po złożeniu? Czym podkładować i czym malować?
2. Może niepotrzebnie ale strasznie schizuje z luzami na panewkach. Wiem już jak to sprawdzić choć nie mam jeszcze odpowiednich urządzeń, ale czy mogę założyć, że wszystko jest cacy jeśli wał był robiony pod wymiar panewek? Co w przypadku jeśli pomierzę i coś będzie nie tak?
3. Luz wzdłużny wału. Rozumiem, że jest on korygowany przez grubość kołnierza jednej z panewek wału. Jakie mam opcje jeśli coś nie zagra z luzem? Można zamówić panewki na podwymiar 0.010 i jednocześnie z różną grubością kołnierza?
4. Jak zamontować panewki wałka rozrządu? Widziałem jakieś sprytne urządzonko na filmikach na youtube. Nie mam pojęcia czy można to samemu dorobić, albo czy są jakieś sprawdzone "indiańskie" sposoby.
5. Czy przy budowaniu takiego stockowego silnika i kiedy wymianie podlegają właściwie tylko tłoki, pierścienie i swożnie potrzebne jest jakieś wyważanie silnika? Czy jak się kupuje tłoki nadwymiarowe to one mają taką samą wagę jak zdejmowane stockowe?
6. Ściągać freeze plugs? Czyścić blok w tych zakamarkach? Są do tego specjalne szczotki na wiertarkę.
7. Jakiś patent na wciąganie dumper / balancer na wał?

No i fajnie byłoby zebrać jakieś wskazówki, doświadczenia z budowy od tych co już to przechodzili. Czasami najprostrze rozwiązania ciężko przychodzą do głowy i niepotrzebnie komplikujemy sobie życie.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: conver67 » 2012-03-20, 14:38

Hej Pluzz,jeseli bedziesz mial zagadkę ze skladaniem silnika,badz obawiasz sie,ze nie dasz rady,to u nas w Gdansku mam kolesia,ktory moj silnik skladal,robi to z zamknietymi oczyma i nawet podpowie,jaki walek rozrzadu kupic,jak zyskac kilka kucukow extra itditd.koles jest the besciakiem.pozdro



sejdorfo
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 2011-08-28, 13:56
Model: 1969 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: pastel grey

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: sejdorfo » 2012-03-24, 10:54

Jesli chodz o pierwszy olej to czy mozna zastosowac specjalny olej do docierania royal purple?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302

Post autor: 6t07t » 2012-05-07, 21:23

Artykuł o silniku 302
http://editions.amospublishing.com/AEW/ ... pagenum=37" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”