V8 czy R6 do 1967

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
1967,3.3
Młodszy Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
Model: 3.3 I6 coupe hardtop
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Kraków

V8 czy R6 do 1967

Post autor: 1967,3.3 » 2020-11-12, 19:55

Witajcie,

Aktualnie mam zamontowany nie oryginalny silnik rzędowy (najprawdopodobniej od Mavericka) i w najbliższym czasie planuję wymianę silnika, głównie ze względu na uszkodzenie podczas remontu mocowań między kolektorem a głowicą przez poprzedniego mechanika, aktualnie już zaczynają się przedmuchy :/ Zanim się jednak za to zabiorę, proszę bardziej doświadczonych forumowiczów o radę, czy iść w oryginalną rzędówkę z 1967 roku, tak jak jest to na tabliczce VIN, czy montować V8. Jak to się przekłada na późniejszą wartość samochodu, jeśli postanowił bym wrzucić mocniejszy silnik, oraz czy wiąże się z tym konieczność wymiany skrzyni (aktualnie automat C4)?
Każda rada będzie dla mnie pomocna :)



krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: krosster » 2020-11-12, 20:08

ja bym zrobił swap skrzyni i silnika z 2008 GT.
305 koni, fajny klank :)



krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: krosster » 2020-11-12, 20:08

Arnold ma takie zestawy. jest moc, frajda, rozsądne spalanie.



Awatar użytkownika
1967,3.3
Młodszy Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
Model: 3.3 I6 coupe hardtop
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Kraków

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: 1967,3.3 » 2020-11-12, 20:19

krosster pisze:
2020-11-12, 20:08
ja bym zrobił swap skrzyni i silnika z 2008 GT.
305 koni, fajny klank :)
Dzięki za radę, ale jednak wolę pozostać przy silnikach z lat 60-tych :D



zbynio200511
Posty: 3
Rejestracja: 2020-07-06, 21:41
Model: Ponny
Kolor: Brazowy
Lokalizacja:: Wąbrzeźno

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: zbynio200511 » 2020-11-12, 23:32

Osobiście mam R6 i jestem zadowolony z prostoty wykonania i bezawaryjnosci. Ale jak kto woli , Ja jestem zawsze za oryginałem, nawet do dalszej odsprzedaży.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: emgie » 2020-11-13, 01:04

Hej!
Pamiętaj o jednej podstawowej, uniwersalnej zasadzie.
Klasyki kochamy za to, że są... klasykami. To kochają wszyscy. Swap'y i inne modyfikacje kochają zazwyczaj wyłącznie ich właściciele. Każdy kolejny ocenia auto myśląc ile wyda za powrót do oryginału. A nie oszukujmy się... z biegiem lat będzie to tylko trudniejsze.

Znacznie cenniejsze są zawsze auta "matching numbers" czyli zgodne z VIN. Zdecydowanie ten kierunek polecam. Tylko oryginał. Dobrze zrobiony oryginał jest dużo więcej wart niż (przepraszam za wyrażenie) skundlony restomod.

Powodzenia!


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
1967,3.3
Młodszy Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
Model: 3.3 I6 coupe hardtop
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Kraków

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: 1967,3.3 » 2020-11-13, 16:44

Dzięki za porady, osobiście też tak uważam, i planowałem iść w oryginalną rzędówkę, ale ile osób, tyle wersji więc wolałem się poradzić :)

W związku z tym mam drugie pytanie, czy nie kurzy się u kogoś taki silnik od mustanga z 1967 roku, lub czy nie znacie kogoś, kto zna kogoś kto mógłby mieć taki na sprzedaż? może być do remontu :)



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: anbr64 » 2020-11-13, 18:45

Cześć. W twoim przypadku jeżeli masz oryginalną rzędówkę to do wymiany nie tylko silnik ale także zawieszenie (mocowanie koła nie na 4 a 5 śrub). Następnie wał i dyfer. To już poważna ingerencja w mechanikę.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: 6t07t » 2020-11-13, 18:46

Pamiętaj, że chcąc wstawiać V8 to czy to będzie silnik z epoki czy np. z S197 to i tak trzeba wymienić większość elementów podwozia.
Skrzynię, most, wał, zwrotnice, hamulce, wiązkę elektryczną silnika, wydech, koła, elementy zawieszenia.
Mając skompletowane elementy z epoki wszystko jest bolt-on.
Przy elementach z S197 to już wszystko trzeba rzeźbić.
Najtańsza i raczej najlepsza opcja to pozyskanie silnika 200 co powinno się zamknąć do ok. 4-5tys.zł.
6cyl to fajny silnik ale Mustangi w tych wersjach silnikowych są ok. 50% mniej warte niż V8 w podobnym stanie.
Kolejne sztuki są dalej przerabiane i z czasem oryginalny Mustang 6cyl robi się coraz rzadszy.
Ostatnio zmieniony 2020-11-13, 20:34 przez 6t07t, łącznie zmieniany 1 raz.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: MAX » 2020-11-13, 20:07

Śledzę na co dzień rynek aut klasycznych i mogę potwierdzić wypowiedz 6t07t jak i emgie.
Na rynku pojawiają się różne mustangi z lat 64-73 jednak te tz. dotykane i mocno modyfikowane nie znajdują szybko chętnych a ich ceny są atrakcyjne. Co innego ma się do aut matching numbers ich ceny są wyraźnie wyższe.
Więc odpowiedz według mnie jest jedna wracaj do stanu określonego tabliczką VIN


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: samakra » 2020-11-13, 22:15

MAX pisze:
2020-11-13, 20:07
Śledzę na co dzień rynek aut klasycznych i mogę potwierdzić wypowiedz 6t07t jak i emgie.
Jak długo szuka nowego właściciela taki Mustang, odrestaurowany z matching numbers przy kwotach +200tys zł? To są tygodnie czy raczej lata?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: 6t07t » 2020-11-13, 22:43

Wersje 6 cyl. to dużo niższe ceny


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: anbr64 » 2020-11-15, 15:45

samakra pisze:
2020-11-13, 22:15
MAX pisze:
2020-11-13, 20:07
Śledzę na co dzień rynek aut klasycznych i mogę potwierdzić wypowiedz 6t07t jak i emgie.
Jak długo szuka nowego właściciela taki Mustang, odrestaurowany z matching numbers przy kwotach +200tys zł? To są tygodnie czy raczej lata?
To zależy od modelu i jakości wykonanych prac. Dla niektórych modeli kwota +200K pln to niska cena, raczej okazyjna.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: samakra » 2020-11-15, 16:30

Zakładając że cena jest adekwatna do modelu i stanu to czy ciężko sprzedać w tych kwotach samochód w Polsce?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: V8 czy R6 do 1967

Post autor: 6t07t » 2020-11-15, 22:48

Niestety ale 6cyl takiej wartości mieć nie będzie nawet dobrze zrobiony.
Sprzedają się chwytliwe i komercyjne modele, w typie popularnych klonów Eleanor lub Bullitta za większą kasę mimo, że nie przedstawiają faktycznie takiej wartości. Klienci byli, są i będą na coś takiego.
Dla bardzo dużej ilości odbiorców Matching numbers nie ma znaczenia a liczy się efektowny wygląd, dużo koni pod maską i głośny wydech.

Z mojego punktu widzenia ładny 6 cyl. jest znacznie ciekawszy niż kolejny filmowo-plastikowy klon w kolorze grafitowym 😉


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”