tak, najpierw należy sprawdzić czy cylindry i wał wymagają szlifu, mówisz ze cylindry wymagają więc konieczny jest pomiar wtedy będziesz wiedział jakie tłoki kupić -
jeśli masz wymiar fabryczny (nominał) cylindrów to wtedy tłoki i pierścienie kupujesz na nadwymiar 0.01 itd. -->
do szlifu daj dopiero jak będziesz miał tłoki i pierścienie !
jeśli
wałek rozrządu wymaga wymiany (nie potrafie ocenić z fotek) to najlepiej kupić zestaw
jednej firmy np.
CompCams, otrzymujesz wtedy te elementy (wałek, łańcuch, popychacze, sprężyny zaworowe):
zestawy CompCams można kupić na ebay, na Summit Racing albo bezpośrednio na stronie producenta. Do wałka konieczne będą też panewki (camshaft bearings).
Tłoki polecam dobrej firmy
np. Keith Black, dostępne są na Summit Racing, zestaw bez pierścieni to jednak około 250-350 usd
Pierścienie tez lepiej kupić dobre, jednak tej samej firmy (KB) mogą nie mieć (ja czekałem kilka tygodni i w końcu kupiłem inne).
Pierścienie kupuj na ten sam nadwymiar co tłoki.
Jeśli konieczny będzie
szlif wału to musisz pamiętać również
kupić panewki (main bearings) na nowy nadwymiar.
Uszczelki - ja kupowałem Fel Pro i póki co się nie zawiodłem, nie warto na tym oszczędzać. Zresztą komplet do silnika nie jest super drogi około 150 usd.
Pod kątem gdzie kupować części do silnika to moim zdaniem raczej polecałbym Summit Racing. Mają spory wybór.
Aha to wszystko oczywiście jak chcesz robić silnik bez jakiś tam przeróbek, rick dodał jeszcze jedną możliwość czyli 331 lub 347 stroker
