używana klimatyzacja do '66 v8

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: emgie » 2013-05-22, 08:18

Cześć Koledzy,
ponieważ szykuję pełną odbudowę auta zastanawiam się nad drobnym upgradem. Chodzi mianowicie o instalację klimatyzacji.

Co myślicie o tym:

http://www.ebay.com/itm/1966-mustang-ai ... _44wt_1141" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy to raczej szkoda czasu i brać nową?

pozdrawiam
Michał


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: stang232 » 2013-05-22, 09:51

Ja brałbym nową.
Nie wiadomo czy ta w ogóle zadziała po złożeniu.
A jeśli jest nawet sprawna to trochę lat już ma więc w każdej chwili może się zepsuć.


Obrazek

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: emgie » 2013-05-23, 08:29

może faktycznie nie ma co.

dzięki za opinie. Będzie zatem nowa :)

pozdrawiam
M


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: Pavulon_ » 2013-05-23, 08:46

ja kupiłem oryginalną i będę ją starał się przywrócić do stanu używalności. Sprężarkę i tak trzeba będzie kupić nową bo teraz uzywa się innych wypełniaczy klimy niż kiedyś. Cena moim zdaniem zbyt wysoka, ja kupiłem taki komplet za 250 USD.



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: sim » 2013-05-23, 18:14

Aby zadziałała klima z linku potrzebowałbyś z pewnością jeszcze tego:

http://www.ebay.com/itm/65-66-67-68-69- ... ac&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

I trzeba by jeszcze wiązkę elektryczną dorobić.

Rozgryzałem trochę temat pod kątem naprawy klimy w Foxie i pytałem kilkanaście osób trudniących się szerokorozumianym chłodnictwem (od samochodowych klimatyzacji, przez lodówki na naczepach chłodniczych skończywszy). Ważne jest aby sprężarka, skraplacz, uszczelki, przewody ze złączami były pod czynnik R134a (*) a nie R12 (stary poczciwy Freon zakazany u nas od bodajże 1995 r.), gdyż oba czynniki nie są ze sobą wymienne (klimatyzacje na R12 w Mustangach występowały do 1993 r. włącznie).

(*) Dla zainteresowanych R134a to ten najpopularniejszy czynnik, który UE starała się gorączkowo wycofać z nowych aut już od 2011 r. (Mercedes i BMW ostro się sprzeciwili, Opel, Toyota, Lexus, Subaru ulegli i już go stosują), zastępując go 5x droższym, szalenie toksycznym, ale bardziej bezpiecznym z uwagi na efekt cieplarniany HFO-1234yf, którego stosowania wcześniej zabronili w gaśnicach (z uwagi na toksyczność). Trochę ciekawostek:

http://autokult.pl/2011/10/24/nowy-czyn ... hy-zabojca" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Nowy ... aid=110a3a" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false; (od lat nielegalny Freon - znam kilka osób które nadal mają spore jego zapasy)



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: stang67 » 2013-05-23, 20:12

Ale że się wtrącę tak tylko w temacie freonu, to jeszcze 3 lata temu napełniałem instalację w mojej starej bejcy właśnie freonem "spod lady :hyhy: " co by nie trzeba przerabiać nic ;) Może dalej się da nieoficjanie? :D


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: sim » 2013-05-23, 20:35

Standardowa kwestia w wielu większych zakładach "To jest na R12. Freon czyli. Nie napełnię Panu tego. Niewolno. To szkodzi środowisku! (chwila ciszy) Przyjedź Pan po 20". :D

[EDYCJA]

Efekt wieczornego drążenia tematu:

Deepcool 12A - amerykański wynalazek na bazie PROPANU (tak tak podtlenek kuchenkowy) zastępujący zarówno czynniki R12 jak i R134a, mieszalny ze wszystkimi olejami do sprężarek, nie trawiący uszczelnień, nieszkodliwy dla środowiska:

http://www.mcspshop.pl/product.php?id_product=10" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: emgie » 2013-05-24, 10:55

Hmmm.... generalnie zamierzam odbudować auto korzystając z jak największej ilości oryginalnych części. Domyślam się, że problemy mogą wystąpić, ale faktycznie - cena tego używanego zestawu trochę zabija. Do decyzji mam jeszcze chwilę. Zatem poczekam i może trafię coś w bardziej sensownej cenie. Jak nie to założę nowy zestaw.

dziękuję Wam za cenne opinie.

pozdrawiam
M


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-25, 14:21

Hej

Ja jestem z tematem na bieżąco. Chcę w tym sezonie wystartować z klimatyzacją w końcu bo kompresor był dead.
Trochę teorii:
Montowane były w nich kompresory typ HG 850 Tecumsehy lub Yorki. Ja wraz z moim dostałem Tecumseha jak na zdjęciu:
http://www.capri.pl/image/car/5158/166008" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.capri.pl/image/car/5158/166020" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz panel w środku:
http://www.capri.pl/image/car/5158/166025" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kompresory masz dostępne na cj pony:
http://www.cjponyparts.com/tecumseh-rot ... p/CAA5101/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cjponyparts.com/york-roto-co ... p/CAA5103/" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety okazało się, że z moim kompresorem jest coś nie tak( gdy go na chwilę załączyłem to strasznie jęczał.) Odłączyłem mu przewód od cewki i z czasem go wymontowałem. Znalazłem Firmę Laser-Sinex w łodzi, która zna te kompresory. Często są stosowane w ciągnikach i traktorach. Podjęli się próby naprawy mojego. Po rozkręceniu okazało się, że jest suchy w środku. Samochód stał wcześniej kilka lat nieużywany w USA. Mogłem się tego spodziewać.
Dlatego jeżeli ktoś kupi zabytka niech pamęta, żeby od razu rozłączyć klimę i zdjąć pasek. Oddać od razu do kogoś zajmującego się chłodnictwem nie mylić ze zwykłym nabijaczem
Chłopaki w Laserze opowiadali, że dostali kompresor, który jeździł w samochodzie należacym do szpitala i żeby ne zepsuć to klima nie była uzytkowana. Po paru latach ktoś chciał ją włączyć, ale cały nagromadzony pył zmielił wszystkie mechaniczne części wał, korbowód itd.
Nie mniej jednak to nie naprawili mojego kompresora bo luzy na panewkach były za duże i chłopaki z Lasera próbowali kupić nowe, ale nie dostali nic pasującego.
Sprzedali mi jeden ze swoich yorków w dobrej cenie i przełożyli mój napęd z gwarancją na rok.
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... -NOWE/2731" onclick="window.open(this.href);return false;
Ogólnie to kompresory z lat 60-70, więc zgodne z epoką.
Mam też swojego Tecumseha w częściach może kiedyś dam go komuś do zabawy. Myślę, że takie rzeczy to trzeba robić u fachowców starej daty, którzy potrafią dorobić jeszcze takie rzeczy.

