Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-30, 22:38

Tak sobie kombinuję, czy nie dało by się doprowadzić dodatkową rurą gdzieś z dołu zderzaka zimne powietrze do stożka - czy gra może być warta świeczki?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Macc » 2012-03-30, 22:49

Nie kombinuj z pierdółkami tylko załóż sperchargera i już. Kółka czy dolociki włóż między bajeczki. Aleeee pamiętaj, że jak chcesz coś urwać na 1/4 mili to zdejmij wyposażenie tak by auto było lżejsze - fizyka. Serio serio



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-30, 22:53

no tylko zastanawiam się nad sensem, bo sądzę, że ten mój V6 plus charger to cenowo będzie V8, więc nie wiem czy to ma sens. Natomiast jezeli małym kosztem da się coś poprawić i mieć przy tym trochę satysfakcji, to czemu nie?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-03-31, 00:24

tom.tom czy zdajesz sobie sprawe
- ze załóżmy da się puscic nawiew na CAI z dolu.
zacznie padać deszcz , będą kałuże - to tak jak zimne powietrze zassasz zimne nie powietrze a wode.
- poszukaj troche na forach jak rozwiazal takie cos Shelby w wersjach SS.

Poszukaj sobie jakis wzor mocno rozbudowanego mustanga w USA i na podstawie jego modow i opini działaj. Unikniesz wątpliwości i błędów w modach.

Powiem takie moze nie na miejscu powiedzenie i bez urazy dla naszych konikow !!
...." przestań kombinować bo z gó..a bata nie ukręcisz "



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-31, 01:07

Alu - no tak, ale jak teraz patrzę na osłonę od mojego stożka, to w zasadzie też nie jest od dołu zabezpieczony - fakt, że jest jakaś tam odległość od podłoża, ale jednak...

Znalazłem taki tutorial


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-03-31, 18:56

Tak jesli juz koniecznie chcesz taki patent zastosowac to:
- musisz sie wzorowac na rozwiazanich z chlodzenai chamulcow i takich informacji szukaj.
- poszukaj zdjec SHELBY SS 2013 ROK ma ciekawie zrobione lapacze powietrza - bardzo orginalnie. Rear brake duct kit
viewtopic.php?f=85&t=155&start=135#p62914" onclick="window.open(this.href);return false;
- to ponizej uwazam ze bedzie za slabe
Obrazek

Watek jak to zrobil tomek http://mustangklub.home.pl/forum/viewto ... 195#p49214" onclick="window.open(this.href);return false;

Zrob takei cos Obrazek



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: witekz » 2012-04-01, 11:19

to sie nazywa RAM AIR Kit i mozna to kupic do 94-2004 np tu http://www.summitracing.com/parts/MCH-1420/" onclick="window.open(this.href);return false; , poszukaj moze do 05- tez ktos sprzedaje, tylko to raczej pasuje do oryginalnej puszki+ np wkladka K&N.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-04-01, 12:03

witekz pisze:to sie nazywa RAM AIR Kit i mozna to kupic do 94-2004 np tu http://www.summitracing.com/parts/MCH-1420/" onclick="window.open(this.href);return false; , poszukaj moze do 05- tez ktos sprzedaje, tylko to raczej pasuje do oryginalnej puszki+ np wkladka K&N.

No i to by bylo super !!



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-01, 14:50

No ciekawe, tylko nie widze tutaj jakiegos szczegolnego patentu, ktory mialby wychwytywac wode z ulicy ... no chyba ze w tej ssawce cos jest?

Jak to jest z ta woda, bo te oslony od CAI nie sa wcale szczelne od dolu, wiec jakies ryzyko chlapniecia woda od dolu jest?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: AluStar » 2012-04-01, 17:01

Nie przewidują wodę podczas uzytkowania - wiec jak pada to gąbka w dziurkę i to tyle. :D
Dlatego Cie ostrzegam przed zastosowaneim takiego patentu w naszych warunkach.
Bo te zestawy to raczej służą schładzaniu hamulców , a CAI to raczej schładzać wyłapując powietrze z maski . Akurat to konikowi do twarzy .



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: rzabsky » 2012-04-01, 21:21

tom.tom pisze:No ciekawe, tylko nie widze tutaj jakiegos szczegolnego patentu, ktory mialby wychwytywac wode z ulicy ... no chyba ze w tej ssawce cos jest?

Jak to jest z ta woda, bo te oslony od CAI nie sa wcale szczelne od dolu, wiec jakies ryzyko chlapniecia woda od dolu jest?
Nie chce pisac na forum zeby mnie nie wysmiali, ale co to schladzanie daje w praktyce. Jakies lepsze osiagi?



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-01, 22:10

Rzabski, generalnie chodzi o to że zimniejsze powietrze jest gęstsze niż ciepłe czyli zawierać więcej tlenu na jednostkę objętości. Kombinowanie przy powietrzu to zadanie większości układów zwiększających osiągi samochodów. Ty chyba masz u siebie. CAI, tak?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Dark Red » 2012-04-01, 22:54

http://www.americanmuscle.com/cdc-2005- ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gotowy zestaw


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: rzabsky » 2012-04-01, 23:04

tom.tom pisze:Rzabski, generalnie chodzi o to że zimniejsze powietrze jest gęstsze niż ciepłe czyli zawierać więcej tlenu na jednostkę objętości. Kombinowanie przy powietrzu to zadanie większości układów zwiększających osiągi samochodów. Ty chyba masz u siebie. CAI, tak?
No dobra tylko pytanie czy komp nie zeswiruje?
Czy do obliczen mieszanki komp bierze ilosc powietrza czy ilosc tlenu? Wiesz zeby sie nie okazalo ze musisz programowac kompa. Chcociaz Ty chyba i tak to planujesz ? W top gear clarkson may i ten maly wjezdzali w gory autami na 5tys mnpm i imauta padly :-) bo malo tlenu mialy.

Ja mam stozek k&n. Wiec teoretycznie jesli to cos daje to tez moglbym sobie cos takiego zrobic.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-01, 23:40

@Dark Red - fajne, tylko: 1) ciekawe czy "wejdzie" pod mój hood scoop, 2) ile to faktycznie daje?

@Rzabski - na pewno kolejne strojenie się przyda, ale ja i tak jak wstawię podwójny wydech i nowe przełożenia, to będę musiał przeprogramować


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”