Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2014-01-30, 23:35

Właśnie zastanawiam się nad hamulcami w moim projekcie i chciałbym zostawić póki co wszędzie bębny ale dodać wspomaganie. Bardzo ładnie wlazło mi serwo z pompą bosha z laguny I do mojej rzędówki ale tam zakładałem tarcze.... tu dochodzę do pytania... czy to będzie miało znaczenie jeśli wszędzie będą bębny i zastosuje ten sam zestaw? Jak wiecie laguna I miała tarcze / bębny ...

Trochę to zabawne bo w rzędówce będą tarcze a w V8 bębny... ale co tam :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: Pavulon_ » 2014-02-07, 22:00

Bębny dobrze ustawione ogólnie dają radę ale ... zakładałbym tarcże i ... tyle !! W coupe miałem bębny ze wspomaganiem - niby ok ale pare sutuacji miałem na granicy. W conv założyłem tarcze i jest rewelacja. Działają po prostu swietnie, nawet podbramkowe sytuacje nie są straszne :) nawet za cenę niezgodności z oryginałem zrobiłbym to jeszcże raz :D



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2014-02-07, 22:12

Pavulon jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $$ . Bębny mam idealne a w środku nowiutkie okładziny więc trochę mi żal póki co wywwlać kasę.... Wolałbym zrobić tak jak jest + wspomaganie przynajmniej na jakiś czas :hyhy:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: conver67 » 2014-02-10, 22:27

Yoozek,ja tez miałem wszystkie bebny nowiutkie,łącznie z okładzinami,szczękami itd.,itd. Samochód ledwo,ledwo hamował,ale jak dla mnie to w ogóle nie były hamulce,tylko masakraaaaaaaaaaaa!!
Po 2 miesiącach odłożyłem kasę i zamówłem calutki zestaw tarcz na przód-rewelacja i bez porównania.samochód po prostu zaczął hamować i do z piskiem;))

Węc nie patrz na kasę tylko odkładaj na konwersję tarczy na przód(nie mówię o komplecie z tyłem).
Po prostu,oby nie było za późno,wiesz o czym mówię.
pozdro



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: marcinp » 2014-02-10, 23:11

Jak to w końcu jest z tymi bębnami?
Ja mam bębny i to bez wspomagania, facet na stacji diagnostycznej powiedział, że hamulce rewaluacja.
Mam wrażenie, że faktycznie dobrze hamuje ale może nie ma porównania. Teraz robię mały remont, wymiana szczęk, cylinderków.
Zobaczymy czy biedzie jeszcze lepiej.
Słyszałem, że dobrze ustawione i odpowietrzone bębnowe są równie skuteczne jak tarcze. Czy to prawda?
Ja bym na Twoim miejscu też zostawił bębny.


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2014-02-11, 00:29

Wszystko ma swoje plusy i minusy... Minus bębnów to temperatura jaką mogą osiągnąć dająca spadek sprawności hamulca oraz więcej zachodu z serwisem i regulacją jednak co do skuteczności to poprawnie ustawione powinny dawać radę ;) z moich obserwacji to rzędówka lepiej hamuje z tarczami ale... dodałem też wspomaganie. Nie mogę więc powiedzieć jak działają bębny ze wspomaganiem choć to właśnie wspomaganie daje wrażenie lepszego hamowania.... i siłe hamowania.

Tak nawiasem to przy bębnach nie potrzeba tak dużego wspomagania jak przy tarczach bo pomaga nam również fizyka .

Hamulce tarczowe wprowadzono głównie przez ich łatwy serwis. Jak spojrzysz na powierzchnię styku typowego klocka i okładziny to zobaczysz że bębnowe stawiają opór większą powierzchnią. Tarczowe wcale też nie są lżejsze.... oczywiście nie mówię o sportowych hamulcach :D

No i nie czarujmy się ale w feldze 14 to te tarcze trochę jak w rowerze są :D a taka właśnie u mnie będzie....

Teraz zostaje przy bębnach i dodam wspomaganie. Zobaczę jak to będzie dylać :hyhy: Tarcze zawsze można dołożyć....

Zresztą co ja tu silnika nie mam a l hamulcach gadam :rotfl: :rotfl: :rotfl:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: FoMoCo » 2015-09-13, 10:14

yoozeq pisze:Wszystko ma swoje plusy i minusy... Minus bębnów to temperatura jaką mogą osiągnąć dająca spadek sprawności hamulca oraz więcej zachodu z serwisem i regulacją jednak co do skuteczności to poprawnie ustawione powinny dawać radę ;) z moich obserwacji to rzędówka lepiej hamuje z tarczami ale... dodałem też wspomaganie. Nie mogę więc powiedzieć jak działają bębny ze wspomaganiem choć to właśnie wspomaganie daje wrażenie lepszego hamowania.... i siłe hamowania.

Tak nawiasem to przy bębnach nie potrzeba tak dużego wspomagania jak przy tarczach bo pomaga nam również fizyka .

