Remont 289 części

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Remont 289 części

Post autor: wojtekqw » 2018-08-31, 20:07

Przymierzam się do remontu silnika: 289 z 1965
Szlify ;glowica etc czyli komplet.
Zbieram informacje nr. sprawdzonych producentów części :
Kute tłoki i pierścienie
Wałek rozrządu ( chciałbym odrobinę ostrzejszy)
Zawory i sprężyny
Popychacze hydrauliczne
Wydajniejsza pompa oleju (high volume)
Panewki
Proszę o pomoc osoby które robiły już remont pieca u siebie ich i części sprawują się dobrze .
Wiem ze najlepiej uczyć się na błędach (najlepiej swoich):).Jednakże to dość droga nauka .
Wystarczająco dużo nauczyłem się przy remoncie całej reszt i wystarczająco dużo już błędów popełniłem :(.
Pieniądze nie są najważniejsze ;wole wydać kilka tysi więcej i mieć pewność ze jest dobrze.
THX i pozdrawiam
Wojtek



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Remont 289 części

Post autor: CzyTyTez » 2018-09-03, 11:50

hej,
viewtopic.php?f=80&t=7785&start=165" onclick="window.open(this.href);return false;
i
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;

są na tych listach m.in. panewki



wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: Remont 289 części

Post autor: wojtekqw » 2018-10-09, 19:02

Ogarnąłem torochę spraw sam ; czas pokaże czy z dobrym skutkiem.
Jednakze mam pytanie dot. wałka rozrządu.
Czy ktoś z Was miał doświadczenia z wałkami z Comp Cams ?
Oczywiscie chodzi o zakup całego kitu .
Do 289 jest kilka rodzajów wałków które zmieniają w różny sposób charakterystykę pracy silnika.
Nostalgia , High Energy ,Magnum etc.
Chciałbym uzyskać lepsze osiagi w dolnych zakresach obrotów .
W zestawie bedzie gaznik Edelbrock 650 + kolektor dolotowy , układ wydechowy 2,5" z x - pipe ( Magnaflow). Nowe zawory ew. prowadnice i utwardzone gniazda.
Możliwe wszystkie szlify z nowymi tłokami , panewkami , wzmocnioną pompą olejoweą et.
Nie chodzi mi o drastyczne zmiany ; ot lekko podkręcony silnik.
Pomoze ktoś w sprawie wałka ?



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Remont 289 części

Post autor: marcinp » 2018-10-10, 21:54

Ja ma ten zestaw: COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K31-234-3
i jestem zadowolony - ładnie ciągnie od niskich obrotów.


Pozdrawiam,
marcinp

wojtekqw
Młodszy Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 2009-01-03, 15:40
Model: Coupe 1965/6 A Code
Silnik: V8 4.6
Kolor: Błekitny

Re: Remont 289 części

Post autor: wojtekqw » 2018-10-16, 23:00

Ok dzięki za odpowiedz; jak widzę jesteś jedynym który założył inny wałek niż fabryczny :))
Czy do tego wałka musiałes zastosować popychacze z rollerami czy zwykłe ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”