Post
autor: pluzz » 2012-05-26, 18:27
Musisz poszukać odpowiedniej procedury ustawienia pod Twój gaźnik. Wiem, że sposoby się nieznacznie różnią.
Ja korzystałem z różnych porad na forach i mniej więcej wygląda to to tak:
1) najpierw ustaw wyprzedzenie zapłonu (na odpiętym i zaślepionym wężyku od rozdzielacza), u mnie ustawiłem między 10-12BTDC, choć książki mówią 6.
2) potem ustaw swoje bazowe obroty, np: między 800-900rpm przy wyłączonych wszelkich odbiornikach energii i w pozycji P skrzyni biegów
3) ustaw śrubki regulacyjne gaźnika w wyjściowej pozycji, np. 2 1/2 obrotu od całkowicie wkręconych śrubek - ważne, żeby silnik był rozgrzany i ssanie wyłączone
4) kręć jedną ze śrubek w prawo (uboga mieszanka), aż silnik zacznie nierówno pracować, wtedy cofnij o 1 obrót
5) przejdź do drugiej śrubki i zrób to samo, ubogo aż do nierównej pracy i cofnąć o 1 obrót
6) ustawić ponownie obroty na wybrane w pkt 2)
7) wrócić do 4 i powtarzać aż kręcenie śrubkami nie zmienia obrotów
Edelbrock w swojej instrukcji opisuje popdobną procedurę, ale każą kręcić jedną śrubką do uzyskania najwyższych obrotów, po czym zmienić obroty do ustawienia bazowego i teraz zająć się drugą stroną. Do momentu aż kręcenie śrubkami nie zwiększa wyraźnie obrotów. Wtedy zubożyć mieszankę do uzyskania spadku o 20rmp i jest ustawiony tzw. Lean-Best Idle.
Ja miałem sytuację ułatwioną bo dodatkowo posiłkowałem się wskazaniem sondy lambda i celowałem w AFR 13.0 na jałowym, co w sumie pokryło się z powyższą metodą.
Tomasz
