wymiana walu napedowego
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wymiana walu napedowego
Jakiś czas temu czytałem, że te tuningowe chyba z shaftmasters miały jakąś wadę i też się rozwalały, może z tego powodu. Nie chce mi się szukać jeszcze raz tej informacji.
Napisz najlepiej do Shaftmasters pytanie.
Napisz najlepiej do Shaftmasters pytanie.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: wymiana walu napedowego
w GT wał jest 2 częściowy i podwieszany jest to droższe rozwiązaanie wydaje mi się że bezpieczniejsze i lepsze skoro takie też stosują w shelby , a wał jedno częściowy to taka ekonomiczna wersja wału
ja jakbym miał zmieniać to tylko na taki z podwieszką
ja jakbym miał zmieniać to tylko na taki z podwieszką
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
-
- Forumowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
- Model: Pony
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
Re: wymiana walu napedowego
ja tam wczoraj np zauwazylem ze jak galopowalem 170-190 przez dluzszy czas to potem jak zwolnilem i jechalem z 70kmh to mi cos lekko jakby trzeszczy, obciera metalicznie (ciezko opisac) gdzies na dole, w oklicy skrzyni biegow chyba. potem jak sie zatrzymalem na chwile i ruszylem dalej juz nie bylo problemu. w sumie pamietam ze przed wymiana walu jak pojechalem za szybko tj ponad 180 to tez mi cos rzezilo dopki sie nie zatrzymalem, z tym ze wtedy bylo to o wiele bardziej zwaracajace uwage i inny dzwiek.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
Teoretycznie wał od 4.0 i 3,7 są identyczne , numer katalogowy jest ten sam z tym że końcówka w 4.0 jest BA a w 3,7 AB ale z jakichś tam powodów Shaftmaster wycofali się produkcji do 2011+ .chociaż problem rozrywania wałów występuje tylkow manualu prawdopodobnie przez drgania koła dwumasowego więc teoretycznie kupując aluminiowy wał do 4.0 automat bedzie pasować do 3,7 automat , ale czekam na potwierdzenie.
Tu nie chodzi o to że dwuczęściowy będzie lepszy dla 4,0 czy 3,7 bo do GT tuningowe są aluminiowe jednoczęsciowe rozsuwane na końcu , chodzi o to że w 4,0 i 3,7 wał jest rozsuwany po środku i łatwo ulega uszkodzeniu.
A czy ktoś kiedyś zadał pytanie Polskim firmom produkujące wały czy by zrobili taki aluminiowy? jest przecież kilka firm dobrych w kraju a to nic nadzwyczajnego taki wał dobrze zrobić , przynajmniej nie wierze że mogą gorzej zrobić znając amerykańską jakość i niedokładnośc...
Tu nie chodzi o to że dwuczęściowy będzie lepszy dla 4,0 czy 3,7 bo do GT tuningowe są aluminiowe jednoczęsciowe rozsuwane na końcu , chodzi o to że w 4,0 i 3,7 wał jest rozsuwany po środku i łatwo ulega uszkodzeniu.
A czy ktoś kiedyś zadał pytanie Polskim firmom produkujące wały czy by zrobili taki aluminiowy? jest przecież kilka firm dobrych w kraju a to nic nadzwyczajnego taki wał dobrze zrobić , przynajmniej nie wierze że mogą gorzej zrobić znając amerykańską jakość i niedokładnośc...
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wymiana walu napedowego
To zacznij temat zgłębiać a zobaczysz, że do Stara to są w stanie zrobić. Ale jak im powiesz że ma być wyważony dla 6-7k rpm, to okazuje się to nie do zrobienia.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
Bo pewnie maszyny mają do 2500 rpm
aha, czyli drążyłeś już temat..

aha, czyli drążyłeś już temat..
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
Kurcze no i co tu robić ? w AM nie mają a Shaftmaster niewiadomo..
Przyznam szczerze że wymienił bym wał na alu nie tylko dla pewności że stalowy się nie urwie lecz dlatego że chciałbym się pozbyć typowego "transmission Clunk" który podobno aluminiowy wał tłumi a drażni mnie to nie miłosiernie
chyba że Masz Caniggia patent na to ?
Przyznam szczerze że wymienił bym wał na alu nie tylko dla pewności że stalowy się nie urwie lecz dlatego że chciałbym się pozbyć typowego "transmission Clunk" który podobno aluminiowy wał tłumi a drażni mnie to nie miłosiernie

Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wymiana walu napedowego
Clunk, to trzeba luzy skasować w moście zazwyczaj. Ale najpierw trzeba mieć pewność, że z mostu pochodzą.
Odnośnie wału.
Stawiam na 99%, że wał od GT będzie pasował bez przeróbek do v6. Mosty są 8.8 cala, więc nie ma uzasadnienia aby mocowania miały się różnić.
Odnośnie wału.
Stawiam na 99%, że wał od GT będzie pasował bez przeróbek do v6. Mosty są 8.8 cala, więc nie ma uzasadnienia aby mocowania miały się różnić.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
Clunk nie pochodzi z mostu ani z samego wału tylko ze skrzyni , sprawdzone bo wyjełem wał i sztywny bez najmniejszego luzu , w moscie żadnych luzów tzn. minimalny jak powinien a clunk wyraznie wychodzi ze skrzyni i przenosi na wale. Mój sąsiad z 3,7 2011 to ma, drugi kolega z czarnym V6 też ma więc może to nie jest normalne ale czeste. Pomaga oczywisće na 2-3 dni odłączenie akumulatora wiec to chyba sprawa programacji.
To jest tak jak tu opisują http://forums.themustangsource.com/f804 ... se-490197/" onclick="window.open(this.href);return false;
To jest tak jak tu opisują http://forums.themustangsource.com/f804 ... se-490197/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wymiana walu napedowego
Sprawdzałem jeszcze coś, mosty są takie same, skrzynie są takie same, różnią się przełożeniami. Zamocowane są w tym samym miejscu więc długości wałów powinny być takie same.
Pytanie jest o flansze, czy są takie same, np od strony skrzyni.
Co więcej wiadomo, to auto i manual są takie same w 2011.
Najlepiej jakby Ci ktoś zmierzył odległości od flanszy do flanszy, rozstaw śrub w GT.
Pytanie jest o flansze, czy są takie same, np od strony skrzyni.
Co więcej wiadomo, to auto i manual są takie same w 2011.
Najlepiej jakby Ci ktoś zmierzył odległości od flanszy do flanszy, rozstaw śrub w GT.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
No i jest odpowiedz od shafmaster
Hello Sacha,
2005-2010 V6 shafts are not the same.
One of the components required to build the 2012 V6 shaft is currently unavailable. We do not make the shaft.
Sorry,
David
Czyli od V6 4.0 nie pasuje
Oj, Paweł skrzynie chyba nie są te same skoro widok jest inny i wczesniej było 5 biegów teraz 6 , miałem fotki z poprzedniego i terażniejszego wyglądają zupełnie inaczej , poduszka skrzyni też inna więc pewnie długości też się zmieniają albo flansze
Hello Sacha,
2005-2010 V6 shafts are not the same.
One of the components required to build the 2012 V6 shaft is currently unavailable. We do not make the shaft.
Sorry,
David
Czyli od V6 4.0 nie pasuje

Oj, Paweł skrzynie chyba nie są te same skoro widok jest inny i wczesniej było 5 biegów teraz 6 , miałem fotki z poprzedniego i terażniejszego wyglądają zupełnie inaczej , poduszka skrzyni też inna więc pewnie długości też się zmieniają albo flansze
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wymiana walu napedowego
Yoda, ja napisałem że skrzynie 2011 v6 i GT są takie same ( z racji, ze pisałem o wstawieniu wału z nowego GT), różnią się przełożeniami. Nie pisałem, że z 4.0 ma pasować, znaczy się na pewno nie pasuje.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wymiana walu napedowego
Sorry , nie skapowałem
A cholera go wie jak tymi wałami, fakt że shafmaster nie robi do V6 2011+ bo niby brak im jakieś częsci do produkcji a robią do GT to gdzieś róznica musi być , a z drugiej strony może być że sorry nasze też eksplodują i nie bedziemy do V6 po prostu sprzedawać
ale z kolei na AM odrużnione są wały do V6 i GT . Gdzieś czytałem że wały do V6 3,7 są najdłuższe od wszystkich innych w Stangach.
A cholera go wie jak tymi wałami, fakt że shafmaster nie robi do V6 2011+ bo niby brak im jakieś częsci do produkcji a robią do GT to gdzieś róznica musi być , a z drugiej strony może być że sorry nasze też eksplodują i nie bedziemy do V6 po prostu sprzedawać

Pozdrawiam
Yoda

Yoda