Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 14:11

Czytałem kilka różnych wątków ale chciałbym jeszcze, żebyście poradzili:

W mojej V6 mam teraz tłumik Mangnaflow - fajnie burczy na wolnych obrotach, ale przy 2-2,5 tyś rpm buczenie w środku rozsadza łeb...

W sumie nie zależy mi na tym, żeby mój Mustang ryczał, chyba bardziej cenię komfort jazdy. Mimo wszystko, też nie chcę, żeby brzmiał jak jakiś 'zwykły' samochodzik.

Pytanie: czy wymiana wydechu na stockowy GT będzie złotym środkiem w moim przypadku? Czy taką wymianę zrobi dobrze normalny warsztat, czy muszą być magicy od amerykańskich koni?

dodam, że wczorajsza przygoda z betonowym śmietniczkiem, który się w mroku zaczaił za tylnym zderzakiem , żeby go porysować przy cofaniu :cenzura: , dodatkowo skłania mnie ku wymianie zderzaka pod dwie rury...

EDIT: czy ktoś próbował tego: exhaust-drone-fixed


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Macc » 2011-12-29, 14:33

Mam stokowy od GT, mogę Ci oddać za symboliczną kaskę :)



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Koral » 2011-12-29, 15:58

stockowy od GT jest ok, bardzo dobrze brzmi przy silniku 4,6V8 :)
ale nie wiem jaki bedzie dzwiek przy V6..

ew jak cenisz komfort to idealnym rozwiazaniem sa cut outy ,tutaj masz temat http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=52&t=1756" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuba ma je w swoim GT, normalnie nie slychac ze auto chodzi a jak nacisnei przycisk to odrazu slychac bulgot V8 :)

swoja droga bardzo mu cicho chodzi ten fabryczny wydech, w moich GT byl wyraznei glosniejszy.. ale to jzu w kilku zauwazylem ,w GT Pudla (wczesniej Lizarda )tez cicho pracuje,moze kwestia przepalenia jak sie daje czesciej po garach ;)




Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 16:37

a jak ze zmianą wydechu w V6 - co będę jeszcze potrzebował - jakieś X-pipe/H-pipe/Y-pipe (gdzieś czytałem, że X do V6 większą moc ponoć daje niż inne..?), wieszaki, cudaki...? Jest może jakiś temat stary w którym opisana jest taka zamiana?

I jeszcze pytanie o zderzak - kupić nowy za 550, czy znajdę taniej coś używanego?
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 16:48 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2011-12-29, 16:42

tom.tom pisze:a jak ze zmianą wydechu w V6 - co będę jeszcze potrzebował - jakieś X-pipe/H-pipe, wieszaki, cudaki...? Jest może jakiś temat stary w którym opisana jest taka zamiana?

I jeszcze pytanie o zderzak - kupić nowy za 550, czy znajdę taniej coś używanego?
przeciez masz juz podwojny wydech...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2131
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: stang232 » 2011-12-29, 18:52

tom.tom pisze:a jak ze zmianą wydechu w V6 - co będę jeszcze potrzebował - jakieś X-pipe/H-pipe/Y-pipe (gdzieś czytałem, że X do V6 większą moc ponoć daje niż inne..?), wieszaki, cudaki...? Jest może jakiś temat stary w którym opisana jest taka zamiana?
No właśnie tom.tom zadałeś dobre pytanie - mnie też nurtuje czy podwójny wydech w V6 połączyć na H, X czy prosto
Wg tego http://www.miracerros.com/mustang/pipes_hpipe.htm" onclick="window.open(this.href);return false; co wg mnie ma nawet sens, połączenie na H nie ma aż takiego dużego wpływu jak w V8.
Może ma ktos jakieś doświadczenia z tym?


Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 20:54

no np. w tym wątku piszą tak "the x pipe on the v6 is better for sound and performance"

...ale fajnie by było jakby ktoś opisał gotowe rozwiązanie, które ma w swoim V6


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2011-12-29, 22:26

ja miałem w V6 połączenie X z magnaflow i dawało nieźle czadu!!!


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 22:45

pudel pisze:ja miałem w V6 połączenie X z magnaflow i dawało nieźle czadu!!!
Ja chyba chciałbym normalne tłumiki, żeby były bez drone, ewentualnie wypruję je w środku wg tego co cannigia opisywał kiedyś.

A robiłeś według jakiegoś schematu, czy za pomocą jakiegoś gotowego zestawu?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2011-12-29, 22:47

Tomtom a czytales ten wątek? http://www.mustangklub.pl/forum/viewtop ... ipe#p31271" onclick="window.open(this.href);return false;
Troche tam pisali w tym temacie



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2011-12-29, 22:50

tom.tom pisze:
pudel pisze:ja miałem w V6 połączenie X z magnaflow i dawało nieźle czadu!!!
Ja chyba chciałbym normalne tłumiki, żeby były bez drone, ewentualnie wypruję je w środku wg tego co cannigia opisywał kiedyś.

A robiłeś według jakiegoś schematu, czy za pomocą jakiegoś gotowego zestawu?
Ja miałem gotowy zestaw Obrazek


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: YoDa » 2011-12-29, 22:54

TomTom , ja miałem od GT tłumik i byłem mega zadowolony , dobry kompromiś między Flowmaster a stockowym. Polecam , nie będzieś żałował ! ;) tylko znajdz troche zużyte , lekko przepalone , będzie lepszy gang.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2011-12-29, 23:09

Stachu_xjr pisze:tylko dwa tłumiki końcowe z kompletem uchwytów do zawieszenia
tak? a do czego podłączysz drugi tłumik? potrzebna jest jeszcze x lub H pipe i potem rura na drugą stronę...

http://www.ehow.com/list_6465677_v6-mus ... -tips.html" onclick="window.open(this.href);return false;


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2011-12-29, 23:26

Ja chcę zrobic tak samo. Mam juz dwa tlumiki i zderzak od gt.
Zagladalem pod auto i .... mam pytanie. Po jaką cholere wychodza z silnika dwie rury, dwa katalizatory, zeby potem się łączyć w jedno?

Z moich ogledzin wynika, ze muszę w mijsce gdzie dwie rury lacza sie w jedna wstawic y-pipe i dokupic kawal rury na druga strone. I tutaj pytanie. Czy mozna ta rure gdzies kupic? Czy mozna to dorobic? Ile mogą te dwa elementy kosztować? Oczywiscie jeszcze jakies zawiesia sa potrzebne.

I pytanie zasadnicze . Czy przez to bedzie duzo glosniejszy? Nie zalezy mi na tym . Bardziej chodzi o wyglad zeby mial dwa tlumiki .



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-30, 00:14

@rzabsky - no mi dokładnie o to samo chodzi. Tłumiki od GT nie powinny być głośniejsze, powinny fajnie brzmieć ale bez drone, tak jak Magnaflow, czy inne *flow*-cuda

W linku, który podał pudel jest wszystko faktycznie napisane - to miejsce, gdzie jest w V6 Y trzeba zamienić na X albo H.

Na róznych forach US różnie piszą na temat H/X ale zwykle powtarza się opinia, że H brzmi lepiej a X daje więcej mocy - czy macie jakieś własne doświadczenia w tej kwestii?

Podłączam się wiec do pytania rzabskiego - czy mając już tłumiki od GT, H/X i rurę trzeba kupić z jakiegoś zestawu, czy dać do zrobienia komuś od tłumików?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”