Hamulce tarczowe wprowadzono głównie przez ich łatwy serwis. Jak spojrzysz na powierzchnię styku typowego klocka i okładziny to zobaczysz że bębnowe stawiają opór większą powierzchnią. Tarczowe wcale też nie są lżejsze.... oczywiście nie mówię o sportowych hamulcach :D

No i nie czarujmy się ale w feldze 14 to te tarcze trochę jak w rowerze są :D a taka właśnie u mnie będzie....

Teraz zostaje przy bębnach i dodam wspomaganie. Zobaczę jak to będzie dylać :hyhy: Tarcze zawsze można dołożyć....

Zresztą co ja tu silnika nie mam a l hamulcach gadam :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dopasowałeś ostatecznie jakies serwo do tych hamulców bebnowych ?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2015-09-13, 10:23

Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: FoMoCo » 2015-09-13, 12:06

yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?



Awatar użytkownika
Wojtek_80
Stowarzyszenie MKP
Posty: 98
Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
Model: Coupe 1967
Silnik: V8 5.0
Kolor: Acapulco blue

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: Wojtek_80 » 2015-09-13, 17:19

Niedawno przerobiłem temat wspomagania, włożyłem serwo fiatowskie i działa naprawdę świetnie - działa przyjemnie lekko a przy pełnym ''wdepnięciu'' bez problemu blokują się koła. A co do dopasowania do samochodu to chyba nie da się kupić serwa z innego auta i po prostu go przykręcić. U mnie spasował otwór centralny w ścianie grodziowej i długość do połączenia z pedałem hamulca, ale musiałem przerobić sporo rzeczy: otwory montażowe serwa (4 zamiast 2 z pompy mechanicznej), wszystkie rurki miedziane (4 obwody zamiast 2), przewody hamulcowe przy kołach (trzeba było przejść z gwintów metrycznych na calowe) i włącznik światła stop. Nie wiem czy przy bębnach serwo jest bardzo potrzebne, nie mam porównania bo praktycznie nie jeździłem przed remontem, ale z pewnością przyda się jak wstawię w przyszłości tarcze. Chociaż teraz nie wydaje mi się że tarcze są niezbędne - no może dla lepszego wyglądu.
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 09:03 przez Wojtek_80, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2015-09-13, 19:31

FoMoCo pisze:
yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?
Pogmeram jutro i dam znać bo nie pamiętam:) rozstaw otworów jest idealny a dźwignię to tylko końcówkę przeszlifowałem . Działa ładnie i jest alu. Mam drugą z serwem i będę przeszczepiał na zimę. Natomiast w rzędówce mam z laguny II trochę więcej dopasowania ale fajnie podeszła ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: FoMoCo » 2015-09-13, 23:15

yoozeq pisze:
FoMoCo pisze:
yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?
Pogmeram jutro i dam znać bo nie pamiętam:) rozstaw otworów jest idealny a dźwignię to tylko końcówkę przeszlifowałem . Działa ładnie i jest alu. Mam drugą z serwem i będę przeszczepiał na zimę. Natomiast w rzędówce mam z laguny II trochę więcej dopasowania ale fajnie podeszła ;)
a myslisz , ze moge do I6(na 4 kołach bebny) zastosowac ta od lantry ? jak nie chce za duzo przerabiac ?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2015-09-14, 08:38

Myślę, że tak ja ją mam w V8 przy 4 bębnach :). Ona kosztuje grosze na alledrogo albo szrocie... W 69 tak jak pisałem oprócz końcówki cięgna nic nie musiałem przerabiać. Jest też to pompa dwusekcyjna czyli przód / tył .


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: FoMoCo » 2015-09-14, 16:12

Wojtek_80 pisze:Niedawno przerobiłem temat wspomagania, włożyłem serwo fiatowskie i działa naprawdę świetnie - działa przyjemnie lekko a przy pełnym ''wdepnięciu'' bez problemu blokują się koła. A co do dopasowania do samochodu to chyba nie da się kupić serwa z innego auta i po prostu go przykręcić. U mnie spasował otwór centralny w ścianie grodziowej i długość do połączenia z pedałem hamulca, ale musiałem przerobić sporo rzeczy: otwory montażowe serwa (4 zamiast 2 z pompy mechanicznej), wszystkie rurki miedziane (4 obwody zamiast 2), przewody hamulcowe przy kołach (trzeba było przejść z gwintów metrycznych na calowe) i włącznik światła stop. Nie wiem czy przy bębnach serwo jest bardzo potrzebne, nie mam porównania bo praktycznie nie jeździłem przed remontem, ale z pewnością przyda się jak wstawię w przyszłości tarcze. Chociaż teraz nie wydaje mi się że tarcze są niezbędne - no może dla lepszego wyglądu.
a masz tracze / bebny , czy bebeny/bebny ?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69

Post autor: yoozeq » 2015-09-14, 22:22

Przy tej bębny na czterech kopytach.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”