Kilka pytań o remont silnika

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
DominikRTG
Posty: 1
Rejestracja: 2021-08-16, 22:34
Model: Coupe 1967 289
Silnik: inny V8
Lokalizacja:: Tarnowskie Góry

Kilka pytań o remont silnika

Post autor: DominikRTG » 2021-08-16, 22:53

Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum. Niedawno kupiłem Mustanga 1967 z silnikiem 289 i mam zamiar go odbudować. Samochód w całkiem dobrym stanie, jak na ponad 50 lat. Prawdopodobnie silnik nigdy nie był ruszany (prawdopodobnie zaznaczam). W pierwszym etapie chciałbym go wyremontować (nie do końca swoimi rękami). Mam pewne doświadczenie w odbudowie starych samochodów (całą zimę restaurowałem Corvette z 1985 roku), ale wolałbym aby za silnik zabrał się ktoś, kto te jednostki dobrze zna. Z tego powodu mam do znawców tych silników kilka pytań:
1. Znalazłem w Polsce kilka form, które twierdzą że znajdą się na remontach tych jednostek. Opinii dużo o nich nie znalazłem. Rozpiętość cenowa za podstawowy remont jest duża. Czy możecie mi kogoś, polecić bazując na Waszym doświadczeniu? Najlepiej z okolic Śląska, ale nie koniecznie.
2. Chciałbym trochę poprawić charakterystykę pracy tego silnika. Myślę o zestawie COMP Cams Camshaft Set Magnum 270HR Retro-Fit Hydraulic Roller 1800-5000 RPM Carbureted 289/302. Czy jest to dobry wybór? Polecają go w USA. Czy warto kupić cały zestaw, czy może ograniczyć się do wałka oraz rozrządu, a popychacze i dźwigienki zostawić seryjne? Wiem że lepiej wymienić całość, ale czy nie lepiej zaoszczędzoną kasę wrzucić w coś innego?
3. Oczywiście wymiana osprzętu mnie czeka. Jaką pompę oleju, wody i paliwa polecacie o dobrym stosunku ceny do jakości? Czy warto kupić nowy alternator, czy może zregenerować stary?
4. Przy odbudowie chciałbym jeszcze skrzynię wyremontować. Ktoś z Was może polecić specjalistów z tego tematu? Skrzynia niby prosta, ale podobno jest parę rzeczy, na które trzeba uważać przy jej remoncie. Jakie mogą być orientacyjne koszty takiej zabawy?
5. Chciałbym także zregenerować układ kierowniczy z wspomaganiem (pompa, siłownika). Znacie jakiegoś specjalistę od tego.
6. No i klimatyzacja. Komu mógłbym powierzyć regenerację sprężarki.
7. No i na koniec, coś nie związane z silnikiem. Znacie dobrego blacharza w okolicach Śląska, które zna się na wymianie podłogi oraz jej konserwacji. To też mnie czeka.

Z powyższymi tematami w najbliższym czasie się będę musiał zmierzyć. Liczę na Waszą pomoc, jako osoby bardziej ode mnie znające te samochody i ich napędy. Zamierzam zamieścić fotorelację z prowadzonej odbudowy (mechanicznej przede wszystkim, bo to jestem w stanie sam ogarnąć).

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”