zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-09-16, 03:59

Cześć

Mój koń: V6, 2006, convertible. Letnie felgi: 17", zimowe: 16". W planach: letnie 18" - 19".

Tak, wątków o zawieszeniu było juz trochę, ale jest ich tyle, a informacje są na tyle rozproszone, że chciałbym Was poprosić o pomoc :)

Jeżdżę (wciąż) na stockowym zawieszeniu. Zamierzam i chcę wymienić zawieszenie, na coś lepszego i bardziej przewidywalnego ;) Np. średnio mi się podoba, że koń w zakręcie, szczególnie, kiedy są na zakręcie wyboje, ucieka mi na zewnątrz zakrętu (mimo niskiej prędkości).

Czy moglibyscie poradzić mi zawieszenie (zestaw) do mojej V6, aby poprawić trakcje i lepienie się do drogi?
Nie jestem mechanikiem (niestety) dlatego proszę o wskazywanie jakichś gotowych zestawów, które mogę kupić i u mechaników zamontować.

Np. rozmawiałem z caniggia (jak byłem u niego w Opolu) i powiedział, że on nie chciał znacząco obniżac swojego auta. Ja też nie chcę obniżać, jedynie odrobinę (jeden "stopień"), ale nie więcej. Priorytetem jest lepienie się do drogi i trakcja.

btw:
Mechanicy zgłaszają 2 awarie z moim zawieszeniem:
1) pęknięcie tylnej tulei prawego przedniego wahacza (element sworznia)
2) zmęczenie / zużycie wahaczy wleczonych tylnych
Czy te elementy są w zestawie "nowego zawieszenia", czy (zakładając, że nie) i tak powinienem ich już teraz szukać?

Bardzo proszę o podpowiedzi i rady! :)

Trzymajcie się!
Adam



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: Macc » 2012-09-16, 08:36

Stabilizator z tyłu to ważna sprawa



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: YoDa » 2012-09-16, 08:44

Czesc ,
Ja tam super znawcą nie jestem ale ja bym postąpił tak:

1. Wymienić napewno co pęknięte zmeczone
2. Amortyzatory wymienił na gazowe , (przypuszczam że jak reszta w nie najlepszym stanie to pewnie zmęczone)
3. Dołorzył stabilizator na tył (przypuszczam że na przód już Masz) ale i tak warto przedni pogrubić http://www.americanmuscle.com/eibach-swaybar-2005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4. Moze oponki na troche lepsze wymienić, Masz stockowe z US ?

Generalnie rzecz biorąć przydał by się od razu taki zestaw i po sprawie http://www.americanmuscle.com/eibach-sp ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false; , bez pierdzielenia się kupując wszystko osobno Masz pewnośc że całośc będzie ładnie dobrana a tak to nie wiadomo czy coupe i convertible są chyba jakieś róznice?

Zależy co dla Ciebie jest priorytetem , czy komfort czy sportowa jazda , bo tak te dwie rzeczy na raz to chyba się nie da bo Jeśli wolisz komfot to wymien co powyżej na stockowe i dołórz tylko stabilizator.

Trzymaj się ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-09-16, 09:34

Adasław, jak Ci mówiłem, sprężyny Ford Racing obniżenie o cal (minimalne), regulowany panhard bar, amorki Ford Racing, można je kupić za grosze jak się wie jak, napisałem o tym w moim temacie, do tego rozpórka na przód, drążki stabilizacyjne od GT (z tyło może nie masz żadnego, więc łączniki na tył również potrzebne). Przeciętnemu śmiertelnikowi który lubi podusić więcej nie potrzeba.



Awatar użytkownika
Michaś
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
Model: Y 2006 VB style
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vatican Bordo

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: Michaś » 2012-09-17, 08:56

Paweł, a jak oceniasz Bilsteiny HD? drogie ale może warto?


.kapo an śoc mesazc ymbórZ

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-09-17, 09:16

Michaś pisze:Paweł, a jak oceniasz Bilsteiny HD? drogie ale może warto?
Bilsteiny miałem kilka razy w innych autach, jak cena nie ma znaczenia, to bardzo dobre amory.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-09-25, 03:37

Dziękuję, Chłopy, za podpowiedzi :)
Studiuję linki od Was, się douczam.

Ale, na szybko, chciałbym się upewnić:
Czy dobrze widzę, że:
1) pęknięcie tylnej tulei prawego przedniego wahacza (element sworznia)
2) zmęczenie / zużycie wahaczy wleczonych tylnych
... nie są elementami nowego zawieszenia?

do zo na drodze :)
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-09-25, 06:28

Normalnie są:) ale przy tym co ja Ci napisałem tego nie ma, chyba że chcesz pójść grubiej i wymieniać Idź jak leci, również wahacze.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-09-25, 17:50

caniggia pisze:Normalnie są:) ale przy tym co ja Ci napisałem tego nie ma, chyba że chcesz pójść grubiej i wymieniać Idź jak leci, również wahacze.
Hmmm... A ta wersja "gruba" (czyli łącznie z np. wahaczami):
1. Jest zbyt wyczynowa jak na V6?
2. To przesada, w przypadku V6?
3. Jest nieuzasadnienie kosztowna?
4. Jest jedynie dla wyczynowców (np. tory) i zakładanie jej do normalnego samochodu jest pozbawione sensu lub przesadą?

Pomocy, proszę :)

Narka!
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-09-25, 18:58

Wg mnie do normalnej jazdy zbędny wydatek. To zawsze możesz dokupić jak Ci będzie za miękko, za bardzo bujało itp.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-02, 00:34

Może ktoś też mógłby mi w wątku "wahacz wleczony tylny - prośba o pomoc w wyborze" :]
viewtopic.php?f=13&t=5638" onclick="window.open(this.href);return false;

Narka!
Adam



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-02, 00:57

caniggia pisze:Adasław, jak Ci mówiłem, sprężyny Ford Racing obniżenie o cal (minimalne), regulowany panhard bar, amorki Ford Racing, [..]
Cześć caniggia

OK, sprężyny obniżone o cal.
Ale mam inne pytanie: obecnie szukam również (równolegle) wahaczy wleczonych tylnych (napisałem o tym w wątku: "wahacz wleczony tylny - prośba o pomoc w wyborze", viewtopic.php?f=13&t=5638" onclick="window.open(this.href);return false; ) oraz sworzni (pisałem o tym w wątku "szukam części do V6 2005+ - bo mi się koń posypał", viewtopic.php?f=13&t=4904#p94524" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Ale w obu przypadkach (wahacze wleczone tylne i sworznie) na eBay wyskakują mi pozycje posiadające w opisie "lower", np. "2005-2009 MUSTANG STREET/RACE LOWER TRAILING ARMS" lub "New Control Arm Front Lower". Do czego się odnosi to "lower"? :rozpacz: I czy to "lower" ma związek z obniżaniem samochodu?

Narka!
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-02, 07:43

Tylko zwróć uwagę że aftermarket to zazwyczaj tuleje na poliuretanach są, musisz wiedzieć czy takie chcesz.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-02, 07:55

caniggia pisze:Tylko zwróć uwagę że aftermarket to zazwyczaj tuleje na poliuretanach są, musisz wiedzieć czy takie chcesz.
A które byś polecił? :)

Madasek & caniggia - dzięki za nocno-poranne wsparcie :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-02, 09:24

ja bym kupił oryg jezeli chcesz tylko lekko obniżyć auto i poprawić bujankę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”