help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289 itd

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289 itd

Post autor: arek900 » 2011-11-19, 19:41

Witam,
dotarłem do etapu rozbiórki silnika 289, i nie jest za ciekawie (co widac na załączonych zdjęciach). Blok i głowica idą do piaskowania, oraz szlifu. Potrzebuje Waszej pomocy/rady dotyczącej tłoków, wałka rozrzadu, uszczelek i cholera wie co jeszcze ;). Autko chce zrobić na prawdę solidnie więc zamierzam kupić nowe tłoki (prawdopodobnie z korbowodami, mechanior mówił ze zgrzewane są i jak kupowac to razem), pierścienie, wałek i pewnie łańcuszek i nie wiem co jeszcze (może mi doradzicie po załączonych zdjęciach). Patrzyłem na CJPonny i albo nie mogę znaleźć albo nie mają w ofercie tłoków. Możecie mi doradzić (chyba najlepiej set cały żeby było taniej) gdzie kupie tłoki z korbowodami i pierscieniami w rosądnej cenie? z tego co mechanior mówi wałek rozrządu równiez przydało by się wymienić (oceńcie sami),potrzebuje również komplet uszczelek. nie wiem jak z zaworami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: rick » 2011-11-19, 20:30

najpierw sprawdzić blok i wału korbowego, aby uzyskać rozmiarach, zamow zestaw, a następnie block zeby dopasować tłoki i rodzaju pierścieni tłokowych. Upewnij się, że cylindry są torque plate honed
http://www.summitracing.com/parts/FEM-M ... refilter=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Moim zdaniem, 289 na śmietnik, kup roller blok 5.0, zrób 331 lub 347
http://www.dssracing.com/D_S_S_Stroker_Kits_s/4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 2011-11-21, 01:43 przez pluzz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiłem google translate



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: Pavulon_ » 2011-11-19, 21:01

tak, najpierw należy sprawdzić czy cylindry i wał wymagają szlifu, mówisz ze cylindry wymagają więc konieczny jest pomiar wtedy będziesz wiedział jakie tłoki kupić - jeśli masz wymiar fabryczny (nominał) cylindrów to wtedy tłoki i pierścienie kupujesz na nadwymiar 0.01 itd. --> do szlifu daj dopiero jak będziesz miał tłoki i pierścienie !

jeśli wałek rozrządu wymaga wymiany (nie potrafie ocenić z fotek) to najlepiej kupić zestaw jednej firmy np. CompCams, otrzymujesz wtedy te elementy (wałek, łańcuch, popychacze, sprężyny zaworowe):
Obrazek

zestawy CompCams można kupić na ebay, na Summit Racing albo bezpośrednio na stronie producenta. Do wałka konieczne będą też panewki (camshaft bearings).

Tłoki polecam dobrej firmy np. Keith Black, dostępne są na Summit Racing, zestaw bez pierścieni to jednak około 250-350 usd
Pierścienie tez lepiej kupić dobre, jednak tej samej firmy (KB) mogą nie mieć (ja czekałem kilka tygodni i w końcu kupiłem inne). Pierścienie kupuj na ten sam nadwymiar co tłoki.

Jeśli konieczny będzie szlif wału to musisz pamiętać również kupić panewki (main bearings) na nowy nadwymiar.

Uszczelki - ja kupowałem Fel Pro i póki co się nie zawiodłem, nie warto na tym oszczędzać. Zresztą komplet do silnika nie jest super drogi około 150 usd.

