Kilka porad / Remont silnika 289/302
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Kilka porad / Remont silnika 289/302
Widzę że niektórzy z Was będą robić remonty swoich silników. Mam nadzieję, że mogę dać kilka porad czego nauczyliśmy się przez ostatnie kilka lat spędzonych przy odbudowie tych starych silników. Mam nadzieję że pomoże to uniknąć kosztownych błędów.
1. Najsłabszą częścią w 289/302 są śruby od korbowodów (connecting rod bolts).Najlepiej je wymienić na śruby firmy ARP. Im bardziej zacisnąć i poluzować śruby są słabsze http://www.summitracing.com/parts/ARP-154-6002/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Używamy tylko zestawów uszczelek firmy FELPRO. Są to najlepsze uszczelki do odbudowy silnika. http://www.summitracing.com/parts/FEL-KS2328/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Jeśli chodzi o olej, nowe oleje nie są dla starych silników. Nie ma więcej cynku w nich. Bardzo ważne dla starych silników. Użyj specjalnego oleju silnikowego z CompCams lub z General Motors. TO BARDZO WAŻNE, straciliśmy wiele silników bo odkryliśmy problem z olejem http://www.summitracing.com/parts/CCA-159/" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej, w języku angielskim, ale jestem pewien, że można to przetłumaczyć Google. http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
4.Upewnij się, że po uruchomieniu silnika przez 30 minut pracuje od 2200 do 3000 obr. / min po raz pierwszy. Bardzo ważne wszystko muszą nosić razem.
5.NO syntetyczny olej do pierwszego co najmniej 6000 km. Syntetyczna jest zbyt śliska i rzeczy nie nosić razem prawidłowo
6. W dzisiejszych czasach nie kupisz juz benzyny ołowiowej więc jeśłi masz głowice w silniku z lat 60-tych i początku lat 70, należy podczas remontu zadbać o utwardzenie gniazd zaworów. Ponieważ stary benzynowy prowadzić jako smar zawory wylotowe trwała długo. Dzisiejsi benzyny, o tak, nie ma prowadzić i głowic cylindrów potrzebne przebudowy http://www.summitracing.com/search/?key ... eats&dds=1" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hotrod.com/howto/51058_cylin ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam nadzieję, że można zrozumieć to, co zostało napisane i to są bardzo podstawowe zasady dokonywania 60-silnik mustangi trwać długo. Mam nadzieję, że z informacji, pomoże to nie mam problemów, które mieliśmy w przeszłości. Były one bardzo drogie lekcje:)
1. Najsłabszą częścią w 289/302 są śruby od korbowodów (connecting rod bolts).Najlepiej je wymienić na śruby firmy ARP. Im bardziej zacisnąć i poluzować śruby są słabsze http://www.summitracing.com/parts/ARP-154-6002/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Używamy tylko zestawów uszczelek firmy FELPRO. Są to najlepsze uszczelki do odbudowy silnika. http://www.summitracing.com/parts/FEL-KS2328/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Jeśli chodzi o olej, nowe oleje nie są dla starych silników. Nie ma więcej cynku w nich. Bardzo ważne dla starych silników. Użyj specjalnego oleju silnikowego z CompCams lub z General Motors. TO BARDZO WAŻNE, straciliśmy wiele silników bo odkryliśmy problem z olejem http://www.summitracing.com/parts/CCA-159/" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj jest kilka informacji na temat ropy naftowej, w języku angielskim, ale jestem pewien, że można to przetłumaczyć Google. http://www.zddplus.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
4.Upewnij się, że po uruchomieniu silnika przez 30 minut pracuje od 2200 do 3000 obr. / min po raz pierwszy. Bardzo ważne wszystko muszą nosić razem.
5.NO syntetyczny olej do pierwszego co najmniej 6000 km. Syntetyczna jest zbyt śliska i rzeczy nie nosić razem prawidłowo
6. W dzisiejszych czasach nie kupisz juz benzyny ołowiowej więc jeśłi masz głowice w silniku z lat 60-tych i początku lat 70, należy podczas remontu zadbać o utwardzenie gniazd zaworów. Ponieważ stary benzynowy prowadzić jako smar zawory wylotowe trwała długo. Dzisiejsi benzyny, o tak, nie ma prowadzić i głowic cylindrów potrzebne przebudowy http://www.summitracing.com/search/?key ... eats&dds=1" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hotrod.com/howto/51058_cylin ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam nadzieję, że można zrozumieć to, co zostało napisane i to są bardzo podstawowe zasady dokonywania 60-silnik mustangi trwać długo. Mam nadzieję, że z informacji, pomoże to nie mam problemów, które mieliśmy w przeszłości. Były one bardzo drogie lekcje:)
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
rick, wracając do tematu, przeskoczę do końcowego etapu: docieranie silnika po remoncie (szlif, wymiana tłoki, pierścienie, panewki...).
