Przymierzam się do remontu silnika: 289 z 1965
Szlify ;glowica etc czyli komplet.
Zbieram informacje nr. sprawdzonych producentów części :
Kute tłoki i pierścienie
Wałek rozrządu ( chciałbym odrobinę ostrzejszy)
Zawory i sprężyny
Popychacze hydrauliczne
Wydajniejsza pompa oleju (high volume)
Panewki
Proszę o pomoc osoby które robiły już remont pieca u siebie ich i części sprawują się dobrze .
Wiem ze najlepiej uczyć się na błędach (najlepiej swoich):).Jednakże to dość droga nauka .
Wystarczająco dużo nauczyłem się przy remoncie całej reszt i wystarczająco dużo już błędów popełniłem .
Pieniądze nie są najważniejsze ;wole wydać kilka tysi więcej i mieć pewność ze jest dobrze.
THX i pozdrawiam
Wojtek
Remont 289 części
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Remont 289 części
hej,
viewtopic.php?f=80&t=7785&start=165" onclick="window.open(this.href);return false;
i
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;
są na tych listach m.in. panewki
viewtopic.php?f=80&t=7785&start=165" onclick="window.open(this.href);return false;
i
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;
są na tych listach m.in. panewki
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
- Model: Coupe 1965/6 A Code
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Błekitny
Re: Remont 289 części
Ogarnąłem torochę spraw sam ; czas pokaże czy z dobrym skutkiem.
Jednakze mam pytanie dot. wałka rozrządu.
Czy ktoś z Was miał doświadczenia z wałkami z Comp Cams ?
Oczywiscie chodzi o zakup całego kitu .
Do 289 jest kilka rodzajów wałków które zmieniają w różny sposób charakterystykę pracy silnika.
Nostalgia , High Energy ,Magnum etc.
Chciałbym uzyskać lepsze osiagi w dolnych zakresach obrotów .
W zestawie bedzie gaznik Edelbrock 650 + kolektor dolotowy , układ wydechowy 2,5" z x - pipe ( Magnaflow). Nowe zawory ew. prowadnice i utwardzone gniazda.
Możliwe wszystkie szlify z nowymi tłokami , panewkami , wzmocnioną pompą olejoweą et.
Nie chodzi mi o drastyczne zmiany ; ot lekko podkręcony silnik.
Pomoze ktoś w sprawie wałka ?
Jednakze mam pytanie dot. wałka rozrządu.
Czy ktoś z Was miał doświadczenia z wałkami z Comp Cams ?
Oczywiscie chodzi o zakup całego kitu .
Do 289 jest kilka rodzajów wałków które zmieniają w różny sposób charakterystykę pracy silnika.
Nostalgia , High Energy ,Magnum etc.
Chciałbym uzyskać lepsze osiagi w dolnych zakresach obrotów .
W zestawie bedzie gaznik Edelbrock 650 + kolektor dolotowy , układ wydechowy 2,5" z x - pipe ( Magnaflow). Nowe zawory ew. prowadnice i utwardzone gniazda.
Możliwe wszystkie szlify z nowymi tłokami , panewkami , wzmocnioną pompą olejoweą et.
Nie chodzi mi o drastyczne zmiany ; ot lekko podkręcony silnik.
Pomoze ktoś w sprawie wałka ?
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Remont 289 części
Ja ma ten zestaw: COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K31-234-3
i jestem zadowolony - ładnie ciągnie od niskich obrotów.
i jestem zadowolony - ładnie ciągnie od niskich obrotów.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 34
- Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
- Model: Coupe 1965/6 A Code
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Błekitny
Re: Remont 289 części
Ok dzięki za odpowiedz; jak widzę jesteś jedynym który założył inny wałek niż fabryczny )
Czy do tego wałka musiałes zastosować popychacze z rollerami czy zwykłe ?
Czy do tego wałka musiałes zastosować popychacze z rollerami czy zwykłe ?