Czy piaskować silnik i głowice?

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2011-12-29, 14:40

Witam,
Panowie po raz kolejny przychodzę po radę :).
Jak widać na załączonym obrazku silnik i głowica trafiła już do mnie, farba do silnika lada moment powinna byc u mnie, tylko teraz pojawia się pytanie. Czy piaskować blok i głowice? zdania wśród miejscowych mechaników są podzielone. Ponoć można ale trzeba bardzo uważnie i delikatnie i przede wszystkim dobrze go pozaklejać. Jednak mechanior mówił żebym się pobawił szczotką drucianą ew. jakimiś końcowkami na wiertarkę.
Jak Wy robiliście z Waszym blokiem i głowicami?
dzięki za każdą radę :ok:
Obrazek



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: Mały1973 » 2011-12-29, 14:44

Ja jechałem całość ręcznie (papier ścierny) + końcówki na wiertarke


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: Alexander25 » 2011-12-29, 15:15

Ja swojego nie piaskowalem ale uzywalem tarcz do zdarcia starej farby i syfu. ja radze uzywac malych predkosci obrotowych na zeliwnych blokach bo to dosc kruchy material i od naprezen wywolanych obr. powierzchni moze peknac. Jak cos to delikatnie i z glowa:) Mi szlifowanie mojego 302 zajelo tydzienz lakierowaniem prawie ale sie oplacalo:)


302 HOooooo

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2011-12-29, 16:28

w takim razie muszę tydzień sobie zarezerwować ;) powiedz mi jeszcze czy korki z silnika wyciągnałeś przed szlofowaniem czy już na koniec?
Ja do malowania silnika kupiłem spray'e z cjponny. 2sztuki ale mówili że może mi zabraknąc. wiec pewnie 2 puszki poświęce na blok a na głowice będę kombinował coś w polsce lub zaczekam na kolejną paczkę. Dobierałeś w polsce farbe na silnik?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: rick » 2011-12-29, 18:04

można beadblasting,z perełek szklanych



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: 6t07t » 2011-12-29, 20:42

Można było opiaskować silnik ale jak byl jeszcze w calości. Wtedy byla zminimalizowana mozliwosc wnikniecia piasku do wnętrza.
Teraz to najlepiej recznie/mechanicznie wyczyscić.
Przy glowicach warto dokladnie wyczyscic kanaly wylotowe z nagarów.
Kanały wodne bloku i głowic przepłukać pod cisnieniem wodą.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2011-12-29, 22:31

cały blok i głowice po szlifowaniu wywioze na 'lewatywe' ;).
Panowie da się w polsce znaleźć farbę do silników tj tą z cj ponny?
na allegro nic nie ma.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: rick » 2011-12-29, 22:44

o ile nic nie zostało obrobione można używać drobne szkiełka tzw. szkiełkowanie (grzywnę szklanych paciorków). To nie jest tak agresywny jak piaskowanie (krzemionka) (?,silica sand). Jeszcze lepiej sa skorupy z orzecha.

pssssttttt .... dobry primer i lakieru samochodowego jest lepszy niż farby w puszce ;)



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2011-12-29, 22:48

rick pisze:o ile nic nie zostało obrobione można używać grzywnę szklanych paciorków. To nie jest tak agresywny jak krzemionka(?,silica sand). Jeszcze lepiej sa skorupy z orzecha.
rick nie mam zaufanej osoby od piaskowania, w moich okolicach nie ma specjalisty którego by mi każdy polecił, raczej mówili żebym nie piaskował tylko dokładnie wyszlifował, więc pewnie tak zrobie.
A niezła ciekawostka ze skorupkami orzecha, nie spodziewałem sie tego ;)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: rick » 2011-12-29, 23:05

jest też soda,kolby kukurydzy,stal
http://www.eastwood.com/abrasive-blasting/media.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kramerindustriesonline.com/f ... -guide.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam grzywnę koraliki w moim gabinecie



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: Mały1973 » 2011-12-29, 23:40

Wieloma rzeczami możesz piaskować, tak samo skorupkami orzechów jak i np zużytym garnetem - specjalne ścierniwo służące do cięcia metali, zużyty garnet dostałbyś zapewne za free w firmie, która zajmuje się cięciem wodą - garnet dużo bardziej agresywny niż zwykły piasek, jednakże jak pójdziesz w piaskowanie - bez różnicy jakim ścierniwem to możesz narobić więcej kłopotów niż to warte, tak jak pisałem i innii, szable w dłoń, parę dni i po kłopocie :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: rick » 2011-12-29, 23:48

masz rację, Jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu, do dużo mydelniczki, ciepłej wody, myjki ciśnieniowej i wiertarki z koła drutu dostanie go czysty



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2012-01-01, 15:35

jutro zaczynam pracę :) wrzucę zdjęcia z postępów.
:ok:



Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: bathrust » 2012-01-02, 09:31

Ja cały silnik robiłem wiertarką i różnymi szczotkami, tych palcowych warto mieć dużo, bo szybko się wykruszają niestety ;) Robota w sumie fajnie idzie pod warunkiem że silnik w miarę czysty jest, tzn. bez oleju i jakiegoś smaru, który zapychałby szczotki. Na zdjęciu wygląda przyjemnie ;)


Obrazek

arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Czy piaskować silnik i głowice?

Post autor: arek900 » 2012-01-03, 01:20

a więc robota ruszyła do przodu ;).
Panowie po raz setny pytanie do Was, czy któreś z poniższych elementów idą w niebieski kolor? oraz ewentualnie jeśli nie to czy czymś to zabezpieczać czy zostawić tak jak jest spolerowane?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

drugie pytanie dotyczy głowicy, jak widać zacząłem ją też robić. Czy o w te kanały poniższe w których widać rdzę również wjeżdzać szczotą?
Obrazek
posiada ktoś zdjęcie pomalowanej samej głowicy? :)
Dzięki!



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”