Manual + sprzęgło hydrauliczne

porady dla manuali

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: bolsiak » 2017-02-20, 19:30

Chodzi oczywiście o sprzęgło sterowane hydraulicznie a nie konwerter ;)
Przerzuciłem troche internetów w poszukiwaniu informacji o swapie na manual + sprzęgło hydrauliczne. Temat jest przewalany na wszystkie strony na wielu forach w Stanach, więc w zasadzie pozostało mi zapytać czy ktoś z was montował u siebie takowe, zwłaszcza w roczniku '69, oraz jak sprawa się ma z lokalizacją otworu/mocowań w ścianie grodziowej. Może ktoś mierzył lub ma jakis template do wycięcia tych otworów?

Pzdr.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: lamina » 2017-02-20, 19:43

bolsiak pisze:Chodzi oczywiście o sprzęgło sterowane hydraulicznie a nie konwerter ;)
Przerzuciłem troche internetów w poszukiwaniu informacji o swapie na manual + sprzęgło hydrauliczne. Temat jest przewalany na wszystkie strony na wielu forach w Stanach, więc w zasadzie pozostało mi zapytać czy ktoś z was montował u siebie takowe, zwłaszcza w roczniku '69, oraz jak sprawa się ma z lokalizacją otworu/mocowań w ścianie grodziowej. Może ktoś mierzył lub ma jakis template do wycięcia tych otworów?

Pzdr.
Po co chcesz utrudniac? Co masz nie tak z wysprzeglikiem mechanicznym? Nawet przy swapie, mechaniczny jest ok
Chodzi lzej niz hydrauliczny a jest fajnie wyczuwalny



bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: bolsiak » 2017-02-21, 15:06

Spoko, jeszcze nic nie zdążyłem popsuć ;) Póki co rozkminiam temat, a że muszę i tak zrobić pełny swap z automatu to chyba warto przestudiować wszystkie opcje.
Porównania niestety nie mam jak chodzi oryginał na lince vs aftermaket hydrauliczny.
Linka na pewno jest opcją mniej inwazyjną, ale z drugiej strony sporo ludzi pisze na forach, że problemem jest prowadzenie linki, promienie gięcia i dystans do kolektorów, jeśli masz longtuby. I obawiam się trochę twardości tego przy mocniejszym sprzęgle, choć czucie wiadomo na plus.

Pzdr.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: lamina » 2017-02-21, 15:14

bolsiak pisze:Spoko, jeszcze nic nie zdążyłem popsuć ;) Póki co rozkminiam temat, a że muszę i tak zrobić pełny swap z automatu to chyba warto przestudiować wszystkie opcje.
Porównania niestety nie mam jak chodzi oryginał na lince vs aftermaket hydrauliczny.
Linka na pewno jest opcją mniej inwazyjną, ale z drugiej strony sporo ludzi pisze na forach, że problemem jest prowadzenie linki, promienie gięcia i dystans do kolektorów, jeśli masz longtuby. I obawiam się trochę twardości tego przy mocniejszym sprzęgle, choć czucie wiadomo na plus.

Pzdr.
Tam nie ma linek...
są solidne dzwignie z drutu 5mm ramię z jebutnej stali..... tu nie ma co sie zapiec lub zepsuc... mozna co najwyżej łożyskowanie zmienić na lepsze.



bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: bolsiak » 2017-02-21, 15:47

Z tych tematów, które przegrzebałem na forach o swapie na T5 to przewijała sie albo linka albo hydraulika z mechanicznym wysprzęglikiem i master+slave cylinder.
Muarah też mówił, że ma linke u siebie do T5.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: lamina » 2017-02-21, 15:49

bolsiak pisze:Z tych tematów, które przegrzebałem na forach o swapie na T5 to przewijała sie albo linka albo hydraulika z mechanicznym wysprzęglikiem i master+slave cylinder.
Muarah też mówił, że ma linke u siebie do T5.
Jęsli T5 to tak wtedy linka lub hydraulika....
w takim rozwiazaniu chyba założyłbym hydraulike.



bolsiak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 134
Rejestracja: 2014-02-24, 11:50

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: bolsiak » 2017-02-21, 16:23

No tak, powinienem unikac pisania postów w biegu, bo zapomniałem o najważniejszym elemencie całej układanki, czyli T5, sorry za zamieszanie.

Tak więc od początku - żeby w ogóle myśleć o hydraulice musiałbym to ogarnąć teraz, zanim buda pójdzie do malowania, żeby już potem ściany grodziowej nie ciąć.
Poskładanie wszystkiego do kupy i wymierzenie chwilowo nie wchodzi w grę. Także albo linka albo buda będzie musiala na mnie poczekać z malowaniem.
No i jedyna opcja, żeby zrobić to jak należy to albo jakiś template albo muszę zamówic jakiś gotowy zestaw typu Modern Driveline.

Pzdr.



toM3k85
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
Model: Mach 1 69'
Silnik: inny V8
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: toM3k85 » 2021-06-27, 22:12

Witam odgrzewam kotleta, ponieważ też mam t5 w 69 i żadnego wspomagania... Czy ktoś jest wstanie polecić jakiś gotowy zestaw?
Obrazek

znalazłem coś takiego, czy taki zestawik rozwiąże problem ciężko chodzącego sprzęgła?
https://www.moderndriveline.com/shop/hy ... llhousing/
https://www.cjponyparts.com/hydraulic-s ... 70/p/HES1/
https://www.summitracing.com/parts/awr-hmgm01101sr

Pozdrawiam Tomek



toM3k85
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
Model: Mach 1 69'
Silnik: inny V8
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: toM3k85 » 2021-09-16, 21:52

Skoro nikt nie robił to zamówiłem na chybił trafił chydraulike z wilwooda cj pony (pełen zestaw master+slave) i przyznam szczerze, że chodzi super skrzynia aluminiowa t5 od mustanga z 94.
Obrazek



toM3k85
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2019-02-14, 21:26
Model: Mach 1 69'
Silnik: inny V8
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Manual + sprzęgło hydrauliczne

Post autor: toM3k85 » 2022-03-13, 19:08

Nie wiem czy ktoś to czyta wogóle, ale zostawie dla potomnych. Jak post powyżej chydrauliczny wysprzęglik został zamontowany i zrobił całe 400 km... Zamówienie z Cj pony koszt koło 1000 zł + czekanie za przesyłką 2 miesiące ze względu na out of stock choć na stronie widniało jako dostępne i auto unieruchomione. I ogólnie sprzęgło chodziło troche ciężej niż w nowych autach, wiadomo że jest różnica z porównaniu z przewodem bezpośrednio bez żadnego wspomagania mogło by chodzić ciut lżej na tym zestawie. Nie polecam!
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „7. sprzęgło”