automat zmiana biegów, uszkodzenie czy tak mają ..
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- nemax
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2010-03-26, 19:32
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały, a teraz w poszukiwaniu KLASYKA
automat zmiana biegów, uszkodzenie czy tak mają ..
Witam kolegów,
Zauważyłem w moim aucie, że jak wybiorę na skrzyni 1,2 lub 3 zamiast "drive" to samochód ciągle jedzie na tym biegu bez względu na szybkość, nawet rusza z tego biegu ... :-( silnik mocny wiec ruszyć z trójki dla niego nie problem, ale strasznie mułowaty jest zanim się nie rozpędzi i nie wejdzie na wyższe obroty.
Miałem kiedyś Jaguara też na automacie i z tego co pamiętam jestem prawie pewny, że przy ustawieniu np. 3 to wchodziły od jedynki kolejne biegi aż nie doszedł do trójki.
Czy u Was też tak się skrzynia zachowuje ? czy u mnie jest coś zrypane ?
Zauważyłem w moim aucie, że jak wybiorę na skrzyni 1,2 lub 3 zamiast "drive" to samochód ciągle jedzie na tym biegu bez względu na szybkość, nawet rusza z tego biegu ... :-( silnik mocny wiec ruszyć z trójki dla niego nie problem, ale strasznie mułowaty jest zanim się nie rozpędzi i nie wejdzie na wyższe obroty.
Miałem kiedyś Jaguara też na automacie i z tego co pamiętam jestem prawie pewny, że przy ustawieniu np. 3 to wchodziły od jedynki kolejne biegi aż nie doszedł do trójki.
Czy u Was też tak się skrzynia zachowuje ? czy u mnie jest coś zrypane ?
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Bolek, trochę przesadziłeś.
Ustawienie np. na 3 pozwala pracować tylko na trzecim biegu.
nemax, te ustawienia blokują skrzynię na określonym przełożeniu. Jak chcesz, to podczas jazdy przełączaj sobie 1, 2, 3, D, ale pamiętaj, że nie należny przesadzać z prędkością podczas zmiany biegów w dół. BTW - lektura instrukcji się kłania.
Dla obu panów polecam lekturę instrukcji.
http://www.autodealertools.com/quickQuo ... ustang.pdf



nemax, te ustawienia blokują skrzynię na określonym przełożeniu. Jak chcesz, to podczas jazdy przełączaj sobie 1, 2, 3, D, ale pamiętaj, że nie należny przesadzać z prędkością podczas zmiany biegów w dół. BTW - lektura instrukcji się kłania.
Dla obu panów polecam lekturę instrukcji.

http://www.autodealertools.com/quickQuo ... ustang.pdf

.::
my other ride is your mom
::.


- nemax
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2010-03-26, 19:32
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały, a teraz w poszukiwaniu KLASYKA
dzięki Hans, chyba masz racje - niestety...., bo o ile ręczna zmiana przy luźnej jeździe nie stanowi problemu to np. na torze kiedy to najbardziej byłoby to przydatne raczej nie ma czasu aby się gapić na konsole czy dobrze trafiłem ... :-)
Ale ciągle mnie męczy czy tak jest tylko w Mustangach, bo dałbym głowę , że w Jagu nie blokowało mi skrzyni na jednym jedynym biegu ...
Pozdrawiam
Ale ciągle mnie męczy czy tak jest tylko w Mustangach, bo dałbym głowę , że w Jagu nie blokowało mi skrzyni na jednym jedynym biegu ...
Pozdrawiam
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Niestety w Polsce edukacja co do automatu jest niemal zerowa...
Po za tym ja nie rozumiem co to za nawyk ma się automata to po co zmieniać biegi?? dajesz D i jedziesz, a tak to jest jak świerzbią ręce to potem takie wychodzą zionki...
ps nie wie czy to 100% prawda bo gdzieś to czytałem i jak dobrze pamiętam podczas np. stania w korku nie wolno zmieniać biegu na P prawda to??
Po za tym ja nie rozumiem co to za nawyk ma się automata to po co zmieniać biegi?? dajesz D i jedziesz, a tak to jest jak świerzbią ręce to potem takie wychodzą zionki...
ps nie wie czy to 100% prawda bo gdzieś to czytałem i jak dobrze pamiętam podczas np. stania w korku nie wolno zmieniać biegu na P prawda to??

- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kwestia przyzwyczajenia. Nie ma szans, żebyś oswojony ze swoim konikiem nie trafił. Dodatkowo na torze w Kielcach po zmianie na 2 już byś nie musiał nic robić.nemax pisze:dzięki Hans, chyba masz racje - niestety...., bo o ile ręczna zmiana przy luźnej jeździe nie stanowi problemu to np. na torze kiedy to najbardziej byłoby to przydatne raczej nie ma czasu aby się gapić na konsole czy dobrze trafiłem ... :-)
Jak dla mnie możesz nawet wrzucać R, ale nie zdejmuj nogi z hamulca a tym bardziej gazu nie dodawaj.adasko74 pisze:wlasnie jak to jest ..czy mozna wyrzucac na P podczas np stania w korku czy swiatlach??

A tak poważnie - jasne, że możesz, tylko... po co? Poza tym to by generowało zbędne zmienianie przełożenia i zużycie skrzyni. Poza tym - to chyba mit - nigdzie czegoś takiego nie widziałem, chyba, że są to doświadczenia wieloletnich użytkowników. Ale tak to nigdzie tego nie znalazłem.
.::
my other ride is your mom
::.


- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Z automatami to są różne wianki:
W terenowym Hyundaiu mam tak, że jak wybiorę L to mam samą 1, jak wybiorę 2 to mam pierwsze 2 biegi, jak D to wszystkie 4 biegi chyba, że wyłączę nadbieg (O/D OFF) wtedy 3 biegi tylko są i wyżej kręci.
Znajomy w Camaro II gen miał tak jak wcześniej było pisane 1 to był sam pierwszy bieg, a 2 sam drugi itd.
Kumpel w Lincolnie ma tak, że jak wybierze 1 to będzie kręcić na jedynce po czym jak obroty przez dłuższą chwilę będą za wysokie to sam zmieni dźwignię na 2 (podobnie jest w Oplu Senatorze A, Commodore C itd.) i analogicznie na 3. Jak ustawi selektor na 3 to ma biegi 1-3. Natomiast jak mając dużą prędkość na D przełoży dźwignię dla przykładu na 2 to skrzynia wrzuci 2 dopiero wtedy gdy zwolni do prędkości na której może jechać na tym przełożeniu.
Z doświadczenia (nie swojego) wiem tylko, że nie należy palić laczków na D, tylko na możliwie najniższym ustawieniu, bo dostanie sprzęgło hydrokinetyczne/kosz sprzęgłowy - kumpel tak zniszczył automat w Omedze MV6 przy 20.000 km.
W terenowym Hyundaiu mam tak, że jak wybiorę L to mam samą 1, jak wybiorę 2 to mam pierwsze 2 biegi, jak D to wszystkie 4 biegi chyba, że wyłączę nadbieg (O/D OFF) wtedy 3 biegi tylko są i wyżej kręci.
Znajomy w Camaro II gen miał tak jak wcześniej było pisane 1 to był sam pierwszy bieg, a 2 sam drugi itd.
Kumpel w Lincolnie ma tak, że jak wybierze 1 to będzie kręcić na jedynce po czym jak obroty przez dłuższą chwilę będą za wysokie to sam zmieni dźwignię na 2 (podobnie jest w Oplu Senatorze A, Commodore C itd.) i analogicznie na 3. Jak ustawi selektor na 3 to ma biegi 1-3. Natomiast jak mając dużą prędkość na D przełoży dźwignię dla przykładu na 2 to skrzynia wrzuci 2 dopiero wtedy gdy zwolni do prędkości na której może jechać na tym przełożeniu.
Z doświadczenia (nie swojego) wiem tylko, że nie należy palić laczków na D, tylko na możliwie najniższym ustawieniu, bo dostanie sprzęgło hydrokinetyczne/kosz sprzęgłowy - kumpel tak zniszczył automat w Omedze MV6 przy 20.000 km.
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Kuczko, "luz" to N, i tu się z Tobą zgadzam. Pytanie natomiast dotyczyło P, i tu się zgadzam z Hansem - można w korku wrzucić P żeby nogi na hamulcu nie trzymać. Ale ja osobiście nie wrzucam, bo później za dużo czasu zajmuje mi przejście do trybu D i efekt jest taki, że wszyscy przede mną ruszyli, a ja dopiero lewarkiem mieszam. Ot, co.kuczko pisze:Jak kupiłem stanga to szukałem dużo o tym i znalazłem, że nie zalecają wrzucania na "luz" na światłach. Hamulec i koniec.
Samotny Wilk
- pluzz
- Forumowicz
- Posty: 451
- Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
- Model: Coupe 289 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bialy
- Kontakt:
Nie moge teraz tego znalezc ale gdzies ostatnio wyczytalem dlaczego nie powinno sie trzymac samochodu za dlugo na P z wlaczonym silnikiem. Informacja dotyczyla konkretnie skrzyn C4 i C6 (czyli tych w staruszkach). W momencie wrzucenia drazka na P zalaczane jest mechaniczne blokowanie obracania sie mechanizmow w skrzyni a obroty te sa potrzebne, zeby napedzac pompe plynu, ktora w pozycji P nie dziala i po jakims czasie smarowanie, a takze chlodzenie, skrzyni zaczyna cierpiec. Dlatego na swiatlach tylko na D i na hamulcu.
Jak znajde te notke ponownie nie omieszkam sie podzielic. Tam bedzie fachowiej niz ja to zaprezentowalem.
Jak znajde te notke ponownie nie omieszkam sie podzielic. Tam bedzie fachowiej niz ja to zaprezentowalem.

- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
jezdze tak jak piszesz hans..za leniwy jestem na wachlowanie itpHans pisze:Kwestia przyzwyczajenia. Nie ma szans, żebyś oswojony ze swoim konikiem nie trafił. Dodatkowo na torze w Kielcach po zmianie na 2 już byś nie musiał nic robić.nemax pisze:dzięki Hans, chyba masz racje - niestety...., bo o ile ręczna zmiana przy luźnej jeździe nie stanowi problemu to np. na torze kiedy to najbardziej byłoby to przydatne raczej nie ma czasu aby się gapić na konsole czy dobrze trafiłem ... :-)
Jak dla mnie możesz nawet wrzucać R, ale nie zdejmuj nogi z hamulca a tym bardziej gazu nie dodawaj.adasko74 pisze:wlasnie jak to jest ..czy mozna wyrzucac na P podczas np stania w korku czy swiatlach??
A tak poważnie - jasne, że możesz, tylko... po co? Poza tym to by generowało zbędne zmienianie przełożenia i zużycie skrzyni. Poza tym - to chyba mit - nigdzie czegoś takiego nie widziałem, chyba, że są to doświadczenia wieloletnich użytkowników. Ale tak to nigdzie tego nie znalazłem.


- nemax
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2010-03-26, 19:32
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: biały, a teraz w poszukiwaniu KLASYKA
Nie należy na światłach zmieniać biegów, poniżej wklejam bardziej "naukowy" opis :
"Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie. Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania momentem ("hamowania silnikiem" czy podobnie, ale samą skrzynią), gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne."
Pozdrawiam
Romek
"Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie. Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania momentem ("hamowania silnikiem" czy podobnie, ale samą skrzynią), gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne."
Pozdrawiam
Romek