Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: rdzawo dziurawy :)
Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Witam!
Nie jestem pewnie pierwszy z podobnym pomysłem, ale jednak brakuje mi tej zabawy lewarkiem
Domyślam się że może to rodzić kilka problemów technicznych i doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie "dawcy" który chce zamienić manual na skrzynię automatyczną.
Mile widziane rady doświadczonych mustangowiczów
Mój konik to coupe 66r v8 289
Nie jestem pewnie pierwszy z podobnym pomysłem, ale jednak brakuje mi tej zabawy lewarkiem
Domyślam się że może to rodzić kilka problemów technicznych i doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie "dawcy" który chce zamienić manual na skrzynię automatyczną.
Mile widziane rady doświadczonych mustangowiczów
Mój konik to coupe 66r v8 289
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
http://olx.pl/oferta/skrzynia-do-289-i- ... b32ce5f898" onclick="window.open(this.href);return false;
skrzynie 3biegową dość łatwo dostać nawet w PL, 4b już gorzej
skrzynie 3biegową dość łatwo dostać nawet w PL, 4b już gorzej
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: rdzawo dziurawy :)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Wygląda nieźle, pytanie czy sama skrzynia załatwi sprawę, czy wał będzie pasował itd? jeżeli ktoś jest w posiadaniu niezbędnych części lub wiedzy do takiej zamiany zamieniam się w słuch.
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4
chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4
chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: rdzawo dziurawy :)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
uh czyli tak jak zakładałem sporo gratów do kupienia... Chyba zostaje opcja z dawco-biorcą.
Ps. dziękuję za szybką odpowiedź!
Ps. dziękuję za szybką odpowiedź!
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Jeśli zamieniać to tylko na T5. Nie ma sensu wchodzić w 3 biegową bo mam taką i zabawy za dużo lewarem nie ma Przekładka na T5 to już spory koszt ostatnio badałem ten temat i bez skrzyni same graty to około 1500$.
Tu do poczytania
http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm
Tu do poczytania
http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Poza tym co oczywiste przy wymianie na manual:ERTE pisze:dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4
chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
Wspornik pedałów bez zmian.
Do sterowania sprzęgłem jeszcze z-bar i popychacz.
Linka jest ta sama jak w automacie.
Poduszka skrzyni zostaje.
Przy 3-sp lub 4-sp belka pod skrzynią bez zmian. Przy T5 potrzebna inna belka.
Rozrusznik może zostać pod warunkiem zastosowania dystansu do jego montażu
przy 3-sp i 4-sp wał napędowy taki sam jak w automacie. Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni.
Do montażu T5 do oryginalnego dzwonu potrzebny jest specjalny dystans montażowy.
Przy montażu T5 potrzebny jeszcze lewarek biegów z gałką.
Kupując graty np. na ebayu można spokojnie zmieścić się w $500 z całym osprzętem do 3-sp i 4-sp. Sprawdzone
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Radek66
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
- Model: Mustang 66 / conv 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Kęty
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
6t07t pisze:Poza tym co oczywiste przy wymianie na manual:ERTE pisze:dzwon, sprzegło zamach docisk, pedał sprzegla i hamulca osobne + support, linka predkosciomierza, rozrusznik
nie wiem czy łapa skrzyni się rózni od tej z c4
chyba na cjpony jest fimik swapa c4 na t5 albo cos podobnego, pewnie jeszcze kilka rzeczy istotnych sie znajdzie do wymiany
Wspornik pedałów bez zmian.
Do sterowania sprzęgłem jeszcze z-bar i popychacz.
Linka jest ta sama jak w automacie.
Poduszka skrzyni zostaje.
Przy 3-sp lub 4-sp belka pod skrzynią bez zmian. Przy T5 potrzebna inna belka.
Rozrusznik może zostać pod warunkiem zastosowania dystansu do jego montażu
przy 3-sp i 4-sp wał napędowy taki sam jak w automacie. Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni.
