Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-19, 15:02

Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany przełożeń idąc za radą Caniggia i po zrobieniu rozeznania wychodzi na to, że mam następujące opcje:

1) wymienić bebechy w tym moście co mam i zostawić wał
2) kupić używany most od GT (np. na Allegro za 3tyś) i w nim wymienić bebechy, bo wątpię, żebym trafił na taki z 3.73 a tym bardziej 4.10
3) kupić nowy most Ford Racing w US (1300USD+200 transport) z 3.73
4) Do opcji 2 i 3 może być flansza od Cobry i wał od V6 albo stockowy wał od GT

I teraz tak:

opcja 1) jest pewno najtańsza, ale zostaje mi słaby most bez szpery i wał, który przy zmienionych przełożeniach i prędkości 175 zaczyna wariować.
opcja 2) tutaj prawdę mówiąc boję się, że kupię most, który będzie trafiony albo zużyty i poza przełożeniami trzeba będzie wszystko inne też w nim wymienić
opcja 3) to pewno najlepsze ale i najdroższe rozwiązanie, choć nie znalazłem gotowych mostów z 4.10, najwyższe było 3.73, więc pewno i tak trzeba będzie grzebać w bebechach (chociaż można ewentualnie zrobić to w drugim etapie)

co do wału, to tez na pewno lepszą opcją jest kupienie używanego stockowego od GT.

Wiem, że Caniggia robił 1) i mówił, że kupa grzebaniny i jest problem z wałem przy wyższych prędkościach... Czy ktoś z was robił jakieś inne rozwiązanie?

Popytam też na amerykańskich forach, ale chętnie usłyszę wasze opinie na ten temat.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: AluStar » 2012-03-19, 20:11

Czyli brakuje ci Momentu - Tak ??
Celem twoim jest mocniejsze ale wolniejsze autko ??
Jezeli tak to dobre rozwiazanie. ja nei zmienialem to nie chce wprowadzic w blad- mam 3:55 i jest dosc mocne



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: XerofaN » 2012-03-19, 22:23

no ja walsnie jestem w trakcie ogarniecia aluminiowego walu zeby wlasnie nie bylo problemow powyzej 180.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-19, 22:36

Xerofan - wał rozwiąże problem obrotów, ale w moście 8,8 będzie też szpera, która dodatkowo poprawi właściwości jezdne i wpłynie na przyspieszenie... czy ty też masz wstawioną szperę?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-19, 22:47

@Alu - tak chodzi o kopa. Przy 4.10 powinienem mieć dalej 200km/h a powyżej to i tak bym się bał lecieć konikiem bez wymiany całego zawiasa.

Ja jeżdżę głównie po mieście i sądzę, że z większego kopa będę miał lepszą frajdę niż z prędkości ponad 200.

...a przy 4.10 V6 ponoć zwija asfalt :hyhy:

Oczywiście mógłbym inwestować w jakiś xxx-charger ale to finansowo nie ma sensu przy V6...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: XerofaN » 2012-03-19, 22:59

jakich obrotow i jakim moscie 8,8? szpere mam



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-19, 23:14

@Xerofan "problem obrotów" - że wał od V6 nie daje rady bo nie jest wyważony jak należy, most 8,8" to standard w GT, V6 mają 7,5". A nie wiedziałem, że masz też szperę.

czyli ty masz opcję 1) + szpera

hmmmm... ciekawe jakie w takim razie jest koszt wymiany przełożeń w moście V6 + założenie szpery + nowy wał aluminiowy? Jak to się ma kosztowo do kupna mostu 8,8" i stockowego wału GT? No i jakie znaczenie ma to, że sam most 8,8 jest mocniejszy od 7,5...?

o takim moście myślę


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-22, 15:35

hmmm sam sobie odpowiadam... raczej liczyłem na inne opinie poza moją własną... ;)

Znalazłem jeszcze "TakeOff-a" 8,8 z zamontowaną flanszą Cobry, tak, że pasuje do stockowego wału V6 - za 880 USD, LJ oszacował transport na ok 200 USD

Czyli mam do wyboru:

- TakeOff za Stanów z flanszą Cobry za łącznie jakieś 1100USD (to się może powiększyć o cło i VAT ;( )
- używka z Polski most GT z gwarancją 1 m-c, ponoć ma przełożenia 3,73 - za 3300 (do tego będę musiał dopasować wał od GT a nie mam jeszcze 100% pewności, że będzie pasował...)

co sądzisie?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: alski » 2012-03-22, 20:14

viewtopic.php?f=14&t=3313&p=65262&hilit ... nie#p65262" onclick="window.open(this.href);return false;

tu było o przełożeniach...

Mam do sprzedania nowy, kompletny dyfer 3.55 (seryjny od manuala) za tanie pieniądze. kontakt na priv!


