Wydech

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Wydech

Post autor: kuczko » 2008-10-09, 10:04

Hej,
W moim aucie mam pusty jeden katalizator, musieli mi odsunąć jedną sondę lambda od niego, żeby nie wariowała skrzynia (automat). Zastanawiam się, czy skoro muszę i tak kupić ten katalizator, to może warto by przerobić jakoś cały wydech? Nie znam się zupełnie na tym, nie wiem co można osiągnąć, ale może mi pomożecie i coś doradzicie?



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-09, 10:19

[quote:056beb7d54="kuczko"]W moim aucie mam pusty jeden katalizator[/quote:056beb7d54] a co się stało?
[quote:056beb7d54="kuczko"]Zastanawiam się, czy skoro muszę i tak kupić ten katalizator, to może warto by przerobić jakoś cały wydech?[/quote:056beb7d54] Zależy co chcesz osiągnąć ? Tanie to nie będzie ,poza tym sam wydech może dać Ci jedynie inne brzmienie a jak nie kupisz dedykowanego ( czytaj drogiego ) to można równie dobrze popsuć osiągi które i tak w V6 są przeciętne. Ja bym nie grzebał ,załóż kata i już, zwłaszcza że żadna firma robiąca wydechy "pod auto" w PL bez solidnego siana nie zrobi tego dobrze (przerabiałem temat w 2,5 V6 forda )


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-10-09, 11:00

ja bym na Twoim miejscu olał sprawe i nie zakladał katalizatora... bo niby po co? tylko nie pisz ze boisz sie badań technicznych :zdziwko:



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2008-10-09, 11:13

[quote:7541552308="alfatech"][quote:7541552308="kuczko"]W moim aucie mam pusty jeden katalizator[/quote:7541552308] a co się stało? [/quote:7541552308]
A miałem go "uderzonego" i wyczyszczonego po tym widocznie - przez to komputer i skrzynia nie działały tak jak trzeba, bo sonda lambda podawała nienormalne dane o tym co się dzieje w katalizatorze. Po odsunięciu sondy trochę "w tył" mogę już normalnie jeździć z przyjemnością i auto się nie przydusza i nie ma problemów ze zmianą biegów. Ale nie mogę długo jeździć z jednym pustym a drugim działającym, bo będę miał pół silnika działające "łatwiej", a pół trudniej :]

[quote:7541552308="kuczko"]Zastanawiam się, czy skoro muszę i tak kupić ten katalizator, to może warto by przerobić jakoś cały wydech?[/quote:7541552308] Zależy co chcesz osiągnąć ? Tanie to nie będzie ,poza tym sam wydech może dać Ci jedynie inne brzmienie a jak nie kupisz dedykowanego ( czytaj drogiego ) to można równie dobrze popsuć osiągi które i tak w V6 są przeciętne. Ja bym nie grzebał ,załóż kata i już, zwłaszcza że żadna firma robiąca wydechy "pod auto" w PL bez solidnego siana nie zrobi tego dobrze (przerabiałem temat w 2,5 V6 forda )[/quote]

Znalazłem takie opcje i się nad nimi zastanawiam.

http://www.americanmuscle.com/convertin ... haust.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.americanmuscle.com/mustang-e ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.americanmuscle.com/understan ... stems.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... l#shop-by3" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeśli za katalizator z tej strony miałbym zapłacić te 200$ i musieć go wspawywać w rury, a to nigdy nie jest tak dobrze zrobione jak "fabrycznie", to może lepiej wymienić całą środkową rurę na ta w układzie X i mieć dwa całkowicie osobne wydechy, bez łączenia ich w środku jak jest w oryginale. Ale jak mówię - nie znam się na tym prawie w ogóle, teraz staram się czytać wszystko co się da, rozmawiam z mechanikami - ale z nimi to wiadomo, że różnie może być ;)



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-09, 11:44

[b:80b7493d56]kuczko[/b:80b7493d56], jesteś teraz w Wawie więc podjedź może do Kreatora http://www.kreatormocy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; i pogadaj


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

wydechy

Post autor: celibad » 2008-10-09, 19:25

ja mam tez V6 i mam zrobiony od nowa cały wydech ... mam dwie rury puszczone od przodu , każda na jedną stronę , a na końcu założone tłumiki basowe ... auto chodzi pięknie , ma super głos , robiłem układ we Wrocławiu u kolegi co przerabia imprezy i inne lepsze wózki :) całość kosztowała 2500 zł , cała chyba z kwasówki ...