Jak najlepiej docierać V8? Ile kilometrów trzeba przejechać, jakie zakresy prędkości?
Pozdrawiam
Jak najlepiej docierać V8? Ile kilometrów trzeba przejechać, jakie zakresy prędkości?
Pozdrawiam
Samotny Wilk
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
wow ... Zapomniałem o tym
dla pierwszych 1000-1500 mil, nie bądź za łagodny lub ciężko z nim. Dużo stop and go chcesz. Nie bierz go na autostradzie na dlugo i nie trzymać ją na stałym RPM. Musisz zmienić RPM to trochę okolo 2000,troche 3000 z powrotem w dół do 1500, do 4500. trzeba zmiany. Musi pracować, ale delikatnie. Nie idź od 1000 rpm do 6000. Dużo zmienia obroty nawet 4000 do 6000 jest ok, ale stopniowo.
po 1000-1500 mil, można szaleć
dla pierwszych 1000-1500 mil, nie bądź za łagodny lub ciężko z nim. Dużo stop and go chcesz. Nie bierz go na autostradzie na dlugo i nie trzymać ją na stałym RPM. Musisz zmienić RPM to trochę okolo 2000,troche 3000 z powrotem w dół do 1500, do 4500. trzeba zmiany. Musi pracować, ale delikatnie. Nie idź od 1000 rpm do 6000. Dużo zmienia obroty nawet 4000 do 6000 jest ok, ale stopniowo.
po 1000-1500 mil, można szaleć
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
Aż 1000 milrick pisze:
po 1000-1500 mil, można szaleć


Wlany do niego jest olej syntetyczny.
I teraz mam pytanie: czy mam wymienić olej na mineral i czy muszę go docierać

-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
300 na rok?
To zrobie w weekend
jeśli jedziesz tylko 300 mil na rok, to jezdzić nim normalnie i zmienić olej przed zimą i po zimie. Tak 2 razy. Za około 5 lat, można użyć syntetycznych
http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To zrobie w weekend
jeśli jedziesz tylko 300 mil na rok, to jezdzić nim normalnie i zmienić olej przed zimą i po zimie. Tak 2 razy. Za około 5 lat, można użyć syntetycznych
http://www.fordmuscleforums.com/all-for ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
rick, trzeba jeszcze wspomnieć o wymianie oleju w trakcie docierania. Pierwszą wymianę (olej + filtr) należy zrobić po przejechaniu ok. 300 mil, kolejną po całkowitym przebiegu 1000-1500 mil. Dalej normalnie, tak jak rick pisał.
Ja mam jeszcze ok. 400 mil do przejechania i... mogę "szaleć"!
Pozdrawiam
Ja mam jeszcze ok. 400 mil do przejechania i... mogę "szaleć"!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 13:38 przez Dezo, łącznie zmieniany 1 raz.
Samotny Wilk
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
Pozwolicie, że się podepnę z listą moich pytań. Na dniach będę miał blok i wał po szlifie i teraz nasuwa mi się mnóstwo pytań związanych ze składaniem silnika. Robię to pierwszy raz więc część pytań może być głupia (zostaliście ostrzeżeni
)
Celem wyjaśnienia: silnik 289, zamówiony zestaw z tłokami i pierścieniami na nadwymiar 0.030 cala, panewki wału i korbowodów na 0.010 cala.
1. Zastanawiam się jak ugryźć temat malowania. Czy mam malować przed złożeniem czy całość po złożeniu? Czym podkładować i czym malować?
2. Może niepotrzebnie ale strasznie schizuje z luzami na panewkach. Wiem już jak to sprawdzić choć nie mam jeszcze odpowiednich urządzeń, ale czy mogę założyć, że wszystko jest cacy jeśli wał był robiony pod wymiar panewek? Co w przypadku jeśli pomierzę i coś będzie nie tak?
