3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkością
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- silelis
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
- Model: Fastback 2+2 '66
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkością
Witam,
Ostatnio mam problem z wrzucaniem drugiego biegu (jeśli mi nie wchodzi to muszę wrzucić na sprzęgle jedynkę lub trójkę) i dopiero wtedy wejdzie dwójka.
Zacząłem drążyć temat i widzę, że 3 biegowe skrzynie są bardzo niepopularne, a dostępność części do nich baaaaardzo bardzo ograniczona a wręcz niemożliwa (tylko używki na eBay).
W związku z tym mam do was pytanie co jeśli zdarzy się to najgorsze w postaci awarii?
Jakie mam wtedy opcje?
Czy kupno nowej jest możliwe?
Czy są jakieś zamienniki ewentualnie możliwość swapu?
Czy istnieje możliwość dostania części zamiennych, a jeśli tak to gdzie?
Czy ktoś w Polsce jest wyspecjalizowany w naprawie tych skrzyć?
No i oczywiście na jakie koszty należy się nastawiać?
Ostatnio mam problem z wrzucaniem drugiego biegu (jeśli mi nie wchodzi to muszę wrzucić na sprzęgle jedynkę lub trójkę) i dopiero wtedy wejdzie dwójka.
Zacząłem drążyć temat i widzę, że 3 biegowe skrzynie są bardzo niepopularne, a dostępność części do nich baaaaardzo bardzo ograniczona a wręcz niemożliwa (tylko używki na eBay).
W związku z tym mam do was pytanie co jeśli zdarzy się to najgorsze w postaci awarii?
Jakie mam wtedy opcje?
Czy kupno nowej jest możliwe?
Czy są jakieś zamienniki ewentualnie możliwość swapu?
Czy istnieje możliwość dostania części zamiennych, a jeśli tak to gdzie?
Czy ktoś w Polsce jest wyspecjalizowany w naprawie tych skrzyć?
No i oczywiście na jakie koszty należy się nastawiać?
[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
- silelis
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
- Model: Fastback 2+2 '66
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3 biegowa skrzynia manualna -czy rzeczywiście jest żadko
Jedyne co udało mi się odnaleźć to strona z częściami do manualnych skrzyń biegów:
http://www.manualtransmissionpart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.manualtransmissionpart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Witam mam na oku Mustanga z taka sama skrzynia ,pytalem o opinie ludzi co i jak sie tym jezdzi i teraz dopiero widze ze sa bardzo niepopularne ,jak ci sie jezdzi z taka 3 ? jaa jest predkosc max, ?pozdrawiamsilelis pisze:Witam,
Ostatnio mam problem z wrzucaniem drugiego biegu (jeśli mi nie wchodzi to muszę wrzucić na sprzęgle jedynkę lub trójkę) i dopiero wtedy wejdzie dwójka.
Zacząłem drążyć temat i widzę, że 3 biegowe skrzynie są bardzo niepopularne, a dostępność części do nich baaaaardzo bardzo ograniczona a wręcz niemożliwa (tylko używki na eBay).
W związku z tym mam do was pytanie co jeśli zdarzy się to najgorsze w postaci awarii?
Jakie mam wtedy opcje?
Czy kupno nowej jest możliwe?
Czy są jakieś zamienniki ewentualnie możliwość swapu?
Czy istnieje możliwość dostania części zamiennych, a jeśli tak to gdzie?
Czy ktoś w Polsce jest wyspecjalizowany w naprawie tych skrzyć?
No i oczywiście na jakie koszty należy się nastawiać?
- silelis
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
- Model: Fastback 2+2 '66
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
3 biegowa skrzynia może nie tyle jest niepopularna co rzadka (ludzie wtedy kupowali manualne 4-ki z racji tego, iż była to nowość). Ma to swoje wady i zalety.
Niewątpliwie podnosi ono wartość auta (z racji unikatowości), wadą jest oczywiście mała dostępność części zamiennych (w CjPony czy RockAuto poza uszczelnieniami czy synchronizatoraminie ma do niej części).