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-10-09, 21:02

[b:5408cfef5a]celibad[/b:5408cfef5a], można by prosić próbkę głosu jak to chodzi? :]


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: wydechy

Post autor: LIZZARD » 2008-10-09, 21:04

[quote:7614a3275e="celibad"] a na końcu założone tłumiki basowe ... auto chodzi pięknie , ma super głos[/quote:7614a3275e]

Potwierdzam w całej rozciągłości tematu :D, Hejka Celibad :papa:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Re: wydechy

Post autor: kuczko » 2008-10-09, 22:45

[quote:89e519de21="celibad"]ja mam tez V6 i mam zrobiony od nowa cały wydech ... mam dwie rury puszczone od przodu , każda na jedną stronę , a na końcu założone tłumiki basowe ... auto chodzi pięknie , ma super głos , robiłem układ we Wrocławiu u kolegi co przerabia imprezy i inne lepsze wózki :) całość kosztowała 2500 zł , cała chyba z kwasówki ...[/quote:89e519de21]

A jak Ci to zrobili? Odcieli za katalizatorami i tam wstawili wszystko swoje? Czy moze wymienili wszystko lacznie z kolektorami?



Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

wydech

Post autor: celibad » 2008-10-10, 10:34

katalizatory zostały , zaraz od nich idą rury do tył


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-10, 12:35

Ja mam V6 3.8... Na moje oko/ucho chodzi głosniej od nowego GT V8. Może się mylę...

GT od 2005r. na serii ma całkowicie normalny gang. Niestety nie porównywalny do muscle carów z lat 60-70tych. No ale epoka się zmieniła i to już nie samo co 30-40 lat temu :(

Wracając do tematu.

Zastanawiałem się nad przeróbką... Ale on chodzi głośno po odpaleniu, po tem cicho podczas jazdy 1500-2200 obr - cisza :)

Podczas wkręcania w obroty głośno :D

I też myślałem co zrobić. Może dwa wydechy? Ale trąci mi to podróbką GT...

U mnie są dwa katy i jeden tłumik przed osią tylną i dalej sama rura. Dźwięk dobry, fajnie gulgocze jak sie puści pedał gazu. :hyhy:

U siebie bym wywalił tłumik i... właśnie może bez? A jak nie będzie gulgotu? A może inny mniej tłumiący? A jak nie będzie gulgotu? Pociąć łatwo :)

Co do mocy, to nie przesadzajmy są u nas fachowcy dobrzy. Wystarczy shamować auto przed wymianą i po. Będzie problem wracamy na modyfikacje...

2.5 tys zł to dobra cena za profi wydech u fachowców od tuningu i z kwasówki. "Normalny wydech" na pewno wyjdzie taniej :)

[b:6047abd3b4]kuczko[/b:6047abd3b4], jak nie ma problemu bez kata to po co je wkładać? Zerknij na spalanie, pojedź na hamownię. Jak masz moc OK, spalanie podobne do kolegów, to bym wywalił drugiego kata i się nie pitolił jak matka z łobuzem :hyhy:

Co do sprawy X czy H , to tutaj jest pare słów i fotek:
http://www.miracerros.com/mustang/pipes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Re: wydech

Post autor: kuczko » 2008-10-10, 12:45

[quote:6bdce63f1a="celibad"]katalizatory zostały , zaraz od nich idą rury do tył[/quote:6bdce63f1a]

A jeszcze jedno - jak masz wypuszczony drugi tlumik? Masz jakos wyciety zderzak/nowy zderzak/nie ma wciecia? :)



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-10, 12:45

[b:305bab38be]LIZZARD[/b:305bab38be], w sensie V8 chodzi aksamitniej, chłopaki na spocie przegazowywali, a mój tak charcząco...


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2008-10-10, 12:47

[quote:055af8c6d8="Radek"]
[b:055af8c6d8]kuczko[/b:055af8c6d8], jak nie ma problemu bez kata to po co je wkładać? Zerknij na spalanie, pojedź na hamownię. Jak masz moc OK, spalanie podobne do kolegów, to bym wywalił drugiego kata i się nie pitolił jak matka z łobuzem :hyhy:
[/quote:055af8c6d8]

Ponoc w V'kach nie powinno byc tak, ze silnik bedzie mial rozne cisnienie na wylocie (jeden katalizator, drugi pusty), bo na dluzsza mete zazyna to silnik. Wiec albo wydlubie tez drugi, albo wymienie ten w jakis sposob ;)



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2008-10-10, 12:53

Kuczko, chodziło mi właśnie o wydłubanie.

Mi się taki sound podobuje, może na niskich ciut za głośny
" onclick="window.open(this.href);return false;

Mój po odjęciu gazu tak gulgocze, ale ciszej - ten jest cool:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Chodzi o rak tego gulgotu na powrocie w GT od 05.


A tu stock-owe GT:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Dźwięk jest ale gulgoty ni ma :(

Peace :)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”