wymiana walu napedowego

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-25, 23:12

Jakiś czas temu czytałem, że te tuningowe chyba z shaftmasters miały jakąś wadę i też się rozwalały, może z tego powodu. Nie chce mi się szukać jeszcze raz tej informacji.
Napisz najlepiej do Shaftmasters pytanie.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-25, 23:19

Tak właśnie zrobilem ;) Dzięki Paweł


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2447
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-11-26, 06:45

w GT wał jest 2 częściowy i podwieszany jest to droższe rozwiązaanie wydaje mi się że bezpieczniejsze i lepsze skoro takie też stosują w shelby , a wał jedno częściowy to taka ekonomiczna wersja wału
ja jakbym miał zmieniać to tylko na taki z podwieszką



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-26, 10:26

tuningowych nie ma takich,albo ja przynajmniej nie znalazłem.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-11-26, 10:44

ja tam wczoraj np zauwazylem ze jak galopowalem 170-190 przez dluzszy czas to potem jak zwolnilem i jechalem z 70kmh to mi cos lekko jakby trzeszczy, obciera metalicznie (ciezko opisac) gdzies na dole, w oklicy skrzyni biegow chyba. potem jak sie zatrzymalem na chwile i ruszylem dalej juz nie bylo problemu. w sumie pamietam ze przed wymiana walu jak pojechalem za szybko tj ponad 180 to tez mi cos rzezilo dopki sie nie zatrzymalem, z tym ze wtedy bylo to o wiele bardziej zwaracajace uwage i inny dzwiek.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 13:29

Teoretycznie wał od 4.0 i 3,7 są identyczne , numer katalogowy jest ten sam z tym że końcówka w 4.0 jest BA a w 3,7 AB ale z jakichś tam powodów Shaftmaster wycofali się produkcji do 2011+ .chociaż problem rozrywania wałów występuje tylkow manualu prawdopodobnie przez drgania koła dwumasowego więc teoretycznie kupując aluminiowy wał do 4.0 automat bedzie pasować do 3,7 automat , ale czekam na potwierdzenie.
Tu nie chodzi o to że dwuczęściowy będzie lepszy dla 4,0 czy 3,7 bo do GT tuningowe są aluminiowe jednoczęsciowe rozsuwane na końcu , chodzi o to że w 4,0 i 3,7 wał jest rozsuwany po środku i łatwo ulega uszkodzeniu.
A czy ktoś kiedyś zadał pytanie Polskim firmom produkujące wały czy by zrobili taki aluminiowy? jest przecież kilka firm dobrych w kraju a to nic nadzwyczajnego taki wał dobrze zrobić , przynajmniej nie wierze że mogą gorzej zrobić znając amerykańską jakość i niedokładnośc...


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-26, 13:33

To zacznij temat zgłębiać a zobaczysz, że do Stara to są w stanie zrobić. Ale jak im powiesz że ma być wyważony dla 6-7k rpm, to okazuje się to nie do zrobienia.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 13:42

Bo pewnie maszyny mają do 2500 rpm :D

aha, czyli drążyłeś już temat..


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 13:55

Kurcze no i co tu robić ? w AM nie mają a Shaftmaster niewiadomo..
Przyznam szczerze że wymienił bym wał na alu nie tylko dla pewności że stalowy się nie urwie lecz dlatego że chciałbym się pozbyć typowego "transmission Clunk" który podobno aluminiowy wał tłumi a drażni mnie to nie miłosiernie :mad: chyba że Masz Caniggia patent na to ?


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-26, 14:03

Clunk, to trzeba luzy skasować w moście zazwyczaj. Ale najpierw trzeba mieć pewność, że z mostu pochodzą.

Odnośnie wału.

Stawiam na 99%, że wał od GT będzie pasował bez przeróbek do v6. Mosty są 8.8 cala, więc nie ma uzasadnienia aby mocowania miały się różnić.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 14:14

Clunk nie pochodzi z mostu ani z samego wału tylko ze skrzyni , sprawdzone bo wyjełem wał i sztywny bez najmniejszego luzu , w moscie żadnych luzów tzn. minimalny jak powinien a clunk wyraznie wychodzi ze skrzyni i przenosi na wale. Mój sąsiad z 3,7 2011 to ma, drugi kolega z czarnym V6 też ma więc może to nie jest normalne ale czeste. Pomaga oczywisće na 2-3 dni odłączenie akumulatora wiec to chyba sprawa programacji.
To jest tak jak tu opisują http://forums.themustangsource.com/f804 ... se-490197/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-26, 14:19

Sprawdzałem jeszcze coś, mosty są takie same, skrzynie są takie same, różnią się przełożeniami. Zamocowane są w tym samym miejscu więc długości wałów powinny być takie same.
Pytanie jest o flansze, czy są takie same, np od strony skrzyni.

Co więcej wiadomo, to auto i manual są takie same w 2011.

Najlepiej jakby Ci ktoś zmierzył odległości od flanszy do flanszy, rozstaw śrub w GT.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 16:07

No i jest odpowiedz od shafmaster

Hello Sacha,
2005-2010 V6 shafts are not the same.
One of the components required to build the 2012 V6 shaft is currently unavailable. We do not make the shaft.
Sorry,
David

Czyli od V6 4.0 nie pasuje :zalamany:

Oj, Paweł skrzynie chyba nie są te same skoro widok jest inny i wczesniej było 5 biegów teraz 6 , miałem fotki z poprzedniego i terażniejszego wyglądają zupełnie inaczej , poduszka skrzyni też inna więc pewnie długości też się zmieniają albo flansze


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-26, 16:14

Yoda, ja napisałem że skrzynie 2011 v6 i GT są takie same ( z racji, ze pisałem o wstawieniu wału z nowego GT), różnią się przełożeniami. Nie pisałem, że z 4.0 ma pasować, znaczy się na pewno nie pasuje.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-26, 17:29

Sorry , nie skapowałem
A cholera go wie jak tymi wałami, fakt że shafmaster nie robi do V6 2011+ bo niby brak im jakieś częsci do produkcji a robią do GT to gdzieś róznica musi być , a z drugiej strony może być że sorry nasze też eksplodują i nie bedziemy do V6 po prostu sprzedawać :zdegustowany: ale z kolei na AM odrużnione są wały do V6 i GT . Gdzieś czytałem że wały do V6 3,7 są najdłuższe od wszystkich innych w Stangach.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”