Tarcze hamulcowe

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-08-15, 22:59

Ja mam u siebie Hawk HPS'y - bardzo dobre klocki, chwalą je w stanach wszyscy mustangowcy. Wydaje mi się, że są miękkie, bo zostaje mi na przednich felgach bardzo dużo osadu (rdzawego koloru bo są jakieś ferrytowe bodajże). No i... piszczą. Chyba nic się na to nie poradzi :)



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-18, 22:25

ja jedyne co mogę dodac od siebie to, zebys kolego nie kupowal przypadkiem nawiercanych jak nie jestes rajdowcem bo nie dosc ze zeby porzadnie je wykorzystac to musisz je najpierw rozgrzac to jeszcze b. szybko sie niszcza na polskich drogach - z reguly to max 10-20 k na nich przejedziesz w zaleznosci od jazdy.

jak potrzebujesz mocy hamowania do jazdy codziennej to polecam nacinane i do tego miekkie klocki dla zywotnosci tarcz.


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-10-22, 10:10

Czy ktos mozne rozszyfrowac czy da sie takie cos zamowic w polsce .
zastanawiam sie poco sciagac z USA jak to BREMBO .

Obrazek

http://www.steeda.com/products/brembo-b ... -gt500.php

A tu cale zestawy
http://www.steeda.com/products/brakes_upgrade_kits.php


No to dodzwonilem sie do Brembo Polska.
kazali sprawdzic w katalogu na BREMBO.com
http://www.brembo.com/ENG/HighPerforman ... goHPGT.htm
a jak nei to do oddzialu inter cars.
lub do dzialu produkcji tarcz do Dabrowy Gorniczej - wiec juz jakis trop mam.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-10-22, 10:45

wiem juz ze jest to seria

Cars - Gran Turismo Line

http://www.brembo.com/ENG/HighPerforman ... rismoLine/




z katalogu trudno sie cos dowiedziec - a kompetentnej osoby niema aby o nich porozmawiac .
tel do osoby z Inter cars : 602 776 739 - ale nei odpowiada :zly:



Awatar użytkownika
Yogibaboo
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-03-16, 23:54
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony + białe pasy

Tarcze EBC

Post autor: Yogibaboo » 2010-10-28, 21:04

celibad pisze:wcześniej montowałem nowe ponoć nawiercane tarcze EBC , do dzisiaj załuje tego zakupu , nie dość ze się pogieły po 2000 km , to jeszcze przy hamowaniu wydają głos hamującego pociągu .... ja u siebie przerobiłem tarcze 12" na 13" wymieniłem tylko jarzma zacisków hamulcowych , tarcze pasują po niewielkim przerobieniu / roztoczenie otworu srodkowego na wymiar konika/ od MERCEDESA , zamówiłem sobie tarcze orginalne mercedesa AMG wentylowane i nawiercane , zamontowałem je i teraz jest zajebiaszczo :) nie ma drgań i jest cicho .... klocki kupiłem od Alustara i są to czerwone EBC , z początku delikatnie piszczały ale po 500 km wyciszyły się ... Jeśli ktoś potrzebowałby porządne tarcze to mogę przygotować orginały od mercedesa i 12" i 13" i wysłać ... KOSZT za sztuke 380 zł / to napewno taniej niż inne gówienka/ a jakość jest najwyzsza ... POLECAM
Kupiłem od Celibada te "badziewiaste" tarcze EBC (okazało się, że jednak się nie pogięły), bo jego AMG nie pasowały mi do felg 16". Do tego założyłem czerwone klocki EBC od Alustara. Zestaw działa bez zarzutu. Z fabrycznym nie ma co oczywiście porównywać, bo niebo a ziemia. Jak się ze 160 depnie na hamulec, to samochód staje w prawie w miejscu, a objawy opisane przez Celibada (hałas, bicie) nie występują. U Celibada problemem prawdopodobnie były fabryczne fordowskie klocki, które nie pasowały do tych tarcz.
Jak ktoś chce mieć wreszcie porządne hamulce, a tarcze AMG mu nie pasują do felg 16", to polecam taki zestaw (tarcze i klocki EBC).

Yogi


Szczęście na co dzień odbiera mi mowę...