Pod kątem gdzie kupować części do silnika to moim zdaniem raczej polecałbym Summit Racing. Mają spory wybór.
Aha to wszystko oczywiście jak chcesz robić silnik bez jakiś tam przeróbek, rick dodał jeszcze jedną możliwość czyli 331 lub 347 stroker :)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: 6t07t » 2011-11-20, 13:58

Sworznie tłokowe są wciskane, bez problemu sie to demontuje. Razem z tłokami w komplecie są nowe. Korby zostają stare.
Zbieram paczkę z gratami wiec jesli chcesz to moge ci wszystko zamowic i sciagnąc do PL.
Pompa oleju oczywiscie nowa popychacze, wałek i rozrząd też. Tłoki, pierscienie, panewki dobrac po pomiarach i ocenie wymiarów naprawczych.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: rick » 2011-11-20, 18:23

Z ciekawości, jak wy robice zeby, zdjąć tłoki z korbowodów i zainstalować je, i jak wyremontowaće korbowody

czy pasuje cylindra tekstury do typu pierścieni tłokowych

czy pasuje otwor cylindra do typu tłok



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: 6t07t » 2011-11-21, 00:00

Sworznie wyciskałem i wciskałem na prasie hydraulicznej przez dorobione narzedzia. Wazne jest aby połozenie korbowodu zachować i dobrze wydystansować sworzeń i korbowód wzgledem siebie.

Korby jezeli tylko nie były zniekształcone a naprawy wymagaly glówki to powiekszany byl otwór pod sworzen w korbowodzie, dorabiany nadwymiarowy sworzeń i powiększane otwory w tłoku. Oczywiście tak sie robiło dawniej kiedy nie mozna bylo kupic czesci zamiennych. Powszechne bylo remontowanie amerykanskich silnikow czesciami z innych samochodow, ktore bylu dostepne. Nawet znam jeden GM-455 wyremontowany w latach '80 na czesciach od Stara :hyhy: U kolegi jest silnik z Mercedesa Studgartt-a z 1922r gdzie wykorzystane były części z Robura.

Na szczescie juz tak robic nie trzeba szczegolnie przy tak bardzo powszechnym silniku jak SBF.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: rick » 2011-11-21, 00:23

hmmm .... ciekawe. Czy złamales kiedy tłoki w ten sposób? Czy jest wiążąca?

Jeśli szlifowanie wału korbowego czy robice naprawy do dużych koniec korbowody? i na odwrót?



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: pluzz » 2012-01-05, 17:04

Pozwolisz, że się podepnę.

Czy jeden z tych zestawów dostępnych na SummitRacing będzie ok? http://www.summitracing.com/parts/FEM-MHP172-322/

Czy lepiej kompletować idywidualnie? Operuję w dość ciasnym budżecie i dlatego nie mogę poszaleć z częściami jak chciałem... :(

Wcześniej ktoś pisał, że w zestawie z tłokami są swożnie, prawda to? Bo jakoś w opisie tego nigdzie nie widać...


Tomasz
Obrazek
Obrazek

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: rick » 2012-01-05, 18:07

Tłoki są hypereutectic, są one w pomiędzy normalne(cast) i kute(forged)



strażak
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2011-06-29, 21:59

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: strażak » 2012-01-13, 18:02

Pozwolicie, ze sie wtrącę, nie wiem jak sa montowane tłoki z korbowodami to znaczy mi czy sa zabezpieczenia na tłokach? tak zwane tylko pływające i tuleje na korbowodach gdzie wchodzi sworzeń?
bo jeśli sa tulejki na korbowodach a sworzeń na stałe w tłoku to z tego co wiem rozgrzewa sie tło żeby powiększył swoja objętość i bez problemu sworzeń wychodzi bez uszkodzeń, montując sworzeń sie zamraża a tłok lekko podgrzewa i razem składa takie połączenie jest moim zdaniem najwłaściwsze nie powoduje żadnych uszkodzeń.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: 6t07t » 2012-01-13, 18:22

tutaj sworzeń jest ruchomy w tłoku a nie w korbowodzie.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

strażak
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2011-06-29, 21:59

Re: help me! tłoki,pierścienie wałek rozrządu, uszczelki 289

Post autor: strażak » 2012-01-13, 18:41

czyli tłoki tak zwane pływające, to należy lekko podgrzać główkę korbowodu i sworzeń sam wypada, a przy montażu jak wyżej:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”