Dzień dobry
Wymieniłem pompę hamulcową w Mustangu z 1966 roku 289 V8.
Jest to pompa Raybestos (numer części MC39496) i mam problem z podłączeniem starego przewodu hamulcowego z końcówką do tej właśnie pompy.
Potrzebuję nowy adapter łączący pompę z końcówką przewodu hamulcowego (adapter ze starej pompy nie pasował).
Średnica wewnętrzna otworu w pompie wynosi 10,1 mm, natomiast średnica zewnętrzna gwintu końcówki przewodu hamulcowego biegnącego od reduktora wynosi 11,0 mm.
Proszę o pomoc w temacie, gdzie taki adapter kupić w odpowiednim rozmiarze (znajomy wysłał mi z USA, ale nie taki jak potrzebuję).
Niby drobiazg za kilka dolarów, ale zarazem duży problem, który uniemożliwia skończenie prac przy układzie hamulcowym.
W załączeniu fotka pompy.
Za wszelkie opinie z góry dziękuję.
Podłączenie przewodu do pompy hamulcowej
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- lukideluk
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
- Model: 428 CobraJet 69
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black Jade
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Podłączenie przewodu do pompy hamulcowej
Witam,
adapter jest potrzebny? Mi po wymiarach wychodzi, że to jest ten sam gwint.
adapter jest potrzebny? Mi po wymiarach wychodzi, że to jest ten sam gwint.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Podłączenie przewodu do pompy hamulcowej
Nie stosuje się w tym miejscu adapterów. Musi być odpowiednia końcówka. Wszystkie końcówki są oczywiście calowe. Do sprawdzenia typu gwintu trzeba mieć grzebień pomiarowy.
Dodatkowo przewód między pompą a rozdzielczem ma większą średnicę niż pozostałe.
Najlepiej oryginalny przewód zachować i zrobić w jego miejsce nowy z nowymi odpowiednimi końcówkami.
Końcówki calowe jakiś czas temu były dostępne na allegro. Kup z każdego rozmiaru i któraś powinna trafić.
Dodatkowo przewód między pompą a rozdzielczem ma większą średnicę niż pozostałe.
Najlepiej oryginalny przewód zachować i zrobić w jego miejsce nowy z nowymi odpowiednimi końcówkami.
Końcówki calowe jakiś czas temu były dostępne na allegro. Kup z każdego rozmiaru i któraś powinna trafić.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Podłączenie przewodu do pompy hamulcowej
Dobry wieczór
Dziękuję za wiadomość.
Zacząłem szukać adaptera, bo gdy Forda kupiłem taki właśnie był zamontowany u wejścia do pompy.
Spróbuję więc z samymi końcówkami bez adaptera.....
Dziękuję za wiadomość.
Zacząłem szukać adaptera, bo gdy Forda kupiłem taki właśnie był zamontowany u wejścia do pompy.
Spróbuję więc z samymi końcówkami bez adaptera.....
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Podłączenie przewodu do pompy hamulcowej
jeśli na zewnątrz gwintu pokazuje ci ok11mm to prawdopodobnie będzie 7/16 cala
Dla pewności jaki musiałbyś jeszcze policzyć ilość zwojów / 1 cal (UNC lub UNF) ale wiem ze to trudne przy gwincie wewnętrznym
http://nfgab.se/pl/technologia-i-jako%C ... 3w-calemm/
Dla pewności jaki musiałbyś jeszcze policzyć ilość zwojów / 1 cal (UNC lub UNF) ale wiem ze to trudne przy gwincie wewnętrznym
http://nfgab.se/pl/technologia-i-jako%C ... 3w-calemm/