Filtr powietrza do 289

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 19:21

witam. Proszę o podpowiedz czy rzeczywiscie a jeżeli tak to dlaczego nie mogę zamontowac tego filtra do V8 289 2V
http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... 973/p/AC4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pasuje bo nie był montowany czy też technicznie nie jest to możliwe ? Podoba mi się wraz z pokrywami zaworów i chcę taki zamontować bez zmiany gaznika i kolektora dolotowego. dzięki z góry za pomoc.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: Mały1973 » 2013-09-15, 19:37

anbr64 pisze:witam. Proszę o podpowiedz czy rzeczywiscie a jeżeli tak to dlaczego nie mogę zamontowac tego filtra do V8 289 2V
http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... 973/p/AC4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pasuje bo nie był montowany czy też technicznie nie jest to możliwe ? Podoba mi się wraz z pokrywami zaworów i chcę taki zamontować bez zmiany gaznika i kolektora dolotowego. dzięki z góry za pomoc.
Dlatego, że jest to filtr pod 4 gardzielowy gażnik. Ja mam taki, tylko z napisem Mustang i mocowanie raczej nie pasuje.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: Pavulon_ » 2013-09-15, 19:41

wiem ze dokładnie taki ma zamontowany "on" czyli Jurek w swoim 65 Fastback, z tym że tam siedzi gaźnik 4 gardzielowy i inny (MSD) aparat zapłonowy.

Tu jest wątek z fotkami: viewtopic.php?f=80&t=717&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 20:14

to w takim razie jaka jest różnica http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... 4v/p/AC15/" onclick="window.open(this.href);return false;
obydwa filtry mają mocowanie pasowane na gazniku i przykręcane na śrubę centralną. Kwestia rodzaju zaplonu niew ma tu znaczenia. Myślę, że jedynie średnica mocowania filtra na gazniku ale jeżeli sa takie same to ???


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 20:20

Mały1973 pisze:
anbr64 pisze:witam. Proszę o podpowiedz czy rzeczywiscie a jeżeli tak to dlaczego nie mogę zamontowac tego filtra do V8 289 2V
http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... 973/p/AC4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pasuje bo nie był montowany czy też technicznie nie jest to możliwe ? Podoba mi się wraz z pokrywami zaworów i chcę taki zamontować bez zmiany gaznika i kolektora dolotowego. dzięki z góry za pomoc.
Dlatego, że jest to filtr pod 4 gardzielowy gażnik. Ja mam taki, tylko z napisem Mustang i mocowanie raczej nie pasuje.
raczej nie a dlaczego? są to kity sprzedawane do 2Vi 4V jako pasujące. Jedynie ten jest przeznaczony tylko dla 4V. Jedyną opcją która mnie od tego odwodzi jest kwestia wzbogacania mieszanki i być może problem z wyregulowaniem ilości dostarczanego powietrza do gaznika. Innych powodów nie widzę ale mogę sie mylić.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 20:22

Mały1973 pisze:
anbr64 pisze:witam. Proszę o podpowiedz czy rzeczywiscie a jeżeli tak to dlaczego nie mogę zamontowac tego filtra do V8 289 2V
http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... 973/p/AC4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pasuje bo nie był montowany czy też technicznie nie jest to możliwe ? Podoba mi się wraz z pokrywami zaworów i chcę taki zamontować bez zmiany gaznika i kolektora dolotowego. dzięki z góry za pomoc.
Dlatego, że jest to filtr pod 4 gardzielowy gażnik. Ja mam taki, tylko z napisem Mustang i mocowanie raczej nie pasuje.
A co z takim bez napisu MUSTANG a przeznaczonym do 2V i 4V. Bez napisu się nadaje? http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... 4v/p/AC15/" onclick="window.open(this.href);return false;


