Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Motocyklista
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: rdzawo dziurawy :)

Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Motocyklista » 2015-09-21, 21:05

Witam!
Nie jestem pewnie pierwszy z podobnym pomysłem, ale jednak brakuje mi tej zabawy lewarkiem :)
Domyślam się że może to rodzić kilka problemów technicznych i doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie "dawcy" który chce zamienić manual na skrzynię automatyczną.
Mile widziane rady doświadczonych mustangowiczów :)

Mój konik to coupe 66r v8 289



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: ERTE » 2015-09-21, 22:19

http://olx.pl/oferta/skrzynia-do-289-i- ... b32ce5f898" onclick="window.open(this.href);return false;

skrzynie 3biegową dość łatwo dostać nawet w PL, 4b już gorzej



Motocyklista
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: rdzawo dziurawy :)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Motocyklista » 2015-09-21, 22:55

Wygląda nieźle, pytanie czy sama skrzynia załatwi sprawę, czy wał będzie pasował itd? jeżeli ktoś jest w posiadaniu niezbędnych części lub wiedzy do takiej zamiany zamieniam się w słuch.



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: ERTE » 2015-09-21, 23:05

dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4

chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany



Motocyklista
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: rdzawo dziurawy :)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Motocyklista » 2015-09-21, 23:40

uh :/ czyli tak jak zakładałem sporo gratów do kupienia... Chyba zostaje opcja z dawco-biorcą.
Ps. dziękuję za szybką odpowiedź! :)



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: yoozeq » 2015-09-22, 08:20

Jeśli zamieniać to tylko na T5. Nie ma sensu wchodzić w 3 biegową bo mam taką i zabawy za dużo lewarem nie ma ;) Przekładka na T5 to już spory koszt ostatnio badałem ten temat i bez skrzyni same graty to około 1500$.

Tu do poczytania
http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: 6t07t » 2015-09-23, 07:22

ERTE pisze:dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4

chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
Poza tym co oczywiste przy wymianie na manual:
Wspornik pedałów bez zmian.
Do sterowania sprzęgłem jeszcze z-bar i popychacz.
Linka jest ta sama jak w automacie.
Poduszka skrzyni zostaje.
Przy 3-sp lub 4-sp belka pod skrzynią bez zmian. Przy T5 potrzebna inna belka.
Rozrusznik może zostać pod warunkiem zastosowania dystansu do jego montażu
przy 3-sp i 4-sp wał napędowy taki sam jak w automacie. Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni.
Do montażu T5 do oryginalnego dzwonu potrzebny jest specjalny dystans montażowy.
Przy montażu T5 potrzebny jeszcze lewarek biegów z gałką.

Kupując graty np. na ebayu można spokojnie zmieścić się w $500 z całym osprzętem do 3-sp i 4-sp. Sprawdzone ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Radek66
Młodszy Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
Model: Mustang 66 / conv 67
Silnik: inny V8
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Kęty

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Radek66 » 2015-09-23, 07:36

6t07t pisze:
ERTE pisze:dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4

chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
Poza tym co oczywiste przy wymianie na manual:
Wspornik pedałów bez zmian.
Do sterowania sprzęgłem jeszcze z-bar i popychacz.
Linka jest ta sama jak w automacie.
Poduszka skrzyni zostaje.
Przy 3-sp lub 4-sp belka pod skrzynią bez zmian. Przy T5 potrzebna inna belka.
Rozrusznik może zostać pod warunkiem zastosowania dystansu do jego montażu
przy 3-sp i 4-sp wał napędowy taki sam jak w automacie. Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni.
Do montażu T5 do oryginalnego dzwonu potrzebny jest specjalny dystans montażowy.
Przy montażu T5 potrzebny jeszcze lewarek biegów z gałką.

Kupując graty np. na ebayu można spokojnie zmieścić się w $500 z całym osprzętem do 3-sp i 4-sp. Sprawdzone ;)

Czesc

poprawka odnosnie : "Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni."
nie zgadzam sie, pasuje sprawdzone nie trzeba zmieniac jezeli poprzednio byl automat c4 koncowka walu przy skrzyni (DRIVESHAFT SLIP YOKE) jest taka sama i pasuje jak i do c4 tak i do manuala 3 i 4 do t5 tez.
Mam wszystkie te skrzynie i mialem jak to sprawdzic.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: 6t07t » 2015-09-23, 08:04

Owszem pasuje pod względem ilości zębów, tj. 28 i przymierzając luzem wszystko jest OK.
Różnica jest w długości tego elementu i w efekcie finalnego montażu w samochodzie.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... g_3160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Poza tym występują tez skrzynie, które mają wałek wyjściowy na 31 zębów.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Rezor » 2015-09-23, 08:21

Z tego co mi się udało znaleźć na temat skrzyń t5: Mustang posiada skrzynie World Class i non-WC. Te pierwsze wytrzymują większe momenty i montowane były w wersjach GT do 95r i późnych V6kach SN95 jako opcja. Ponadto zależnie od budy mają różne wały wejściowe: FOX ma krótszy, SN95 ma dłuższy. Nie wiem jak do 1st genów ale montując np z FOXa do SN95 trzeba wymienić wał lub zastosować kilka adapterów.
Mamy jeszcze skrzynie z rynku GM. Montaż tych skrzyń do SN95 czy foxa jest mało "poprawny" ale możliwy. Nie wiem jak do 1st genów


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: ERTE » 2015-09-23, 10:16

Aode nie pasuje z wydechami typu tri-y a jak jest z t5?



Awatar użytkownika
Radek66
Młodszy Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
Model: Mustang 66 / conv 67
Silnik: inny V8
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Kęty

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Radek66 » 2015-09-23, 19:42

6t07t pisze:Owszem pasuje pod względem ilości zębów, tj. 28 i przymierzając luzem wszystko jest OK.
Różnica jest w długości tego elementu i w efekcie finalnego montażu w samochodzie.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... g_3160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Poza tym występują tez skrzynie, które mają wałek wyjściowy na 31 zębów.

Czesc
Tam gdzie walek ma 31 zebow jest to skrzynia do big block czyli od 390, a kolega ma 289 wiec 28 zebow.
Piotrek juz montowalem takie zestawy kilka razy, temat rzeka, u mnie w 66 wchodzi do samego konca w skrzynie jest luzu 1,5 cm.
Po za tym na ebay masz cala mase slip yoke z wyraznym opisem c4, 3,4 sp i T5, zalezy tez jakiego dzwonu uzyjesz itd. Robilem juz wszystkie konfiguracje. Jeszcze sa rozne dlugosci walow napedowych...

pozdrawiam



Motocyklista
Posty: 6
Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
Model: 1966 coupe
Silnik: inny V8
Kolor: rdzawo dziurawy :)

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: Motocyklista » 2015-10-02, 19:59

Drogi adminie myślę że warto przenieść temat do porad technicznych, dziękuję za wyczerpującą pomoc ;)
Ostatnio zmieniony 2015-10-03, 09:00 przez Pavulon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesione ;)



pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: pieron » 2015-10-16, 19:48

Witam za okolo miesiac montujemy t5 do mojego 68 dam znac jak to wygla.Pozdrawiam



pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289

Post autor: pieron » 2015-11-01, 21:07

Na poczatek potrzebna belka z poduszka i srubami ktora kosztuje 130$.
Załączniki
12189972_186890671649289_7073074591781170135_n.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”