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-24, 22:12

ok, czyli z tamtego wątku wynika, że były 3.31 albo 3.55, więc jeżeli gość mówi, że ma oryginał z GT z 3.73, to albo ściemnia, albo był przerabiany? Ale z drugiej strony skąd w takim razie jest ten take off ze Stanów z 3.73?

Walczę z myślami - ten take off ze Stanów, czy most od GT... Jak ten ze Stanów, to ma już 3.73 i flanszę od Cobry, czyli np. wymianę wału mogę zostawić na drugi etap modyfikacji... Most od GT pewno będzie tańszy, ale jak nie będzie w nim 3.73, to dojdzie koszt przełożeń i roboty, no i ciągle znak zapytania z dopasowaniem wału od GT.

Dawajcie opinie - jakie jest wasze zdanie, co brać jeszcze pod uwagę?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-27, 14:14

Ja dalej myślę i liczę. Ponieważ nikt nie jest w stanie póki co potwierdzić na 100%, że da się dopasować wał od GT, więc na razie zakup używanego mostu z GT jest pod znakiem zapytania. Zacząłem też rozważać jednak wymianę przełożeń i instalację szpery w moim moście. Opinie są takie, że jeżeli ni planuję zwiększać mocy silnika powyżej 300HP, to most 7.5" wystarczy. Kosztowo to wygląda tak:

---- opcja #1 -----

Ford Racing Traction - LOK Limited Slip Differential - 28 Spline 7.5in (79-85 V8; 86-10 V6) - 205USD
Ford Racing 4.10 Gears + 7.5in Bearing Kit (05-10 V6) - 255USD

Razem części 460 USD + cło 4% + VAT 23% = około 1860PLN brutto

potwierdzony koszt instalacji w serwisie, który już to robił - 1000PLN brutto

Łączny koszt 2860PLN brutto (po wrzuceniu w koszty odpowiednio mniej) - ewentualnie transport, ale to pewno grosze - powiedzmy łącznie 3000PLN

--------- opcja #2 ------

New takeoffs 2011 Mustang GT 8.8 Rear End Axle w/ 4.10 gears - 970USD
Ford 2003-2004 Cobra 8.8 Pinion Flange - 44USD

Razem części: 1010USD + cło 4% + VAT 23% + transport 200USD = około 4700 PLN (jeżeli transportu nie dolicza się przed cłem i podatkiem!)
Koszt instalacji - 650PLN brutto

Łączny koszt 5250PLN - czyli grubo więcej niż opcja 1...

-------

I teraz tak - jeżeli okaże się, że wał lata za bardzo, to trzeba będzie w obu przypadkach kupić aluminiowy wał do V6 za 550 USD - ale to mogę sobie zrobić w II etapie...

---- opcja 3 ----

używany most GT w Polsce - ok 3300 brutto + przekładka 650 + używany wał GT 700 - razem 4650 brutto

w opcji 3 nie mam nadal pewności, czy tak się da, czy wał będzie pasował, ponadto w opcji 3 przełożenie to 3.73. Dodatkowo nie mam pewności w jakim stanie będzie ten most...

------

Zaczynam się skłaniać jednak do opcji #1 chyba....

Opinie?

EDIT: Heh, wymiana całego mostu 650 brutto - czyli niewiele taniej niż przełożenia + szpera. Czyli koszt opcji 2 i 3 rośnie o 250zł (juz poprawiłem na czerwono)
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 13:05 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Maślana
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 2011-03-07, 22:25
Model: SN95 FT470
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarno-pomarańczowy

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Maślana » 2012-03-28, 12:35

tom.tom jeśli już się zdecydujesz na opcję nr 1 i wszystko poskładasz do kupy i będzie git to daj znać bo myślę o identycznym rozwiązaniu do mojego konika czyli szpera+przełożenie 4.1 żeby był mocniejszy od zera i żeby zwijał asfald jak to ładnie określiłeś we wcześniejszych wypowiedziach no i niestety troszkę wolniejszy :( no i żeby to wszystko współpracowało z automatem....



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: XerofaN » 2012-03-28, 14:11

przy 3.73 bo takie chybamam ;P wal nie przeszkadza do tych 180. tzn jest jeszcze dodatkowy dzwiek jak w starym ikarusie przy utrzymywaniu predkosci 60-120kmh gdzies. mi to nie przeszkadza a fajnie zrywa sie jak wcisne. no i wal widzialem za 450$ aluminiowy. chce go sciagnac ale czekam na karte platnicza a czas goni i chyba dupa z tego bedzie ;/ takze jakbys cos ciagnal z usa to dawaj znac to sie dorzuce.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-28, 14:47

a czy ktoś wie jak to wpływa na żywotność skrzyni? Ja mam akurat automat, ale pewno na manual też ma to wpływ - w końcu to powinno być większe obciążenie dla skrzyni...?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: bart.knop » 2012-03-28, 19:35

tom - lekko sie sfilmowales :)
czekam na rezultat!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”