Np. cięgna sterujące przełożeniem biegów (po regeneracji) zakupiłem na e-Buy problem jest ze shifterem (tutaj nie znalazłem firmu, która by regenerowała). Jeśli chodzi o przekładnie zębate to w stanach są firmy specjalizujące się produkcją takowych (trzeba poświęcić trochę czasu na ich odgrzebanie, a w Polsce dostaniesz je m.in. u Pana Krzysztofa ze Świebodzina (ewentualny remont skrzyni również tam wykonasz). Lista firm ze stanów poniżej (odszukałem je prewencyjnie, na wszelki wypadek):
- manualtransmissionpart.com
- midwesttrans.com
- vanpeltsales.com
Jeśli chodzi o komfort jazdy to nie widzę róznicy pomiędzy 3 czy 4 biegi (moment silnika jest tak potężny, iż przy niższych prędkościach poradzi on sobie ze wysokim biegiem). Pewnie 3 czy 4 biegi ma znaczenie jeśli spojrzysz na sprawę pod kątem oszczędności paliwa (tutaj pewnie przewagę mają 4-rki), ale np. u mnie mechanik bardzo dobrze wyregulował silnik (zapewne zapłon i gaźnik) i na autostradzie (tudzież dwóch pasach jestem w stanie zejść do średniego spalania 12,5-13,0 l/100km, co sprawdziłem po trasie do Pałangi).
Nie pchał bym się natomiast w automat. Kolega z tej samej "dziurewni" ma 4-rkę i ostatnio podczas rajdu (przejazd w mieście, mała prędkość, dużo przestojów na światłach) olej mu się zagotował i do czasu ostygnięcia sprzęgło nie miało docisku. Teraz kombinuje jak wrzucić do auta jakąś dodatkową chłodnicę na podobną okoliczność.
Niewątpliwie podnosi ono wartość auta (z racji unikatowości), wadą jest oczywiście mała dostępność części zamiennych (w CjPony czy RockAuto poza uszczelnieniami czy synchronizatoraminie ma do niej części).
Np. cięgna sterujące przełożeniem biegów (po regeneracji) zakupiłem na e-Buy problem jest ze shifterem (tutaj nie znalazłem firmu, która by regenerowała). Jeśli chodzi o przekładnie zębate to w stanach są firmy specjalizujące się produkcją takowych (trzeba poświęcić trochę czasu na ich odgrzebanie, a w Polsce dostaniesz je m.in. u Pana Krzysztofa ze Świebodzina (ewentualny remont skrzyni również tam wykonasz). Lista firm ze stanów poniżej (odszukałem je prewencyjnie, na wszelki wypadek):
- manualtransmissionpart.com
- midwesttrans.com
- vanpeltsales.com
Jeśli chodzi o komfort jazdy to nie widzę róznicy pomiędzy 3 czy 4 biegi (moment silnika jest tak potężny, iż przy niższych prędkościach poradzi on sobie ze wysokim biegiem). Pewnie 3 czy 4 biegi ma znaczenie jeśli spojrzysz na sprawę pod kątem oszczędności paliwa (tutaj pewnie przewagę mają 4-rki), ale np. u mnie mechanik bardzo dobrze wyregulował silnik (zapewne zapłon i gaźnik) i na autostradzie (tudzież dwóch pasach jestem w stanie zejść do średniego spalania 12,5-13,0 l/100km, co sprawdziłem po trasie do Pałangi).
Nie pchał bym się natomiast w automat. Kolega z tej samej "dziurewni" ma 4-rkę i ostatnio podczas rajdu (przejazd w mieście, mała prędkość, dużo przestojów na światłach) olej mu się zagotował i do czasu ostygnięcia sprzęgło nie miało docisku. Teraz kombinuje jak wrzucić do auta jakąś dodatkową chłodnicę na podobną okoliczność.
[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Dzieki za podpowiedz moze sie skusze na biegowe tymbardziej ze jest za niezle pieniadze i troche uszkodzona pozdrawiam
- Radek66
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
- Model: Mustang 66 / conv 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Kęty
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Witaj,pieron pisze:Dzieki za podpowiedz moze sie skusze na biegowe tymbardziej ze jest za niezle pieniadze i troche uszkodzona pozdrawiam
jedną skrzynię 3 biegową posiadam z uszkodzonym 1 biegiem, wszystkie części do naprawy mam na oku. Jak by Ciebie interesowała taka skrzynia to daj znać na priva.
Pozdrawiam
- silelis
- Forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
- Model: Fastback 2+2 '66
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
@Radek66 A możesz się podzielić skąd Ty weźmiesz do niej części (wiedza potrzebna tak na wszelki wypadek)?
