Konwersja na hamulce tarczowe (przod)

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-10-22, 13:05

Pavulon_ pisze:Mam jedno pytanie, w tej chwili w moim 66 mam bębny ze wspomaganiem ale z serwa cieknie płyn hamulcowy, bede musial je oddać do naprawy. Czy kłopotliwe jest jego demontaż ? Ty akurat robiłeś w drugą stronę ale czy oprócz odkręcenia maski dla lepszego dostępu są jakieś 'kurczki' ? Thx!
6t07t pisze:Pavulon, jeżeli z serwa cieknie płyn to masz pompe do wymiany. Podciśnienie w serwie wysysa płyn z pompy.
Jezeli to juz trwa jakis czas to serwo tez bedzie do wymiany bo płyn zniszczy gumowa membrane w serwie.
Tak jak pisze Piotrek. W serwo nie powinno byc zadnego plynu.

Co do demontazu - gdybys zrobil fotke to bym ci powiedzial bo zalezy od tego czy masz jedno komorowy zbiornik, czy dwu i jak jest zamontowane serwo. Ale tak na chlopski rozum musialbys:
+ wykrecic linie hamulcowe ze zbiornika (zabezpieczyc lakier jakas szmata przed uciekajacym plynem - bo plyn hamulcowy wzera sie w lakier jak ja w eklerki - non-stop :zawstydzony: );
+ odkrecic max 4 sruby na grodzi (ja mialem tylko dwie bo jednokomorowy zbiornik bez wspomagania);
+ jesli masz szczescie to nawet nie bedziesz musial nic przy pedal ruszac bo popychacz bedzie tylko wsuniety w serwo;
+ jesli masz pecha to popychacz bedzie na stale zamontowany do serwo i zbiornika - wtedy musisz odczepic popychacz od pedalu hamulca. To jest dosc proste ale brak miejsca i pozycja "skrecony waz" nie pomagaja. Odczepiasz kostke z dwoma kabelkami, zdejmujesz zawleczke przy takiej blaszcze, zsuwasz to ustrojstwo z trzpienia az trzepien schowa sie w tym ustrojstwie i wtedy mozesz sciagnac w dol. Moze teraz nie ma to sesnu ale jak zerkniesz pod deske wszystko zrozumiesz. NIC NIE ZGUB!


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-10-22, 19:46

dzięki za wskazówki, jakos teraz będę musiał wymienić servo i pompę... znalazłem firmę w Poznaniu która regeneruje wszystkie tego typu częsci do aut, rozmawiałem z nimi i mówią " nie ma takiej części której się nie da naprawić. Pytanie czy nie lepiej kupić nowy komplet.

Komplet - servo + pompa (z jednym zbiorniczkiem) to koszt 160 usd około i tu by się to opłacało ale ja chcę koniecznie jaki miałem czyli z podwójnym i tu znalazłem najtaniej za 400 usd :zdziwko: to normalnie za stówe więcej swapa zrobie na tarcze :wstyd:

to tak wygląda u mnie, sorki za jakość zdjęć (komóra po ciemaku :wstyd: )
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-10-22, 20:31

No to masz dokladnie tak jak teraz u mnie. Instrukcje jak wyzej.

Moj zestaw kosztowal $730 czy cos takiego (konwersja, servo, i dodatkowe okladziny).

Wymontuj, zawiez do warsztatu i zappytaj co moha z tym zrobic. Wtedy podejmiesz decyzje.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-10-26, 09:11

Jak obiecałem wstawiam fotki hamulców z mojego dawnego Monarcha '75.
Załączniki
SSM11509.jpg
hamulcew przód c.d.
SSM11510m.jpg
hamulce przód-c.d.
SSM11511.jpg
hamulce przód-mocowanie górnego wahacza
SSM11512.jpg
hamulce przód-zwrotnica
SSM11500.jpg
hamulce tył, most 9"


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: Caprifan » 2009-11-18, 21:37

Witam mam pytanko odnośnie demontażu samego bembna. Czy jest on jakoś zabezpieczany czy po odkręceniu koła powinien zejsc? Bo u mnie jakoś nie chce...



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-11-19, 00:35

Powinien zejsc swobodnie. Jak nie chce to trzeba uzyc mlotka :]

Na tyl jest jakis sposob. Trzeba od tylu podwazyc jakas blaszke i pokrecic regulacje, zeby zsunac okladziny do siebie. Troche zabawy moze przy tym byc. Scislejszych instrukcji nie mam bo ksiazke mam w samochodzie :( Ale ktos Ci potem pomoze...


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-11-19, 00:54

Dokładnie but+młotek a jak nie idzie to zawsze można WD40 :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-11-19, 08:30

Przednie bębny demontuje się razem z piastą, czyli odkręcając główne śruby pod kapturkiem. Tył normalnie, tzn bebny powinny mieć 2 otwory gwintowane, w które wkręca się śruby powodując zsunięcie bebna z występu na półosi. Oczywiście i w przednich i w tylnych hamulcach należy najpierw od wewnętrznej strony tarczy kotwicznej wyjąć gumową zaślepkę (na dole). Płaskim śrubokrętem przesuwając ząbki na śrubie regulatora szczęk skręcić go aby beben mógł swobodnie zejść. Uwaga! Do skręcania śruby regulatora trzeba przez to samo okienko podważyć płytkę oporową bo zabezpiecza ona śrubę przed samoczynnym skręcaniem a pozwala na rozkręcanie w miarę zużywania sie okładzin.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-11-19, 11:48

A nie mowilem, ze ktos pomoze :D

To ja jeszcze dorzuce pytanko od siebie. Na czym polega regulacja tylnego bebna? Pobawilem sie troche ta srubka regulatora i ustawilem w takiej pozycji, ze beben siedzi bez luzu ale okladziny nie "szuraja" przy obracaniu bebna (wczesniej mialem maly opor co pol obrotu). Na chlopski rozum tak wlasnie powinno byc ale na czym dokladnie polega "automatyczna regulacja", ktora rzekomo te hamulce posiadaja?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-11-19, 13:42

Jest tam taka mała linka i płytka oporowa trzymająca ząbki na nakrętce śruby regulacyjnej. W trakcie rozsuwania szczęk linka pociąga za płytkę i jezeli ruch jest wiekszy niz podziałka zabków, płytka przeskakuje na kolejny ząbek bez mozliwosci samoczynnego powrotu na poprzedni. Kiedy szczeki się schodzą siła sprężyny poprzez podkładke oporową opartą o ząbek powoduje obrót nakrętki na śrubie regulacyjnej i jej wydłużenie co zmniejsza luz miedzy okładzinami a bebnem :]
Mam nadzieję, ze wszystko jasne.... :hyhy:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”