Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
Od dłuższego czasu przymierzam się do zmiany przełożeń idąc za radą Caniggia i po zrobieniu rozeznania wychodzi na to, że mam następujące opcje:
1) wymienić bebechy w tym moście co mam i zostawić wał
2) kupić używany most od GT (np. na Allegro za 3tyś) i w nim wymienić bebechy, bo wątpię, żebym trafił na taki z 3.73 a tym bardziej 4.10
3) kupić nowy most Ford Racing w US (1300USD+200 transport) z 3.73
4) Do opcji 2 i 3 może być flansza od Cobry i wał od V6 albo stockowy wał od GT
I teraz tak:
opcja 1) jest pewno najtańsza, ale zostaje mi słaby most bez szpery i wał, który przy zmienionych przełożeniach i prędkości 175 zaczyna wariować.
opcja 2) tutaj prawdę mówiąc boję się, że kupię most, który będzie trafiony albo zużyty i poza przełożeniami trzeba będzie wszystko inne też w nim wymienić
opcja 3) to pewno najlepsze ale i najdroższe rozwiązanie, choć nie znalazłem gotowych mostów z 4.10, najwyższe było 3.73, więc pewno i tak trzeba będzie grzebać w bebechach (chociaż można ewentualnie zrobić to w drugim etapie)
co do wału, to tez na pewno lepszą opcją jest kupienie używanego stockowego od GT.
Wiem, że Caniggia robił 1) i mówił, że kupa grzebaniny i jest problem z wałem przy wyższych prędkościach... Czy ktoś z was robił jakieś inne rozwiązanie?
Popytam też na amerykańskich forach, ale chętnie usłyszę wasze opinie na ten temat.
1) wymienić bebechy w tym moście co mam i zostawić wał
2) kupić używany most od GT (np. na Allegro za 3tyś) i w nim wymienić bebechy, bo wątpię, żebym trafił na taki z 3.73 a tym bardziej 4.10
3) kupić nowy most Ford Racing w US (1300USD+200 transport) z 3.73
4) Do opcji 2 i 3 może być flansza od Cobry i wał od V6 albo stockowy wał od GT
I teraz tak:
opcja 1) jest pewno najtańsza, ale zostaje mi słaby most bez szpery i wał, który przy zmienionych przełożeniach i prędkości 175 zaczyna wariować.
opcja 2) tutaj prawdę mówiąc boję się, że kupię most, który będzie trafiony albo zużyty i poza przełożeniami trzeba będzie wszystko inne też w nim wymienić
opcja 3) to pewno najlepsze ale i najdroższe rozwiązanie, choć nie znalazłem gotowych mostów z 4.10, najwyższe było 3.73, więc pewno i tak trzeba będzie grzebać w bebechach (chociaż można ewentualnie zrobić to w drugim etapie)
co do wału, to tez na pewno lepszą opcją jest kupienie używanego stockowego od GT.
Wiem, że Caniggia robił 1) i mówił, że kupa grzebaniny i jest problem z wałem przy wyższych prędkościach... Czy ktoś z was robił jakieś inne rozwiązanie?
Popytam też na amerykańskich forach, ale chętnie usłyszę wasze opinie na ten temat.

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
Czyli brakuje ci Momentu - Tak ??
Celem twoim jest mocniejsze ale wolniejsze autko ??
Jezeli tak to dobre rozwiazanie. ja nei zmienialem to nie chce wprowadzic w blad- mam 3:55 i jest dosc mocne
Celem twoim jest mocniejsze ale wolniejsze autko ??
Jezeli tak to dobre rozwiazanie. ja nei zmienialem to nie chce wprowadzic w blad- mam 3:55 i jest dosc mocne
-
- Forumowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
- Model: Pony
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
no ja walsnie jestem w trakcie ogarniecia aluminiowego walu zeby wlasnie nie bylo problemow powyzej 180.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
Xerofan - wał rozwiąże problem obrotów, ale w moście 8,8 będzie też szpera, która dodatkowo poprawi właściwości jezdne i wpłynie na przyspieszenie... czy ty też masz wstawioną szperę?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
@Alu - tak chodzi o kopa. Przy 4.10 powinienem mieć dalej 200km/h a powyżej to i tak bym się bał lecieć konikiem bez wymiany całego zawiasa.
Ja jeżdżę głównie po mieście i sądzę, że z większego kopa będę miał lepszą frajdę niż z prędkości ponad 200.
...a przy 4.10 V6 ponoć zwija asfalt
Oczywiście mógłbym inwestować w jakiś xxx-charger ale to finansowo nie ma sensu przy V6...
Ja jeżdżę głównie po mieście i sądzę, że z większego kopa będę miał lepszą frajdę niż z prędkości ponad 200.
...a przy 4.10 V6 ponoć zwija asfalt

Oczywiście mógłbym inwestować w jakiś xxx-charger ale to finansowo nie ma sensu przy V6...