Do montażu T5 do oryginalnego dzwonu potrzebny jest specjalny dystans montażowy.
Przy montażu T5 potrzebny jeszcze lewarek biegów z gałką.
Kupując graty np. na ebayu można spokojnie zmieścić się w $500 z całym osprzętem do 3-sp i 4-sp. Sprawdzone
Czesc
poprawka odnosnie : "Przy T5 potrzebna inna końcówka wału przy skrzyni."
nie zgadzam sie, pasuje sprawdzone nie trzeba zmieniac jezeli poprzednio byl automat c4 koncowka walu przy skrzyni (DRIVESHAFT SLIP YOKE) jest taka sama i pasuje jak i do c4 tak i do manuala 3 i 4 do t5 tez.
Mam wszystkie te skrzynie i mialem jak to sprawdzic.
pozdrawiam
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Owszem pasuje pod względem ilości zębów, tj. 28 i przymierzając luzem wszystko jest OK.
Różnica jest w długości tego elementu i w efekcie finalnego montażu w samochodzie.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... g_3160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym występują tez skrzynie, które mają wałek wyjściowy na 31 zębów.
Różnica jest w długości tego elementu i w efekcie finalnego montażu w samochodzie.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... g_3160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym występują tez skrzynie, które mają wałek wyjściowy na 31 zębów.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Z tego co mi się udało znaleźć na temat skrzyń t5: Mustang posiada skrzynie World Class i non-WC. Te pierwsze wytrzymują większe momenty i montowane były w wersjach GT do 95r i późnych V6kach SN95 jako opcja. Ponadto zależnie od budy mają różne wały wejściowe: FOX ma krótszy, SN95 ma dłuższy. Nie wiem jak do 1st genów ale montując np z FOXa do SN95 trzeba wymienić wał lub zastosować kilka adapterów.
Mamy jeszcze skrzynie z rynku GM. Montaż tych skrzyń do SN95 czy foxa jest mało "poprawny" ale możliwy. Nie wiem jak do 1st genów
Mamy jeszcze skrzynie z rynku GM. Montaż tych skrzyń do SN95 czy foxa jest mało "poprawny" ale możliwy. Nie wiem jak do 1st genów
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Aode nie pasuje z wydechami typu tri-y a jak jest z t5?
- Radek66
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
- Model: Mustang 66 / conv 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Kęty
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
6t07t pisze:Owszem pasuje pod względem ilości zębów, tj. 28 i przymierzając luzem wszystko jest OK.
Różnica jest w długości tego elementu i w efekcie finalnego montażu w samochodzie.
https://my67fastback.files.wordpress.co ... g_3160.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Poza tym występują tez skrzynie, które mają wałek wyjściowy na 31 zębów.
Czesc
Tam gdzie walek ma 31 zebow jest to skrzynia do big block czyli od 390, a kolega ma 289 wiec 28 zebow.
Piotrek juz montowalem takie zestawy kilka razy, temat rzeka, u mnie w 66 wchodzi do samego konca w skrzynie jest luzu 1,5 cm.
Po za tym na ebay masz cala mase slip yoke z wyraznym opisem c4, 3,4 sp i T5, zalezy tez jakiego dzwonu uzyjesz itd. Robilem juz wszystkie konfiguracje. Jeszcze sa rozne dlugosci walow napedowych...
pozdrawiam
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2014-02-22, 20:04
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: rdzawo dziurawy :)
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Drogi adminie myślę że warto przenieść temat do porad technicznych, dziękuję za wyczerpującą pomoc
Ostatnio zmieniony 2015-10-03, 09:00 przez Pavulon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniesione ;)
Powód: Przeniesione ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Witam za okolo miesiac montujemy t5 do mojego 68 dam znac jak to wygla.Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: Zamiana automatu na manual staruszek v8 289
Na poczatek potrzebna belka z poduszka i srubami ktora kosztuje 130$.