['66 289] jak poprawić hamulce

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: emgie » 2017-12-28, 22:45

Szanowni... Trochę już pojeździłem i ogólnie to czuję pewien niedosyt w kwestii skuteczności hamowania.
Z przodu zrobiłem konwersję na tarcze + serwo (zestaw CSRP). Z tyłu pozostawiłem bez zmian bębny. Przód jakoś tam nawet hamuje ale z tyłu to jest bieda. Równo w miarę biorą ale bieda. Odpowietrzanie zrobione solidnie.

Układ hydrauliczny jest oczywiście nowy. Wszystkie rurki miedziane. Co radzicie? Zrobić konwersję z tylu na tarcze? Wywalić z przodu ten CSRP i dać coś lepszego?
Ogólnie jakieś przykładowe zestawy które możecie polecić w tym wypadku?

Z góry dzięki

M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: ['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: anbr64 » 2017-12-29, 01:45

Cześć, zrobiłem przed rokiem dokładnie taka sama operacje jak Ty i wnioski:
hamulce bębnowe + wspomaganie radzą sobie lepiej - wystarczy porównać powierzchnie przylegania szczęk do bębnów do klocków hamulcowych na tarczach. W zestawach kupowanych np na CJ reduktor siły hamowania jest ustawiony fabrycznie i nie masz wpływu na ustawwienia czyli róznice w sile hamowania pomiędzy przodem a tyłem.
Jeżśeli masz wrażenie że to co masz żle działa, w pierwszej kolejności kup nastawny regulator siły hamowania.
Pozostaje jeszcze pytanie jak poprowadziłeś przewody hamulcowe, jaką masz pompę ? Może nie przystosowałeś instalacji hamulcowej do konfiguracji - Tarcze przód - Bębny tył ? Jest różnica! Masz założone serwo na hamulce z przodu?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: ['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: anbr64 » 2017-12-29, 02:00

http://www.discbrakeswap.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
To kupiłeś? Tu nie ma w zestawie regulatora siły hamowania
https://www.cjponyparts.com/mustang-bra ... /60030150/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: emgie » 2017-12-29, 06:34

Hej!
Mam dokładnie ten zestaw, który pokazałeś - dodatkowo dokładałem regulator którego w zestawie nie było. Ustawienia fabryczne - bez zmian.
Co do instalacji to jest jak w oryginale - bez przeróbek.
Serwo... Nie mam pewności. Bylem przekonany że działa na cały układ. Da się to inaczej zamontować? Jak sprawdzić?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: ['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: Pavulon_ » 2017-12-29, 14:05

ja również mam ten zestaw (jak i jeszcze kilka osób w klubie) i jestem mega zadowolony, auto hamuje wręcz idealnie. W poprzednim Mustangu z 66r miałem 4 bębny i mimo ich dobrego ustawienia czegoś mi brakowało



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 289] jak poprawić hamulce

Post autor: emgie » 2017-12-29, 14:26

ok to może jeszcze pokombinuję z ustawieniami. Może jednak da się z tego coś lepszego wycisnąć.
Może macie jakieś sugestie?


Michał
http://senomustangu.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”