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 20:32

Pytanie moje jest proste. Czy gaznik 4V i 2V mają taką samą średnice mocowania filtra powietrza. Jeżeli tak, to można zalożyc wszystkie z 3 wymienionych filtrów bo uszczelka uszczelni je na gazniku i nie będzie pobieral "lewego" powietrza z poza gaznika. To samo dotyczy myślę pokryw głowic. Ważne aby pasowały na śrubach mocujących i były szczelne. Reszta to rzecz gustu. Chętnie za kilkaset dolarów poprawię wygląd pod maską ale bez ingerencji w mechanikę.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: Mały1973 » 2013-09-15, 21:34

anbr64 pisze:Pytanie moje jest proste. Czy gaznik 4V i 2V mają taką samą średnice mocowania filtra powietrza. Jeżeli tak, to można zalożyc wszystkie z 3 wymienionych filtrów bo uszczelka uszczelni je na gazniku i nie będzie pobieral "lewego" powietrza z poza gaznika. To samo dotyczy myślę pokryw głowic. Ważne aby pasowały na śrubach mocujących i były szczelne. Reszta to rzecz gustu. Chętnie za kilkaset dolarów poprawię wygląd pod maską ale bez ingerencji w mechanikę.
Według mnie nie mają tej samej średnicy, masz tutaj foto z mojego 4V Obrazek

i porównaj, z resztą po coś piszą że do 2V lub 4V.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 21:49

Świetnie wygląda. Gratuluję ale ten jest 2V/4V a więc uniwersalny http://www.cjponyparts.com/scott-drake- ... 4v/p/AC15/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coraz bardziej przekonuję się, że znaczenie jest czysto symboliczne a filtry identyczne. W wersji 4V były stosowane tradycyjne filtry jak w 2V reszta to custom aby się wyróżnić.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: Mały1973 » 2013-09-15, 22:14

Żeby mieć pewność to najlepiej skontaktj się z kimś kto ma 2v niech zmierzy/sfotografuje filtr i ja to samo zrobie u siebie. Może być, że pasuje aczkolwiek nie wiem czy nie ma tam jakiejś przejściowki, tak na chłopski rozum to 4v jest prawie 2 razy większy i o ile mocowanie na śrube będzie ok to nie sądze, że guma to uszczelni.A poza tym np u mnie ten filtr siedzi dosyć sztywno i na pewno "mocno stoi" na gaźniku, na gumie by się ruszał, a co za tym idzie, patrząc w drugą strone jeśli pasowałby na 2V to musiałby mieć gumę zasłaniająca dwie gardzielę, a mój tego nie miał.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-15, 22:34

4gardziele to masz na wylocie, od dołu gaznika. Wprowadzają mieszankę do koletora dolotowego. Góra powinna być taka sama. zmierzę swój gaznik to porównamy średnice.
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH4412C/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH1850C/" onclick="window.open(this.href);return false;
jak porównasz to nie widac różnicy


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: Mały1973 » 2013-09-16, 00:54

anbr64 pisze:4gardziele to masz na wylocie, od dołu gaznika. Wprowadzają mieszankę do koletora dolotowego. Góra powinna być taka sama. zmierzę swój gaznik to porównamy średnice.
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH4412C/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH1850C/" onclick="window.open(this.href);return false;
jak porównasz to nie widac różnicy
To powiem tak, znajdź różnicę... patrzymy na to samo a widzimy co innego


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Filtr powietrza do 289

Post autor: anbr64 » 2013-09-26, 20:54

Mały1973 pisze:
anbr64 pisze:4gardziele to masz na wylocie, od dołu gaznika. Wprowadzają mieszankę do koletora dolotowego. Góra powinna być taka sama. zmierzę swój gaznik to porównamy średnice.
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH4412C/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/holley-carbu ... p/CH1850C/" onclick="window.open(this.href);return false;
jak porównasz to nie widac różnicy
To powiem tak, znajdź różnicę... patrzymy na to samo a widzimy co innego
Czesć. Porównałem organoleptycznie, nie ma różnic w filtrze do 2V i 4V. Pasują pod warunkiem, że mocowanie jest identyczne tzn na jedną śrubę centralnie. Jednak patrzymy na to samo a widzimy inaczej?. :niepewny:


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”