Witam
Chciałbym żeby ktoś kto ma doświadczenie wypowiedział się na ten temat. Chce zakupić gaźnik edelbrocka do mojego silnika 302 tylko za bardzo nie wiem który wybrać wacham sie nad: 1405 czyli 600ccm, 1407 czyli 750ccm lub podwujny czyli 2x500ccm. Czy pojemnośc gaźnika przekłada sie na ilośc koni? Jaki byłby odpowiedni dla tego silnika? Oczywiście będzie zakupiony gaźnik z kolektorem ssącym
Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302
Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
302CID 6000RM - gaźnik 550CFMChoć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302
Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten tematstang232 pisze: ↑2019-05-08, 12:58Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302
302 osiąga max. mocy tak do 5500- kręcenie wyżej bez wzmocnienia silnika- nie ma sensu, jest dla niego niebezpieczne.Damian pisze: ↑2020-11-18, 13:51Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten tematstang232 pisze: ↑2019-05-08, 12:58Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Dobranie odpowiedniego gaźnika edelbrock do silnika 302
stang232 pisze: ↑2020-12-09, 19:20302 osiąga max. mocy tak do 5500- kręcenie wyżej bez wzmocnienia silnika- nie ma sensu, jest dla niego niebezpieczne.Damian pisze: ↑2020-11-18, 13:51Zdecydowałem sie na 600ccm. I wszystko jest ok tylko tak jak mówisz podejrzewam że nie wykorzystuje jego pełnych możliwości. Ja kręcę go do 5500. Ale się zastanawiam czy nie podnieść na 6000-6500 ale z tego co czytałem na forum USA 5,5 RPM jest najodpowiedniejsze do jazdy ulicznej. Masz może jakieś zdanie na ten tematstang232 pisze: ↑2019-05-08, 12:58Dobór gaźnika można przeprowadzić na podstawie np. takiej tabeli
Flow vs RPM.jpg
302CID 6000RM - gaźnik 550CFM
Choć pewnie niektórzy powiedzą 600CFM, bo duży nie zaszkodzi - tylko czy go rzeczywiście wykorzystasz, bo pewnie i tak do 6000RPM raczej staruszka nie będziesz kręcił .
Zostaję przy 5500RPM nie będę kombinował wyżej