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
@Xerofan "problem obrotów" - że wał od V6 nie daje rady bo nie jest wyważony jak należy, most 8,8" to standard w GT, V6 mają 7,5". A nie wiedziałem, że masz też szperę.
czyli ty masz opcję 1) + szpera
hmmmm... ciekawe jakie w takim razie jest koszt wymiany przełożeń w moście V6 + założenie szpery + nowy wał aluminiowy? Jak to się ma kosztowo do kupna mostu 8,8" i stockowego wału GT? No i jakie znaczenie ma to, że sam most 8,8 jest mocniejszy od 7,5...?
o takim moście myślę
czyli ty masz opcję 1) + szpera
hmmmm... ciekawe jakie w takim razie jest koszt wymiany przełożeń w moście V6 + założenie szpery + nowy wał aluminiowy? Jak to się ma kosztowo do kupna mostu 8,8" i stockowego wału GT? No i jakie znaczenie ma to, że sam most 8,8 jest mocniejszy od 7,5...?
o takim moście myślę

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
hmmm sam sobie odpowiadam... raczej liczyłem na inne opinie poza moją własną... 
Znalazłem jeszcze "TakeOff-a" 8,8 z zamontowaną flanszą Cobry, tak, że pasuje do stockowego wału V6 - za 880 USD, LJ oszacował transport na ok 200 USD
Czyli mam do wyboru:
- TakeOff za Stanów z flanszą Cobry za łącznie jakieś 1100USD (to się może powiększyć o cło i VAT
)
- używka z Polski most GT z gwarancją 1 m-c, ponoć ma przełożenia 3,73 - za 3300 (do tego będę musiał dopasować wał od GT a nie mam jeszcze 100% pewności, że będzie pasował...)
co sądzisie?

Znalazłem jeszcze "TakeOff-a" 8,8 z zamontowaną flanszą Cobry, tak, że pasuje do stockowego wału V6 - za 880 USD, LJ oszacował transport na ok 200 USD
Czyli mam do wyboru:
- TakeOff za Stanów z flanszą Cobry za łącznie jakieś 1100USD (to się może powiększyć o cło i VAT