Do montażu polecili ma kogoś w Zgierzu, który robi klimy w starych struclach( ostatnio buick 68). Więc jak dostanę nowy osuszacz to złoże wszystko w kupę i pojadę do niego na sprawdzenie i nabicie całego układu. Myślę, że do końca czerwca uporam się z tematem i dam znać co i jak.

Jeśli chodzi o klimę to robię ją bo po prostu była już w aucie i fanie wygląda ten panel z wiatrakami. Jeśli chodzi o jazdę bez to nie ma z tym problemu, opuszczasz wszystkie okna, otwierasz nawiew pod spodem i heja. Prędzej silnik się zagrzeje niż ty, a co to za jazda bez zimnego łokcia:P

http://www.polarbearinc.com/PBPC/homepa ... Anchor-206" onclick="window.open(this.href);return false;
Info odnośnie rodzajów kompresorów



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-25, 14:26

Sim pisze:
Rozgryzałem trochę temat pod kątem naprawy klimy w Foxie i pytałem kilkanaście osób trudniących się szerokorozumianym chłodnictwem (od samochodowych klimatyzacji, przez lodówki na naczepach chłodniczych skończywszy). Ważne jest aby sprężarka, skraplacz, uszczelki, przewody ze złączami były pod czynnik R134a (*) a nie R12 (stary poczciwy Freon zakazany u nas od bodajże 1995 r.), gdyż oba czynniki nie są ze sobą wymienne (klimatyzacje na R12 w Mustangach występowały do 1993 r. włącznie).
Ja też rozmawiałem z wieloma osobami, a także pisałem z kilkoma fachowcami w stanach. Ogólnie to najważniejsze jest, żeby użyć oleju do odpowiedniego odczynnika. Jeśli układ( przewody, uszczelki, zawory itd) jest sprawny to da radę pracować na odczynniku R134. Zresztą zwróćcie uwagę, że wiele zestawów jest sprzedawanych jako uniwersalnie do obydwu typów czynnika kwestia oleju w kompresorze. Ważne elementy to zawór rozprężający, i włącznik bezpieczeństwa( jeśli ciśnienie w układzie wzrośnie lub spadnie znacząco).

Pavulon po co ci do cabrio klima?



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: sim » 2013-05-25, 18:45

To prawda. Olej w spreżarce to jedno (freonowe pracują na mineralnym, nowsze na specjalnym syntetyku, gdyż minerał nie miesza się z R134a). Zawory i czujniki to drugie. Istotne też jest uszczelnienie sprężarki, o-ringi przewodów oraz materiał z którego zrobione są przewody elastyczne R134a trawi cześć uszczelnień freonowych instalacji.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: emgie » 2013-05-26, 12:54

hej!

@ Piotrek86skc - dzięki piękne za opis i namiary. W moim aucie nie ma klimatyzacji, natomiast dość poważnie rozważam jej zamontowanie. Zabieram się za rozbiórkę auta na części pierwsze i zamierzam dołożyć wspomaganie i klimatyzację. Ta opcja z Laserem faktycznie wygląda bardzo ciekawie.

Dzięki za poradę.

pozdrawiam
m


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: Piotrek86skc » 2013-05-26, 14:04

Nie wiem czy w twoim przypadku po prostu nie opłaca kupić nowy zestaw:
http://www.classicautoair.com/64_66_Mus ... rd_AC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawiera kompresor z uchwytami do montażu, osuszacz, chłodnicę, przewody, wentylator itd. Pamiętaj, że te nowe kompresory są wydajniejsze i nie zabierają tyle mocy co te stare.

Jeśli chodzi o czynniki to między R12, a R134 w typoszeregu jest jeszcze kilka innych odczynników, które ciągle można dostać i mogą bardziej pasować do starego układu. Kwestia pogadać z kimś kto zajmuję się chłodnictwem, a nie tylko nabija.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: emgie » 2013-05-27, 09:44

Wciąż drążę oba warianty. Albo zakup i odbudowa czegoś "z epoki" lub zakup nowej.

Jeżeli nowa to byłaby raczej ta:

http://www.cjponyparts.com/classic-auto ... AA20123-V/" onclick="window.open(this.href);return false;

Chodzi o to, że przy konsoli jest ten piękny panel z wiatrakami, który bardzo mi się podoba.

Testował to ktoś może?

pozdrawiam
M


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: używana klimatyzacja do '66 v8

Post autor: 6t07t » 2013-05-27, 10:04

Ten element nawiewów z nowego zestawu jest akurat tylko trochę podobny i daleko mu wyglądem do oryginalnego...


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „3. Klimatyzacja i ogrzewanie”