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Tarcze EBC

Post autor: MAX » 2010-10-28, 22:12

Yogibaboo pisze:
celibad pisze:wcześniej montowałem nowe ponoć nawiercane tarcze EBC , do dzisiaj załuje tego zakupu , nie dość ze się pogieły po 2000 km , to jeszcze przy hamowaniu wydają głos hamującego pociągu .... ja u siebie przerobiłem tarcze 12" na 13" wymieniłem tylko jarzma zacisków hamulcowych , tarcze pasują po niewielkim przerobieniu / roztoczenie otworu srodkowego na wymiar konika/ od MERCEDESA , zamówiłem sobie tarcze orginalne mercedesa AMG wentylowane i nawiercane , zamontowałem je i teraz jest zajebiaszczo :) nie ma drgań i jest cicho .... klocki kupiłem od Alustara i są to czerwone EBC , z początku delikatnie piszczały ale po 500 km wyciszyły się ... Jeśli ktoś potrzebowałby porządne tarcze to mogę przygotować orginały od mercedesa i 12" i 13" i wysłać ... KOSZT za sztuke 380 zł / to napewno taniej niż inne gówienka/ a jakość jest najwyzsza ... POLECAM
Kupiłem od Celibada te "badziewiaste" tarcze EBC (okazało się, że jednak się nie pogięły), bo jego AMG nie pasowały mi do felg 16". Do tego założyłem czerwone klocki EBC od Alustara. Zestaw działa bez zarzutu. Z fabrycznym nie ma co oczywiście porównywać, bo niebo a ziemia. Jak się ze 160 depnie na hamulec, to samochód staje w prawie w miejscu, a objawy opisane przez Celibada (hałas, bicie) nie występują. U Celibada problemem prawdopodobnie były fabryczne fordowskie klocki, które nie pasowały do tych tarcz.
Jak ktoś chce mieć wreszcie porządne hamulce, a tarcze AMG mu nie pasują do felg 16", to polecam taki zestaw (tarcze i klocki EBC).

Yogi
Zainstalowałem dokładnie taki sam zestaw i jest b.dobrze ale nie PERFECT


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
Yogibaboo
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-03-16, 23:54
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony + białe pasy

Re: Tarcze EBC

Post autor: Yogibaboo » 2010-10-29, 12:05

MAX pisze:
Yogibaboo pisze:
celibad pisze:wcześniej montowałem nowe ponoć nawiercane tarcze EBC , do dzisiaj załuje tego zakupu , nie dość ze się pogieły po 2000 km , to jeszcze przy hamowaniu wydają głos hamującego pociągu .... ja u siebie przerobiłem tarcze 12" na 13" wymieniłem tylko jarzma zacisków hamulcowych , tarcze pasują po niewielkim przerobieniu / roztoczenie otworu srodkowego na wymiar konika/ od MERCEDESA , zamówiłem sobie tarcze orginalne mercedesa AMG wentylowane i nawiercane , zamontowałem je i teraz jest zajebiaszczo :) nie ma drgań i jest cicho .... klocki kupiłem od Alustara i są to czerwone EBC , z początku delikatnie piszczały ale po 500 km wyciszyły się ... Jeśli ktoś potrzebowałby porządne tarcze to mogę przygotować orginały od mercedesa i 12" i 13" i wysłać ... KOSZT za sztuke 380 zł / to napewno taniej niż inne gówienka/ a jakość jest najwyzsza ... POLECAM
Kupiłem od Celibada te "badziewiaste" tarcze EBC (okazało się, że jednak się nie pogięły), bo jego AMG nie pasowały mi do felg 16". Do tego założyłem czerwone klocki EBC od Alustara. Zestaw działa bez zarzutu. Z fabrycznym nie ma co oczywiście porównywać, bo niebo a ziemia. Jak się ze 160 depnie na hamulec, to samochód staje w prawie w miejscu, a objawy opisane przez Celibada (hałas, bicie) nie występują. U Celibada problemem prawdopodobnie były fabryczne fordowskie klocki, które nie pasowały do tych tarcz.
Jak ktoś chce mieć wreszcie porządne hamulce, a tarcze AMG mu nie pasują do felg 16", to polecam taki zestaw (tarcze i klocki EBC).

Yogi
Zainstalowałem dokładnie taki sam zestaw i jest b.dobrze ale nie PERFECT
Potwierdzam. Moze nie PERFECT, ale b.dobrze.


Szczęście na co dzień odbiera mi mowę...

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-10-30, 09:30

Yogibaboo & MAX pisze:Moze nie PERFECT, ale b.dobrze.
Panowie, możecie rozwinąć myśl?


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-10-30, 18:39

Hans pisze:
Yogibaboo & MAX pisze:Moze nie PERFECT, ale b.dobrze.
Panowie, możecie rozwinąć myśl?
Ok Hans rozwijam myśl

Muszę coś z tym problemem zrobić sprawa jest oczywista tak zdecydowałem, mam fabryczne tarcze i klocki w S197 V6 2006r.
Sytuacja jaka nas spotyka na drodze podczas normalnego podkreślam normalnego użytkowania Qonika jest przerażająca.Podczas hamowania z rejonów przedniego zawieszenia wydostają się niesamowite wibracje, które przenoszą się bezpośrednio na koło kierownicy oraz konstrukcje auta , występuje tu równolegle intensywny i niezbyt optymistyczny dźwięk.
Pierwszy wniosek jaki się nasuwał to bijące tarcze i faktycznie na dowód tego podpinam tu fotkę, widać na niej kilka ciemniejszych miejsc w kształcie paraboli.
Generalnie efekty podczas hamowania doprowadzały mnie do szału.
Za namową kilku Klubowiczów decyzja padła na nawiercane tarcze EBC wraz z ceramicznymi (czerwonymi) klockami tej samej firmy
Sam montaż to czysta przyjemność nie będę się tu rozpisywał.
Natomiast samo docieranie klocków i tarcz jest bardzo ważne i należy to wykonać z należytą dbałością i dokładnie tak jak jest to opisane w paczce z klockami!!

