Nierówno pracujący silnik

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Nierówno pracujący silnik

Post autor: tomas » 2012-05-24, 19:47

Jak zwykle problemy :zly:
Na wolnych obrotach silnik nie równo pracuje cały się trzęsie i przerywa . Powyżej 2000 rmp pracuje normalnie.
Wymieniłem już aparat zapłonowy , kable, świece i gaźnik . I nic nie pomogło .
Więc mechanik stwierdził że jest zła kolejność zapłonu bo mogła się zmienić po wymianie wałka rozrządu :szok: (teraz mam kolejność 1-5-4-2-6-3-7-8)
Czy to jest możliwe ( w USA robiony był dół silnika , wymieniony wałek , głowice na aluminiowe itd. ze starych części został tylko blok 302).



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: pluzz » 2012-05-24, 22:44

Przerywa w sensie, ze gaśnie?

Mój silnik też pracował nierówno, dopóki nie została ustawiona odpowiednia mieszanka, obroty i wyprzedzenie zapłonu. U mnie się trząsł jak mieszanka była za uboga.

Przydałby się jakiś filmik, żebyś pokazał jak to wygląda. Nie jestem pewien, ale jeśli wraz ze wzrostem obrotów wszystko się stabilizuje, to chyba nie jest źle ustawiony zapłon.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: tomas » 2012-05-24, 23:05

Dzięki pluzz za podpowiedź .
Tak jag by gasł na pół sekundy i potem chodzi 3 s i znowu nie chodzi pół sekundy itd. Nie gaśnie bo mam podkręcone obroty do 1200rmp(ma 800rmp jak miałem ustawione to gasł)
Mieszanka raczej jest odpowiednia bo tak samo chodzi na gaźniku Holleya który był tam założony jak i na gaźniku edelbrocka którego wymontowałem z innego mustanga . Ale jeszcze pokombinuje z tą mieszanką może to coś pomoże .
Ty swój gaźnik ustawiałeś metodą prób i błędów ? czy jest jakaś metoda na ustawienie gaźnika.



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: pluzz » 2012-05-26, 18:27

Musisz poszukać odpowiedniej procedury ustawienia pod Twój gaźnik. Wiem, że sposoby się nieznacznie różnią.

Ja korzystałem z różnych porad na forach i mniej więcej wygląda to to tak:

1) najpierw ustaw wyprzedzenie zapłonu (na odpiętym i zaślepionym wężyku od rozdzielacza), u mnie ustawiłem między 10-12BTDC, choć książki mówią 6.
2) potem ustaw swoje bazowe obroty, np: między 800-900rpm przy wyłączonych wszelkich odbiornikach energii i w pozycji P skrzyni biegów
3) ustaw śrubki regulacyjne gaźnika w wyjściowej pozycji, np. 2 1/2 obrotu od całkowicie wkręconych śrubek - ważne, żeby silnik był rozgrzany i ssanie wyłączone
4) kręć jedną ze śrubek w prawo (uboga mieszanka), aż silnik zacznie nierówno pracować, wtedy cofnij o 1 obrót
5) przejdź do drugiej śrubki i zrób to samo, ubogo aż do nierównej pracy i cofnąć o 1 obrót
6) ustawić ponownie obroty na wybrane w pkt 2)
7) wrócić do 4 i powtarzać aż kręcenie śrubkami nie zmienia obrotów

Edelbrock w swojej instrukcji opisuje popdobną procedurę, ale każą kręcić jedną śrubką do uzyskania najwyższych obrotów, po czym zmienić obroty do ustawienia bazowego i teraz zająć się drugą stroną. Do momentu aż kręcenie śrubkami nie zwiększa wyraźnie obrotów. Wtedy zubożyć mieszankę do uzyskania spadku o 20rmp i jest ustawiony tzw. Lean-Best Idle.

Ja miałem sytuację ułatwioną bo dodatkowo posiłkowałem się wskazaniem sondy lambda i celowałem w AFR 13.0 na jałowym, co w sumie pokryło się z powyższą metodą.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: tomas » 2012-05-27, 16:48

Dzięki pluzz za odpowiedź.
Teraz wiem na pewno że mam źle wyregulowany gaźnik . Bo o ile dobrze pamiętam śrubki mam wykręcone 8,5 obrotu (to chyba za dużo).
Więc jak wrócę do polski od razu biorę się za gaźnik.
Punkt pierwszy mogę sobie odpuścić bo jak widzisz na zdjęciu pompa wody zasłania znacznik od ustawienia zapłonu a aparat zapłonowy mam bez podciśnienia .
Resztę zrobię według twojej instrukcji bo o ile pamiętam z twoich postów masz identyczny gaźnik jak ja teraz Edelbrock 1404 (holley idzie na półkę w garażu bo za dużo już mi nerwów zepsuł)
Załączniki
DSC_0534.jpg



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Nierówno pracujący silnik

Post autor: caniggia » 2012-06-18, 09:54

Pisałeś o wymianie wałka rozrządu, wkładałeś oryginał, czy jakiś tuningowy? jak to drugie, to może być całkiem normalna sprawa, ze nie będzie wolnych obrotów.

Gaźnik ustaw z analizatorem spalin albo sondą AFR.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”