Dokładka wspomaganie kierownicy

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: FoMoCo » 2015-09-14, 16:09

czesc , czciałbym do swojego 66 coupe R6 dołozyc wspomaganie i stad moje pytanie jak sprawa wyglada , czy v8 i 6 cyl miały takie same , czy pasuja od innych roczników i ile trzeba mn za taka przekładnie zaplacic ?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-09-14, 22:24

Oryginalnego bym nie zakładał bo jest mocno przesterowane i nie ma czucia auta...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: FoMoCo » 2015-09-15, 20:36

to jakie ?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: lamina » 2015-09-16, 07:58

jesli juz to tylko Borgeson lub elektryczne w kolumnie, ale borgeson jest bezinwazyjny.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-09-16, 08:26

lamina pisze:jesli juz to tylko Borgeson lub elektryczne w kolumnie, ale borgeson jest bezinwazyjny.
Też się nad nim zastanawiam bo przy przyśpieszaniu czuję się jakbym odlatywał ;) Oprócz tego fabryczne wspomaganie na siłowniku jest raczej dość awaryjne... dużo węży i siłownik w nadkolu którym możesz o coś zaczepić... szczególnie jak masz nisko kolektory, które musi minąć....


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 09:23

Jeżdziłem na Borgesonie, jest rewelacyjny. Polecam !!!. U siebie w niedalekiej przyszłości też zakładam.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-09-16, 10:54

anbr64 pisze:Jeżdziłem na Borgesonie, jest rewelacyjny. Polecam !!!. U siebie w niedalekiej przyszłości też zakładam.
No właśnie ale mówiłeś też coś o jakimś listwowym... Możesz ogólnie podesłać jakiś link, który Tobie najbardziej przypasował ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 11:53

yoozeq pisze:
anbr64 pisze:Jeżdziłem na Borgesonie, jest rewelacyjny. Polecam !!!. U siebie w niedalekiej przyszłości też zakładam.
No właśnie ale mówiłeś też coś o jakimś listwowym... Możesz ogólnie podesłać jakiś link, który Tobie najbardziej przypasował ?
To na CJ Borgeson Power Steering Conversion Kit 289/302/351W 1968-1970
Cena ok 950USD. Zakładasz bez ingerencji w dotychczasowy układ jezdy. Jest maglownica, pompa sprzęgło I przewody. Oryginalny fordowski zestaw na starym systemie (multizawór, siłownik etc) kosztuje ok 1500USD. Borgeson ma tylko jedną malą wade. Nieco nierówno pracuje podczas parkowania na małych obrotach silnika. Na trasie - poezja - jak po sznurku. Maglownica trzyma tor jazdy, nie masz tych słynnych "luzów technologicznych" czyli pół obrotu kierownica I nic się nie dzieje. Zębatą przekładnię musze poszukać, nie pamietam za bardzo gdzie ją znalazłem.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-09-16, 12:37

:ok: dzięki za info :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: lamina » 2015-09-16, 12:50

zebaty kit tez jest na CJ w tym samym dziale nawet :) tylko ceny sporo wieksze.



Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: FoMoCo » 2015-09-16, 16:45

anbr64 pisze:
yoozeq pisze:
anbr64 pisze:Jeżdziłem na Borgesonie, jest rewelacyjny. Polecam !!!. U siebie w niedalekiej przyszłości też zakładam.
No właśnie ale mówiłeś też coś o jakimś listwowym... Możesz ogólnie podesłać jakiś link, który Tobie najbardziej przypasował ?
To na CJ Borgeson Power Steering Conversion Kit 289/302/351W 1968-1970
Cena ok 950USD. Zakładasz bez ingerencji w dotychczasowy układ jezdy. Jest maglownica, pompa sprzęgło I przewody. Oryginalny fordowski zestaw na starym systemie (multizawór, siłownik etc) kosztuje ok 1500USD. Borgeson ma tylko jedną malą wade. Nieco nierówno pracuje podczas parkowania na małych obrotach silnika. Na trasie - poezja - jak po sznurku. Maglownica trzyma tor jazdy, nie masz tych słynnych "luzów technologicznych" czyli pół obrotu kierownica I nic się nie dzieje. Zębatą przekładnię musze poszukać, nie pamietam za bardzo gdzie ją znalazłem.
Pozdrawiam
czyli do mojego 200 cui oczywiscie nie produkuja ?



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 18:15

Produkują, tylko nieco drożej
Borgeson: 999026 to wbij na CJ w wyszukiwarce a nazywa się to tak
Borgeson Power Steering Conversion Kit 200/250 1965/66. cena około 1030 USD. Do modelu przejściowego 67/68 też sa osobne zestawy. róznia się jedynie paroma śrubkami w mocowaniu.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: FoMoCo » 2015-09-16, 19:50

Dzieki , juz widze ;) a nie bedzie to przeszkadzało jak bede chciał załozyc kolektory rurowe do 200 cui , w v8 chyba cos sie gryzie bo widze , ze wtedy sprzedaja inne , ale w rzedówce kolektor jest z prawej strony a to chyba bardziej chodzi o lewa



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-09-16, 20:07

FoMoCo pisze:Dzieki , juz widze ;) a nie bedzie to przeszkadzało jak bede chciał załozyc kolektory rurowe do 200 cui , w v8 chyba cos sie gryzie bo widze , ze wtedy sprzedaja inne , ale w rzedówce kolektor jest z prawej strony a to chyba bardziej chodzi o lewa
Kolektory nie maja znaczenia , zwłaszcza w rzędówce. Pompa jest mocowana z lewej strony. Są jedynie rózne konfiguracje zestawów, nowa maglownica + stara pompa, nowa pompa Borgeson + stary układ kierowniczy lub kompletny upgrade z maglownicą włącznie. Na silniku musisz miec założone koło 2 pasowe aby z czegoś pompe napedzić.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: Dokładka wspomaganie kierownicy

Post autor: FoMoCo » 2015-09-16, 21:20

anbr64 pisze:
FoMoCo pisze:Dzieki , juz widze ;) a nie bedzie to przeszkadzało jak bede chciał załozyc kolektory rurowe do 200 cui , w v8 chyba cos sie gryzie bo widze , ze wtedy sprzedaja inne , ale w rzedówce kolektor jest z prawej strony a to chyba bardziej chodzi o lewa
Kolektory nie maja znaczenia , zwłaszcza w rzędówce. Pompa jest mocowana z lewej strony. Są jedynie rózne konfiguracje zestawów, nowa maglownica + stara pompa, nowa pompa Borgeson + stary układ kierowniczy lub kompletny upgrade z maglownicą włącznie. Na silniku musisz miec założone koło 2 pasowe aby z czegoś pompe napedzić.
a jak mam jeszcze dokładana klime ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”