- używka z Polski most GT z gwarancją 1 m-c, ponoć ma przełożenia 3,73 - za 3300 (do tego będę musiał dopasować wał od GT a nie mam jeszcze 100% pewności, że będzie pasował...)
co sądzisie?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
viewtopic.php?f=14&t=3313&p=65262&hilit ... nie#p65262" onclick="window.open(this.href);return false;
tu było o przełożeniach...
Mam do sprzedania nowy, kompletny dyfer 3.55 (seryjny od manuala) za tanie pieniądze. kontakt na priv!
tu było o przełożeniach...
Mam do sprzedania nowy, kompletny dyfer 3.55 (seryjny od manuala) za tanie pieniądze. kontakt na priv!
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
ok, czyli z tamtego wątku wynika, że były 3.31 albo 3.55, więc jeżeli gość mówi, że ma oryginał z GT z 3.73, to albo ściemnia, albo był przerabiany? Ale z drugiej strony skąd w takim razie jest ten take off ze Stanów z 3.73?
Walczę z myślami - ten take off ze Stanów, czy most od GT... Jak ten ze Stanów, to ma już 3.73 i flanszę od Cobry, czyli np. wymianę wału mogę zostawić na drugi etap modyfikacji... Most od GT pewno będzie tańszy, ale jak nie będzie w nim 3.73, to dojdzie koszt przełożeń i roboty, no i ciągle znak zapytania z dopasowaniem wału od GT.
Dawajcie opinie - jakie jest wasze zdanie, co brać jeszcze pod uwagę?
Walczę z myślami - ten take off ze Stanów, czy most od GT... Jak ten ze Stanów, to ma już 3.73 i flanszę od Cobry, czyli np. wymianę wału mogę zostawić na drugi etap modyfikacji... Most od GT pewno będzie tańszy, ale jak nie będzie w nim 3.73, to dojdzie koszt przełożeń i roboty, no i ciągle znak zapytania z dopasowaniem wału od GT.
Dawajcie opinie - jakie jest wasze zdanie, co brać jeszcze pod uwagę?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
Ja dalej myślę i liczę. Ponieważ nikt nie jest w stanie póki co potwierdzić na 100%, że da się dopasować wał od GT, więc na razie zakup używanego mostu z GT jest pod znakiem zapytania. Zacząłem też rozważać jednak wymianę przełożeń i instalację szpery w moim moście. Opinie są takie, że jeżeli ni planuję zwiększać mocy silnika powyżej 300HP, to most 7.5" wystarczy. Kosztowo to wygląda tak:
---- opcja #1 -----
Ford Racing Traction - LOK Limited Slip Differential - 28 Spline 7.5in (79-85 V8; 86-10 V6) - 205USD
Ford Racing 4.10 Gears + 7.5in Bearing Kit (05-10 V6) - 255USD
Razem części 460 USD + cło 4% + VAT 23% = około 1860PLN brutto
potwierdzony koszt instalacji w serwisie, który już to robił - 1000PLN brutto
Łączny koszt 2860PLN brutto (po wrzuceniu w koszty odpowiednio mniej) - ewentualnie transport, ale to pewno grosze - powiedzmy łącznie 3000PLN
--------- opcja #2 ------
New takeoffs 2011 Mustang GT 8.8 Rear End Axle w/ 4.10 gears - 970USD
Ford 2003-2004 Cobra 8.8 Pinion Flange - 44USD
Razem części: 1010USD + cło 4% + VAT 23% + transport 200USD = około 4700 PLN (jeżeli transportu nie dolicza się przed cłem i podatkiem!)
Koszt instalacji - 650PLN brutto
Łączny koszt 5250PLN - czyli grubo więcej niż opcja 1...
-------
I teraz tak - jeżeli okaże się, że wał lata za bardzo, to trzeba będzie w obu przypadkach kupić aluminiowy wał do V6 za 550 USD - ale to mogę sobie zrobić w II etapie...
---- opcja 3 ----
używany most GT w Polsce - ok 3300 brutto + przekładka 650 + używany wał GT 700 - razem 4650 brutto
w opcji 3 nie mam nadal pewności, czy tak się da, czy wał będzie pasował, ponadto w opcji 3 przełożenie to 3.73. Dodatkowo nie mam pewności w jakim stanie będzie ten most...
------
Zaczynam się skłaniać jednak do opcji #1 chyba....
Opinie?
EDIT: Heh, wymiana całego mostu 650 brutto - czyli niewiele taniej niż przełożenia + szpera. Czyli koszt opcji 2 i 3 rośnie o 250zł (juz poprawiłem na czerwono)
---- opcja #1 -----
Ford Racing Traction - LOK Limited Slip Differential - 28 Spline 7.5in (79-85 V8; 86-10 V6) - 205USD
Ford Racing 4.10 Gears + 7.5in Bearing Kit (05-10 V6) - 255USD
Razem części 460 USD + cło 4% + VAT 23% = około 1860PLN brutto
potwierdzony koszt instalacji w serwisie, który już to robił - 1000PLN brutto
Łączny koszt 2860PLN brutto (po wrzuceniu w koszty odpowiednio mniej) - ewentualnie transport, ale to pewno grosze - powiedzmy łącznie 3000PLN
--------- opcja #2 ------
New takeoffs 2011 Mustang GT 8.8 Rear End Axle w/ 4.10 gears - 970USD
Ford 2003-2004 Cobra 8.8 Pinion Flange - 44USD
Razem części: 1010USD + cło 4% + VAT 23% + transport 200USD = około 4700 PLN (jeżeli transportu nie dolicza się przed cłem i podatkiem!)
Koszt instalacji - 650PLN brutto
Łączny koszt 5250PLN - czyli grubo więcej niż opcja 1...
-------
I teraz tak - jeżeli okaże się, że wał lata za bardzo, to trzeba będzie w obu przypadkach kupić aluminiowy wał do V6 za 550 USD - ale to mogę sobie zrobić w II etapie...
---- opcja 3 ----
używany most GT w Polsce - ok 3300 brutto + przekładka 650 + używany wał GT 700 - razem 4650 brutto
w opcji 3 nie mam nadal pewności, czy tak się da, czy wał będzie pasował, ponadto w opcji 3 przełożenie to 3.73. Dodatkowo nie mam pewności w jakim stanie będzie ten most...
------
Zaczynam się skłaniać jednak do opcji #1 chyba....
Opinie?
EDIT: Heh, wymiana całego mostu 650 brutto - czyli niewiele taniej niż przełożenia + szpera. Czyli koszt opcji 2 i 3 rośnie o 250zł (juz poprawiłem na czerwono)
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 13:05 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 2 razy.

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-03-07, 22:25
- Model: SN95 FT470
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarno-pomarańczowy
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
tom.tom jeśli już się zdecydujesz na opcję nr 1 i wszystko poskładasz do kupy i będzie git to daj znać bo myślę o identycznym rozwiązaniu do mojego konika czyli szpera+przełożenie 4.1 żeby był mocniejszy od zera i żeby zwijał asfald jak to ładnie określiłeś we wcześniejszych wypowiedziach no i niestety troszkę wolniejszy
no i żeby to wszystko współpracowało z automatem....

-
- Forumowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
- Model: Pony
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
przy 3.73 bo takie chybamam ;P wal nie przeszkadza do tych 180. tzn jest jeszcze dodatkowy dzwiek jak w starym ikarusie przy utrzymywaniu predkosci 60-120kmh gdzies. mi to nie przeszkadza a fajnie zrywa sie jak wcisne. no i wal widzialem za 450$ aluminiowy. chce go sciagnac ale czekam na karte platnicza a czas goni i chyba dupa z tego bedzie ;/ takze jakbys cos ciagnal z usa to dawaj znac to sie dorzuce.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady
a czy ktoś wie jak to wpływa na żywotność skrzyni? Ja mam akurat automat, ale pewno na manual też ma to wpływ - w końcu to powinno być większe obciążenie dla skrzyni...?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691