3. Luz wzdłużny wału. Rozumiem, że jest on korygowany przez grubość kołnierza jednej z panewek wału. Jakie mam opcje jeśli coś nie zagra z luzem? Można zamówić panewki na podwymiar 0.010 i jednocześnie z różną grubością kołnierza?
4. Jak zamontować panewki wałka rozrządu? Widziałem jakieś sprytne urządzonko na filmikach na youtube. Nie mam pojęcia czy można to samemu dorobić, albo czy są jakieś sprawdzone "indiańskie" sposoby.
5. Czy przy budowaniu takiego stockowego silnika i kiedy wymianie podlegają właściwie tylko tłoki, pierścienie i swożnie potrzebne jest jakieś wyważanie silnika? Czy jak się kupuje tłoki nadwymiarowe to one mają taką samą wagę jak zdejmowane stockowe?
6. Ściągać freeze plugs? Czyścić blok w tych zakamarkach? Są do tego specjalne szczotki na wiertarkę.
7. Jakiś patent na wciąganie dumper / balancer na wał?
No i fajnie byłoby zebrać jakieś wskazówki, doświadczenia z budowy od tych co już to przechodzili. Czasami najprostrze rozwiązania ciężko przychodzą do głowy i niepotrzebnie komplikujemy sobie życie.

Celem wyjaśnienia: silnik 289, zamówiony zestaw z tłokami i pierścieniami na nadwymiar 0.030 cala, panewki wału i korbowodów na 0.010 cala.
1. Zastanawiam się jak ugryźć temat malowania. Czy mam malować przed złożeniem czy całość po złożeniu? Czym podkładować i czym malować?
2. Może niepotrzebnie ale strasznie schizuje z luzami na panewkach. Wiem już jak to sprawdzić choć nie mam jeszcze odpowiednich urządzeń, ale czy mogę założyć, że wszystko jest cacy jeśli wał był robiony pod wymiar panewek? Co w przypadku jeśli pomierzę i coś będzie nie tak?
3. Luz wzdłużny wału. Rozumiem, że jest on korygowany przez grubość kołnierza jednej z panewek wału. Jakie mam opcje jeśli coś nie zagra z luzem? Można zamówić panewki na podwymiar 0.010 i jednocześnie z różną grubością kołnierza?
4. Jak zamontować panewki wałka rozrządu? Widziałem jakieś sprytne urządzonko na filmikach na youtube. Nie mam pojęcia czy można to samemu dorobić, albo czy są jakieś sprawdzone "indiańskie" sposoby.
5. Czy przy budowaniu takiego stockowego silnika i kiedy wymianie podlegają właściwie tylko tłoki, pierścienie i swożnie potrzebne jest jakieś wyważanie silnika? Czy jak się kupuje tłoki nadwymiarowe to one mają taką samą wagę jak zdejmowane stockowe?
6. Ściągać freeze plugs? Czyścić blok w tych zakamarkach? Są do tego specjalne szczotki na wiertarkę.
7. Jakiś patent na wciąganie dumper / balancer na wał?
No i fajnie byłoby zebrać jakieś wskazówki, doświadczenia z budowy od tych co już to przechodzili. Czasami najprostrze rozwiązania ciężko przychodzą do głowy i niepotrzebnie komplikujemy sobie życie.
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
Hej Pluzz,jeseli bedziesz mial zagadkę ze skladaniem silnika,badz obawiasz sie,ze nie dasz rady,to u nas w Gdansku mam kolesia,ktory moj silnik skladal,robi to z zamknietymi oczyma i nawet podpowie,jaki walek rozrzadu kupic,jak zyskac kilka kucukow extra itditd.koles jest the besciakiem.pozdro
-
- Forumowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 2011-08-28, 13:56
- Model: 1969 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: pastel grey
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
Jesli chodz o pierwszy olej to czy mozna zastosowac specjalny olej do docierania royal purple?
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Kilka porad / Remont silnika 289/302
Artykuł o silniku 302
http://editions.amospublishing.com/AEW/ ... pagenum=37" onclick="window.open(this.href);return false;
http://editions.amospublishing.com/AEW/ ... pagenum=37" onclick="window.open(this.href);return false;
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007