Tak naprawdę nie spodziewaj się jakiejś drastycznej zmiany, oczywiście spodziewałem się że będzie lepiej bo klocki są bardziej agresywne od serii a nadmiar ciepła szybciej odprowadzają nawiercane tarcze.

W porównaniu z serią to zupełnie inna liga
1. Brak wibracji
2.Odgłosy są lecz nie tak drastyczne jak w przypadku serii
3.Skuteczność hamowania na mój gust poprawiła się o jakieś 25%, niesamowite!!
4.Najważniejszy aspekt- wiem z dokładnością do 2, 3 metrów gdzie się zatrzymamy a to jest warte wszystkich pieniędzy .
Wniosek:
Wymiana fabrycznych hamulców w S197 V6 jest niezbędna do bezpiecznej jazdy w normalnych warunkach!!!
Na co się zdecydujecie zależy od was ja mam nadzieję że rozwinąłem temat.
Mój wybór padł na EBC



http://allegro.pl/mustang-v6-v8-05-kloc ... 16936.html
Załączniki
Tarcze forda.jpg


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-30, 19:46

http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... sc&start=0

A tu już zamontowane

viewtopic.php?t=2444&start=15

już dotarte, wypas, cisza, zero pyłu i hamowanie z 200 do 0 3x pod rząd bez bicia:)

rozmiar z GT to mus do przodu w v6, ale felgi 17.

tak czy inaczej tarcze cenric, albo juz nawiercane i nacinane przez rotorpros polecam.
280$ z klockami bez strzemion od GT, 400$ ze strzemionami.
Klocki centric Posi Quiet Semi-Metallic, rownież polecam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-30, 19:56

Maru pisze:ja jedyne co mogę dodac od siebie to, zebys kolego nie kupowal przypadkiem nawiercanych jak nie jestes rajdowcem bo nie dosc ze zeby porzadnie je wykorzystac to musisz je najpierw rozgrzac to jeszcze b. szybko sie niszcza na polskich drogach - z reguly to max 10-20 k na nich przejedziesz w zaleznosci od jazdy.

jak potrzebujesz mocy hamowania do jazdy codziennej to polecam nacinane i do tego miekkie klocki dla zywotnosci tarcz.
w cordobie cuprze mialem nacinane/nawiercane, drugi wlasciciel na nich jezdzi, maja juz z 80k i mozna powiedzec 50% zużycia. różne zdania są na ten temat, teraz też wybór padł na nacinane/nawiercane.



Awatar użytkownika
nemax
Młodszy Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 2010-03-26, 19:32
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały, a teraz w poszukiwaniu KLASYKA

czerwone klocki EBC

Post autor: nemax » 2010-11-02, 23:04

założyłem dzisiaj czerwone klocki EBC i strasznie mi obsypały proszkiem felgi, :(

oryginalne fordowskie były kiepskie, ale nie było potrzeby codzienne myć kół po przejechaniu kilku kilometrów ...

czy taki urok tych EBC czy to tylko na początku tak brudzą ???



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-11-02, 23:29

Nemax to coś nowego, docierając EBC coś poleciało ale bez tragedii.
Wyśle że się ten efekt (obsypania) u ciebie zniknie bezpowrotnie po przejechaniu kolejnych km.
No a poprawa jest :hyhy: ?


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: czerwone klocki EBC

Post autor: adasko74 » 2010-11-02, 23:34

nemax pisze:założyłem dzisiaj czerwone klocki EBC i strasznie mi obsypały proszkiem felgi, :(

oryginalne fordowskie były kiepskie, ale nie było potrzeby codzienne myć kół po przejechaniu kilku kilometrów ...

czy taki urok tych EBC czy to tylko na początku tak brudzą ???
mi wogole nie brudza..nawet po przejechaniu 300-350 km mam felgi czyste..

mam tarcze i kolcki EBC..
a czy u was jak sie rozgrzeja tarcze to halasuja?? bo umnie sa dosc glosne ..po ostrym hamowaniu jazgot :rotfl: ale szybko stygna :)



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: czerwone klocki EBC

Post autor: MAX » 2010-11-02, 23:39

adasko74 pisze:
nemax pisze:założyłem dzisiaj czerwone klocki EBC i strasznie mi obsypały proszkiem felgi, :(

oryginalne fordowskie były kiepskie, ale nie było potrzeby codzienne myć kół po przejechaniu kilku kilometrów ...

czy taki urok tych EBC czy to tylko na początku tak brudzą ???
mi wogole nie brudza..nawet po przejechaniu 300-350 km mam felgi czyste..

mam tarcze i kolcki EBC..
a czy u was jak sie rozgrzeja tarcze to halasuja?? bo umnie sa dosc glosne ..po ostrym hamowaniu jazgot :rotfl: ale szybko stygna :)
A z jakiej prędkość hamujesz, i ile razy u mnie muszę galopować ok 130 i Hampel z dwa trzy razy no i zaczyna piec !!! i piszczeć :orany: i to był powód mojej wypowiedzi B.dobrze ale nie PERFECT :kwasny:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”