[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]
- Radek66
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
- Model: Mustang 66 / conv 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Kęty
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Witajsilelis pisze:@Radek66 A możesz się podzielić skąd Ty weźmiesz do niej części (wiedza potrzebna tak na wszelki wypadek)?
wszystkie rzeczy znalazłem na ebay, tych skrzyń t3 jest więcej na sprzedaż niż t-10 czy toploader t4 bo każdy woli 4 biegową niż 3 biegową. Tak że rynek części zamiennych jest, a same skrzynie drogie nie są.
Pozdrawiam
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Ja robiłem remont swojej w zeszłym miesiącu. Do remontu miałem skrzynię zapasową którą jeszcze w US dostałem za free od kolesia który chciał się jej pozbyć. Generalnie na cj możesz kupić master kit w którym masz uszczelnienia łożyska główne i synchronizatory... Co do zębów to jedynie przeszczep z innej. Generalnie ta skrzynia szału nie robi
Myślę że spokojnie możesz poszukać jakiejś na złomowiskach w US ryzyko jest takie jedynie czy trafisz lepszą czy nie... Co do ilości występowania w przyrodzie to w Mustangach I6 była to skrzynia podstawowa oprócz C4 i nie biła szczytu popularności 


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Mam takiego manuala 3-sp toploader do swojego '66.
Względem 4-sp poza dodatkowym miedzybiegiem nie ma różnicy. Najwyższy bieg jest zawsze 1:1 i w 4-sp i w 3-sp.
Ważne tylko, żeby nie trafić skrzyni 3-sp od 6-cylindrówki bo to całkiem inna skrzynia niż 3-sp od V8.
Ogólnie auto z manualem zawsze ma dużo więcej jadu i uwalnia na koła wszystko co oferuje V8
Masa też mniejsza niż przy automacie.
Względem 4-sp poza dodatkowym miedzybiegiem nie ma różnicy. Najwyższy bieg jest zawsze 1:1 i w 4-sp i w 3-sp.
Ważne tylko, żeby nie trafić skrzyni 3-sp od 6-cylindrówki bo to całkiem inna skrzynia niż 3-sp od V8.
Ogólnie auto z manualem zawsze ma dużo więcej jadu i uwalnia na koła wszystko co oferuje V8

Masa też mniejsza niż przy automacie.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Radek66
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 2008-11-10, 21:29
- Model: Mustang 66 / conv 67
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Kęty
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
dokładnie dlatego w moim 66 jest zamontowana t56t07t pisze:Mam takiego manuala 3-sp toploader do swojego '66.
Względem 4-sp poza dodatkowym miedzybiegiem nie ma różnicy. Najwyższy bieg jest zawsze 1:1 i w 4-sp i w 3-sp.
Ważne tylko, żeby nie trafić skrzyni 3-sp od 6-cylindrówki bo to całkiem inna skrzynia niż 3-sp od V8.
Ogólnie auto z manualem zawsze ma dużo więcej jadu i uwalnia na koła wszystko co oferuje V8![]()
Masa też mniejsza niż przy automacie.

- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
6t07t pisze:Mam takiego manuala 3-sp toploader do swojego '66.
Względem 4-sp poza dodatkowym miedzybiegiem nie ma różnicy. Najwyższy bieg jest zawsze 1:1 i w 4-sp i w 3-sp.
Ważne tylko, żeby nie trafić skrzyni 3-sp od 6-cylindrówki bo to całkiem inna skrzynia niż 3-sp od V8.
Ogólnie auto z manualem zawsze ma dużo więcej jadu i uwalnia na koła wszystko co oferuje V8![]()
Masa też mniejsza niż przy automacie.
No patrz nie wiedziałem że były inne do V8 i I6 ...
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Sorki pomylilem sie piszac uszkodzona chodzilo mi o uszkodzonego mustanga pozdrawiamRadek66 pisze:Witaj,pieron pisze:Dzieki za podpowiedz moze sie skusze na biegowe tymbardziej ze jest za niezle pieniadze i troche uszkodzona pozdrawiam
jedną skrzynię 3 biegową posiadam z uszkodzonym 1 biegiem, wszystkie części do naprawy mam na oku. Jak by Ciebie interesowała taka skrzynia to daj znać na priva.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
Jaki olej macie w 3 biegowym manualu i jak to chodzi bo na polsyntetyku topornie w cholere nie wiem czy mineralny nie będzie lepszy
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: 3-biegowa skrzynia manualna - czy naprawde jest rzadkośc
a czy w tamtych latach mieli syntetyki?
lej mineralny i nie kombinuj...
lej mineralny i nie kombinuj...